FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Problem z szarpaniem / luzem
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » Problem z szarpaniem / luzem
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalr
bywalec
bywalec


Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Śląsk

 Post Wysłany: Pon 12:58, 30 Cze 2014    Temat postu: Problem z szarpaniem / luzem

Witam serdecznie!

Niestety pojawił się problem w mojej ST1100. Może Szanowna Brać pomoże zdiagnozować.
Gdzieś w połowie drogi do Gdańska (do przejechania miałem jeszcze 250km) moto po zmianie każdego biegu ‘wyje’ jakby przez chwile, szarpie i jedzie dalej. Po wstępnych ustaleniach telefonicznych z moim ‘guru’, stwierdził, że może to być krzyżak na wale, nie wyklucza sprzęgła. Postanowiłem jechać dalej, bardzo powoli puszczać sprzęgło tak aby możliwie wykluczyć szarpanie. Zrobiłem z tym problemem jeszcze 750km (bo wrócić musiałem ale temat się pogarszał po pokonywaniu kolejnych odległości.
Ciężko wytłumaczyć to ustrojstwo ale odczucie jest takie jakby w moto z łańcuchem był on maxymalnie poluźniony.
Moto postawiłem na stopki, silnik zgaszony, bieg wrzucony - moge zrobić około pół obrotu koła beż żadnego oporu - tyle ma luzu.
Sprzęgło wstępnie wykluczone bo:
- nie ślizga się - hamulec tylny wciśnięty, bieg, gaz moto gaśnie
- przy jeździe na biegu odpuszczam i dodaje gaz energicznie (bez znaczenia jaki bieg) i wyraźnie czuć ten luz bez poślizgu sprzęgła)
- chyba napierdziela coś bardziej z tyłu niż z przodu

Dalej:
- Guru przyjechał i ocenił luz na tylnym kole jako zaje….cie duży
- ocenił też, że jest on za duży jak na krzyżak
- powiedział też, że w najgorszym wypadku może to być coś ze skrzynią
- mam (czasami) problem ze zmianą biegów (nie wynikający z niewłaściwego zmieniania). Tak jakby zmiana na dwójkę była zablokowana. Motyw czasami się pojawi, a następnie dwa tygodnie go nie ma
- olej to Motul wymieniany 7tyś km temu
- brak luzu na tylnym wahaczu - wszystko poskręcane i trzymające się kupy jak trzeba

Pytanie - zdarzyło się wam kiedyś coś takiego? Macie jakieś pomysły?
Mój na chwile obecną jest zacząć od wału i zobaczyć co tam się dzieje, jak nie wał to…?

z góry dziękuję za pomoc

szerokości i przyczepności!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2519
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 14:04, 30 Cze 2014    Temat postu:

Zdejm koło, sprawdź zabierak i stan zębatek wchodzących do dyfra. Nastepnie sam dyfer, czy np. wałek zdawczy koło talerzowe. Sam wał. Krzyżak i sprzęgło przeciążeniowe ( to bym obstawial). Jeżeli wszystko ok, to wtedy skrzynia na wierzch

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
michalr
bywalec
bywalec


Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Śląsk

 Post Wysłany: Wto 7:07, 01 Lip 2014    Temat postu:

Tak też myślałem aby zacząć od tego co najprościej odkręcić.
Jedno pytanie - pierwszy raz się spotykam z określeniem 'sprzęgło przeciążeniowe' - co to za ustrojstwo?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 10:50, 01 Lip 2014    Temat postu:

michalr napisał:
Tak też myślałem aby zacząć od tego co najprościej odkręcić.
Jedno pytanie - pierwszy raz się spotykam z określeniem 'sprzęgło przeciążeniowe' - co to za ustrojstwo?

Przeczytaj ten wątek

http://www.st1100.fora.pl/zawieszenie-tyl-wahacz-amortyzator-dyfer,39/stukanie-w-tylnym-zawieszeniu,2860.html


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
michalr
bywalec
bywalec


Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Śląsk

 Post Wysłany: Wto 11:02, 01 Lip 2014    Temat postu:

Dziękuję za pomoc. Szukałem na forum ale ten temat mi nie wpadł w oczy. Widać, że problem jest podobny. Zobaczę co i jak wkrótce i dam znać.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
michalr
bywalec
bywalec


Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Śląsk

 Post Wysłany: Śro 7:14, 02 Lip 2014    Temat postu:

A więc problem zlokalizowany. Jak to zobaczyłem to się mocno zdziwiłem. Przyczyna - zużyte gumy w tylnym kole - przynajmniej to obstawim - chyba, że macie inny pomysł co mogło spowodować taką demolkę.

Zerknijcie na foty...
[link widoczny dla zalogowanych]

Dziękuję za odpowiedzi!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Śro 20:33, 02 Lip 2014    Temat postu:

Nieźle! Albo ktoś go ostro pałował, albo masz ze 300tyś km przejechane. Mój po 130tyś jest praktycznie bez śladów zużycia.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2519
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 22:32, 02 Lip 2014    Temat postu:

Chyba 300x2. Powiem szczerze, że szok. Jak to potrafiło nawet jechać?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
michalr
bywalec
bywalec


Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Śląsk

 Post Wysłany: Czw 7:11, 03 Lip 2014    Temat postu:

no więc tak
- moto ma udokumentowane 75tyś przejechane - jestem tego pewny.
- rozbierałem to tylne koło 8tyś temu bo dawałem do pisakowania - zabierak, gumy itd nie były w takim stanie - wszystko grało
- czyli od tego jak widzialałem to w dobrym stanie zrobiłem 8k - w tym wyprawa 4,5k za jednym zamachem.
- nie pałuje moto i jeżdże normalnie - turystycznie

Cholera wie jak to możliwe, ja sam zachodzę w głowę i cieszę się, że przejechałem na tym 750km podczas ostatniego weekendu...

Jedyną przyczyną wydają się gumy - ale żeby tak się wyrąbało wszystko w tak krótkim czasie? nie wiem jak to możliwie i cały czas dumam czy może być inna przyczyna.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
peptek
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WŁOCŁAWEK

 Post Wysłany: Pią 11:55, 08 Maj 2015    Temat postu:

A może ktoś z szanownych Znawców napisze mi od jakiej wartości luzu na przeniesieniu napędu wał -zabierak koło należy zająć się problemem
Moto postawione na centralnej stopce na zapiętej jedynce, mam możliwość obrotu koła tylnego o jakieś 10-15 stopni Czy to dużo czy jeszcze nie zajmować się problemem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez peptek dnia Pią 22:18, 08 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
TomekTomek55
NOWY
NOWY


Dołączył: 05 Lip 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 20:58, 05 Lip 2015    Temat postu:

No to ja bym powiedział że już masz spory luz, Proponuje zając sie problemem żeby na drodze nie byc zaskoczonym

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2519
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 21:12, 05 Lip 2015    Temat postu:

Problem luzu, o którym pisze peptek, rozkłada się na kilka czynników. Luz na zabieraku, luz na wale i luz skrzyni biegów. Suma luzów, bedzie skumulowana na kole. Sprawdzian po kolei, da dopiero odpowiedź, co Pancie boli Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
peptek
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WŁOCŁAWEK

 Post Wysłany: Pon 19:08, 06 Lip 2015    Temat postu:

Miałem okazję sprawdzić dwie inne Pancie w tym jedną z 2000r.i jeszcze jedną jakąś tam Hondę z wałem i z mechanikiem porównałem zakres tego "luzu" i wyszło, że u mnie jest na pewno nie większy zakres "luzu"
Póki co uznaje, że ten typ tak ma.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » Problem z szarpaniem / luzem
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group