FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
CBS- przekombinowany?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Hamulce ABS TCS CBS » CBS- przekombinowany?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Czw 22:34, 26 Lis 2009    Temat postu: CBS- przekombinowany?

Witam wszystkich. Od ok 2 mies jestem posiadaczem st-ka. Duzo wyczytalem na forum i na innych stronach na temat tego moto. Jednak moj problem jest raczej nietuzinkowy. Czytalem na temat blokowania tylnego hamulca, jednak po wyczyszczeniu i posmarowaniu zacisku problem ustepuje. U mnie nie ustapil. Jak zwykle na poczatku puszcza noramalnie a po kilkunastominutowej jezdzie znowu blokuje. Czy ktos ma jakies sugestie co moze jeszcze byc przyczyna? Widzialem, ze uklad sklada sie oprocz pompy z jakiegos rozdzielacza i zaworu (i kilometra przewodow). Moze na probe zregenerowac pompe? Zwrocilem uwage, ze gdy moto stoi na centralnej to po nacisnieciu przedniego hamulca moge swobodnie obracac tylnym kolem, natomiast podczas jazdy hamujac tylnym hamulcem czuje wyraznie jak przysiada przod i po mocniejszym nacisnieciu wlacza sie ABS. Ewidentnie przekombinowane.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
stanley.mie
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Pią 21:25, 27 Lis 2009    Temat postu:

W układzie DUAL CBS występuja 3 pompy hamulcowe- jedna na kierownicy, druga przy dzwigni nożnej a trzecia mocowana jest do goleni przedniego zawieszenia. Podczas hamowania tyłem część płynu poprzez zawór dozujący płynie do środkowych tłoczków przednich zacisków. Pompa na kierownicy uruchamia skrajne tłoki w przednich zaciskach. Za hamowanie tyłu przy użyciu tylko klamki odpowiada trzecia pompa- ta na goleni. Podczas hamowania obracająca się tarcza powoduje nacisk wahliwie zamocowanego uchwytu zacisku poprzez wodzik na tę właśnie pompę- ot i cała tajemnica!!! Proste - koło pozostające w spoczynku nie przesuwa wodzika i tym samym nie naciska na pompę.

Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spili
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1548
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Sob 8:01, 28 Lis 2009    Temat postu:

No i proszę jak to niewiedza może wystraszyć człowieka Smile

Dokładnie tak samo jak mirekm71 kilka dni temu przepalałem swoją Pancię w garażu. Też stoi na centranej stopce.
Więc odpalona i kilka biegów żeby kardana rozbujać Smile

I doszedłem do tego samego. Przedni hebel nie hamuje tylnego koła.
Ale mnie oszukali na tym CBS-ie - sobie myślę Smile
Zaraz do chłopaków na forum napiszę Smile

A tu proszę. Szybkie pytanie - szybka odpowiedź Smile

Stanley mnie uspokoił.
Chociaz stwierdzenie " wahliwie zamontowany zacisk wodzika na pompę"
rozwalił mnie całkiem Very Happy

Jak to człowiek się całe życie uczy...

Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Sob 8:08, 28 Lis 2009    Temat postu:

To takie proste jak kiedys powiedział mi majster w pracy: w dyferencjale sie klapenlejc obzychlował ,przeto trza go cwajbormaszyngiem wyzylowac co by się zegery nie ryksztosowały ...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
stanley.mie
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Sob 15:22, 28 Lis 2009    Temat postu:

Spili skróciłeś cytat w niedozwolony sposób!!!! ,a tak na poważnie- lepsze to niż pytanie pewnej branżystki z hurtowni metali nieżelaznych, zapytana o tuleję mosiezną nie bardzo chyba wiedząc o co chodzi próbowała sie upewnić : " to taki pręt z dziurką w środku, prawda?"- miałem na końcu jezyka komentarz porównujący ją do tulei...... Goguś ja tez spotkałem w życiu takich fachowców - ale była jazda!!!!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Sob 16:37, 28 Lis 2009    Temat postu:

Dziekuje za odpowiedzi. Wiec prawdopodobnie ta trzecia pompa jest odpowiedzialna za blokowanie kola. Dlatego podczas prob na postoju wszystko ladnie dziala, tloczki sie cofaja a podczas jazdy zaczyna blokowac tyl. Za tydzien, moze dwa sprobuje ja zlokalizowac i jakos przegladnac, rozruszac. Pewnie bedzie juz za zimno zeby przetestowac. Pozdrawiam wszystkich Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Michał
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Otwock

 Post Wysłany: Nie 12:24, 29 Lis 2009    Temat postu:

w 1300 pompka do zacisku hamulca tylnego koła jest na lewej, przedniej ladze. Nawet "niezaprawione" technicznie oko zauważy, że zacisk zamotnowany jest inaczej niż na ladze prawej, nie na sztywno tylko na ruchomej tulei. Przy naciśnięciu na klamkę przedniego hamulca, zacisk pchany siłą tarcia klocków o tarczę hamulcową przesówa się wraz z nią (a w zasadzie na niej) do przodu naciskając tłoczek pompujący płyn hamulcowy do zacisku tarczy na tylnym kole.

Oczywiście czynność ta zachodzi tylko w przypadku poruszania się przedniego koła w kierunku do przodu.

Starałem się jak najjaśniej Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Pon 22:15, 30 Lis 2009    Temat postu:

Witam ponownie. Wniosek z tego, ze w 1100 musi byc podobnie jak w 1300. Zrobilem zdjecie ale nie potrafie wkleic. Jest pompa nad lewym zaciskiem pod blotnikiem. Wszystkie polaczenia sa na lozyskach igielkowych, tylko jeden ostatni "kiwaczek" jest na tkaninie, ktora kiedys chyba byla nasaczona olejem. W tym miejscu zardzewialo.
Wyczyscilem, posmarowalem, pomalowalem i juz nie blokuje. Przy okazji opuscilem na lagach o 14mm. Przestal wibrowac ( przedtem drzala kierownica w okolicach 150-200 km/h) ale dalej wezykuje wiec czekaja mnie jeszcze slizgi, lozysko glowki i moze jeszcze cos sie znajdzie. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Hamulce ABS TCS CBS » CBS- przekombinowany?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group