FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wyciek z silnika
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Wyciek z silnika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mark33
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 479
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Podborze; Ostrów Maz

 Post Wysłany: Wto 16:36, 23 Cze 2015    Temat postu:

Gery napisał:
Mark33 napisał:
Pytanie tylko czy cieknie spod oringa mam podobny problem,wymieniłem na oryginalny oring (uszczelniałem specjanym silikonem) i tak cieknie ,ale tylko na zimnym silniku i przy dużych obrotach (wzrasta ciśnienie w układzie i cieknie) najprawdopodobniej cieknie spod pompy(uszczelniacze i pompa do wymiany) wyciek jest z samego dołu i tak naprawdę nie widać skąd cieknie jak zdejmiesz dekiel jet taki otwór przelewowy i stamtąd może wyciekać ,w zimę rozbieram całośc i wymieniam uszczelniacze, sprawdź termostat czy napewno działa (u mnie był zablkowany) korek chłodnicy czy sie otwiera prz 1,1 bara , jest jeszcze taki mały otworek z boku na dole jak zvniego cieknie to odrazy pompa do roboty.


Termostat raczej w porządku bo nie ma problemów z temperaturą, trzyma cały czas równo pół skali. Jak sprawdzić czy korek chłodnicy się otwiera przy 1,1 bara? trzeba mieć jakiś specjalny miernik ciśnienia?



Ja po zdjęciu chłodnicy zaślepiłem jeden odpływ pod drugi podłączyłem pistolet sprężarki by tłoczyć ciśnienie do chłodnicy,pod wężyk przelewowy podłączyłem dokładny nanometr i na zakręconej korkiem chłodnicy sprawdzałem przy jakim ciśnieniu otwiera się przelew zgodnie z instukcją ma być max 1,1 bara pełne otwarcie .Być może korek wcale się nie otwiera wzrasta ciśnienie i cieknie ,swoją drogą ten oring pod deklem to jakaś porażka ponad 100 zł ...... Sam dekiel szlifowałem drobnoziarnistym papierem do wyrównania płaszczyzny dla lepszego przylegania oringu


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gery
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kielce miasto w Koronie

 Post Wysłany: Śro 7:52, 24 Cze 2015    Temat postu:

No to niezłą kombinacją wykonałeś, gratuluję. Ja na razie obejrzałem ten korek i wygląda jak nówka, czyściutki piękniutki więc myślę że działa ok.

Tak wygładał mój wyciek. Ewidentnie spod dekielka, z dziurki odpływowej sucho (choć po odapleniu mi stamtąd jednorazowo coś siknęło ale potem cisza)



nasypałem 1/4 opakowania tego:
[link widoczny dla zalogowanych]

to jest jakaś czubata łyżeczka od hebarty.

i wyciek zaczał się zmniejszać a po jakiś 25 minutach w zasadzie sie zatrzymał , wieć póki co jest szansa, będę obserwował dalej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gery dnia Śro 7:53, 24 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mark33
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 479
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Podborze; Ostrów Maz

 Post Wysłany: Śro 11:02, 24 Cze 2015    Temat postu:

Gery napisał:
No to niezłą kombinacją wykonałeś, gratuluję. Ja na razie obejrzałem ten korek i wygląda jak nówka, czyściutki piękniutki więc myślę że działa ok.

Tak wygładał mój wyciek. Ewidentnie spod dekielka, z dziurki odpływowej sucho (choć po odapleniu mi stamtąd jednorazowo coś siknęło ale potem cisza)



nasypałem 1/4 opakowania tego:
[link widoczny dla zalogowanych]

to jest jakaś czubata łyżeczka od hebarty.

i wyciek zaczał się zmniejszać a po jakiś 25 minutach w zasadzie sie zatrzymał , wieć póki co jest szansa, będę obserwował dalej.




Identycznie wygląda to u mnie tylko wyciek jest na zimnym silniku i przy
dodawaniu mocno gazu (zaobserwowałm że zaczyna ciec jak wzrasta ciśnienie w układzie , jak obroty silnika maleją wyciek ustępuje i tak cyklicznie) Nie jestem zwolennikiem dziwnych dodatków uszczelniających
skoro cieknie trzeba rozbierać i naprawiać , i tak wymiana Cię nie ominie a dodatkiem można tylko uszkodzić układ chłodzacy.A najgorsze jest to że zapewne środek przyśpieszy zużywanie oringów i uszczelniaczy,i w najmniej oczekiwanym momencie zabraknie chłodzenia. Sad
Co do korka mój też wyglądał jak nowy a po pomiarach okazało sie że otwiera sie przy 1,3 bara co oznacza że był uszkodzony , na pocieszenie dodam że pasuje od Hondy civic za ok 20 zł


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mark33
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 479
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Podborze; Ostrów Maz

 Post Wysłany: Śro 11:07, 24 Cze 2015    Temat postu:

Tak wygładał mój wyciek. Ewidentnie spod dekielka, z dziurki odpływowej sucho (choć po odapleniu mi stamtąd jednorazowo coś siknęło ale potem cisza)

A to że leci w tym miejscu wcale nie ozancza że cieknie spod dekielka (jak zdejmiesz dekielek jest jeszcze 1 dziurka skąd może wyciekać płyn centralnie na środku silnika pod deklem) i tego nie widać a stamtąd może byc wyciek i ścieka po ściance Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Śro 11:32, 24 Cze 2015    Temat postu:

albo leci spod dekla albo........ może lepiej sprawdzić jeszcze jedna rzecz.
Pomiedzy cylindrami u góry ida prewody z plynem chłodniczym do termostatu. Jeżeli ktorys z nich przecieka (jest pretarty lub niedokręcony) to plyn zbiera się miedzy cylindrami i idzie kanalem odprowadzającym który wlasnie tez wychodzi pod deklem z przodu i jest wrazenie jak by oring puscil a tak naprawdę to leci z goru kanalem odporowadzanjacym który słuzy do tego aby np. olej który wyciekł z pod pokrywy zaworow nie zbieral się pomiędzy głowicami.
Tak było w moim przypadku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lev dnia Śro 11:36, 24 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gery
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kielce miasto w Koronie

 Post Wysłany: Śro 13:56, 24 Cze 2015    Temat postu:

Mark33 napisał:

Identycznie wygląda to u mnie tylko wyciek jest na zimnym silniku i przy
dodawaniu mocno gazu (zaobserwowałm że zaczyna ciec jak wzrasta ciśnienie w układzie , jak obroty silnika maleją wyciek ustępuje i tak cyklicznie) Nie jestem zwolennikiem dziwnych dodatków uszczelniających
skoro cieknie trzeba rozbierać i naprawiać , i tak wymiana Cię nie ominie a dodatkiem można tylko uszkodzić układ chłodzacy.A najgorsze jest to że zapewne środek przyśpieszy zużywanie oringów i uszczelniaczy,i w najmniej oczekiwanym momencie zabraknie chłodzenia. Sad
Co do korka mój też wyglądał jak nowy a po pomiarach okazało sie że otwiera sie przy 1,3 bara co oznacza że był uszkodzony , na pocieszenie dodam że pasuje od Hondy civic za ok 20 zł


Ja też nie jestem fanem tego typu środków ale przypominam że wymieniona zosatła ta uszczelka/oring natomiast miałem wżery korozyjne na krawędziach i te z dekielka zlikwidowano(zeszlifowano natomiast z bloku nie ma możliwości bez demontażu całego silnika dlatego dałem trochę tego specyfiku ale jak pisłem malutko jedną łyżeczkę w nadziej że zatka te wżery w bloku silnika. Oczywiście nie wiadomo na 100% czy te wżery są przyczyną ale dodam że problem się zaczął po umyciu silnika który był cały ulepiony przez pocenie spod pokryw zaworowych, wcześniej tego nie było , to też by wskazywało na to że wżery korozyjne które wcześniej były zatakane przez tą starą maźrazem z korozją a w wyniku mycia żrącymi substancjami się wytrawiły i mimo nowej uszczelki puszczją, No muszę trochę pojeździć po tym dodaniu uszczelniacza i poobserować, narazie się przytkało

A ten korek od hondy civic to oprócz tego że pasuje to też parametry 1,1 bara? I to wszystko jedno od której civic? czy jakiejś konkretnej pojemności / rocznika? 20 PLN nie pieniądze wiec można spróbować jakby co:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gery dnia Śro 13:57, 24 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mark33
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 479
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Podborze; Ostrów Maz

 Post Wysłany: Śro 14:10, 24 Cze 2015    Temat postu:

Dokładnie taki korek typ A :
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gery
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kielce miasto w Koronie

 Post Wysłany: Czw 7:31, 25 Cze 2015    Temat postu:

No wczoraj kolejne testy i..... nie cieknie!

natomiast przy okazji po przeciwnej stronie silnika z przodu odkryłem spocenie:



Wygląda na to że to spod tej wypustki na trzech śrubkach, czy to jest napinacz? Na razie umyłem i za jakiś czas tam zajrzę.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gery
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kielce miasto w Koronie

 Post Wysłany: Śro 13:23, 01 Lip 2015    Temat postu:

Tak jak obiecałem raportuje że po kilku dniach testów mogę potwierdzić że nie cieknie płyn chłodniczy. Bynajmniej w moim przypadku ta łyżeczka od herbaty uszczelniacza zrobiła robotę, skutków ubocznych też brak:)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mark33
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 479
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Podborze; Ostrów Maz

 Post Wysłany: Śro 18:12, 01 Lip 2015    Temat postu:

Gery napisał:
Tak jak obiecałem raportuje że po kilku dniach testów mogę potwierdzić że nie cieknie płyn chłodniczy. Bynajmniej w moim przypadku ta łyżeczka od herbaty uszczelniacza zrobiła robotę, skutków ubocznych też brak:)

Przetestujesz w wekend ma być ponad 30 C to sprawdzisz układ chłodzenia bo będzie mocno potrzebny Laughing


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gery
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kielce miasto w Koronie

 Post Wysłany: Czw 6:58, 02 Lip 2015    Temat postu:

Zwłaszcza że jadę w sobotę w trasę na hel:)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mark33
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 479
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Podborze; Ostrów Maz

 Post Wysłany: Czw 18:01, 02 Lip 2015    Temat postu:

Gery napisał:
Zwłaszcza że jadę w sobotę w trasę na hel:)

To kawałek masz Szerokości Lwg Laughing


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gery
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kielce miasto w Koronie

 Post Wysłany: Pią 8:27, 03 Lip 2015    Temat postu:

Spoko, dzięki. Bajdełej wczoraj po pracy skoczyłem sobie do Krakowa (do ciuchlandu motocyklowego po ciuszki moto dla 5 letniej córci) i.... nic nie cieknie:))

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Wyciek z silnika
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group