 |
|
 |
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brzuchu
maniak postów

Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin
|
Wysłany: Sob 22:20, 27 Wrz 2008 Temat postu: czy macie podobnie przy skręcie |
|
|
mam taki problem albo przesadzam i nie wiem czy też coś takiego macie
przy skręcie z wolną prędkością, po skręceniu kierownicą dalej ruch w stronę w którą skręcam samoczynnie cos jakby motocykl "sam leciał na tą strone, walił się" nie wiem jak dokładnie to opisać
oponki nowe, ciśnienie w oponach chyba oki sprawdzałem, a tu coś takiego
nie wiem czy wy macie też tak ,a może się mi wydaje i to naturalne że przy małych prędkościach bedzie coś takiego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|
 |
Goguś
stary wymiatacz

Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 7:39, 28 Wrz 2008 Temat postu: st |
|
|
Te tak zwane "walenie się w zakręt" , to normalne zjawisko fizyczne.Czym motek ciężejszy , tym ten efekt bardziej dokuczliwy.Ale to kwestia przyzwyczajenia.Za jakiś czas ,nie będziesz na to zwracał uwagi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
brzuchu
maniak postów

Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin
|
Wysłany: Nie 12:06, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
tak też myślałem,
zaniepokoiłem się ze kierownice mi przy tym też szła za tym dość mocno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Garret
Administrator

Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Nie 17:42, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Brzuchu opisz ten manewr precyzyjniej, co miałeś na myśli zawracanie na drodze, czy składanie (wykładanie) się na zakręcie przy niewielkiej prędkości? Łatwiej byłoby coś stwierdzić, kiedy można by poobserwować problem, o którym piszesz lub usiąść na motocyklu. Z ciekawości, a ile ty ważysz, bo jeśli ma się, np. 60 kg, czyli 1/5 wagi motocykla to wszystko jest możliwe. A tak na poważnie myślę, że podstawowa kwestia to wprawa i obycie z motocyklem bądź, co bądź sporej masy.
Tak jak Goguś wspomniał zgodnie z prawami fizyki prędkość (przyspieszenie) jest w stanie zrównoważyć masę, kiedy motocykl pochyla się w zakręcie, ale każdy zrobi to na tyle na ile czuje tą sytuacje. Np. przy zawracaniu, przy minimalnej prędkości można to zrobić bez pochylania motocykla, co z boku nie wygląda najlepiej, ale nie przysparza wtedy kłopotu kierującemu i nie odczuwa się tak tej masy. Tragedią jest bać się tej masy, bo wtedy motocykl rządzi nami, a nie my motocyklem.
Przypominam tu link do filmiku, który już raz zamieszczałem obrazuje on, na co stać ten motocykl, kiedy siedzi na nim wprawny kierowca.
http://www.youtube.com/watch?v=mq1312c2vEI&feature=related
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
brzuchu
maniak postów

Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin
|
Wysłany: Nie 20:29, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Filmik jest rewelacyjny.
Nie nie jest to składanie się w zakręt przy wolnej prędkości.Tylko np jak chce na 1 pasie jezdni nawrócić wtedy skręcam kierownicą a od pewnego czasu sama ona ciągnie w stronę którą skręcam i muszę s tedy trzymać ją mocniej żebym się nie obalił.
waże oki lekko ponad 80kg.
pytam sie o to bo czasami mi sie wydaje /nie wiem czy słowo wydaje sie nie jest kluczowym / że jest oki a czasem nie.
co można sprawdzić, amory nie mam pojęcia.
raczej nie mam problemów z masą , bardzo lubię nim jeżdzic i uważam ze jest bardzo zwrotny- zresztą widać na filmiku /extra /
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
 |
|
|
 |
|