FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Cieknąca laga
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Cieknąca laga
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 286
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Pon 19:44, 27 Kwi 2015    Temat postu: Cieknąca laga

Witam
Zwracam się do kolegów z pytaniem. Czy macie jakieś doświadczenie z wyborem uszczelniaczy lag? Co kupić żeby być zadowolonym?
Razz


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 286
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Czw 13:26, 30 Kwi 2015    Temat postu:

Po lekturze for zdecydowałem się na uszczelniacze ARI067.
Powiedzcie mi proszę taką rzecz. Majaczy mi się że ST z roku 2002-2003 miały inne lagi i je przerobiono ze względu na shimy. HAYNES podaje tylko jedną wartość oleju tz.638 ± 2.5cc . Czy te zmiany nie mają wpływu na ilość oleju ? Ja mam rocznik 2004. Olej planuje taki MOTUL FORK OIL EXPERT 10W.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 1982
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Czw 15:46, 30 Kwi 2015    Temat postu:

To co Piszesz dotyczy tylko wersji bez ABS. Te sztuki miały lagi cieńsze.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gery
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kielce miasto w Koronie

 Post Wysłany: Pią 18:38, 01 Maj 2015    Temat postu:

Ikar napisał:
Po lekturze for zdecydowałem się na uszczelniacze ARI067.
Powiedzcie mi proszę taką rzecz. Majaczy mi się że ST z roku 2002-2003 miały inne lagi i je przerobiono ze względu na shimy. HAYNES podaje tylko jedną wartość oleju tz.638 ± 2.5cc . Czy te zmiany nie mają wpływu na ilość oleju ? Ja mam rocznik 2004. Olej planuje taki MOTUL FORK OIL EXPERT 10W.


Daj znać jak się sprawują te uszczelniacze bo też jestem przed tym zabiegiem.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kolega slavo
junior
junior


Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmińsko mazurskie

 Post Wysłany: Pią 18:58, 01 Maj 2015    Temat postu:

Hej.
Właśnie też robiłem swoją ST z 2002r.,z tym, że naprawa rozszerzona -serwis silnika i części motocykla(wykonał kolega z forum)wymiana łożysk kół i główki ramy,opony,gumy zabieraka,lagi, odświeżenie lakieru na kołach,goleniach,setach,kierownicy,podstawie kufra i ogólne czyszczenie/polerowanie elementów alu(to już sam ogarniałem) - to tak na marginesie,chciałem się trochę pochwalić...hehehe...

Co do przodu, zalałem dokładnie taką ilość oleju jak podajesz(ten sam olej), uszczelniacze wstawiłem, lecz nie powiem jakiej firmy(opakowania już się pozbyłem) , brałem z firmy z polecenia kolegi z forum(przy okazji pozdrawiam kolegę Modzka). Dodatkowo wymieniłem ślizgi w ,,goleniach,, i polerowałem rury-taka kompleksowa naprawa. Przód pracuje OK. Dodatkowo zastosowałem się do informacji, którą wyczytałem w postach, jak pamiętam, udzielił jej kolega Samad(pozdrawiam przy okazji), po złożeniu przodu,skręcamy na półkach,dokręcamy śruby prawej strony - nakrętka ośki,śruby golenia, zestawiamy moto ze stopki, dociskamy kilka razy przód aby ustawiły się lagi, wtedy zaciskamy śruby na dole goleni lewej (mam nadzieję, że dobrze to zrozumiałem, ale inaczej nie może to być...).
Taka sugestia z mojej strony. Jeżeli nie masz klucza dynamometrycznego, uważaj przy dokręcaniu śrub na półkach zaciskających lagi, śruby nie zaciskają się z wyraźnym oporem, tak trochę ,,masłowato,,można zerwać śrubę i ponowna rozbiórka przodu.
Powodzenia.


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 286
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Wto 20:48, 19 Maj 2015    Temat postu:

Powoli kończę składanie motocykla. Mam do was prośbę. Czy mógł by ktoś sprawdzić jakie momenty dokrecania są na srubach pomiedzy zaciskiem hamulca a lagą . Ja dałem z prawej 31Nm a na lewej 12Nm i nie wiem czy dobrze

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Czw 18:26, 21 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 286
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Czw 18:30, 21 Maj 2015    Temat postu:

Czy ktoś pomoże w temacie momentów ? Co do zacisku z prawej strony to raczej nie mam wątpliwości, za to z lewej tam gdzie jest pompka hamulcowa to nie jestem pewien. Niestety do szkoły chodziłem gdy istniała żelazna kurtyna Evil or Very Mad

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Czw 18:31, 21 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DANY
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 954
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: ŁÓDŹ

 Post Wysłany: Czw 19:11, 21 Maj 2015    Temat postu:

z serwisówki wynika ,że obydwie strony identycznie - 31...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 286
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Czw 19:54, 21 Maj 2015    Temat postu:

To która to część -,,Front brake master cylinder clamp bolts ..... 12Nm" Bo google tłumaczy "Hamulec przedni śruby zaciskowe pompa hamulcowa". Czy to nie jest pokazane na zdjęciu 2.2b , strona 6.5 ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Czw 19:55, 21 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DANY
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 954
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: ŁÓDŹ

 Post Wysłany: Czw 20:14, 21 Maj 2015    Temat postu:

ja mam dział 15 , 15- 1 , 15-2 i tam żaden z elementów nie ma momentu 12

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 286
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Pon 16:14, 25 Maj 2015    Temat postu:

Dzięki DANY, udało się złożyć zawieszenie i tak faktycznie zaciski z obu stron mają być skręcone na 31Nm. Mogę powiedzieć że różnica jest kolosalna po wymianie oleju. Motocykl znacznie lepiej wybiera dziury, komfort jazdy znacznie się poprawił. Stary olej był zużyty a czarny jak z diesla. Co do uszczelnień to trzeba trochę pojeździć żeby się wypowiedzieć.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Cieknąca laga
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group