FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
nie odpala - przygasają kontrolki i światło
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » nie odpala - przygasają kontrolki i światło
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yamro
junior
junior


Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Linin, Góra Kalwaria

 Post Wysłany: Śro 17:26, 28 Sie 2013    Temat postu: nie odpala - przygasają kontrolki i światło

Witajcie,

Coś ostatnio zbiesiła się moja pancia (st1100 bez abs i tcs)... Po przekręceniu kluczyka przygasają kontrolki, piszczy przekaźnik po prawej stronie pod czachą i gaśnie reflektor. Rozrusznik nie kręci. Wymieniałem już regulator napięcia (dzięki Anton za pożyczenie), ale to nic nie dało. Wsadziłem nowe świece - nadal dupa. Ktoś ma pomysł, co to za cholerstwo?
Z góry dzięki za pomoc,


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Śro 20:39, 28 Sie 2013    Temat postu:

Dla mnie to jedynie slaby akumulator lub klema slabo dokrecona lub zaśniedziala i nie przewodzi produ
Na 1000 %.
Jezeli nie to sprawdz dla czego prad nie dociera do obwodow.
Mialem to samo jak zostawilem swoja na 20 minut na swiatlach i bez wylaczonego kluczyka.

Lub rozrusznik robi ci zwarcie.
Nie nie moze byc innego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lev dnia Śro 20:40, 28 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 20:45, 28 Sie 2013    Temat postu:

Już lev Ci powiedział. Zacznij od aku. Wszelkie objawy na ziemi i niebie, na to wskazuwają Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
yamro
junior
junior


Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Linin, Góra Kalwaria

 Post Wysłany: Czw 4:45, 29 Sie 2013    Temat postu:

Raczej zabiorę się za rozrusznik. Tym bardziej, że jeszcze dwa tygodnie temu miał tak, że gasł podczas jazdy, krztusił się a jak postał chwilę to odpalał. W tej chwili już martwica zupełna, więc wygląda na to że faktycznie coś robi zwarcie. Wiecie może, jak się dostać do rozrusznika?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Czw 10:00, 29 Sie 2013    Temat postu:

Rozrusznik masz z lewej strony. Na bok kanapa i boczne owiewki.
Rozrusznik jest dokładnie pod lewym gmolem, nad filtrem oleju, schowany pod taką prostokątną blachą ( zdjęcie masz w tym temacie, w 17 poście http://www.st1100.fora.pl/elektryka,33/ladowanie-alternator-regulator-napiecia,234.html )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voniu dnia Czw 10:22, 29 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
rider
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kraków

 Post Wysłany: Czw 19:10, 29 Sie 2013    Temat postu:

Witaj.
Nie bardzo kumam co ma rozrusznik do gaśnięcia w czasie jazdy, przecież wtedy nie pracuje, więc nawet jak ma zwarcie (w co wątpię) to nie ma to wpływu na brak prądu w czasie jazdy.
Po mojemu, sprawdź jak radzą wyżej, wszystkie połączenia główne - akumulator, alternator, szczególnie masy dokręcane do bloku silnika.
Porządnie naładuj akumulator lub daj fachowcowi do sprawdzenia wydajności prądowej. Po uruchomieniu sprawdź prąd ładowania, najlepiej miernikiem cęgowym będziesz wiedział czy dobija, czy pobiera prąd z aku.
Jak akumulator padaka to nawet przy dobrym ładowaniu, po jakimś czasie moto zgaśnie.
Pozdrawiam rider Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
!marysia!
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Radom

 Post Wysłany: Czw 20:18, 29 Sie 2013    Temat postu:

Sprawdź aku i mase.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
yamro
junior
junior


Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Linin, Góra Kalwaria

 Post Wysłany: Nie 6:52, 01 Wrz 2013    Temat postu:

No niestety... Sprawdziłem wszystkie połączenia. Odkręcając gruby kabel od alternatora (czyli ten główny który ma gumową osłonę śruby), zauważyłem że obudowa alternatora jest pęknięta, szpara ma ok. 3mm szerokości i rozszerza się w stronę tylnego koła. Tak więc chyba spotkało mnie to, co innych użytkowników przy tym przebiegu (ok. 60 tys mil) - alternator umarł.
Jeśli tak, to wraz z nim zakończył się dla mnie ten sezon, bo naprawa potrwa i nie będzie tania... Dzięki wszystkim za pomoc, ale raczej sam tego nie zrobię. Może macie pomysł na fajny warsztat, który by się tym zajął?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkielek1
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Nie 13:47, 01 Wrz 2013    Temat postu:

YAMRO zapytam z ciekawosci, skad sprowadzony jest Twój motor?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1135
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Nie 14:40, 01 Wrz 2013    Temat postu:

Pomimo uszkodzonego alternatora, czy regulatora-motocykl powinien Ci odpalić po naładaowaniu akumulatora. Jeżeli aku jest ok, stan połączeń jest ok.rozrusznik kręci,świece dałeś nowe to musi zastartować.a chociaż zakręcić. Pierwsze odpal i sprawdż ładowanie, a najlepiej oddaj Pancię do mechanika lub elektryka,zanim się narobisz i nic z tego nie będzie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Nie 17:24, 01 Wrz 2013    Temat postu:

A jezeli alternator robi zwarcie to moze nie odpalac.
Moze raz robi zwarcie a raz nie.
Dla tego moze czasami gasnac podczas jazdy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
yamro
junior
junior


Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Linin, Góra Kalwaria

 Post Wysłany: Pon 6:31, 02 Wrz 2013    Temat postu:

Moim zdaniem właśnie tak jest. Jeszcze jakiś czas temu alternator tylko czasami robił zwarcie (dlatego sprzęt gasł w trakcie jazdy), a teraz już zrobił zwarcie na amen i niestety nie da się już odpalić pomimo naładowanego aku i sprawdzenia wszystkich połączeń. Ewentualnie odłączenie plusa z alternatora (ale tego nie próbowałem) mogłoby coś dać. A sprzęcik sprowadzony z UK jakieś 10 lat temu.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Pon 17:08, 16 Wrz 2013    Temat postu:

No i co ?
Zreperowałes ?
Co było ?

Pochwal sie


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
yamro
junior
junior


Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Linin, Góra Kalwaria

 Post Wysłany: Sob 16:03, 02 Lis 2013    Temat postu:

Nie zreperowałem... Stoi smutna od tamtej pory. Jest już po sezonie i teraz będę szukał warsztatu, który mógłby się tym fachowo zająć. Mam nadzieję, że nowy sezon zacznę z nowym altkiem

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
tomid
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 387
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: okolice/Wa-wy

 Post Wysłany: Sob 19:08, 02 Lis 2013    Temat postu:

Yamro,
Odezwij się do mnie to Ci podam adres warsztatu według mnie w miarę solidnego.Masz mój telefon z pomocy .
Ewentualnie mogę Ci pomóc w przewiezieniu sprzęta do mechanika.
Bo co prawda to prawda,warsztatów cała masa ale za to mechaników to jak na lekarstwo Rolling Eyes Idea
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 19:32, 03 Lis 2013    Temat postu:

Na forum, jest też Panlapa. On już z tego co wiem, kilka altków zrobił. Skontaktuj się z nim a pewnie pomoże Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Nie 20:12, 03 Lis 2013    Temat postu:

altek nie dostał zwarcia,tylko po prostu go ścisło pękła obudowa i trzyma ci wirnik jeśli to alternator 40 amp jak ogarniesz temat to proszę o fotki coś poradzimy Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » nie odpala - przygasają kontrolki i światło
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group