FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Synchronizatory biegów.....
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » Synchronizatory biegów.....
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Nie 23:53, 17 Cze 2012    Temat postu: Synchronizatory biegów.....

Nie podoba mi się zmiana biegów w moim moto, zwłaszcza po nagrzaniu silnika.... trzeba robić do dość ostrożnie, szczególnie redukując...czasami na podwójnym sprzęgle... Rozbierał ktoś skrzynię.... Wymiana synchronizatorów to wielka trudność.. Robiłem to kilka razy w;e w skrzyniach samochodowych...nie wiem jak jest w moim motocyklu... Nie chcę działać w ciemno aby nie stanąć przed jakimś problemem trudnym do rozwiązania...
Cenię każde info a szczególnie foto...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pon 0:04, 18 Cze 2012    Temat postu:

Pytań Masz sporo Exclamation
A byłeś już tutaj:
http://www.st1100.fora.pl/przywitaj-sie-z-nami,5/


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Antoś
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Reda woj.pomorskie

 Post Wysłany: Wto 13:28, 19 Cze 2012    Temat postu:

Człowiek pyta to to odpowiedź jak wiesz a nie ustawiaj jak młodego po kontach.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Wto 18:37, 19 Cze 2012    Temat postu:

Mogę poszukać coś w serwisówce, jak będę miał chwilę to poskanuję, tyle że po angielsku będzie. Swoją drogą to czy w motocyklowych skrzyniach są synchronizatory?
A jakim masz olej zalany w silniku?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Wto 18:55, 19 Cze 2012    Temat postu:

ErneST napisał:
Swoją drogą to czy w motocyklowych skrzyniach są synchronizatory?


No wlasnie. Nie ma Very Happy Kolega mysle ma problem ze sprzeglem?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 19:13, 19 Cze 2012    Temat postu:

mirekm71 napisał:
ErneST napisał:
Swoją drogą to czy w motocyklowych skrzyniach są synchronizatory?


No wlasnie. Nie ma Very Happy Kolega mysle ma problem ze sprzeglem?

Sądzę, że raczej z prawidłową zmianą biegów.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Wto 19:33, 19 Cze 2012    Temat postu:

Aha, i jeszcze co to znaczy na podwójnym sprzęgle? Masz luz pomiędzy wszystkimi biegami?! Przy redukcji wypada zrobić przegazówkę, bez tego zawsze Ci szarpnie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 21:42, 19 Cze 2012    Temat postu:

ErneST napisał:
Aha, i jeszcze co to znaczy na podwójnym sprzęgle? Masz luz pomiędzy wszystkimi biegami?! Przy redukcji wypada zrobić przegazówkę, bez tego zawsze Ci szarpnie.

... i zgrzytnie. Napisz konkretnie w czym jest problem. opisz sytuacje, technikę jak to robisz. Czy w górę, czy do dołu. Pewnie jakoś pomożemy Smile Skrzynie w motocyklach, nie mają synchronizatorów. ( Niestety). Mają za to, tzw.sprzęgła kłowe.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Wto 21:51, 19 Cze 2012    Temat postu:

Jeżdę na castrolu, pólsyntetyku... Czy motocykl ma synchronizatory? (?)
... - oto jest pytanie Confused WSK 3-ka nie miała ,no ale tej klasy motocykl raczej powinien mieć synchronizowaną skrzynię...
"Na podwojnym sprzeegle" - tzn jak w Starze ... przegazówka (aby wyrównać prędkosci trybów) i redukcja na niższy bieg.
Qrcze, nie jeżdziłem inną Pancią... może wszystkieg tak mają... i chcę naprawiać coś co jest normalne...
Pytanie: możecie zredukować np przy prędkosci 100km/h do drugiego biegu bez zgrzytnięcia?
<mnie to wqurza, że muszę dopoasowywać prędokść do tego niższego biegu, małe dodanie gazu i dpoiero wtedy redukcja na nizszy bieg...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Wto 22:04, 19 Cze 2012    Temat postu:

<jerzyk> sorki, teraz przeczytałem Twój post który wiele wyjaśnia.... (szkoda, bardzo mnie ciekawiło jak tam jest w srodku, w skrzyni ) Na razie zajmuje sie cieknącym alternatorem.. - umyłem go i posypałem talkiem aby dokładnie zlokalizowac wyciek.. a póxniej rozrząd...
<mirekm71> sprzęgło jest o'k - nie ciągnie, nie ślizga się...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 22:07, 19 Cze 2012    Temat postu:

Zbysheck napisał:
Jeżdę na castrolu, pólsyntetyku... Czy motocykl ma synchronizatory? (?)
... - oto jest pytanie Confused WSK 3-ka nie miała ,no ale tej klasy motocykl raczej powinien mieć synchronizowaną skrzynię...
"Na podwojnym sprzeegle" - tzn jak w Starze ... przegazówka (aby wyrównać prędkosci trybów) i redukcja na niższy bieg.
Qrcze, nie jeżdziłem inną Pancią... może wszystkieg tak mają... i chcę naprawiać coś co jest normalne...
Pytanie: możecie zredukować np przy prędkosci 100km/h do drugiego biegu bez zgrzytnięcia?
<mnie to wqurza, że muszę dopoasowywać prędokść do tego niższego biegu, małe dodanie gazu i dpoiero wtedy redukcja na nizszy bieg...

Przy setce, nie redukujemy do dwójki. Jest to silnik nisko obrotowy. To tak, jakbyś w tym Starze, redukował z szóstki na jedynkę. Tam nawet tej jedynki nie używało się do ruszania. Gdzieś już o tym pisałem, jak należy zmieniać biegi. Poszukaj. Możesz też zapisać się do jakiejś szkoły jazdy. Tam takich rzeczy uczą. Chyba na tym forum, Konrad prowadzi taką szkołę]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 22:11, 19 Cze 2012    Temat postu:

Zbysheck napisał:

Qrcze, nie jeżdziłem inną Pancią... może wszystkieg tak mają... i chcę naprawiać coś co jest normalne...
Pytanie: możecie zredukować np przy prędkosci 100km/h do drugiego biegu bez zgrzytnięcia?
<mnie to wqurza, że muszę dopoasowywać prędokść do tego niższego biegu, małe dodanie gazu i dpoiero wtedy redukcja na nizszy bieg...

Noo kolego. Z redukcją to nie jest tak prosto. Jak zrobisz to "na siłe" to może zablokować Ci tylne koło Exclamation
Niektóre modele moto mają sprzęgła atyhopingowe aby do takich sytuacji nie dochodziło.
Bez synchronizatorów przy redukcji, bez dodania gazu się nie da. Inaczej będą zgrzyty i jeszcze można skrzynię rozwalić.
Przy odpowiedniej wprawie, można redukować biegi i hamować silnikiem bez zgrzytów ale po kolei bieg za biegiem.
Ze 100 na 2 bieg - tego raczej się nie robi, chyba, że w trakcie hamowania przy wciśniętym sprzęgle i spadku prędkości redukujesz biegi.
Jeśli są jakieś problemy to znaczy, że nie wysprzęgla dobrze sprzęgło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Wto 22:54, 19 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Wto 22:56, 19 Cze 2012    Temat postu:

Koledzy .... obejrzałem schematy i stwierdzam: W skrzyni Honda Pan European nie ma synchronizatorów ( a w ogóle to bardzo prosta skrzynia, prościutki wewnętrzny mechanizm zmiany biegów.... - nie ma stresu). Właściwie to od tego powinienem zacząc (od przejrzenia rysunków) ale wydawało mi sie takie oczywiste z tymi synchronizatorami...
Sorki, że zawracałem wam giterę.... Sorry Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Wto 23:13, 19 Cze 2012    Temat postu:

<jerzyk> przejezdziłem juz na motocyklach (róznych) 140tys km, a na tej Hondzie jakies 20 tys, ale dzieki za propozycje (z ta szkola)... Z tymi biegami chodzilo mi tylko o to, że czasami potrzeba było zredykować o dwa biegi (np z 5 na 3) aby poszła (jak w samochodzie)... a tu... Myslałem,że to wina synchronizatorów (byłem niemal swiecie przekonany) a to normalka..
Tak na marginesie, ciekawi mnie czy wszystkie moto tak maja (bez synchro) GL 1800 np, czy BMW LT 1200 (?)...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 23:28, 19 Cze 2012    Temat postu:

Zbysheck napisał:

Tak na marginesie, ciekawi mnie czy wszystkie moto tak maja (bez synchro) GL 1800 np, czy BMW LT 1200 (?)...

Skrzynie w motorach raczej się nie różnią. W GL i LT dochodzi jeszcze bieg wsteczny.
Odnośnie redukcji. Jak w samochodzie zmienisz bieg z 5 na 3 to możesz przekrącić silnik, więc dodanie gazu jest chyba oczywiste. Tak samo w moto.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Śro 16:39, 20 Cze 2012    Temat postu:

<r> ..nie chodzi o hamowanie silnikiem.. jedziesz np na 5 ciągnąc smuge 90km/h i potrzeba Ci power'a (decydujesz sie na szybkie wyprzedzanie) no to 3 i sandał .. - momentalnie masz 150, a w motocyklach pozostaje Ci 4 bieg i powolne zbieranie sie.... Zresztą nie rozstrzygniemy tego.. bo to zalezy jeszcze jaki sam i jaki motocykl... Tak czy inaczej wydaje (czyt. jestem pewien) mi się, że skrzynie w motocyklach też powinny być synchronizowane... Dlaczego nie są ..- pewnie ze względu na ograniczenia (chciazby gabarytowe, wałki głowny i posredni musiałyby być znacznie dłuzsze)...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Śro 19:34, 20 Cze 2012    Temat postu:

Rozwiązania są dwa.
Albo nieumiejętnie zmieniasz biegi albo motur Ci się popsuł Wink
Stawiam na to pierwsze.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1135
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Śro 19:34, 20 Cze 2012    Temat postu:

Nie chciałbym być złośliwy! Ale zawsze radzę tym co nie słyszą silnika-kupujcie pojazdy z automatyczną skrzynią biegów !! Rączka prawa-odpoczywa. Nóżka lewa-odpoczywa. Zostaje prawy "SANDAŁ" (cyt. Zbysheck). Motocykle już też są dostępne.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Śro 21:00, 20 Cze 2012    Temat postu:

NO chyba faktycznie motÓr Ci się zepsuł, skoro by ostro wyprzedzić potrzebujesz z 5-ki na 2-kę czy 3-kę zrzucać. Pancia to nie ścigacz, pomimo swojej masy ma dość momentu, by na tej 5-ce odkręcić i mieć w 3-4 sekundy te wymagane 150. No chyba, że masz naprawdę ciężką rękę i naprawdę ekstremalnie chcesz przyśpieszyć, to wystarczy na 4-kę zrzucić. Moja przeładowana 22-letnia staruszka tak robi, więc nie wiem, czego Ty wymagasz od swojej. Pancia to nie R1 Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Czw 11:14, 21 Cze 2012    Temat postu:

<voniu> juz Cię widzę jak na 5 przyspieszasz, z pasażerem, z 90 do 150km/h w ciagu 3sek.(chyb z dużej pochyłości ..np z Giewontu Very Happy ).. -zakładając, że to ruch jednostajnie przyspieszony masz grubo ponad 2g... niezły wynik
<krzysiu> sa samochody, w których słychać silnik (syrena, maluch, cc, ...) w tym co ja jeżdzę (HYundai Coupe FX 6V 2,7l... na marginesie: do sprzedania ) ostatnio gdyby nie obrotomierz nie wiedziałbyś, że silnik jest uruchomiony... A przyspieszenie.... na 3 wykręca 200 bez problemu. Chcesz wyprzedzić 3 tiry naraz a tłok jest na drodze, miejsca masz mało ... - redukcja, gaz i łykasz je momentalnie... Pancia tego nie zrobisz...
<ErnST> przyjedż na DOL Rososzyca k/Warty i zobaczymy kto ma posputy motocykl .... :-)
Dajcie spokój już z tym niumiejetnym właczaniem biegów....

Za co cenię Pan European'a... - przede wszystkim za sylwetkę, za elastyczny silnik (czasami można przejechać przez miasteczko nie redukując biegu), za małe spalanie (5l/100km to dobry wynik), za żywotne silniki, dość wygodna kanapa, wygodna pozycja w czasie jazdy..
Mankamenty: Zbyt wysoko środek ciężkość ..Ktos napisał, że ma nisko srodek ciężkości... - nieprawda. Chyba nigdy nie jechał motocyklem z nisko położonym srodkiem ciężkości (chociażby junakiem). Duża powierzchnia boczna, podatność na podmuchy, szarpanie jadąc za innym pojazdem..., wrazliwosc na kolein (co sie wiąze ze srodkiem ciezkosci). Szum w owiewkacjh pow 140km/h jest tak duzy, że jazda powyzej tej predkosci przestaje byc przyjemnoscia. Ceny podzespołow .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zbysheck dnia Czw 11:15, 21 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 15:52, 21 Cze 2012    Temat postu:

... no ja dalej będę się upierał, że potrzebujesz trochę szkolenia na motocyklu Smile Porównujesz samochód z motocyklem, co jest, mówiąc delikatnie, czystym nieporozumieniem Smile Inna budowa, inny sposób prowadzenia, po prostu wszystko jest inaczej Wink
Jeżeli chodzi o plusy i minusy to mogę się co do niektórych stwierdzeń zgodzić. Jednak nie do końca. Motocyklista, który nie słyszy silnika swojego moto, nie powinien nigdy wsiadać na taki motocykl. Po prostu, może sobie, albo komuś zrobić krzywdę Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Czw 17:15, 21 Cze 2012    Temat postu:

Bez problemu mozesz redukowac przynajmniej o jeden bieg nizej niz predkosci obrotowe na to pozwalaja. Ja to zawsze robie z przegazowka wiec nie wiem jak to jest bez. Zablokowanie kola przy zmianie biegu na nizszy zadnej tragedii nie czyni wazne tylko, zeby nie byl w tym momencie w pochyleniu. Jesli nie wychodzi zmiana 2-ch biegow to zmieniaj po jednym. Przegazowka, jeden nizej, pusc sprzeglo i jeszcze raz przegazowka bieg nizej. Skrzynia w PE nie jest jakims dziwadlem i zmiana biegow odbywa sie jak w kazdym motocyklu.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1135
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Czw 21:29, 21 Cze 2012    Temat postu:

A dla mnie praca mocnego silnika to-MUZYKA ! A jak nic nie słychać ?-to jedzie np, Straż Miejska po naszym Rynku w Krakowie. Mam pod maską 335 KM i wszystkie te koniki słyszę jak żyją !!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Czw 21:36, 21 Cze 2012    Temat postu:

<jerzyk> mowiac o swoim samochodzie chciałem tylko odniesc do poprzedniej tezy <krzysztofa>, ze trzeba koniecznie słyszec silnik aby moc jeździc. (zmieniac biegI) -- od tego jest obrotomierz (wyscigowe samochody maj tylko obrotomierz), albowim lepsze wspołczesne amochody sa tak wyciszone, ze naprawde go nieslychac w srodku a czasem nawet i na zwnatrz (tak cichutko pracuje). Co do mojego motocykla ..to słysze silnik.w/g mnie az zbytnio (kask mogłby lepiej wygłuszac a i sam motocykl mogłby byc cichsz. Hona st 1300 pracuje zpupełnie inaczej (lepiej) widac ze ten silnik zostal dopracowany.
Dlaczego motocyklista, ktory nie slyszy silnika swojego moto moze zrobic sobie albo komus krzywde tego juz naprawde nie wiem. Czyli jak wjezdzasz w jakis halasliwy obszar gdzie halas zagłusza dzwiek twojego silnika, rozumiem, ze gasisz motocykl i zesiadasz ( skoro "nigdy" to nigdy)aby nie zrobic komus krzywdy (??)
Co do mojej jazdy, uwazam ,ze jezdze dobrze... (mialem tych motocykli juz troche.. przejezdzajac ponad 140tys km) ale , abys tylko był usatyfakcjonowany, pojde juz na to szkolenie Very Happy
<jerzyk> dlaczego mam nie porównywac motocykla z samochodem (???) Powiem wiecej, kazdy to robi bezwiednie, kiedy zastanawia sie nad kupnem srodka transportu (w sensie ogolnym) odrzucajac np motocykl a wybierajac sam czy odwrotnie...

<mirekm71> dzieki za ten merytoryczny głos... Skrzynia jest w budowie bardzo prosta, azw/g mnie zbyt prosta... jak budowa cepa.. - poczatkowo (dopóki, dopóty nie obejrzałem rysunków) sadzilem, ze w takim moto powinny byc synchronizatory

Wiecie co , ta nasza rozmowa (oprocz <mirekm71> , ktory podszedł rzeczowo) ma juz bardziej wymiar filozoficzny niz techniczny,
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1135
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Czw 23:08, 21 Cze 2012    Temat postu:

Zbysheck, mam w rodzinie głuchoniemego kierowcę. Bardzo trudno było mu się dodatkowo koncentrować na obrotomierzu, zapominał o zmianie biegów i zamordował silnik. Postanowiliśmy że musi mieć automatyczną skrzynię, Od tego czasu jeżdzi pewnie i spokojnie, a i autko nie cierpi. Stąd moja teoria o automatach. Ja też mam skrzynię automatyczną i chyba już nie chcę manuala. Moja żona jednak jest przeciwniczką i twierdzi że automatami jeżdżą lenie i muszę się też po częśći z Nią zgodzić. Tak że niech każdy ma to co lubi- pozdrawiam Krzyś. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Pią 0:01, 22 Cze 2012    Temat postu:

A przepraszam, o czym była dyskusja w tym temacie, bo już zapomniałem? Laughing Aha: czy w skrzyni motocyklowej, w Panci, jest synchronizacja....
Więc podsumujmy - nie ma Laughing
A z 90 do 150 na 5-ce odkręcam w takim tempie: 121,122,123...i już. Mi wychodzi 3 sekundy Cool


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Pią 17:04, 22 Cze 2012    Temat postu:

Nie chcialem sie powtarzac ale znowu przeczytalem pierwszy post tego tematu i bylo tam napisane "na podwojnym sprzegle". Upewnij sie, ze jesli naciskasz 2-3 razy sprzeglo jest lepiej to znaczy, ze tu lezy przyczyna. Sprzeglo ma dzialac tak samo przy pierwszym wycisnieciu jsk i przy trzecim. Ma byc wysprzeglone i tyle. Swoja droga mozna zmieniac biegi bez sprzegla w gore i w dol i nic nie ma zgrzytac. W dol troche szarpie, w gore jest plynnie ale nie ma zgrzytac. Wazne jest oddzialywanie na dzwignie zdecydowanie i z odpowiednia sila. Jesli uzywasz sprzegla to noga zaczyna i noga konczy, wzglednie silno i zdecydowanie. Skrzynia w PE nie pracuje tak cicho i precyzyjnie jak np w fz6.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sławek
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Pią 19:45, 22 Cze 2012    Temat postu:

ten o technice zmiany biegów był już poruszany, tego trzeba się nauczyć i biegi wchodzą jak w masło i w górę i w dół tak jak pisze mirekm 71

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Sob 23:39, 23 Cze 2012    Temat postu:

<mirekm> skoro w tej skrzyni nie ma synchronizatorów to wszystko jest o'k .. - nie mam pretensji do tej skrzyni. Poczatkow myslałem, wiecej: byłem pewien, ze są i sie wyślizgały. Byłem zdziwony, że w motocyklu tej klasy nie ma synchronizatorów, ale widocznie ograniczenia konstrukcyjne (gabaryty) nie pozwalaja na to.

Milego wieczoru ..... Zbysheck


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 0:03, 27 Cze 2012    Temat postu:

voniu napisał:

A z 90 do 150 na 5-ce odkręcam w takim tempie: 121,122,123...i już. Mi wychodzi 3 sekundy Cool

Tomek, chyba przegiołeś Exclamation Może na 4, ale tego też nie jestem pewien. 3-ka szybciej.
Pancia przy 90 km/h ma poniżej 3 tys/min. (około) , a zaczyna porządnie ciągnąć od 4-4,5.
Te 3 s. mijają zanim pancia wejdzie na obroty na 5-ce Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 12:32, 27 Cze 2012, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » Synchronizatory biegów.....
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group