FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wentylator chłodnicy
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Chłodzenie » Wentylator chłodnicy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mocny
junior
junior


Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 21:10, 10 Lis 2008    Temat postu: Wentylator chłodnicy

Mam pytanie do starych wyjadaczy St-kowych. Mam wrażenie, że wentylator w chłodnicy zalącza mi sie zbyt często - wystarczy chwilka w korku i już pracuje. Wskaźnik temp jest wtedy na środku. Temperatura gwałtownie spada spada jak sie rozpedze.
Powiedzcie mi czy to taki urok steków czy jakis czujnik do wymiany?


pozdr


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Pon 21:20, 10 Lis 2008    Temat postu: st

Dużo jeżdżę po mieście,i też często mi się włącza wentylator,i to jak piszesz w połowie licznika.Na wszelki wypadek sprawdż poziom płynu. Poza tym,gorzej by było,gdyby się nie włączał :wink:

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Wto 11:05, 11 Lis 2008    Temat postu:

W połowie licznika to u mnie się też włącza, jak mało płynu to włącza się później, jak wskazówka dochodzi do końca. Ale przy temperaturach jesiennych jakie są w tej chwili to nie powinien zbyt często się włączać, no chyba że takie korki że więcej stoisz jak jedziesz.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kula
amator postów
amator postów


Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lublin

 Post Wysłany: Wto 11:38, 11 Lis 2008    Temat postu:

...na tym polega urok;) st ze jak koreczek to włącza się wiatraczek oczywiście przy bardziej upalnych dniach i faktycznie dochodzi nie wiadomo kiedy do środka skali gdy chwilkę się przejedziemy wskazówka cofa się ONA lubi WIATR:))) a kto nie lubi 8) lecz jesienią to nam często nie grozi Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
brzuchu
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Będzin

 Post Wysłany: Wto 12:20, 11 Lis 2008    Temat postu:

u mnie też w połowie wskaźnika działa, ale lepiej żeby się działał niż sie przegrzał, zobacz ile masz płynu , odkręć kurek z chłodnicy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Wto 12:42, 11 Lis 2008    Temat postu:

Jeśli dzieje się to przy tak niskich temperaturach to nie jest chyba normalne być może powodem jest termostat, który blokuje obieg, czyli pozostaje ciągle w pozycji zamkniętej. On taki szczelny na 100% nie jest i zawsze jakąś stróżkę przepuści, ale może zbyt małą i silnik nie schładza się naturalnie. Sprawdź też poziom zbiornika wyrównawczego oraz jakość tego płynu żebyś nie został z jakimiś popłuczynami na okres mrozów. Co prawda chyba garażujesz motor, ale w wolno stojących garażach temp spada poniżej 0.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mocny
junior
junior


Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 20:14, 11 Lis 2008    Temat postu:

Sprawdziłem poziom płynu chłodniczego, w chłodnicy płynu po korek w zbiorniczku wyrównawczym ledwo lower. Przed zimą wymienię płyn, przeglądnę węże. Motocykl chwile stał zanim go kupiłem wiec nalezy mu sie konkretny przeglad.
To ze wentylator działa prawidłowo to dobrze ale wydaje mi sie ze przy temp ok 15 c nie powinien sie zbyt czesyo wlaczac. Wczoraj polatałem może ze 30 min prędkosci przelotowe od 80 - 140 km\h, postawiłem chwile sprzęt z włączonym silnikiem po ok 2 min wentylator chodził. Powiedzcie mi jeszcze jak stwierdzic czy termostat jest ok? Chociaż słyszałem że jest nie drogi to też pewnie go wymienię. Dzieki z podpowiedzi, jak nie usunę problemu będe was jeszcze meczył :D

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
brzuchu
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Będzin

 Post Wysłany: Wto 20:44, 11 Lis 2008    Temat postu:

sprawdź poziom w chłodnicy a nie w zbiorniczku wyrównawczym, tutaj trochę inaczej on działa niż w samochodzie

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mocny
junior
junior


Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 20:47, 11 Lis 2008    Temat postu:

Napisałem, że w chłodnicy jest płynu po korek..

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Wto 21:39, 11 Lis 2008    Temat postu: st

Poszukaj na forum,ten temat już był wałkowany.Termostat pasuje od jakiegoś Daewoo,i kosztuje chyba z 15 złotych...Ale żeby się do niego dostac,trzeba troszkę rozebrac sprzęta.Jak się do niego dostaniesz,odkręc 3 śrubki ,fi 6,klucz 10.Wyjmiesz termostat,wsadż do garnka z wodą,wsadż tam też termometr.Jak sie otwiera przy 85-90 stopni --- jest ok. :wink: Ale i tak myslę ,że jest dobrze.Termostat psuje sie naprawdę rzadko.I to najczęściej w pozycji otwartej... Ps.Nie męczysz mnie takimi pytaniami.Od 24 lat pracuje zawodowo ,jako mechanik

Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Śro 9:59, 12 Lis 2008    Temat postu:

Goguś ma racje troszkę więcej samodzielności Panowie – na tym forum jest 5 postów zawierających temat związany z układem chłodzenia i termostatem. Proszę korzystać z formowej wyszukiwarki i czytać Postaram się z czasem scalić wszystkie te wypowiedzi w jednym wątku tak, aby było prościej dotrzeć.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mocny
junior
junior


Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 11:25, 12 Lis 2008    Temat postu:

Nie wynika to z mojego lenistwa tylko niedokładnego nazewnictwa postów. Na dobrą sprawę to przed moim były tylko dwa posty stricte traktujące o chłodzeniu. Nie spodziewałem się znaleźć żadnych tego typu info w poście o ABS'ie i Szczegółach. Następnym razem będe przeglądal wszystko

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mocny
junior
junior


Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 9:50, 30 Lis 2008    Temat postu:

Witam

Wiec Panowie, termostat wymieniony (stary połowe mniej sie otwierał), wszystkie węże przeglądnięte (nie ma wycieków) stary płyn dokladnie usunięty, zalany nowy. Poprawa niewielka, podczas jazdy temperatura niewiele ponad niebieska kreskę, jak go zostawie po jeździe na 5 min. na bocznej stopce załącza się przy połowie wentylator i co jakiś czas schładza silnik (temperatura nie rośnie dalej). Stan rzeczy przyjmuje jako normalny bo silnik się nie przegrzewa. Być może tak ma być, w końcu to 1100 a chłodnica nie jest zbyt duża. We wcześniejszych motocyklach np. sv 650 wentylator włączał sie naprawde sporadycznie i tylko przy długiej jezdzie w korkach, więc pewnie stąd moje zdziwienie że ten wentylator w St pracuje częsciej nie powinien.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
peptek
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WŁOCŁAWEK

 Post Wysłany: Sob 20:39, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Pękł w moto wężyk tuż przy termostacie ten cieńszy, ten co leci od lewej strony gdzieś z okolicy rozrządu.
Skróciłem i założyłem ponownie. Jednak pękł w innym miejscu i teraz będę musiał już jakoś sztukować go, bo wymiana nie wchodzi w grę z powodu ciężkiego dostępu drugiego końca wężyka.
Chyba nie powinno być problemu dla układu(niewielkie zwężenie przepływu)jeśli zrobię tak-wężyk-w środek rurka+opaska+wężyk z drugiej strony+opaska?
Założyłem go ponownie doraźnie ale płyn wybija z wężyka mimo sprężynowej opaski zaciskowej.
To jeden problem, a drugi jest poważniejszy. Z racji tego, że dużo płynu uszło na glebę, to dolałem płyn pod korek do zbiorniczka wyrównawczego i grzałem moto żeby załączył się wentylator i odpowietrzył się układ. Wskazówka doszła prawie pod czerwoną kreskę, płyn nie zagotował się, nie pobrało go ze zbiorniczka, ale co najgorsze nie załączył się wentylator. Do tej pory wentylator chodził wzorcowo i załączał się gdzieś w połowie skali. Co może być przyczyną nie załączania się wentylatora? Czy może tak być, że wywaliło płyn z chłodnicy i dlatego nie załącza się wentylator? Czy powinienem dolać płyn do chłodnicy i grzać go do skutku aż załączy się wentylator mając na uwadze żeby płyn w zbiorniczku się nie zagotował? A może jak mi wywalał płyn pod dużym ciśnieniem to zalał wentylator i coś się zwarło? Gdzie szukać czujnika od wentylatora? Czy to ten przy termostacie? Bezpieczniki przy aku sprawdziłem i są OK. Wiem, że sporo pytań, a problem jeden , ale chciałem dokładnie naświetlić problem. Z góry dziękuje cierpliwym w czytaniu i chętnym do pomocy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez peptek dnia Sob 20:39, 13 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2518
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 20:47, 13 Kwi 2013    Temat postu:

peptek napisał:
Pękł w moto wężyk tuż przy termostacie ten cieńszy, ten co leci od lewej strony gdzieś z okolicy rozrządu.
Skróciłem i założyłem ponownie. Jednak pękł w innym miejscu i teraz będę musiał już jakoś sztukować go, bo wymiana nie wchodzi w grę z powodu ciężkiego dostępu drugiego końca wężyka.
Chyba nie powinno być problemu dla układu(niewielkie zwężenie przepływu)jeśli zrobię tak-wężyk-w środek rurka+opaska+wężyk z drugiej strony+opaska?
Założyłem go ponownie doraźnie ale płyn wybija z wężyka mimo sprężynowej opaski zaciskowej.
To jeden problem, a drugi jest poważniejszy. Z racji tego, że dużo płynu uszło na glebę, to dolałem płyn pod korek do zbiorniczka wyrównawczego i grzałem moto żeby załączył się wentylator i odpowietrzył się układ. Wskazówka doszła prawie pod czerwoną kreskę, płyn nie zagotował się, nie pobrało go ze zbiorniczka, ale co najgorsze nie załączył się wentylator. Do tej pory wentylator chodził wzorcowo i załączał się gdzieś w połowie skali. Co może być przyczyną nie załączania się wentylatora? Czy może tak być, że wywaliło płyn z chłodnicy i dlatego nie załącza się wentylator? Czy powinienem dolać płyn do chłodnicy i grzać go do skutku aż załączy się wentylator mając na uwadze żeby płyn w zbiorniczku się nie zagotował? A może jak mi wywalał płyn pod dużym ciśnieniem to zalał wentylator i coś się zwarło? Gdzie szukać czujnika od wentylatora? Czy to ten przy termostacie? Bezpieczniki przy aku sprawdziłem i są OK. Wiem, że sporo pytań, a problem jeden , ale chciałem dokładnie naświetlić problem. Z góry dziękuje cierpliwym w czytaniu i chętnym do pomocy

ad 1. Możesz zrobić złączkę. Choć w Twoim wypadku, było by wskazane, wymienić cały przewód, wraz z płynem
ad 2. Płyn, musisz dolać do chłodnicy.
ad 3. Jeżeli faktycznie się włączał, to patrz powyżej
ad 4. Tak.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
peptek
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WŁOCŁAWEK

 Post Wysłany: Sob 21:13, 13 Kwi 2013    Temat postu:

jerzyk napisał:

ad 1. Możesz zrobić złączkę. Choć w Twoim wypadku, było by wskazane, wymienić cały przewód, wraz z płynem
ad 2. Płyn, musisz dolać do chłodnicy.
ad 3. Jeżeli faktycznie się włączał, to patrz powyżej
ad 4. Tak.


Dziękuję za szybką reakcję i pomoc.

Ad 1. Walczyłem dzisiaj 3 godziny, ale dojście do drugiego końca wężyka wymaga raczej demontażu obudowy rozrządu(rozrząd rozbierany 3 tygodnie temu i wymiana paska u mechanika-koszt 600zł) na co sam się nie zdecyduję. Taki tam kiepski dostęp
Ad 2. Czyli to jest powód, że wentylator się nie załącza tak jak było wcześniej? Fakt wypluło chyba z dwa - trzy litry płynu a ze zbiorniczka nic nie ubyło. Czyli uzupełnię płyn w chłodnicy i powinno zadziałać?
Ad 4 Czujnik wentylatora jest przy termostacie?. Przed chwila czytałem wszystkie posty z działu CHŁODZENIE i chyba ktoś pisał, że ten czujnik od wentylatora jest w chłodnicy. Potwierdzisz, że jednak jest przy termostacie?
Wielkie dzięki za pomoc. Już jestem mądrzejszy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Sob 21:42, 13 Kwi 2013    Temat postu:

peptek napisał:
[...? Fakt wypluło chyba z dwa - trzy litry płynu a ze zbiorniczka nic nie ubyło. Czyli uzupełnię płyn w chłodnicy i powinno zadziałać?
...Wielkie dzięki za pomoc. Już jestem mądrzejszy Very Happy

To Ci wywaliło cały układ chłodzenia Crying or Very sad .
Aż dziwię się, że Jerzyk Ci tak "delikatnie" odpowiedział.
Posprawdzaj kabelki, może gdzieś coś nie kontaktuje.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2518
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 21:44, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Czujnik jest przy chłodnicy. Sprawdziłem. Przy termostacie, jest czujnik temperatury

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Sob 21:47, 13 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
peptek
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WŁOCŁAWEK

 Post Wysłany: Sob 21:52, 13 Kwi 2013    Temat postu:

No z kabelkami to raczej nic się nie stało, bo dzisiaj wentylator ładnie pracował przed zdarzeniem.
Tak mi się wydawało, że ok 2-3 litry patrząc na to ile jest na asfalcie i jaką fontannę zrobił wystrzał wężyka. Moja przesada nie była celowa Very Happy Po prostu brak wiedzy na dzisiaj. Ale odrobię lekcję Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
peptek
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WŁOCŁAWEK

 Post Wysłany: Sob 21:57, 13 Kwi 2013    Temat postu:

jerzyk napisał:
Czujnik jest przy chłodnicy.

Czy to ten po lewej stronie na dole taki plastikowy, fajkowaty?
Chyba raczej mało prawdopodobne, żeby się popsuł czujnik akurat w takim momencie.
Jest jakiś sposób na sprawdzenie czujnika tzn np podpięcie wentylatora do + z pominięciem czujnika czy cos podobnego? Ewentualnie może na razie za dużo kombinuję i wystarczy dolanie płynu do chłodnicy.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2518
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 22:01, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Możesz zewrzeć. Podpiąć do masy. Podejrzewam jednak, że masz termostat do wymiany. Być może i pomkę. Przy wymianie rozzrządu, wymieniłeś pompę wody?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
peptek
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WŁOCŁAWEK

 Post Wysłany: Sob 22:11, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Nie wymieniałem pompy ani rozrządu. Wymieniony był tylko pasek tak pro forma, bo kupiłem go wcześniej. Rozrząd wyglądał jak nowy więc został.
Termostat sprawdzałem i działał poprawnie. Otwiera dopiero gdy się dobrze nagrzeje czyli wskazówka na ok połowie skali czyli tak jak do tej pory było i wtedy robi się ciepły wąż do chłodnicy ten krótki).
Myślę, że zapowietrzył się układ i tak jak pisałeś Jerzyk potrzeba dolać płynu do chłodnicy, a nie do zbiorniczka jak ja zrobiłem. Może zrobił się jakiś pęcherz powietrzny i zakłóca obieg i temperaturę włączenia wentylatora. Pójdę najpierw Twoim tropem Jerzyk z dolaniem płynu do chłodnicy i będę grzał dotąd aż się płyn nie zacznie gotować.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Sob 22:17, 13 Kwi 2013    Temat postu:

peptek napisał:
... i tak jak pisałeś Jerzyk potrzeba dolać płynu do chłodnicy, a nie do zbiorniczka jak ja zrobiłem. Może zrobił się jakiś pęcherz powietrzny i zakłóca obieg i temperaturę włączenia wentylatora. Pójdę najpierw Twoim tropem Jerzyk z dolaniem płynu do chłodnicy i będę grzał dotąd aż się płyn nie zacznie gotować.

Ameryka odkyta Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
peptek
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WŁOCŁAWEK

 Post Wysłany: Nie 16:35, 14 Kwi 2013    Temat postu:

r.urbanski napisał:

Ameryka odkyta Smile


Człowiek w desperacji,a Ty się śmiejesz.
No ale takie podśmiechujki są mile widziane Very Happy
Martwi mnie tylko ten cholerny wężyk, bo jak pęknie jeszcze gdzieś przy próbie przedłużenia-sztukowania to z wymianą go będzie krucho.
Dzięki za dobre słowa panowie

P.s
Dzisiaj jechałem autem A2 z Gorzowa na Warszawę i pod Poznaniem wyprzedzał mnie ktoś na PE ST1100 w czarnych skórach na czarnym moto. Czy to ktoś z forum może? Miałem trąbić ale powstrzymałem się, bo na autostradzie nie wypada.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
peptek
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WŁOCŁAWEK

 Post Wysłany: Śro 11:33, 17 Kwi 2013    Temat postu:

Ameryka nie tylko odkryta ale i zdobyta. Very Happy Very Happy
Dzisiaj powróciłem do awarii.
Płyn w zbiorniczku został pobrany prawie do dna. Widocznie jak ostygł silnik, to układ zassał go, więc dolałem i dolałem też do chłodnicy. Łącznie ponad litr. Założyłem wężyk na króciec(naciągnąłem ile się da i jeszcze załapał mi), na to opaska skręcana i odpaliłem moto. Ciśnienie w układzie spadło, więc płyn nie wybija spod wężyka. Cała reszta już książkowo, temperatura do góry,otwiera termostat i po chwili wskazówka przed połową skali i pięknie zaszumiał wentylator. Smile
Pozostało mi poskręcać to, co trzeba było rozebrać i moto gotowy do jazdy
Very Happy
Wielkie dzięki panowie za pomoc. Bardzo się przydała


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
naczelnik007
junior
junior


Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Wto 11:48, 11 Lip 2017    Temat postu:

Panowie mam pytanie, wentylator w St1100 chyba mi się nie włącza, ponieważ gdy stoję w korku temperatura mi sięga maxa powyżej czerwonego, lecz gdy jade około 100km/h schodzi wskazówka do 3/4 skali. Pytanie: czy szukać wady w termostacie czy czujniku wentylatora, proszę o w miare szybkie odpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
peptek
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WŁOCŁAWEK

 Post Wysłany: Wto 12:48, 11 Lip 2017    Temat postu:

stawiam na termostat Zacina sie Moze byc uklad zapowietrzony

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2518
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 15:03, 11 Lip 2017    Temat postu:

Szukaj po kolei i zacznij od tego, co najłatwiej sprawdzić.
Najpierw wentylator, spiecie na krótko, dużo powie.
Następnie czujnik, czy ma przepływ prądu przy odpowiedniej temp. i na koniec termostat. Oczywiście odpowiedni poziom płynu a jak nic nie znajdziesz, to może trzeba się będzie przyjrzeć pompie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Wto 23:52, 11 Lip 2017    Temat postu:

naczelnik007 napisał:
Panowie mam pytanie, wentylator w St1100 chyba mi się nie włącza, ponieważ gdy stoję w korku temperatura mi sięga maxa powyżej czerwonego, lecz gdy jade około 100km/h schodzi wskazówka do 3/4 skali. Pytanie: czy szukać wady w termostacie czy czujniku wentylatora, proszę o w miare szybkie odpowiedzi.


chyba się nie włącza?
najprostsze rzeczy do sprawdzenia:
-poziom płynu
-bezpiecznik wentylatora chłodnicy
-działanie samego wentylatora (zdejmij przewód z termowłącznika po lewej stronie chłodnicy i połącz ten przewód z masą na włączonym zapłonie, wcześniej sprawdź bezpiecznik)
-termostat (możesz go wyjąć i sprawdzić we wrzątku czy się otwiera lub po prostu pojeździć bez termostatu i sprawdzić czy objawy zniknęły)
-jeśli sam wentylator działa po spięciu z masą a mimo uzyskania wysokiej temperatury płynu w chłodnicy się nie załącza to winny najprawdopodobniej będzie termowłącznik


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
naczelnik007
junior
junior


Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Śro 8:12, 12 Lip 2017    Temat postu:

Dzięki Panowie za cenne wskazówki. Poziom płynu w porządku, bezpiecznik wentylatora w porządku, wentylator spięty na krótko działa, więc zamówiłem termowłącznik tego typu [link widoczny dla zalogowanych] Gdyby to nie był termowłącznik, to zajmę się termostatem.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Chłodzenie » Wentylator chłodnicy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group