FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Przyczepka do st 1100
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Akcesoria, dodatki, tuning » Przyczepka do st 1100
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzesieknisko
bywalec
bywalec


Dołączył: 26 Maj 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nisko

 Post Wysłany: Wto 9:37, 06 Cze 2017    Temat postu:

Lw filip -ja naprawdę heblowałem z pełnej prędkości i jest ok.
Ale tak jak mówisz - sytuacje ekstremalne nie są do przewidzenia.
Sugeruję zamiast zdalnego odpinania katapultę z poduszki powietrznej.
Ale tak poważnie zaczepy z hamulcem najazdowym są bardzo ciężkie używa się ich do przyczep pow 1,5t dmc.
Być może istnieją delikatniejsze, ale nie potkałem sie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Wto 10:52, 06 Cze 2017    Temat postu:

Nie miałem na myśli hamulca najazdowego hydraulicznego - raczej prosty na linki -czyli kawałek rurki ,ślizgi ,sprężyna , dźwignia i linki -całość może 3-4kg więcej - sam zaczep bez zmian-------- dobrze wyregulowany powinien działać przy puszczeniu gazu bez użycia hamulca w moto - czyli nic dokupywanego tylko własna konstrukcja takiego hamulca ( można też zamiast rurowego najazdu zrobić trapezowy - mniej elementów i lżejszy) Very Happy
ps:
Rozumiem ,że testy robiłeś na pusto i przy możliwej pogodzie Wink , a spróbuj na mokrym i z załadowaną przyczepką na bruku lub pasach Shocked A większa prędkość z przyczepką to miałem na myśli już taką około 90 km/h ---potem wraz z rosnącą prędkością i malejącą przyczepnością ( np na mokrym) działające siły odśrodkowe i naporowe mało prawdopodobne do przewidzenia i ogarnięcia.. Laughing Tak czy inaczej projekt mi się podoba i chętnie z ciekawością dalej będę obserwował jego rozwój Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grzesieknisko
bywalec
bywalec


Dołączył: 26 Maj 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nisko

 Post Wysłany: Czw 17:20, 06 Lip 2017    Temat postu:

Witam ponownie szanownych kolegów.
Obiecałem, że po powrocie z wakacji opiszę jak się sprawowała przyczepka.
A więc.....
Zaczeliśmy od wycieczki na słowację ok 800 km, ładunek ok 40kg w przyczepce,prędkości na autostradzie ok 120km/h , w zabudowanym - zgodnie z przepisami...... bo za drogo jeździć szybciej ,pogoda -cały przekrój -od słońca po burzę i wiatr - ciągnie się suuuper. Nie da się ukryć, że na początku czułem drgania na setach przy pokonywaniu nierówności, ale zakręty i jazda na wprost jak najbardziej ok po czasie zapominałem, że mam coś z tyłu i zdarzyło się podkręcić ciut mocniej , ale żona natychmiast podcinała skrzydła fantazji.
Po testach na słowacji przepakowaliśmy ciuchy i wyruszyliśmy do norwegii .
6000 km w różnych warunkach ładunek ok 60kg -czyli box do pełna , a pod spód śpiwory, materac i namiot.
ogólnie moto i przyczepa zapakowane do oporu.
Przy niskich prędkościach trzeba uważać, trochę trudno się balansuje, ale idzie się przyzwyczaić.Po drodze mieliśmy mnóstwo korków i różnych remontów, więc często trzeba było ćwiczyć balans.
Fajne jest to, że przy pokonywaniu korków i objeżdżaniu samochodów ( z lewego pasa na pas awaryjny) nie trzeba patrzeć w lusterka i martwić się czy nie zahaczy się o samochód,ciągnie się za moto i nie zachodzi.
Dwa mankamenty które wyskoczyły na tej trasie, to tylny amorek- już się kończył, a ja mu troszkę pomogłem i teraz poszedł do regeneracji i utwardzenia oraz pęknięty (naderwany) wahacz po lewej stronie przyczepki.
200km od domu wpadłem w dużą dziurę.
Jako,że jeździłem już z nią po bruku, wertepach i innych dziwnych nawierzchniach i było ok, tak ta dziura pokazała najsłabszy punkt wachacza.
Płaskownik zaczął wyrywać profil do którego był przyspawany - dobrze,że był trójkąt wzmacniający,utrzymał on płaskownik na miejscu, ale przyczepka i tak się przekrzywiła.
Ogólne wrażenia - jeśli z plecaczkiem formie żony, lub innej kobiety warto się pobawić i coś zrobić dla powiększenia ładowności, jak jeździmy sami - po co sobie montować kaganiec.
Przyczepka idzie teraz na kanał do poprawek konstrukcyjnych (nowy wahacz, opony z wyższym indeksem prędkości i 2 amorki zamiast 1 centralnego) ale jeśli ktoś będzie potrzebował na wyjazd - niech pisze.
Pozdrawiam wszystkich.


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 21:08, 06 Lip 2017    Temat postu:

Super, że chciało Ci się zdać relację. Takie doświadczenia są bezcenne.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
bartoszjer
junior
junior


Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Włocławek

 Post Wysłany: Wto 23:37, 03 Paź 2017    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

To mój stary zaprzęg zbudowany w latach 2009-2010 (już sprzedany i ponownie wystawiony na sprzedaż). Wszystko wykonane własnoręcznie. Teraz mam inną maszynę ze stajni hondy i kombinuję przyczepę jednokołową.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grzesieknisko
bywalec
bywalec


Dołączył: 26 Maj 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nisko

 Post Wysłany: Śro 11:31, 04 Paź 2017    Temat postu:

Pytanie nr 1 jakie było przeznaczenie przyczepki?
turystyka czy praca?
Pytanie nr 2 jak zamocowałeś haka?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
bartoszjer
junior
junior


Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Włocławek

 Post Wysłany: Czw 14:43, 05 Paź 2017    Temat postu:

witam
pyt1 . sprawdzenie czy da się ciągać przyczepę motocyklem
pyt2. konstrukcja haka przykręcana do śrub mocujących szynu kufrów wszystkie 4-sztuki oraz śruby mocujące wydechy 2-szt. żeby nie było widać "wielkiego gniazda" do podłączenia oświetlenia przyczepu które było wykonane z leadów zastosowałem wtyk oraz gniazdo stosowane w gruszkach CB radia.

Na fotkach wydać przyczepę na kołach od malucha ważyła wtedy około 60kg. Zgodnie z przepisami waga mogła dochodzić do 100kg. Niestety zastosowane rozwiązanie zawieszenia na wahaczach skrętnych (jak większość przyczep) niosło za sobą kołysanie całego zestawu najdelikatniejsze wahacze znalazłem na masę 250kg, amortyzacja odbywała się głównie na oponach. Drugą wadą była długośc całego zestawu wedle przepisów 4m ja niestety miałem 4,8m. Długość i szerokość przyczepy wyliczyłem ze wzoru znalezionego na forum z za oceanu. Xo ważne przyczepa przeszła przegląd techniczny i była dopuszczona do ruchu (tabliczka znamionowa oraz miała nadany nr ramy)
Po sprzedaży zestawu żałowałem ze oddałem z przyczepą.

Zestaw traktowałem bardziej jako nietypową zabawkę niż zestaw do dalszych podróży. Obecnie pracuję nad jednokołową konstrukcją (podczas budowy tej ze zdjęć wykonałem wahacz na kole od skutera 12" z amortyzacją od ogara tył o sprzęgiem wykonanym z elementów wału napędowego z poloneza) konstrukcja zalegała w garażu może doczeka się ukończenia.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grzesieknisko
bywalec
bywalec


Dołączył: 26 Maj 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nisko

 Post Wysłany: Pią 0:05, 06 Paź 2017    Temat postu:

Wcześniej zamieściłem zdjęcia mojej konstrukcji, sprawdziła się prawie niezawodnie - przez zimę poprawie wszystkie mankamenty które wyszły po wypadzie do Norwegii.
Ja zamocowałem się do setów (w miejscu mocowania tłumików ) i zadupka (tam gdzie zamocowany jest tylny błotnik)
Wcześniej myślałem nad konstrukcją z jednym kołem, ale rozmawiałem z kilkoma osobami , które potwierdziły, że nie jest tak stabilna jak na dwóch kołach.
Walcz dalej i opowiadaj o postępach.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szakal
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: JASIEŃ / STRZELCE KRAJ.

 Post Wysłany: Pon 11:52, 04 Gru 2017    Temat postu:

Grzesiu a miał byś coś przeciwko jak bym skopiował twój pomysł i zrobił taką samą dla siebie?
Jeżeli nie ma problemu to prosił bym ciebie o dokładniejsze zdjęcia które prosił bym na maila
[link widoczny dla zalogowanych]
W mailu napisz adres to wyślę podziękowanie


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grzesieknisko
bywalec
bywalec


Dołączył: 26 Maj 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nisko

 Post Wysłany: Pon 13:03, 04 Gru 2017    Temat postu:

Coś przeciwko?
-przecież forum jest od tego aby sobie pomagać.
Z miłą chęcią pomogę, a na maila postaram się powysyłać więcej zdjęć i kilka podpowiedzi.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Akcesoria, dodatki, tuning » Przyczepka do st 1100
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group