FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wymiana płynu chłodniczego
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Chłodzenie » Wymiana płynu chłodniczego
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mocny
junior
junior


Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 13:00, 16 Lis 2008    Temat postu: Wymiana płynu chłodniczego

Jako, że nie moge znaleźć na necie serwisówki do st 1100, chciałbym zapytać gdzie dokładnie znajdują się śrubki spustowe płynu w głowicy (podejżewam że są to te śrubki poniżej wyjścia rur kolektora z głowicy, ale pewności nie mam) , oraz czy gdzie jeszcze są jakieś spusty w bloku którymi można zlac dokładnie płyn z bloku. Chyba,że może zna ktoś metody szybszego opróżniania układu ? Doradźcie czy warto przepłukać układ czy lać od razu nowy płyn.
Powiedzcie jeszcze gdzie w st jest pompa wody. To chyba wszystkie pytania na które nie moge znaleźć odpowiedzi.

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Nie 19:26, 16 Lis 2008    Temat postu: st

Witam! Książka nie podaje potrzeby spuszczania płynu chłodzącego z innych miejsc niż chłodnica. Z prawej strony ,na dole chłodnicy jest kranik do spuszczania płynu z układu.Należy też spuscić płyn ze zbiorniczka wyrównawczego(obok tylnego amora). Nalej nowego,załóż korek i zapal silnik.Po kilku minutach zgaś i uzupełnij płyn i .... gotowe! Pompa cieczy jest za chłodnicą ,pod tymi czarnymi plastikami.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Nie 21:00, 16 Lis 2008    Temat postu:

Dokładnie tak jak Goguś pisze pompa jest tam gdzie cały rozrząd, dla ciekawskich zamieszczam schemat jak to wygląda: [link widoczny dla zalogowanych]

W modelach od 96r zbiornik wyrównawczy płynu jest po prawej stronie siedząc na motocyklu precyzyjniej pod owiewką prawego kolana.

Żeby jeszcze dokładniej to zrobić tym samym więcej płynu zeszło lepiej ściągnąć dolny wąż chłodnicy – patrz zdjęcie widoku chłodnicy od tyłu zaznaczone na czerwono: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Garret dnia Pon 13:51, 17 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sobas
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie /kuj-pom

 Post Wysłany: Pią 7:44, 06 Mar 2009    Temat postu:

Mam takie małe pytanko. Wczoraj po raz pierwszy od kupna ST zajrzałem do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego, jest zupełnie pusty.
Odkręciłem korek wlewu - płyn jest.
Widzę na podziałce od wyrównawczego min-max. Powinienem dolac troche płynu??? Jaka może być przyczyna, że zbiorniczek jest pusty,że w ogóle płynu ubywa?? W oleju go na 100% nie ma:))) żadnych wycieków też nie widać. Dużo info jest w tym wątku - UKŁAD CHŁODZENIA - TERMOSTAT i problemy z tym związane.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sobas dnia Pią 7:53, 06 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Wto 12:58, 04 Lis 2008
PRZENIESIONY
Pią 18:26, 06 Mar 2009    Temat postu: st

Płyn chłodniczy,powinien być w tym zbiorniczku pomiędzy min a max. Jeżeli go tam nie było, to się nie martw, tylko dolej. Widocznie miałeś właściwy poziom płynu, to do zbiorniczka nie miał co spuścić.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pią 20:46, 06 Mar 2009    Temat postu:

A kiedy wcześniej robiłeś kontrolę płynu? Jeśli niedawno i było wszystko ok a teraz brak to trzeba by coś poszukać a jeśli pierwszy raz od nie wiadomo kiedy to zalej wg wskazań i obserwuj czy jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sławek
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Pią 23:18, 06 Mar 2009    Temat postu:

mam pytanie czy w st 1300 sa takie same kroki podczas wymiany płynu jak st 1100, zbiornik na pewno jest nie przy tylnim amorze tylko po lewej stronie za klwiaturą zaworów bliżej lewego kolana. Może jeszcze czymś sie rózni układ chłodzenia w tych motocyklach?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sobas
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie /kuj-pom

 Post Wysłany: Nie 20:07, 08 Mar 2009    Temat postu:

Płyny chłodnicze można mieszać?? Jak mają inne kolory również???
Ja mam płyn HP premix i trudno mi go gdzieś teraz poszukać. Więc chcę wlać inny.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
pawelACE
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Skierniewice

 Post Wysłany: Pon 10:10, 09 Mar 2009    Temat postu:

kup taki gdzie jest napisane, iz mozna go dolewac do jakiegokolwiek jaki mamy juz zalany, sprawdzone, dziala

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
piotrkiller
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 17:14, 27 Lut 2010    Temat postu:

gogus a moja serwisówka podaje jeszcze srube w silniku za kolektorami która spuszcza płyn z bloku silnika i ja nią spuszczałem płyn-lewa strona niedaleko filtra silnika.I oprócz tego korek w chłodnicy i gotowe. Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Nie 5:30, 28 Lut 2010    Temat postu:

piotrkiller napisał:
gogus a moja serwisówka podaje jeszcze srube w silniku za kolektorami która spuszcza płyn z bloku silnika i ja nią spuszczałem płyn-lewa strona niedaleko filtra silnika.I oprócz tego korek w chłodnicy i gotowe. Laughing
Masz rację! Mea culpa.... Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Michał
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Otwock

 Post Wysłany: Nie 9:16, 28 Lut 2010    Temat postu:

sławek napisał:
mam pytanie czy w st 1300 sa takie same kroki podczas wymiany płynu jak st 1100, zbiornik na pewno jest nie przy tylnim amorze tylko po lewej stronie za klwiaturą zaworów bliżej lewego kolana. Może jeszcze czymś sie rózni układ chłodzenia w tych motocyklach?


Wymieniałem płyn chłodniczy w minione wakacje. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale spuszczałem ciecz odkręciwszy uprzednio wąż przepływowy między chłodnicą a blokiem silinika. Za cholerę (a pomagał mi kolega) nie mogliśmy znaleźć innego sposobu pozbycia się płynu z układu. A nowy zalewany był przez korek chłodnicy do momentu aż w zbiorniczku wyrównawczym był odpowiedni poziom. Dodam, że robilismy to wszysko nie zdejmując owiewki, ale naszarpaliśmy się nieźle. Następnym razem zdejmę plastik, tak będzie dużo szybciej i wygodniej.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Nie 18:47, 28 Lut 2010    Temat postu:

Michał napisał:


Wymieniałem płyn chłodniczy w minione wakacje. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale spuszczałem ciecz odkręciwszy uprzednio wąż przepływowy między chłodnicą a blokiem silinika. Za cholerę (a pomagał mi kolega) nie mogliśmy znaleźć innego sposobu pozbycia się płynu z układu. A nowy zalewany był przez korek chłodnicy do momentu aż w zbiorniczku wyrównawczym był odpowiedni poziom. Dodam, że robilismy to wszysko nie zdejmując owiewki, ale naszarpaliśmy się nieźle. Następnym razem zdejmę plastik, tak będzie dużo szybciej i wygodniej.[/quote] Dobry jesteś! Very Happy To pewnie i wymienisz olej z filtrem bez zdjęcia plastików... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Goguś dnia Nie 18:50, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dziadzia
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Szamotuły

 Post Wysłany: Wto 11:41, 29 Lis 2016    Temat postu:

Witam kolegów, szukałem na forum i za bardzo nic nie znalazłem, mam pancie St 1300 od tygodnia i faktycznie nie wiem czy tylko spuścić płyn z chłodnicy i zbiorniczka? Ale tak się zastanawiam co z blokiem silnika w końcu też tam coś jest, rozkręciłem troszkę plastików i nic nie widzę ani koło zbiorniczka ani z drugiej strony, gdybym mógł prosić o jakąś fotkę którą śrubkę odkręcić byłbym bardzo wdzięczny, pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziadzia dnia Wto 11:44, 29 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Patryk_00
NOWY
NOWY


Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Krotoszyn

 Post Wysłany: Pią 18:41, 07 Lip 2017    Temat postu:

Witam koledzy. Pojawił się problem podczas wymiany płynu chłodniczego. Tak jak wyżej jest napisane spuściłem płyn z chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Dolałem płynu do poziomu max i odpaliłem silnik. Niestety płynu ze zbiorniczka nie wciąga, a temperatura silnika rośnie. Przed spuszczeniem płynu wszystko było ok. Macie jakieś pomysły? pozdro

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2519
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 22:12, 07 Lip 2017    Temat postu:

Jest jakiś powód że powinien wciągać? Zapytałeś, nic konkretnego nie napisałeś a chcesz odpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Pon 12:47, 10 Lip 2017    Temat postu:

Patryk_00 napisał:
Witam koledzy. Pojawił się problem podczas wymiany płynu chłodniczego. Tak jak wyżej jest napisane spuściłem płyn z chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Dolałem płynu do poziomu max i odpaliłem silnik. Niestety płynu ze zbiorniczka nie wciąga, a temperatura silnika rośnie. Przed spuszczeniem płynu wszystko było ok. Macie jakieś pomysły? pozdro


Po spuszczeniu płyny z układu zalałeś płyn przez chłodnice?

Bo tak trzeba zrobić uzupełniasz w chłodnicy pod korek i zakręcasz
Uzupełniasz w zbiorniczku wyrównawczym do kresek.
Odpalasz moto na minute tak by pompa zaciągnęła płyn czekasz chwilę by ostygł i sprawdzasz czy nadal w chłodnicy jest pełno jeśli nie dolewasz znów pod korek.

a ze zbiorniczka podbierze Ci płyn jak po dłuższej drodze ubyło by coś w chłodnicy to nie jest taki układ połączony jak w aucie.

KPW?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Pon 18:24, 10 Lip 2017    Temat postu:

Nie zawsze jest to takie proste jak opisujesz - sporo osób już się o tym przekonało - w którymś wątku opisałem krok po kroku jak zrobić to poprawnie by nie mieć przykrych niespodzianek ,choćby w postaci rozszczelnienia lub nadmiernego grzania się układu chłodzenia zarówno w st 1100 jak i st 1300....

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Pon 19:44, 10 Lip 2017    Temat postu:

samad napisał:
Nie zawsze jest to takie proste jak opisujesz - sporo osób już się o tym przekonało - w którymś wątku opisałem krok po kroku jak zrobić to poprawnie by nie mieć przykrych niespodzianek ,choćby w postaci rozszczelnienia lub nadmiernego grzania się układu chłodzenia zarówno w st 1100 jak i st 1300....


Dobrze że piszesz to co napisałem to procedura uproszczona Wink chętnie poczytam tylko nie mogę namierzyć tematu gdybyś linka wkleił było by super


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Wto 7:43, 11 Lip 2017    Temat postu:

Może jeszcze raz na skróty w punktach :
1. uzupełniamy zbiorniczek wyrównawczy do połowy , (szczególnie w starszych lub z większym przebiegiem maszynach ) zaciskamy wężyk odpowietrzający przy zbiorniczku wyrównawczym , a drugi koniec znajdujący się przy korku chłodnicy ściągamy i zalewamy płynem
2 . zalewamy płyn do pełna przez korek chłodnicy i odpalamy - pompa szybko zaciągnie płyn i w sprawnym układzie można powiedzieć ,że odpowietrza układ
3. na pracującym silniku uzupełniamy płyn w chłodnicy i zakręcamy korek chłodnicy ( lekko do pierwszego kliknięcia)
4 .zwalniamy zaciśnięty wężyk odpowietrzający przy zbiorniczku wyrównawczym i doprowadzamy do pełnego zagrzania się silnika ( gdy włączą się wentylatory )
5. po wyłączeniu się wentylatorów wyłączamy silnik i po kilku minutach dokręcamy korek chłodnicy
6.ostatnią czynnością jest jazda kontrolna - najlepiej dość ostra - tuż po powrocie na gorącym silniku i na centralnej sprawdzamy poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym i ewentualnie uzupełniamy go do pozycji tuż przed max

Należy zwrócić uwagę na czystość i czy nie jest pordzewiały korek chłodnicy - jeżeli układ chłodzenia jest w pełni sprawny taka procedura wystarczy do poprawnego odpowietrzenia i działania układu chłodzenie oraz uchroni przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w układzie chłodzenia co może spowodować w słabszych jednostkach rozszczelnienie układu na uszczelkach ( szczególnie st1300 -cienki oring) lub rozszczelnienie pompy wodnej - czyli znany wyciek z kanału w pompie wodnej zwłaszcza po zimie................

Nigdy nie dolewamy wody - nawet w trakcie awarii lepiej dolać najgorszy płyn niż najlepszą wodę ( destylowaną ) - dolanie wody jak i stary płyn skutkuję szybszym zużyciem pompy układu chłodzenia , a w skrajnym wypadku jej uszkodzeniem w postaci jej rozszczelnienia ( niestety jest to najczęściej widoczne dopiero gdy usuniemy usterkę i zalejemy właściwy płyn
chłodniczy ).


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Chłodzenie » Wymiana płynu chłodniczego
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group