FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Problem z akumulatorem w st1100
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Problem z akumulatorem w st1100
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Sob 13:13, 17 Sty 2009    Temat postu: Problem z akumulatorem w st1100

Cześć,mam st1100 z 2000r od kilku dni,nie mogę jej odpalić po transporcie przez 8 godzin na lawecie,co zrobić?Będę rady za podpo.Wziąłem się za ładowanie aku,ale nie mogę go rozszyfrować,jaki to jest,co z tym zrobić?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marlboro
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa, Polska

 Post Wysłany: Sob 13:57, 17 Sty 2009    Temat postu:

Witaj,

Na początku powiedz, co oznacza, że nie możesz odpalić? Rozrusznik nie kręci czy kręci ale silnik nie zapala?

A po drugie nie do końca rozumiem, co masz na myśli pod pojęciem rozszyfrować akumulator? Z jednej strony jest plus, z drugiej minus i to cała filozofia... 12V 14Ah z serii wysokoprądowych czyli potrafiących oddać duże natężenie prądu przy rozruchu... Fabrycznie była montowana YUASA B14TX bodajże...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Janusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Sob 14:47, 17 Sty 2009    Temat postu: Problem z akumulatorem w st1100

Witaj,dzięki za odpowiedz.Aku w porządku,rozrusznik kręci super,nawet świece przeczyściłem...Iskra jest,już łapało,ale chyba znów go zalałem...No i co z tym zrobić mam?Jakaś podpo...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marlboro
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa, Polska

 Post Wysłany: Sob 15:13, 17 Sty 2009    Temat postu:

Moja rada - nowe świece... miałem tak już kilka razy w swoim ST1100... niby wszystko OK a nie dawało rady odpalić... świece się zalewały i już... możesz spróbować jeszcze naładować na maksa akumulator, ponownie powalczyć ze świecami, oczyścić, ustawić przerwę na elektrodach itp.

Ale IMHO wymiana świec na nowe powinna załatwić problem.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Janusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Sob 15:25, 17 Sty 2009    Temat postu:

Dzięki za podpowiedzi.Ale ciągle się zastanawiam,czy to świece?bo przed transportem zapalała na styk,siadła po transporcie...Więc szukam przyczyny.Mam pytanko odnośnie aku,bo nie bardzo się orientuję,mój to GTX14-BS,jaki to jest,może wiesz?I gdzie się sprawdza poziom oleju w silniku.Dzięki

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Sob 16:14, 17 Sty 2009    Temat postu:

Symbol aku jest jak najbardziej OK Exclamation
A może coś zamokło skoro jechał motocykl na lawecie. Wprowadź do ciepłego garażu niech obeschnie i przede wszystkim złapie plusową temperaturę. Zacznijmy od tego w jakich warunkach to robisz, bo myślę, że nie na polu i tej wilgoci lub mrozie : ) Wykluczmy to, że nie brakuje paliwa.
Skoro było OK przed podróżą to na pewno sama droga mu nie zaszkodziła. Osobiście nie zaczynałbym od grzebania i rozkręcania tylko zadbaj żeby dobrze kręcił akumulator. Jeśli jest słaby, zakręć np. aku z samochodu.
Kiedy palisz zimny silnik to podciągnij do końca ssania, jeśli nie zaskoczy możesz odrobinkę podciągnąć manetkę gazu, ale bardzo nie wiele. Kiedy zaskoczy cofnij manetkę do zera, bo na zimnym będzie się dławił.
Czekamy na rezultaty Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Garret dnia Sob 18:20, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Janusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Sob 16:34, 17 Sty 2009    Temat postu:

Zrobiliśmy razem kilkaset kilosów ,a była mżawka i to marznąca.Chyba go wstawię na niedzielę do ciepełka...Za rady dzięki.Jeszcze się odezwę,Pozdro.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2454
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Sob 18:02, 17 Sty 2009    Temat postu:

Janusz motocykle w temperaturach dobrze poniżej 0 generalnie ciężko palą a Sam piszesz, że palił na styk. Zrób tak jak Planujesz, podładuj akumulator i powinno być ok.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Hajster
bywalec
bywalec


Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rzeszów

 Post Wysłany: Nie 0:36, 18 Sty 2009    Temat postu:

Jak transportowałeś moto to była chlapa ?
Jeżeli na lawecie moto nie było okryte to mogło zasolić przewody wysokiego napięcia i teraz wysokie napięcie ucieka po przewodach.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2454
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Nie 11:17, 18 Sty 2009    Temat postu:

Twoją podpowiedź Hajster trzeba poważnie potratować ale to bardziej dotyczy terenów w pobliżu morza choć nie koniecznie. Jeżeli przewody były dosyć stare to raczej ta wycieczka w mżawce nie poszła im na zdrowie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Nie 11:19, 18 Sty 2009    Temat postu:

Hajster napisał:
Jak transportowałeś moto to była chlapa ?


Hajster przecież napisał wyraźnie jak było - nie czytasz ????? Confused


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Janusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Nie 11:47, 18 Sty 2009    Temat postu:

Wszystkie wasze sugestie biorę pod uwagę,na razie ją grzeję w garażu,a spróbuję odpalić jutro-dziś jak wiadomo niedziela,nie chciałbym ,żeby ktoś spadł z łóżka,bo tłumik strzela...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2454
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Nie 12:30, 18 Sty 2009    Temat postu:

Napisz czy się z nią Dogadałeś. Czy w ogóle zagadała.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Janusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Pon 17:59, 19 Sty 2009    Temat postu:

No i w końcu zagadała-a miała inne wyjście?!Bzyka równo.Trochę się pobawiłem ze świec...St jest po prostu ciepłolubna,to nie ruski ural...Pozdro dla wszystkich!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2454
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Pon 22:10, 19 Sty 2009    Temat postu:

No to Masz po problemie. Pozdrawiam. Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Hajster
bywalec
bywalec


Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rzeszów

 Post Wysłany: Wto 13:54, 20 Sty 2009    Temat postu:

Zgadza się Garret, przeoczyłem "mżawka i to marznąca".
Co do świec to też miałem przypadek konieczności wymiany świec po kilkukrotnym odpalaniu zimnego silnika. Silnik ST ( a przynajmniej mój) musi się rozgrzać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hajster dnia Wto 13:54, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Norbi
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Wto 16:34, 20 Sty 2009    Temat postu:

Janusz napisał:
No i w końcu zagadała-a miała inne wyjście?!Bzyka równo.Trochę się pobawiłem ze świec...St jest po prostu ciepłolubna,to nie ruski ural...Pozdro dla wszystkich!


Nieprawda...
Bez znaczenia czy cieplo czy zimno - czy dlugo stala czy krotko moja honda odpalala bez zastanawiania - po zimowym snie - za 2-gim kreceniem odpalala

Ja proponuje wymienic swiece - Jak chcesz - znajomy w Staszowie sciagnie Ci platynowe i bedziesz mial spokoj na kilkadziesiat tys km - Maxim moze dac Ci kontakt do mnie


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Janusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Wto 17:35, 20 Sty 2009    Temat postu:

Dzięki Norbi za info,może skorzystam.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Pon 19:41, 18 Cze 2012    Temat postu:

Janusz napisał:
mój to GTX14-BS,jaki to jest,może wiesz?I

Garret napisał:
Symbol aku jest jak najbardziej OK Exclamation

A czy nie powinno być YTX14-BS, bo ja mam taki symbol i na alldrogo też z takim sprzedają?
A ze muszę kupić, więc chcę się upewnić? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pon 19:48, 18 Cze 2012    Temat postu:

voniu napisał:
A czy nie powinno być YTX14-BS, bo ja mam taki symbol i na alldrogo też z takim sprzedają?
A ze muszę kupić, więc chcę się upewnić? Rolling Eyes

Masz rację. Taki powinien być.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
norbert
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Pon 20:24, 18 Cze 2012    Temat postu:

r.urbanski napisał:
voniu napisał:
A czy nie powinno być YTX14-BS, bo ja mam taki symbol i na alldrogo też z takim sprzedają?
A ze muszę kupić, więc chcę się upewnić? Rolling Eyes

Masz rację. Taki powinien być.


Powinien powinien miesiąc temu wymieniałem akumulator Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Czw 9:44, 21 Cze 2012    Temat postu:

Norbert napisał:
Powinien powinien miesiąc temu wymieniałem akumulator Very Happy


Wydaje mi się, że troszkę mieszacie ludziom w głowach to, że na allegro jest najwięcej YTX14-BS nie przepowiada za kupnem wyłącznie aku z tym symbolem. W końcu oznaczeń akumulatorów o podobnych parametrach jest wiele i nie można wykluczyć, że zakup z innym oznaczeniem np. CBTX14-BS GTX14-BS jest błędem.
Znalazłem wykaz oznaczeń akumulatorów, które mogą pasować do ST1100 i o dziwo jest tego sporo. Osobiście sam nie słyszałem o wielu nazwach i symbolach.



Większą uwagę należy zwrócić na firme i parametry jak: moc, polaryzacja, wymiary to, co w środku niż na symbol.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Garret dnia Czw 9:48, 21 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sajd
bywalec
bywalec


Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Aleksandrów Łódzki

 Post Wysłany: Śro 8:32, 11 Kwi 2018    Temat postu:

Odświeżam temat.... Powiedzcie koledzy czy napięcie na aku 14,8 - 14,9 v to nie za dużo... Kupiłem jeden aku Yuase padła po pół roku... wymienili na nowy.... ale zastanawiam się czy regulator nie powinien podawać max 14.4 nawet na aku pisze max 14,4 niechciał bym usmiercic kolejnego aku....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sajd dnia Śro 8:33, 11 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2518
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 9:01, 11 Kwi 2018    Temat postu:

Czy to jest napięcie na aku w czasie ładowania, czy kiedy aku jest nieładowane, czyli silnik nieodpalony?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sajd
bywalec
bywalec


Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Aleksandrów Łódzki

 Post Wysłany: Śro 9:08, 11 Kwi 2018    Temat postu:

Przepraszam nie sprecyzowałem napięcie mierzone na klemach aku, silnik odpalony włączone swiatlała napięcie stoi na 14,8 na wysokich obrotach wchodzi na 14,9....

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2518
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 10:56, 11 Kwi 2018    Temat postu:

To jest ok. Nie wiem też, jakim miernikiem mierzysz? Zazwyczaj te najtańsze, mogą mieć małe przekłamanie, rzędu 0,2-0,5V

Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sajd
bywalec
bywalec


Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Aleksandrów Łódzki

 Post Wysłany: Śro 11:41, 11 Kwi 2018    Temat postu:

Najtańszy nie był ale podejrzewam że to jest jakiś chińczyk.... czyli jednym słowem nic nie ruszać, jest OK... dzięki za pomoc..

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Boni
amator postów
amator postów


Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złocieniec

 Post Wysłany: Śro 12:03, 11 Kwi 2018    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boni dnia Śro 12:48, 11 Kwi 2018, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Cobra
junior
junior


Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WARMIA

 Post Wysłany: Śro 19:54, 11 Kwi 2018    Temat postu:

Napięcie ładowania powinno wynosić 14,2-14,6 V przy 5000 obrotów. Przy czym ideałem dla aku jest 14,4 V. Jeżeli utrzymuje się wysoko może powodować gotowanie elektrolitu i odparowanie wody i uszkodzenie akumulatora. Ale powodem do zmartwień byłoby raczej napięcie <15 V. Aku w pełni naładowane po wyłączeniu zapłonu nie powinno mieć na klemach więcej niż 12,6V. Tyle mówi teoria. Dla pewności możesz zmierzyć jeszcze innym miernikiem i na alternatorze.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sajd
bywalec
bywalec


Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Aleksandrów Łódzki

 Post Wysłany: Śro 20:35, 11 Kwi 2018    Temat postu:

U mnie jest tak że odrazu po odpaleniu osiąga 14,8 i praktycznie stoi w miejscu jak wkręcę go na obroty czasem podskoczy na 14,9 spad nawet do 14 V przy załączaniu się wentylatora od chłodnicy ale jak tylko wyłączy sie wentylator odrazu 14,8 raczej stoi stabilnie można powiedzieć na 14,8.....spróbuje skombinować jakiś miernik.... i posprawdzam jeszcze raz....a jak sprawdzić na alternatorze...??? i jakie powinny być tam napiecia.....??? Shocked

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Problem z akumulatorem w st1100
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group