FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Problem z elektryką po włączeniu świateł ...
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Problem z elektryką po włączeniu świateł ...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 268
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nysa

 Post Wysłany: Pon 16:37, 10 Lis 2014    Temat postu: Problem z elektryką po włączeniu świateł ...

Witam ponownie ...

Honda ST 1100 1994r.

Panowie, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu elektryki. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce jest wszystko ok. Odpalam silnik jest ok. Problem pojawia się już po włączeniu świateł postojowych z pracującym silnikiem lub bez. Gaśnie podświetlenie zegarów, nie ma światła postojowego z przodu jak i z tyłu. Po przełączeniu na światła mijania pojawiają się tylko światła mijania i długie też działają. Brakuje światła z tyłu i podświetlenia zegarów jak i kontrolek. Działają tylko kontrolki od abs`u. Nie działa również wskaźnik tem. silnika. Po ponownym wyłączeniu stacyjki i włączeniu bez świateł działa wszystko. Gdy włączę światła problem pojawia się ponownie. Kierunkowskazy i stop działa. Czyli winne jest włączenie świateł. Macie może jakie pomysły. Chcę się wziąć za rozkręcanie czachy, ale może podsuniecie jakiś pomysł aby wszystkiego nie rozbierać i od czego zacząć diagnozę problemu ? Nie jestem pewny, ale problem pojawia się na rozgrzanym silniku. Sprawdzę to jak ostygnie ...

Pozdrawiam Arek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arkos dnia Pon 16:47, 10 Lis 2014, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pon 16:43, 10 Lis 2014    Temat postu:

Moim zdaniem masz problem z masą. Trzeba znaleźć właściwą i przeczyścić a najlepiej wszystkie Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Arkos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 268
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nysa

 Post Wysłany: Pon 16:49, 10 Lis 2014    Temat postu:

r.urbanski napisał:
Moim zdaniem masz problem z masą. Trzeba znaleźć właściwą i przeczyścić a najlepiej wszystkie Smile

O widzisz ... jest to jakiś kierunek. A, wiesz może gdzie szukać tej masy żeby nie rozbierać wszystkich plastików. Już kiedyś rozbierałem to się troszkę napracowałem przy tym


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Pon 19:28, 10 Lis 2014    Temat postu:

Problem z "masą" to klasyk, ale warto było by się przyjrzeć, czy sam włącznik na kierownicy jest sprawny. Przy moim moto, zauważyłem, że ten włącznik jest bardzo "czuły" a co za tym idzie często, przy lekkim poruszeniu, światełka przygasają. Trzeba to zobaczyć w czasie zimowego przeglądu.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Arkos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 268
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nysa

 Post Wysłany: Pon 20:05, 10 Lis 2014    Temat postu:

Dziękuję serdecznie za pomoc !
Problem rozwiązałem za tzw. pierwszym strzałem Wink

Okazało się, że jakiś Holender lub poprzedni właściciel Polak zrobili dziadostwo ... Twisted Evil

Skrzynka bezpieczników nie kontaktowała to ucięli kable i skręcili na złączki elektryczne do żyrandoli ...





wyczyściłem wszystko, kable obcięte, zalutowane



przylutowałem nowe gniazda bezpieczników



tak wyglądał warsztat pracy



tu już wszystko ładnie uporządkowane



i Pańcia poskładana gotowa na jutro do wyjazdu Very Happy



W trakcie naprawy zużyłem 300 cm3 Finlandii Very Happy

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Pon 20:51, 10 Lis 2014    Temat postu:

No tak!! Dziadostwo najwyższych lotów. Widzę, że nawet kolor jest taki sam jak mojej maszynki. Tylko rocznik inny (moja 92r). W sumie to dobrze, że wszystko dobrze poszło. Ja i tak muszę pogmerać w przełączniku. Może jest tylko zabrudzony??

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Arkos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 268
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nysa

 Post Wysłany: Pon 21:05, 10 Lis 2014    Temat postu:

U mnie przełącznik jet ok. tylko ABS nie działa ... kupiłem już podciśnieniowe urządzenie do odpowietrzania hamulców , a i tak nie udało się odpowietrzyć modulatora ...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1130
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Pon 21:05, 10 Lis 2014    Temat postu:

Przełącznik świateł warto przeczyścić,gdyż styki śniedzieją, rzadko przełącza się na długie i po jakimś czasie nie działa. To co zrobiono Arkosowej Panci jest karygodne ! Z racji wieku trzeba przeglądnąć stan połączeń elektrycznych, żeby uniknąć przykrych niespodzianek. Dla pocieszenia dodam,że w mojej ST 1300 z roku 2002 wymieniłem w tym roku całą instalację pomimo,że w akcji serwisowej była wymieniona.???

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2518
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 23:12, 10 Lis 2014    Temat postu:

Tak do statystyki i ciekawości skąd był sprowadzony?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 0:21, 11 Lis 2014    Temat postu:

Arkos napisał:
U mnie przełącznik jet ok. tylko ABS nie działa ... kupiłem już podciśnieniowe urządzenie do odpowietrzania hamulców , a i tak nie udało się odpowietrzyć modulatora ...

Jedź do mechaniora co ma kompresor i całą operację wysysania wykona właśnie on - kompresor.
Pilnuj tylko dolewania płynu. Powinno się udać Smile
Chyba, że coś z układem nie tak - jak co to pisz Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Wto 0:30, 11 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Arkos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 268
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nysa

 Post Wysłany: Wto 8:51, 11 Lis 2014    Temat postu:

jerzyk napisał:
Tak do statystyki i ciekawości skąd był sprowadzony?

Kupiony w PL od prywatnego użytkownika, rok wcześniej sprowadzony z Holandii.

r.urbanski napisał:
Arkos napisał:
U mnie przełącznik jet ok. tylko ABS nie działa ... kupiłem już podciśnieniowe urządzenie do odpowietrzania hamulców , a i tak nie udało się odpowietrzyć modulatora ...

Jedź do mechaniora co ma kompresor i całą operację wysysania wykona właśnie on - kompresor.
Pilnuj tylko dolewania płynu. Powinno się udać Smile
Chyba, że coś z układem nie tak - jak co to pisz Smile


Opiszę jak odpowietrzałem przód. Kupiłem w Castoramie urządzenie do podciśnieniowego odpowietrzania hamulców



podłączyłem pod kompresor taki niczego sobie (dwa baniaki) 8 atmosfer non stop



podłączyłem urządzenie do zaworka odpowietrzającego w przednim kole nacisnąłem spust w urządzeniu aby wytworzyć podciśnienie odkręciłem zaworek i ... nic ! Nie chciał płyn lecieć. Dopiero jak zacząłem ruszać klamką płyn ruszył w kierunku przewidywalnym Wink Też byłem zdziwiony bo wszędzie jest napisane aby klamką nie ruszać pod żadnym pozorem. Może tu trzeba włączyć jakiś tryb serwisowy aby modulator cały czas pracował i przepompowywał płyn ? Nie za bardzo chce mi się ściągać czachę aby dostać się do modulatora i zalać go płynem ew. rozebrać i zobaczyć w jakim jest stanie. Miałem nadzieję, że podciśnieniowo dam radę, chyba, że coś źle robię ... ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arkos dnia Wto 9:08, 11 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 10:42, 11 Lis 2014    Temat postu:

Arkos napisał:
...
podłączyłem urządzenie do zaworka odpowietrzającego w przednim kole nacisnąłem spust w urządzeniu aby wytworzyć podciśnienie odkręciłem zaworek i ... nic ! Nie chciał płyn lecieć. Dopiero jak zacząłem ruszać klamką płyn ruszył w kierunku przewidywalnym Wink Też byłem zdziwiony bo wszędzie jest napisane aby klamką nie ruszać pod żadnym pozorem. Może tu trzeba włączyć jakiś tryb serwisowy aby modulator cały czas pracował i przepompowywał płyn ? Nie za bardzo chce mi się ściągać czachę aby dostać się do modulatora i zalać go płynem ew. rozebrać i zobaczyć w jakim jest stanie. Miałem nadzieję, że podciśnieniowo dam radę, chyba, że coś źle robię ... ?

Ikar miał chyba podobny problem z modulatorem (opisywał to). Obawiam się, że modulator do wymiany Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Arkos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 268
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nysa

 Post Wysłany: Wto 11:28, 11 Lis 2014    Temat postu:

Może ma ktoś żeby wsadzić na podmiankę i sprawdzić ... może ABS`y ruszą

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 11:45, 11 Lis 2014    Temat postu:

Z tym może być problem. Znalazłem to
[link widoczny dla zalogowanych]

Taniej się chyba nie da Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Arkos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 268
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nysa

 Post Wysłany: Wto 11:51, 11 Lis 2014    Temat postu:

No dziękuję, ale to chyba nie taki z tego co pamiętam. Ja mam taki ... [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 13:10, 11 Lis 2014    Temat postu:

Arkos napisał:
No dziękuję, ale to chyba nie taki z tego co pamiętam. Ja mam taki ... [link widoczny dla zalogowanych]

Aaaaaaaaaa... widzisz. Zapomniałem o roczniku panci Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Problem z elektryką po włączeniu świateł ...
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group