FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
wskaźnik temperatury st 1300
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Chłodzenie » wskaźnik temperatury st 1300
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szady
junior
junior


Dołączył: 26 Sty 2024
Posty: 10
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 18:07, 08 Lut 2024    Temat postu: wskaźnik temperatury st 1300

Cześć.
Mam st 1300 od tygodnia. Do wczoraj zrobiłem 300 km i motorek trochę wkręcałem na obroty, chciałem zobaczyć jak się zachowuje. Wskazania temperatury były cały czas 3 kwadraciki. Spalanie duże gdzieś koło 10l-11l/100km. Dzisiaj wymieniłem olej i filtr olejowy oraz powietrza. Zmieniłem płyn w układzie sprzęgła. Zrobiłem jazdę próbną 90km z prędkościami w zakresie 60-90 km/h bez przygazówek na niskich obrotach. Zauważyłem, że pali się jeden nieraz dwa kwadraciki. Jak wjechałem do miasta zapaliły się trzy. Temperaura powietrza 0-3 stopnie C. Po wyjeździe z miasta znowu palił się jeden. Spalanie średnie według kompa po takiej lajtowej jeździe 6,0 l/100km. Czy możliwe, że termostat jest cały czas otwarty?. i czy spalanie powinno być niższe, bo to było kulanie się od 2do 3 tys obrotów max.
Jestem nowy i nie wiem czy dobrze zakładam nowy temat. Czytałem posty związane z temperaturą silnika i termostatem. Proszę o pomoc


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
maciejhinc86
bywalec
bywalec


Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 26
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: pomorskie

 Post Wysłany: Pią 7:19, 09 Lut 2024    Temat postu:

Jeśli na postoju i przy wolnej jeździe temp. rośnie a podczas szybszej spada to duże prawdopodobieństwo, że termostat jest cały czas otwarty.
Podobnie maiłem w samochodzie, jak stał w garażu odpalony to się nagrzał, ale jak jechałem przy niskich temperaturach to nie chciał się dogrzać, chyba, że stanąłem w korku to lekko temp. szła do góry.

Ale ja aż tak się nie znam tylko się domyślam. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szady
junior
junior


Dołączył: 26 Sty 2024
Posty: 10
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 7:56, 09 Lut 2024    Temat postu:

Dziękuję za podpowiedź. Podobnie myślę. Czeka mnie więc wymiana. Patrzałem w manualu, żeby wymienić termostat to trzeba zdjąć przepustnicę. To jest trochę zabawy. Wygotuję stary w occie i zobaczę co się dzieję. Oryginalny jest trochę drogi a co sądzicie o tym:
to jest aktualny link [link widoczny dla zalogowanych]

W opiniach z linku aukcji widzę, że ktoś pisze (13 września 2022 od K...i)
że pasuje do st 1300.

Temat był przewijany w dziale ->chłodzenie->termostat -zamiennik Honda St 1300. Tylko nikt się wypowiedział czy go zamontował i jak się zachowuje. Tam dyskusja zeszła na inne tory.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szady dnia Pią 7:58, 09 Lut 2024, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2464
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Pią 8:43, 09 Lut 2024    Temat postu:

Najczęściej wystarczy potraktować termostat jakimś odkamieniaczem. Przy poprzedniej miałem taki problem. Tylko już nie pamiętam nazwy środka w którym go wygotowałem.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2521
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 10:49, 09 Lut 2024    Temat postu:

Przy tej temperaturze powietrza raczej normalne wskazania. Tutaj trochę inaczej jak w samochodzie. Chłodnica, silnik, skrzynia, jest cały czas chłodzona powietrzem z zewnątrz. Zeby sprawdzić bez rozbierania, trzeba rozgrzać w garażu, pamiętając o usuwaniu spalin, do temp roboczej. Poczekać aż się włączy wentylator i obserwować jak spada temperatura i jak następnie rośnie.

Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szady
junior
junior


Dołączył: 26 Sty 2024
Posty: 10
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 11:27, 09 Lut 2024    Temat postu:

Dziękuję za cenne rady. Kolega jerzyk pisał, żeby go rozgrzać w garażu i poczekać aż włączy się wentylator. Ja już to robiłem przed wymianą i po wymianie oleju. Przed chwilą znowu , żeby się upewnić. Moto odpaliłem jak złapał temperaturę (3 kwadraciki) i chwilę chodził to następnie wentylator włącza się, chwile pochodzi i wyłącza. Temperatura cały czas w tym czasie 3 kwadraciki i nie skacze. Taki cykl pracy i wyłączania wentylatora obserwowałem z 3-4 razy. Temperatura w tym czasie cały czas stabilna 3 kwadraciki.
Moje pytania do osób na forum:
1. Czy to znaczy, że termostat jest ok? Bo sam już nie wiem.
2. Co z tym spalaniem średnim (6l/100km) czy to norma przy tak lajtowej jeździe?
3. Czy może spalanie podyktowane jest niedogrzanym silnikiem?

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szady dnia Pią 12:08, 09 Lut 2024, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2464
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Sob 8:13, 10 Lut 2024    Temat postu:

Ze spalaniem masz w ustawieniach parę opcji. Ile na 1 litrze, chwilowe czy średnie na 100km. Normalnym jest, że zimny silnik spali więcej. Przy normalnej w miarę spokojnej jeździe zejdziesz bez problemów poniżej 6l. Ale jak poszalejesz to bez problemu 8 i w górę..
Przy niskich temperaturach możesz mieć niedogrzany silnik. Producenci motocykli raczej martwią się wysokimi temperaturami bo wtedy łatwo przegrzać silnik. Wtedy skutki mogą być opłakane.


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szady
junior
junior


Dołączył: 26 Sty 2024
Posty: 10
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 9:18, 10 Lut 2024    Temat postu:

Dzięki. Temat ze spalaniem wyjaśniony. Ale dalej nie wiem co z termostatem. Napisałem jak się zachowuje. Jest sobota i zastanawiam się czy zejść do garażu i go demontować.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2464
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Sob 20:24, 10 Lut 2024    Temat postu:

Sprawdź wąż jeżeli zacznie się nagrzewać szybko to znaczy, że termostat masz otwarty.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szady
junior
junior


Dołączył: 26 Sty 2024
Posty: 10
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 7:20, 06 Mar 2024    Temat postu:

Wczoraj montowałem wskaźnik biegów i przy okazji musiałem ściągnąć prawą owiewkę. Motor musiałem rozgrzać do kalibracji wskaźnika no i węże od chłodnicy były na wierzchu. Po odpaleniu bardzo szybko się nagrzewają. Czyli termostat otwarty(do wymiany). Odkąd mam moto (1 miesiąc) nawinąłem niecałe 1000 km. Spalenie od 5,3 do 6,8 l/100km. (lane pod korek- komputer zakłamuje i zawyża spalanie o 0,3-0,5 l/100km) Ale moto ewidentnie jest niedogrzane. Jak go wymienię (zamówiłem na alidrogo Gatesa za 39 zł) lub odkamienię dam znać zainteresowanym jak zachowuje się Hondzia. Przy okazji wskaźnik biegów działa rewelacja. Moto tak fajnie ciągnie, że mając wbitą piątkę ciągle szukałem wyższego biegu. A teraz wystarczy zerknąć a nie wciskać na darmo klamkę sprzęgła. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szady
junior
junior


Dołączył: 26 Sty 2024
Posty: 10
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 11:26, 03 Kwi 2024    Temat postu:

Witam. Termostat wymieniony. Założony Gatesa za 39 zł. Było go trzeba tylko po obwodzie na szlifierce objechać (5 minut pracy). Przy okazji przepłukana chłodnica. Wyczyściłem też zbiorniczek wyrównawczy (gorąca woda proszek i garść nakrętek - potrząsanie - jest jak nowy). Zalałem układ destylowaną wodą i rozgrzałem moto aż do włączenia wentylatorów. Ostudziłem zlałem wodę i zalałem płynem Motul do motocykli (taki żółty). Motor w końcu szybko łapie temperaturę i ją trzyma na 3 kreskach. Obroty stabilne nie skaczą i obniżyły się do 900 -1000. Robiłem testy przy włączonym i rozgrzanym moto z wentylatorem który skierowałem na chłodnice. wszystko stabilne, motor równo pracuje i temperatura na wyświetlaczu nie skacze. Dzisiaj będą testy na żywo (dobrze, że jest zimno 4 stopnie to zobaczę jak zachowuje się termostat), bo wczoraj zastała mnie późna noc w garażu. Napiszę co i jak.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szady
junior
junior


Dołączył: 26 Sty 2024
Posty: 10
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 9:36, 08 Kwi 2024    Temat postu:

Termostat przetestowany( Gates 38 zł polecam). Trzyma cały czas 3 kreski. Nie ważne czy ciepło czy zimno, szybko czy wolno. Przez weekend nawinąłem prawie 300km. Były 3 tankowania zawsze pod korek. Pierwsze pokazało spalanie sprzed wymiany termostatu (jazda styl mieszany kręcenie i zgodnie z przepisami pół na pół)- spalanie niecałe 7l/100km. W sobotę jazda emerycka bez przygazówek i do 90 km/h - spalanie 4.44 l/100km. W niedzielę jeździłem z kolegą on na Yamaha fjr 1300. Teren zabudowany zgodnie z przepisami a dalej kręcenie manetką. Spalanie -5,32 l/100km. Spalanie liczone z przebiegu i pełnego tankowania na aplikacji fuelio. Komputer w moto zawyża mi spalanie za każdym razem od 0,3 -0,5 l/100 km. Oryginalny termostat przegotowałem kilka razy w odkamieniaczu i zaczął działać , ale nie będę go zakładać. Będzie zapasowy jeździł ze mną na dłuższe wypady. Mam nadzieję, że moje wywody komuś się przydadzą. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 278
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Pon 17:19, 08 Kwi 2024    Temat postu:

No to kurde, są dwie wersje, 38 i 39 :-) ;-)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szady
junior
junior


Dołączył: 26 Sty 2024
Posty: 10
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 12:19, 10 Kwi 2024    Temat postu:

Teraz już trzy
[link widoczny dla zalogowanych]

cena rośnie;)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Chłodzenie » wskaźnik temperatury st 1300
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group