|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciejhinc86
bywalec
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 31
Przeczytał: 22 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 9:03, 24 Sty 2024 Temat postu: Przebieg duży czy mały |
|
|
Witam kolegów.
Jestem w trakcie poszukiwań ST1300 i mam pewien dylemat.
Mam wypatrzone dwa motocykle :
1. 2008 rok 63000km przebiegu cena 21000zł
2. 2004 rok 107000km przebiegu cena 19000zł
Tego z 2008 roku widziałem tylko na zdjęciach i wygląda bardzo dobrze, historia z VINu też ok. Właściciel rezygnuje z jazdy na motocyklu ze względu na wiek i zdrowie.
Na żywo zobaczę go w sobotę. Wiem że nie ma podgrzewanych manetek, i centralny kufer nie oryginalny.
Tego drugiego widziałem (nie było możliwości odpalenia bo właściciel był w wojsku na służbie a motocykl zaparkowany u rodziców, ale to nie było umówione spotkanie tylko tak z zaskoczenia po drodze)
No i ten opony ma roczne, tarcze tez musiały być wymienione bo zero rantów, na plastikach i reflektorze brak uszkodzeń, grzane manetki i trzy oryginalne kufry. VIN sprawdzony historia czysta.
W tą sobotę też go obejrzę ponownie bo właściciel będzie na miejscu i oba motocykle są od siebie oddalone o jakieś 15km.
Pytanie czy jeśli okaże się że ten młodszy z mniejszym przebiegiem będzie wymagał większych nakładów to czy brać tego starszego ?czy przebieg 107tys. to dużo czy mało ?
Polacy jak z samochodami przebieg 200 tys. to dużo, ale jak jest 150 i wiadomo że cofnięty to może być.
Obawiam się że jak nim pojeżdżę do 150tys. to będzie problem sprzedać.
Co sądzicie, jakie są wasze doświadczenia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2543
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 9:36, 24 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Kolego, nie kieruj się rocznikiem i przebiegiem a stanem technicznym. Nie będziesz przecież jeździł na roczniku tylko na konkretnym moto. Opony, nie są w żadnym przypadku powodem do ostatecznej decyzji tak jak i wymiana oleju czy filtra powietrza. Owszem, można próbować z tego powodu coś tam utargować ale to sa części eksploatacyjne, więc wcześniej czy później trzeba wymienić. Pisząc o stanie technicznym, mam na uwadze, stan mechaniczny a nie wizualny. Tutaj już każdy ma inne podejście. Jednemu nie przeszkadzają rysyki na całym moto a ktoś inny z powodu jednego zadrapania, zrezygnuje z zakupu. Podobnie jest z przebiegiem. Ktoś ma mały przebieg ale np olej nie zmieniany od lat, płyny eksploatacyjne od nowości, (tak, są takie przypadki) a ktoś inny dba o olej, ciśnienie w kołach, filtr zmieniony i wał kardana przesmarowany. Łożyska w kołach zmienione zanim zaczną tak hurgotać, że właściciel odstawia do serwisu bo myśli, że się mu silnik rozlatuje. Też znam taki przypadek a nawet dwa.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
maciejhinc86
bywalec
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 31
Przeczytał: 22 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 9:51, 24 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
No właśnie wydaje mi się, że właściwe podejście do motocykla ma ten od starszej maszyny z większym przebiegiem.
Co do drugiego dowiem się w sobotę.
Dzięki za reakcję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Śro 9:58, 24 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Ja też uważam, że najważniejszy jest stan techniczny. Ja osobiście nie przywiązuję żadnej uwagi do wyglądu. To nie armatura która ma bajerancko wyglądać. ST to połykacz kilometrów ze sportowym pazurem. Te motocykle jeżeli są zadbane to służą bardzo długo i bezawaryjnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|