FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Olej motul 300v
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Czynności eksploatacyjne » Olej motul 300v
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romecki
amator postów
amator postów


Dołączył: 29 Paź 2019
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kępno

 Post Wysłany: Sob 7:25, 26 Mar 2022    Temat postu: Olej motul 300v

Witam,kiedyś na tym forum kilku starszych stażem użytkowników panci polecało ten olej,chcąc najlepiej dla swojej maszyny również trzeci sezon na nim latam. Po ostatnim serwisie jeden mechanik zasiał we mnie niepewność,twierdząc że ten olej nadaje się tylko na tor,owszem ma bardzo dobre parametry,ale szybko je niby traci i taki olej powinno się wymienić po maksymalnie 2000 km. Wiem że tym forum są osoby które na nim latały kilka sezonów,byłbym wdzięczny za ich opinie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Romecki dnia Sob 9:58, 26 Mar 2022, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2464
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Sob 8:27, 26 Mar 2022    Temat postu:

Ja jeżdżę na nim od 2009roku. Nie chcę się mądrzyć bo o olejach wiele nie wiem ale chyba olej syntetyczny z górnej półki tak się nie starzeje.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
firemanek
NOWY
NOWY


Dołączył: 27 Cze 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 8:25, 02 Kwi 2022    Temat postu:

Temat "jaki olej" to na każdym forum motocyklowym i nie tylko, kilkanaście stron Wink. Osobiście uważam że stosowanie oleju V300 w silnikach PE jest nieuzasadnione. Jest to olej o bardzo wysokich parametrach, przebywanie w takim zakresie obrotowym i temperaturach pracy po prostu nie występuje w naszych V4 Hondy. Również spotkałem się z opiniami o tym że olej V300 traci swoje właściwości przy dłuższym eksploatowaniu, przebiegu miedzy wymianami - nie odnoszę się do tego, niech specjaliści robią testy.
Moim zdaniem olej syntetyczny o parametrach 10W40 które zaleca producent/serwis w zupełności wystarczy, nasze maszyny to nie sportowe 600-tki które kręcą do 20 tyś obr.
Olej V300 - moja subiektywna ocenia, to zbędny wydatek który nie wpływa na pracę silnika naszej Pańci, czy jego żywotność. Względy ekonomiczne każdy reguluje wg. zasobności własnego portfela, z pewnością znajdziemy na forach motocykle o nalocie ponad 200kkm które nigdy takich "rarytasów" nie dostały i mają się dobrze.
Pozdrowienia, LwG


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szakal55
amator postów
amator postów


Dołączył: 21 Gru 2020
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Koło

 Post Wysłany: Czw 19:32, 07 Kwi 2022    Temat postu:

Szacun dla Kolegi Producent określa parametry płynów eksploatacyinych dla danej jednostki napędowej i tych wytycznych należy się trzymać ,bo to co leprze nie zawsze jest dobre Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Czw 12:42, 21 Kwi 2022    Temat postu:

Olej, olej, olej - olej Very Happy
Sporo napisano na różnych forach na temat oleju i co ciekawe wszyscy mają rację Very Happy (swoją rację), a w zasadzie jest kilka zasad których należy przestrzegać :
1.olej w silniku musi być w określonej ilości
2. olej powinien być wymieniany systematycznie w/g zaleceń producenta
Shocked
3.olej powinien być zgodny z normami zalecanymi przez producenta (10W40 - to nie jest norma Shocked )

Odnośnie pkt.1 - trudno się z tym nie zgodzić ponieważ bez oleju raczej długo się nie pojeździ Very Happy

odnośnie pkt 2 - już jest troszkę gorzej ponieważ jakiego producenta - oleju czy pojazdu - najczęściej producent pojazdu okeśla dość sztywno dla zalecanego przez siebie oleju co ile powinien być wymieniany , często biorąc pod uwagę w jakich warunkach dany pojazd powinien pracować ( a bywa różnie) -- producenci oleju obecnie bardzo rzadko rozgraniczają co ile wymieniać olej w zależności od stylu jazdy, raczej poszli w kierunku różnego przeznaczenia swoich produktów i teraz nie wiadomo który olej wybrać Very Happy , a przecież zasada jest dość prosta i stara jak sama motoryzacja , i tak dla przykładu jeśli jest większość jazdy na trasie przy umiarkowanym wysileniu wymiana przy 10 000km , gdy jazda jest mieszana i bardziej wysilona wymiana powinna nastąpić w zakresie 5 000 - 7 000km , a gdy jazda jest miejska wymiana powinna nastąpić do 3 500km - przy tych samych parametrach oleju. Troszkę inaczej ma się gdy jazda odbywa się na torze wyczynowo - ponieważ olej w zasadzie wymienia po zakończeniu jazdy lub co określoną liczbę motogodzin.

odnośnie pkt 3 - 10W40 określa w zasadzie lepkość oleju dla danego regionu w którym pojazd ma się poruszać - więc zaleceni producenta będzie inne dla danego pojazdu w zależności na który rynek jest on przewidziany , więc dobierając olej do swojego pojazdu każdy powinien wziąć pod uwagę gdzie i jak będzie jeździł - dobrać odpowiednią lepkość z zachowaniem minimum norm api czy innych które przewidział producent ( najlepszy jest najwyższe z zachowanie norm starszych)

Czy olej "lepszy " może uszkodzić silnik - oczywiście ,że olej lepszy nie uszkodzi silnika , ale olej o nieodpowiednich (wyższych ) normach nie kompatybilny ze starszymi normami przewidzianymi dla danego pojazdu oczywiście już może uszkodzić silnik .

Wracając do motula 300V w st 1300 sam przejechałem na tyk oleju około 100 000km - sprzedany kilka lat temu z przebiegiem około 145 000km i było wszystko w jak najlepszym porządku- silniczek cykał jak zegarek - zdecydowanie myślę , że gdybym lał np motula 5100 także osiągną bym ten przebieg bez problemu - czy też byłby w takim dobrym stanie tego nie wie i pewnie dopiero następny kupujący o tym by się przekonał.

Dlaczego stosowałem motul 300v - ponieważ często moje pojedyncze wyjazdy miały około 10 000km przebiegu , roczne przebiegi około 20 000km i więcej. Nie jeżdziłem wolno i lubię niekiedy poodkręcać ( jak większość) a stosując ten olej dostrzegłem wiele jego zalet które warte były kasy którą trzeba za ten olej zapłacić .

Czy polecę innym ten olej - oczywiście ,że tak ( jeśli będzie oryginalny )
dla kogo nie polecę tego oleju - dla osób które w sezonie robią mniej niż 5-6 tys km lub szybko będą chciały go sprzedać nie myśląc o kolejmym nabywcy.

Tak czy inaczej olej -olej --- najważniejsze jest zeby po prostu był Very Happy ( w miarę świeży)


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Romecki
amator postów
amator postów


Dołączył: 29 Paź 2019
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kępno

 Post Wysłany: Pon 21:06, 25 Kwi 2022    Temat postu:

Dzięki Samad👍właśnie o taką opinię mi chodziło,nie kogoś co słyszał😉tylko właśnie kogoś kto używał i to z długim przebiegiem,a tym bardziej kogoś,kto przez większość na tym forum uważany jest za jednego z lepszych znawców panci i mechaniki motocyklowej👍

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Czynności eksploatacyjne » Olej motul 300v
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group