FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Ładowanie
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Ładowanie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ryba
junior
junior


Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Śro 20:45, 14 Wrz 2011    Temat postu: Ładowanie

Ze zmęczenia nie zauważyłem istniejącego postu o tej samej treści. Przepraszam. Proszę wykasować.

Witam.
Po 100 km moto na wlnych obrotach zaczęło gasnąć. Po wyłączeniu świateł pracował normalnie. U celu po 240 naładowałem akumulator i wróciłem do domu, na światłach - próba odpalenia żeby wjechać do garażu - nie kręci - martwy.
Teraz:
- akumulator po 12 godzinach niedoładowany prostownikiem kręci i po zdjęciu klem silnik pracuje normalnie
- napięcie aku i niepracujący silnik 12,6V
- napięcie ładowania mierzone na aku z praującym silnikiem 14,5V
- napięcie ładowania mierzone na aku z pracującym silnikiem i włączonymi światłami nie więcej jak 12,8V'
Szukać dalej czy ktoś już wie? Bo że te 12,8 jest nieprawidłowe to wiem, ale przeczytałem wcześniej że dostep do alternatora jest "wspaniały" więc chcę oszczędzić ręce. Akumulator śmieć (stał 9 lat z moto chyba), regulator czy alternator?
Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ryba dnia Śro 21:02, 14 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 21:02, 14 Wrz 2011    Temat postu:

A czy jesteś pewny akumulatora Question
Mi padł z dnia na dzień Exclamation
Napięcie pokazywał ok, ale rozruchu nie było.
Zacznij od tego.

Teraz zmieniłeś wpis i już nie wiem o co chodzi. Shocked


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 21:14, 14 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Śro 21:15, 14 Wrz 2011    Temat postu:

No ale skoro podczas pracy alternatora po włączeniu świateł spada ładowanie do 12,5V to, niestety, chyba czeka Cię ta sama robota, co u mnie. Ale najpierw sprawdź sobie regulator podmieniając od kolegi z prawidłowym ładowaniem ( kwestia zdjęcia lewej owiewki i odkręcenia 2 śrub ). Sam alternator pada raczej rzadko, choć ostatnio na forum to już chyba 4 czy 5 przypadek, że jednak wina leżała po stronie alternatora. A wtedy czeka Cię droga przez mękę. Jeśli okaże się, że jest przebicie na zwojach alternatora, to daj znać jerzykowi, który ma namiar na jedynego chyba w Polsce magika, który podejmie się przewinięcia uzwojenia w tym alternatorze ( o ile to jest starego typu, 25 amperowy, bo jak masz 40apm, to każdy "samochodowy" nawijacz Ci go zrobi ).
Także zacznij od reglera i daj znać.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ryba
junior
junior


Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Śro 21:33, 14 Wrz 2011    Temat postu:

OK. Poczytałem niżej o przypadkach alternatorowych i dlatego stwierdziłem że to jest do usunięcia bo sie dubluje, jednak skoro nie klniecie to zostawię jako studium przypadku. Akumulatora nie jestem pewien bo to dziwny objaw taka szybka "samoregenracja". Jutro pomierzę ładowanie z altka na stykach przed regulatorem i opiszę jak to wygląda. Oby nie alternator - mam chyba ten słabszy - moto z 90 roku.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
adamm
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kielce

 Post Wysłany: Czw 7:45, 15 Wrz 2011    Temat postu:

Siemka.

U mnie ten sam przypadek był, mimo nowego akumulatora.

Gdyby nie to że kupiem taki mały motocyklowy prostownik to bym chyba nie wrócił ze Słowacji.

W Nowym Sączu jak jechaliśmy w korku i włanczał się co trochę wentylator to aku tak wyssało że aż moto zgasło (pierwsza myśl była taka że się przegrzał i go przyłapało, bo zaczęło się od flujących obrotów aż do zgaśnięcia)

W Tarnowie znowu musiałem się doładować, ale tam odpiąłem jedną z przednich lamp, więc pobór prądu był mniejszy i do dzisiaj jest bez problemu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamm dnia Czw 7:46, 15 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ryba
junior
junior


Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Czw 20:16, 15 Wrz 2011    Temat postu:

Kontynuując. Odpiąłem dzisiaj kostkę z regulatora żeby zobaczyć jak wygląda zanim zacznę mierzyć. I zobaczyłem. Dwa konektory od żółtych przewodów spalone, obsada w kostce stopiona, jeden żółty przewód prawie upalony, ruszony odpadł, styki w regulatorze sciemniełe na czarno czyli nadpalone, obsadzenie styków w regulatorze nadtopione. Mowa cały czas o tych 2 żółtych połączeniach - reszta OK. Już się cieszę. Jasne że nie było normalnego ładowania. Jakieś sugestie co do stanu regulatora albo alternatora?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Czw 21:32, 15 Wrz 2011    Temat postu:

No ja miałem tak samo - nadpalony jeden styk, także kabel był do wymiany. I zadowolony ściągnąłem nowy regler za 250zł. Ale niestety nic to nie dało, nadal było za słabe ładowanie. Także nowy regulator do zwrotu, a altek do naprawy. Widać te nadpalone styki były z powodu zwary na uzwojeniu alternatora.
Jedyne co mogę podpowiedzieć, to sprawdź sobie kable wychodzące z alternatora, które w tym typie lubią się zwierać pod tym...hmmm...silikonem? lakiem? no tym czymś, czym zalane jest wejście kabli do obudowy altka. Bo niekoniecznie musi być zwara na uzwojeniach, prędzej może być na tym wejściu kabli. I to może być przyczyną nadpalonych styków przy reglerze. No ale tak czy siak to bez wyciągania altka się chyba nie obejdzie. No coś spowodowało to nadpalenie styków.
OBYM SIĘ MYLIŁ Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2519
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 19:22, 16 Wrz 2011    Temat postu:

voniu, a Ty już poskładałeś swoją maszynę? Na spotkanie w Jastrzębiej nie dojechałeś, a miałeś być

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Nie 21:27, 18 Wrz 2011    Temat postu:

miałem być, ale serwisant się nie popisał
takze i w tym tygodniu się nie wyrobił
mam nadzieję, ze w przyszłym da radę Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2463
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Pon 12:10, 19 Wrz 2011    Temat postu:

Voniu a puszą nie Mogłeś ??

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Pon 22:14, 19 Wrz 2011    Temat postu:

Tia, byłem puszką, ale u chłopaków z VKP w Sławie ( pozdrowienia dla Lesznoniaków)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ryba
junior
junior


Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Wto 20:45, 20 Wrz 2011    Temat postu:

I po temacie. Padnięty regulator napięcia. Alternator na szczęście jest OK.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkielek1
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Pon 15:44, 21 Lis 2011    Temat postu:

witam, ja dziś zauważyłem w mojej panci jak stałem na światłach za autem że przygasa mi w rytmie kierunkowskazu światło z przodu, również miałem wciśnięty hamulec więc i stop świecił z tyłu, czy to może być wina regulatora? jutro jak znajde chwile to zmierze ładowanie. motor stoi w blaszanym garażu nawet tydzień przy tym zimnie i pali na dotyk więc wykluczam chyba akumulator. no i pytanie gdzie mam szukać regulatora napięcia. mam pare miesięcy ten motor ale jeszcze pod plastiki sie nie zagłebiałem . ale trzeba będzie styki i tak przelecieć.
pozdrowionka.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2519
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 7:58, 26 Lis 2011    Temat postu:

szkielek1 napisał:
witam, ja dziś zauważyłem w mojej panci jak stałem na światłach za autem że przygasa mi w rytmie kierunkowskazu światło z przodu, również miałem wciśnięty hamulec więc i stop świecił z tyłu, czy to może być wina regulatora? jutro jak znajde chwile to zmierze ładowanie. motor stoi w blaszanym garażu nawet tydzień przy tym zimnie i pali na dotyk więc wykluczam chyba akumulator. no i pytanie gdzie mam szukać regulatora napięcia. mam pare miesięcy ten motor ale jeszcze pod plastiki sie nie zagłebiałem . ale trzeba będzie styki i tak przelecieć.
pozdrowionka.


Tak. To jest objaw słabego ładowania. Regulator napięcia masz pod lewym bokiem


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Ładowanie
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group