FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Alternator
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Alternator
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Śro 9:12, 25 Sty 2012    Temat postu: Alternator

Zima - czas przemyśleń nastał. Jeśli rozważyć plusy i minusy alternatora 28 a 40 w panci bez systemów to który jest "lepszy".
W mojej (2000r) jest zamontowany 28 ponieważ ten fabryczny 40 się "skończył" przedwcześnie. Sprzęt chodzi absolutnie OKI, ale tak myślę czy to dobre rozwiązanie wsadzenie zamiast 40 tego 28. Sprawa jest z natury absolutnie niepilnej - tak na zimowy dzionek - może ktoś ma doświadczenie w temacie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 18:01, 25 Sty 2012    Temat postu: Re: Alternator

marian07 napisał:
...
W mojej (2000r) jest zamontowany 28 ponieważ ten fabryczny 40 się "skończył" przedwcześnie. ...

Mnie ciekawi co było przyczyną padnięcia 40 Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Śro 20:26, 25 Sty 2012    Temat postu:

tego nie wiem bo już taki był przy kupnie, ale jako anglik to podejrzewam że może pęknięcie obudowy (taką opinie gdzies widziałem na naszym forum).

oczywiście zakładam że fabrycznie był włożony 40 bo to 2000r, no chyba że mógł iść jeszcze stary typ i niepotrzebnie wałkuje temat


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marian07 dnia Śro 20:28, 25 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkielek1
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Wto 19:38, 21 Lut 2012    Temat postu:

a to ja mam pytanie, moja pancia jest z 1990roku, i jaki ja mam alternator? jak to można sprawdzić? kiedyś się zastanawiałem czy nie zamontować sobie w kanape podgrzewania z siedzenia samochodowego, ale boje się czy to nie przyspieszy wyeksplatowania mojego alternatora. może ktoś będzie wiedział. dzieki za porade.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Wto 21:51, 21 Lut 2012    Temat postu:

Zmiana byla w 96 roku. Od 96 altki mialy 40 A. Podgrzewac mozesz bo przeciez nie bedziesz grzal ciagle. Na zimne siedzenie ja uzywam kozuch czy to skora barania w kazdym razie chodzi o izolacje od zimnej dermy. Kozuch nigdy nie jest zimny.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkielek1
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Śro 0:19, 22 Lut 2012    Temat postu:

dobrze mówisz mirek ale z kożuchem bujać to lipa, a tak to jakiś bajer by był. musze coś pomyśleć.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Śro 14:51, 22 Lut 2012    Temat postu:

szkielek1 napisał:
dobrze mówisz mirek ale z kożuchem bujać to lipa, a tak to jakiś bajer by był. musze coś pomyśleć.


Bajer to bedziesz mial jak wcisniesz starter i wyjdzie lipa Very Happy a kozuch robote robi. Zartuje, rob jak lubisz Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Śro 13:20, 29 Lut 2012    Temat postu:

Mirek, nie każdy zimą w Alpy lata, by na kożuchu siedzieć Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Czw 1:14, 01 Mar 2012    Temat postu:

Alpy alpami. Zostalem dzisiaj zaproszony na wycieczke na Hel. Bylem w lecie ale w sezonie mi sie nie podobalo, moglbym jutro smignac. Niestety nie moge pojechac bo finanse w czarnej d...e. Chyba tego nie przezyje :-(

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
adamm
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kielce

 Post Wysłany: Pią 20:03, 02 Mar 2012    Temat postu:

A podpowie ktoś jak na pierwszy rzut oka sprawdzić który model altka jest zamontowany ??

I pytanie bonusowe: czy przez alternator może wydostawać się olej silnikowy ?


Właśnie z tych okolic mam jakiś wstrętny wyciek (przynajmniej mi się tak wydaje, bo nie jestem w stanie zlokalizować)


Jutro zabieram Pancię z poprzedniej pracy gdzie jeszcze stoi i u rodziców będę sobie ją powoli szykował do wyjazdu do Anglii

Tylko martwi mnie właśnie ten alternator.

Gdy podłączone są oba światła mijania + włanczający się wentylator + nawigacja to potrafi tak rozładować aku w trakcie jazdy po mieście że aż moto zgaśnie.
Muszę coś z tym zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
maxgrajewo
NOWY
NOWY


Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 12:57, 29 Mar 2012    Temat postu: alternator

Witam serdecznie ponownie wszystkich kolegów stciaków-ponownie dlatego, że nie byłem aktywny pewien czas i jakoś mnie wyrzuciło z forum. Do rzeczy mam taki dylemat i aby nie strzelać w ciemno zapytam szanowne grono o taki problem-w mojej Pani grzeją mi się przewody wychodzące od alternatora, stopiła mi się nawet kostka połączeniowa-naprawiłem to wstawiając drugą ale nie wiem czy ta temperatura jest normalna-ładowanie zaś jest na poziomie 14,4V ale przy włączeniu światełek drogowych spada do 12,2V-dotarłem do forum Hondy Shadov i tam klient miał podobny problem-u niego to była wina regulatora-proszę jeszcze raz o info

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Czw 20:25, 29 Mar 2012    Temat postu:

nie odpowiem, ale może sie przyda info, dzis sprawdzałem ładowanie: na wolnych obrotach i swiatłach krótkich: 13,7, bez swiateł na wolnych 14,5

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Śro 22:02, 04 Kwi 2012    Temat postu: Re: alternator

maxgrajewo napisał:
Witam serdecznie ponownie wszystkich kolegów stciaków-ponownie dlatego, że nie byłem aktywny pewien czas i jakoś mnie wyrzuciło z forum. Do rzeczy mam taki dylemat i aby nie strzelać w ciemno zapytam szanowne grono o taki problem-w mojej Pani grzeją mi się przewody wychodzące od alternatora, stopiła mi się nawet kostka połączeniowa-naprawiłem to wstawiając drugą ale nie wiem czy ta temperatura jest normalna-ładowanie zaś jest na poziomie 14,4V ale przy włączeniu światełek drogowych spada do 12,2V-dotarłem do forum Hondy Shadov i tam klient miał podobny problem-u niego to była wina regulatora-proszę jeszcze raz o info

Niestety, ale raczej masz zwarcie uzwojenia - miałem identyczne objawy, nowy regler tego nie zmienił i trza było się z altkiem męczyć...sorki http://www.st1100.fora.pl/technika-st1100,2/ladowanie-alternator-regulator-napiecia,234-30.html


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wiewiór
NOWY
NOWY


Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 14:00, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Panowie jestem tutaj nowy ale od razu z prośbą o ratunek: padł u mnie w ST alternator. Jest to pewnie 40 bo moja pani wyposażona jest w ABS, TCS, podgrzewane manetki itd. - obudowa altka pęknięta i co chwile rozładowuje mi akumlator (nowy), przewody sprawdzone jak i ładowanie tak więc raczej wszystko wskazuje własnie na altka - jestem w trakcie jego wymontowania więc jeszcze nie wiem w jakim jest stanie - pomocy potrzebuje żeby go naprawić - macie jakiś namiar na kogoś kto ma części albo zregeneruje altka? Na All...o sprawdziłem wszystkich i jedyne co mają to altka 25.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 20:52, 12 Kwi 2012    Temat postu:

... a w powitalni był? Napisał kilka słów o sobie? Zacznij kolego od tego, a pewnikiem ktoś Ci pomoże. Wpadasz jak przysłowiowy Diabeł po święconą wodę, nie czytając tematów poświęconych altkom. Oczekujesz jeszcze, że wszyscy zajmą się od razu Twoim problemem. Na temat alternatorów, na tym forum jest dużo napisane. O pękającej obudowie też. Warto by też, zadając pytanie, napisać którego modelu/rocznika/ problem dotyczy. [pozdr.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wiewiór
NOWY
NOWY


Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 1:11, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Wiem, że brzydko tak bez słowa wstępu od razu prosić o coś ale sprawa jest dość pilna dlatego też świadomie bez powitania zapytałem chcąc się przywitać w dalszej kolejności. Przepraszam za to i postaram się naprawić niezwłocznie ten błąd. Co do tematów to fakt jest ich sporo bo czytałem prawie wszystko co zawierało frazę alternator przy czy posty były zarówno stare jak i trochę nowsze przy czym nigdzie nie natrafiłem na kogoś kto takim altkiem dysponuje lub podejmie się naprawy stąd wolałem bezpośrednio zapytać o konkretny kontakt żeby zwyczajnie zaoszczędzić na czasie. Problem dotyczy st 1100 z 1997 ze wszystkimi systemami czyli ABS itd.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wiewiór dnia Pią 1:15, 13 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 19:05, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Pęknięcia obudowy, w nowszym modelu st1100 to plaga. Jeżeli chodzi o nawinięcie/przewinięcie/ to nie ma problemu. Zrobią Ci to w każdym warsztacie, przewijającym silniki elektryczne.(odwrotnie niż w starszych modelach). Niestety, problem jest w obudowie. Musi być ona nie pęknięta! Na forum jest kolega Karlos, rzadko się udziela,jednak z tego co pamiętam, handluje on częściami do st. Znajdź jego profil i napisz,/zadzwoń/ Być może będzie Ci w stanie pomóc. O ile dobrze pamiętam, to panlapa, też swego czasu miał chyba do sprzedania 40 amp. altek. Napisz mu pw może się odezwie? Szukaj też na ebay, ostatnio, coś w okolicy świąt, przeglądałem i z tego co pamiętam, były chyba dwa altki, po dość przystępnych cenach.pozdr.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wiewiór
NOWY
NOWY


Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 21:30, 14 Kwi 2012    Temat postu:

Dziękuję za informacje. Wysłałem już zapytanie do PanLapa w sprawie altka. Znałazlem tylko karlosrr'a ale logował sie ostatnio ponad 172 dni temu wiec nie wiem czy jest sens pisać? Tak czy siak jeśli ktoś coś by wiedział o w pełni sprawnym altku 40 to proszę o info.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2463
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Pią 13:56, 20 Kwi 2012    Temat postu:

Prośba i imieniu GAJOWEGO.

Gajowy potrzebuje wirnik do alternatora 40
Jeżeli Ktoś ma na zbyciu to ma na zbyciu to prosi o info.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Alternator
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group