FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Przegrzewanie silnika 1300
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Chłodzenie » Przegrzewanie silnika 1300
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JAROLPH
junior
junior


Dołączył: 20 Lip 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Drezdenko

 Post Wysłany: Pon 8:29, 20 Lip 2020    Temat postu: Przegrzewanie silnika 1300

Cześć!
Zakładam temat w tym dziale, bo moje domysły wskazują na dziwną przypadłość motocykla którego kupiłem miesiąc temu.
Do rzeczy, w sobotę wybrałem się do Berlina, po trasie silnik pracuje wzorowo, na zewnątrz gorąco około 28 stopni, problem zaczął się w w centrum miasta, przeciskanie się przez korki, od świateł do świateł, żar z silnika bucha, wentylator na pełnych obrotach, temperatura na wskazaniu pod kontrolą w połowie skali, i co się dzieje.
Zostały trzy skrzyżowania do celu, stoję na czerwonym, silnik zaczyna się dziwnie zachowywać obroty mocno faluja
Kilku krotnie wzrosły do około 3 tys i spadały krytycznie do momentu aż silnik prawie gasł, po czterech takich falach zgasł, brak reakcji na manetkę gazu, rzut oka na temperaturę, w normie , szybka reakcja, ponowne uruchomienie silnika, po 4 sekundach zaskoczył, praca normalna ale tylko do następnych świateł, i powtórka z rozrywki, i tak jeszcze dwa razy.
Po dojechaniu do celu silnik jak by odpoczął, kilka godzin później drodze powrotnej trafiłem na fale świateł, silnik do samego domu pracował wzorowo
Uff problem opisany, teraz prośba o rady i sugestie. Co to mogło być, jak temu zaradzić.
Motocykl to ST1300 z 2009r


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JAROLPH dnia Nie 19:05, 26 Lip 2020, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 278
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Pon 12:51, 20 Lip 2020    Temat postu:

Sprawdzałeś poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
JAROLPH
junior
junior


Dołączył: 20 Lip 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Drezdenko

 Post Wysłany: Pon 14:15, 20 Lip 2020    Temat postu:

No, tej oczywistej sprawy niestety nie sprawdziłem, z której strony tam zajrzeć?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 278
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Pon 15:14, 20 Lip 2020    Temat postu:

Z lewej.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2464
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Wto 7:35, 21 Lip 2020    Temat postu:

Z lewej za gmolem. Jak zdemontujesz zaślepkę serwisową to da się dolać ewentualnie płynu.
My śmigaliśmy po Bałkanach w temperaturach dochodzących czasami do 40 i nic się nie działo. Wentylator czasem na chwilkę się wyłączył.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
JAROLPH
junior
junior


Dołączył: 20 Lip 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Drezdenko

 Post Wysłany: Nie 5:58, 26 Lip 2020    Temat postu:

Płyn jest, i jest stan odpowiedni.
Mam pewne przypuszczenia.
Mam z przodu cztery mocne ledy do tego dwa światła do dziennej jazdy, wentylator chodzi jak najety przez dajmy na to w korku pół godziny wszstko na wolnych obrotach, a było ich 900, do tego rozchod pradu na świece, komputerki itd.
Nie wiem jak alternator ładuje na wolnych, ale obstawiam że może nie nadążać, i gdy dochodziło do krytycznego spadku prądu brakowało na iskre więc, moto przygasało aż w końcu gasło, ta granica była na tyle cienka że udawało się jesze po chwili je uruchomic, zwiększenie obrotów trochę rekompensowało ubytek i tak aż do wyjechania na prostą gdzie już ładowanie spokojnie to ogarniało.
Wstępnie podniosłem obroty do 1200.
Nic innego nie przychodzi mi do głowy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Chłodzenie » Przegrzewanie silnika 1300
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group