FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wymieniać czy nie wymieniać
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Off-topic » Wymieniać czy nie wymieniać
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 16:43, 04 Lut 2015    Temat postu: Wymieniać czy nie wymieniać

Mam kilka pytań które już pewnie były zadane ale zaryzykuje. Moje moto to honda st 1100 rocznik 1990. przebieg 106 000km. Kupiłem jak miała 98 000.
1)Nie mam pojęcia kiedy był wymieniany rozrząd (pasek itd)
2) Nie mam pojęcia kiedy były regulowane zawory.
3). Nie mam pojęcia kiedy robiona była synchronizacja gaźników.
4) . Nie mam pojecia kiedy były wymieniane świece.
5). Nie mam pojęcia ile lat ma płyn w chłodnicy.

Zastanawiam się czy cokolwiek z wyżej wymienionych serwisować bo:
1) Sprawdzałem pasek rozżądu wzrokowo dokładnie i jest jak nowy jest matowy a nie błyszczący jest suchy a ząbki są wogóle nie starte, widać na nich taką gumową strukturę, gdyby był złużyty to wg mnie inaczej by wyglądał.
2) Co do zaworów to nic nie słychać z głowicy żadnych stoków czy puków.
3) Co do gaźników moto pracuje bardzo równo i w ogóle nie kopci, spalanie mam niespotykane bo niejednokrotnie uzyskałem wynik 4,3 litr/100km. Jazda oczywiście spokojna koło 90 km/h w dwie osoby.
4) co do płynu to moto się nie przegrzewa chyba że stoje w upale w miejscy to się włącza czasem went. Jak jade jest koło 1/4 zakresu .

Dodam jeszcze że w tym roku byłem na Chorwacji z plecaczkiem i trzema zapakowanymi na maxa kuframi. Trasa około 2500km bez najmniejszych problemów spalanei 5,5 l /100km jazda autostradą 130-150km/h
oleju nie bierze.

W związku z powyższymi pytam jak uważacie czy jest sens w takiej syt. ruszać gaźniki zawory paski płyny.?????????????


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 17:14, 04 Lut 2015    Temat postu:

Ja bym jeździł puki co. Jedynie, dla świętego spokoju duszy, zastanowiłbym się nad paskiem rozrządu Question
Jak się zdecydujesz na pasek to i resztę łatwo posprawdzać.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 17:21, 04 Lut 2015    Temat postu:

No właśnie skoro pasek od kadeta pasuje i kosztuje 60 zł to może warto to wymienić. Zachodzi w tedy potrzeba demontażu chłodnicy więc i płyn można wymienić. Koszt całej operacji 100 zł... wiec może warto przed sezonem to zrobić..

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
macieja792
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tarnów,Holandia

 Post Wysłany: Śro 18:04, 04 Lut 2015    Temat postu:

Zrob,naprawde nie zaszkodzi,pasek moze wygladac jak nowka ale jak masz mozliwosc to zmien.Plyny tez bym pozmienial ,koszt nie taki wielki a zawsze to lepiej.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 18:34, 04 Lut 2015    Temat postu:

Motocykl, ma już trochę lat, nie wiem gdzie kupowałeś i od kogo? Podejrzewam że sprowadzony. Jeżeli chcesz się nim cieszyć dłużej i mieć w miarę niezawodny motocykl, masz wszystko do roboty. Prawdziwego przebiegu też raczej nie znasz i trudno uwierzyć że 25-cio letni turystyk, ma przejechane 100kkm . Paska nie ocenia się po wyglądzie a po wieku i przebiegu. Nie wymienia się też samego paska, bo to nic nie da. Trzeba wymienić cały kpl. Zawory sprawdza się co 24000 km sychro, może nie być konieczne, ale np. wymiana płynów,( hamulcowych też ), jest wręcz konieczna. Na zachodzie wbrew powszechnej opinii, nie dba się aż tak o serwis, po zakończeniu gwarancji. Opłaca się zostawić stare moto w serwisie a kupić nowe. Stąd się też bierze różnica w cenie tu i tam, pomiędzy np. ibajem a tym co sprowadza handlarz. Tak dla przykładu powiem, a info mam świeże z przed kilku dni, że średnio w Austrii, roboczogodzina w warsztacie motocyklowym to ok. 200 EUR. We Włoszech trochę taniej bo 150 eur/h . Dlatego nie opłaca się robić serwisu po gwarancji. Czasami lepiej kupić w Polsce od kogoś, kto wszystko to już zrobił.
P.S My chyba rozmawialiśmy telefonicznie, jak szukałeś moto?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 19:56, 04 Lut 2015    Temat postu:

Ja wszystko rozumiem że zrobić nie zaszkodzi ale wiadomo że każdy unika kosztów jak tylko się da. Zajmę się rozrządem i płynami w chłodnicy i hamulcowymi. Moto jest z Francji ktoś wziął w hondzie nóweczkę stka i zostawił w rozliczeniu mojego. 3 lata stał na salonie we Francji, a mój jest od dwóch lat. Nie chce mi sie wierzyć że poprzedni użytkownicy w ponad dwudziestym motocyklu nie zmienili od nowości rozrządu. Ale tego nie wiem i nigdy sie nie dowiem tak samo jeśli chodzi o przebieg.
Ale ładna praca silnika, małe spalanie i żwawy silnik moim zdaniem świadczy o tym że jeszcze wiele tysięcy przebiegu przed moim st-kiem.
A zapytam się jeszcze jak myślicie czy zmiana oleju na nowy mogła się przyczynić do znacznego zmniejszenia zużycia paliwa. Ja po wymianie zauważyłem coś koło 0.5l/100km spadku. Co sadzicie?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Śro 20:00, 04 Lut 2015    Temat postu:

Popieram poprzednika - wymieniać wszystko - tym bardziej , że już dwa lata
,,śmigasz,, na kredyt - płyn hamulcowy- jak i płyn chłodzący - wymiana co dwa lata - i nie polecam lać płynów samochodowych - to jest zupełnie inna charakterystyka ...................zrób po prostu porządny serwis i nie czekaj aż coś się rozpadnie ----- smarujesz to jedziesz .........


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 20:16, 04 Lut 2015    Temat postu:

Trudno Wam nie przyznać racji:) a co do oleju to jak myślicie czy mogło to aż tak obniżyć spalanie? wlałem motula półsyntetyk.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 20:24, 04 Lut 2015    Temat postu:

Mateusz napisał:
Ja wszystko rozumiem że zrobić nie zaszkodzi ale wiadomo że każdy unika kosztów jak tylko się da. Zajmę się rozrządem i płynami w chłodnicy i hamulcowymi. Moto jest z Francji ktoś wziął w hondzie nóweczkę stka i zostawił w rozliczeniu mojego. 3 lata stał na salonie we Francji, a mój jest od dwóch lat. Nie chce mi sie wierzyć że poprzedni użytkownicy w ponad dwudziestym motocyklu nie zmienili od nowości rozrządu. Ale tego nie wiem i nigdy sie nie dowiem tak samo jeśli chodzi o przebieg.
Ale ładna praca silnika, małe spalanie i żwawy silnik moim zdaniem świadczy o tym że jeszcze wiele tysięcy przebiegu przed moim st-kiem.
A zapytam się jeszcze jak myślicie czy zmiana oleju na nowy mogła się przyczynić do znacznego zmniejszenia zużycia paliwa. Ja po wymianie zauważyłem coś koło 0.5l/100km spadku. Co sadzicie?


Co do oleju, to masz chyba częściową odpowiedź na wszystkie pytania. Iluś tam letni olej, brudny, gęsty. Mógł dodatkowo obciążać układ. Spalanie 4,5 litra, przy jeździe z prędkością 90 km/h nie jest niczym niezwykłym. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 20:27, 04 Lut 2015    Temat postu:

Mateusz napisał:
.... Moto jest z Francji ktoś wziął w hondzie nóweczkę stka i zostawił w rozliczeniu mojego. 3 lata stał na salonie we Francji, a mój jest od dwóch lat. Nie chce mi sie wierzyć że poprzedni użytkownicy w ponad dwudziestym motocyklu nie zmienili od nowości rozrządu. Ale tego nie wiem i nigdy sie nie dowiem tak samo jeśli chodzi o przebieg.
....

Chyba, że Marlboro sprawdzi po nr VIN. (Jest osobny temat).
Moją sprawdzał.
Problem w tym, że Marlboro rzadko zagląda na forum Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Śro 20:32, 04 Lut 2015    Temat postu:

Pancie przy spokojnej jeździe i prędkości około 90 - tak palą, nie jesteś wyjątkiem - osobiście latam na Motulu od początku jak mam moto ( pełny syntetyk - obecnie ponad 110 000km przebiegu ) najmniejsze zużycie paliwa 4,1L/100km st 1300...............przecietne 5,3L-5,6 /100km prędkość 130-150km/h
jazda sobie taka , a jak pomykasz tak około jeden spili i z przytupem to i ponad osiem też przełknie i się nie zakrztusi Very Happy Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez samad dnia Śro 20:33, 04 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 21:10, 04 Lut 2015    Temat postu:

Kiedy kupiłem Honde troche obawiałem się dużego spalania tak potężnego moto. Xj 600 spalała około 4 l prze spokojnej jeździe, ale to całkiem inna bajka. ST-k zaskoczył mnie bo kumpel z którym latamy razem jeździ xx1100 i gdy jedziemy w grupie przy inentycznym stylu jazdy Jemu spala około 1l. wiecej na 100km niż mój st. Więc bardzo oszczędny motocykl.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 22:11, 04 Lut 2015    Temat postu:

Panowie mógłby któryś z Wam s mi wysłać serwisówkę dla st 1100 bo ta z forum nie chce sie uruchomić... To mój mail [link widoczny dla zalogowanych]
Byłbym wdzieczny. Przyda mi sie przy serwisie w przyszłym tygodniu.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 23:50, 04 Lut 2015    Temat postu:

Mateusz napisał:
.... st 1100 bo ta z forum nie chce sie uruchomić... To mój mail [link widoczny dla zalogowanych]
....

Zgadza się, strona padła. Może Admin naprawi Smile
Jak co to pisz, mam serwisówkę Clymera


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1135
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Czw 21:46, 05 Lut 2015    Temat postu:

I nigdy nie oszczędzaj na wymianach płynów,oleju i filtrów,oraz regularnym serwisie-nie ma nic bardziej błędnego niż TAKA !!! "oszczędność!! bo to się zemści na Tobie w najmniej oczekiwanym momencie!!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Off-topic » Wymieniać czy nie wymieniać
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group