FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Stuki w silniku - problem czy normalka ?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » Stuki w silniku - problem czy normalka ?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pią 17:11, 08 Maj 2009    Temat postu: Stuki w silniku - problem czy normalka ?

Wiem ,że podobny temat może i był ale może nie zupełnie to samo. Zauważyłem to już kiedyś, sam nie wiem kiedy, ale nie zwracałem specjalnie uwagi, dzisiaj tak sobie sprawdzałem moto i bardziej się zainteresowałem. Moto chodzi b. ładnie, nie kopci, jest super ale....po rozgrzaniu jak stoję na skrzyżowaniu na wolnych obr. dochodzą mnie stuki z silnika. Nieregularne stuki ale dość głośne. Załączyłem moto pod garażem i jak już się dmuchawy załączały (czyli było mocno zagrzane)
było to słychać najwyraźniej. Jak wyłączyłem moto na 5 min to potem jakby mniej, ale po chwili znowu. Naciśnięcie sprzęgła jakby zminimalizowało ale nie do końca. Jest to też słyszalne na wolnych obr i jak się troszkę doda gazu też (na postoju) Osłuchałem sztylem silnik i niewiele to dało ale chyba bardziej to słychać z tyłu, przy wyjściu na kardan. Czy macie podobne przypadki i czy ktoś doradzi co to może być bo nie znam specjalnie konstrukcji tego silnika, raczej to nie sprzęgło bo jest z przodu i tam było raczej cicho. Bardzo chciałbym ustalić przyczynę bo już niedługo chciałem zbierać się na daleki wyjazd a tu taka kaszana. Byłem tym motorem już dość daleko parę razy ale teraz to jakoś nie wiem co zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marlboro
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa, Polska

 Post Wysłany: Pią 17:15, 08 Maj 2009    Temat postu:

Witaj,

Przypomnij jaki moto (1100 czy 1300) oraz podaj przebieg... to ułatwi znacznie odpowiedź...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pią 18:23, 08 Maj 2009    Temat postu:

1100 1993 przebieg 81tyś (raczej faktyczny bo sam go sprowadzałem od starszego gościa ze Szwajcari) ostatnio wymieniłem: pasek roz. i świece

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Pią 19:19, 08 Maj 2009    Temat postu:

Ostatnio spotkałem kolegę z forum...Objawy podobne jak u Ciebie,po prostu silnik chodził jak diesel. Po osłuchaniu,stwierdziłem,że silnik po prostu miał za wolne obroty (ok 700)! Shocked Książka podaje: 11OO obr/m-model europejski i 1200 obr/m wersja US. Dziwne walenie ustało ,jak ręką odjął... Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pią 20:13, 08 Maj 2009    Temat postu:

No tak, ale podniosłem obroty do 2000 a i tak to słyszałem, choć mniej, ciekawy jestem co to wywołuje?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grasser
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasło/Kraków

 Post Wysłany: Wto 21:15, 12 Maj 2009    Temat postu:

Hej. Ostatnio zglebialem ten temat.
Motocykl mam ogolnie slabo wyregulowany, rocznik 93 i 100 000 przebiegu wlasnie strzelilo w tym tygodniu.
Niezaleznie czy cieply czy zimny silnik od 1000 do 2000 obr slychac regularne stukanie. Jak wcisne sprzeglo stukanie znika. Stukanie slyszalne dosc slabo. Jak zaloze kask - w ogole. Puki co z tym stukaniem zrobilem jakies 2-3 tys km i nie nasila sie.
Ostatnio stwierdzilem ze czas sie tym zajac i mialem rozbierac sprzeglo. Po zdjeciu owiewek okazalo sie ze tak jak u ciebie dzwiek dochodzi bardziej od strony skrzyni wiec sprzeglo odpuscilem.
Na jakims zagranicznym forum czytalem ze coponiekturzy maja podobne dzwieki nawet w duzo mlodszych maszynach. Jezdza i sie nie przejmuja.
Podobnie jak ty rowniez chcial bym ustalic co z tym fantem zrobic bo troche strach gdzies dalej jechac.
Jeśli na stuki ma wplyw temperatura silnika mozliwe ze u ciebie nakladaja sie dwa stukania, dlatego stukanie slabnie a nie znika przy wcisnieciu sprzegla. W ten weekend moze zagladne jeszcze do silnika i postaram sie cos ustalic ale szczeze powiedziawszy nie bardzo mam pomysl czego sie czepic ... skrzyni nie mam ochoty zdejmowac ;D

Aha... slyszalem ze moze to byc kwestia zle wyregulowanego silnika... jak pracuje lekko nierownomiernie jakis lancuszek zaczyna wpadac w wibracje i udeza o costam ... niewiem jaki lancuszek i czy to ma w ogole sens Wink jesli o to chodzi to porzadna regulacja powinna pomoc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grasser dnia Wto 21:20, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Śro 20:09, 13 Maj 2009    Temat postu:

Miałem za niskie obroty i podniosłem do 1000. Dźwięk zmalał, moto było zagrzane ale nie na trasie więc jeszcze poexperymentuję. Może spróbuj na dobrze rozgrzanym silniku zmniejszyć obroty i zobaczymy co usłyszysz. Zauważyłem też że na tak rozgrzanym silniku w momencie odpalania jest jakby inny dźwięk rozrusznika, trochę ciężko to opisać ale jak moto zaskakuje to jakoś jakby inaczej. Może dramatyzuję i ten typ tak ma a może nie ,więc czekam na opinie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grasser
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasło/Kraków

 Post Wysłany: Nie 18:28, 17 Maj 2009    Temat postu:

Z tymi obrotami juz testowalem - nic to nie zmienia.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grasser dnia Nie 18:28, 17 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mocny
junior
junior


Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 21:04, 24 Maj 2009    Temat postu:

Witam

Tez mam Szwajcara tez rocznik 93' 76 tyś na budziku i jak sie wsłucham dobrze to czasami słysze takie delikatne pukanie. Najlepiej jest słyszalne z siedzenia kierowcy. Jak stane z boku stukania nie słychac. Wydaje mi sie ze moze byc to generowane przez kosz sprzęgłowy, w wielu motocyklach to własnie głowna przyczyna. U mnie troszeczkę obroty jałowe falują i może być tak jak pisał grasser kwestia dobrej regulacji. Poza tym V-ki mają troszke gorszą kulture pracy niz rzedówki. Przed Europą miałem dwie V-ki co prawda V2 z niewielkimi przebiegami i w każdej coś pukało, albo kosz albo napinacz (Panka przy nich i tak chodzi idealnie). Także raczej nie przejmowałbym się takimi rzeczami bo czasami z dobrego jak chce się lepsze zrobić to się potem zazwyczaj żałuje.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mocny
junior
junior


Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 7:02, 25 Maj 2009    Temat postu:

A tu trochę o pukaniu i stukaniu z st owners forum. Powinno rozwiac wątpliwości. [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pon 20:53, 25 Maj 2009    Temat postu:

Niepotrzebnie zlikwidowałem skrzypienie w owiewce i teraz słyszę co innego Very Happy Oleję to i jadę w Alpy i Chorwację takim jak stoi, może być, że ten typ tak ma, to się okaże. Chciałem jeszcze odłączyć ten recylkulator, dałoby to parę km a i obroty może byłyby równiejsze bo dostawałby tylko powietrze a nie spalinowy mix ale nie mam na razie czasu bo kupa pracy więc mogę nie zdążyć przed wyjazdem.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
stanley.mie
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Wto 21:59, 26 Maj 2009    Temat postu:

Jerry jeżeli wydłubiesz recylkulator opisz efekty i daj cynk jak najprosciej dostać się do "drugiego końca" rurek-mnie tez chodzi po głowie demontaż tego ustrojstwa głównie z powodu chęci uzyskania równiejszej pracy na wolnych obrotach i mocniejszego "dołu". Miałem się za to zabierać ale nie pali mi się i chętnie zaczekam na opinię z "po zabiegu" od kogoś bardziej zdecydowanego.....

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grasser
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasło/Kraków

 Post Wysłany: Wto 22:54, 26 Maj 2009    Temat postu:

Tak teraz sobie przypomniałem że ktoś gdzieś kiedyś pisał o tym że stuki w jego silniku znikneły po usunięciu tego gulgulatora o którym pisze Jerry1;) tyle że równie dobrze mógł być to przypadek.
Również czekam na info o efektach usunięcia recylkulatora.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mocny
junior
junior


Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 6:31, 27 Maj 2009    Temat postu:

Stanley w zasadzie to nie ma potrzeby dostawać się do końca rurek - wystarczą podkładki bez dziurek (byle nie tak cienkie jak po puszce) w miejscu gdzie się lączą z glowicą. jak chcesz demontować całość to musiałbyś drzeć gaźniki do góry nie wiem czy jest sens.
Też myślę o tym tylko nie mam czasu sie za to zabrać a jeżeli faktycznie poprawiło by to prace silnika (głównie równiejsze obroty) to pewnie jest warto


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Czw 17:09, 28 Maj 2009    Temat postu:

Dzisiaj zaślepiłem wloty recylkulatora i... i nic, nie widzę różnicy, może jak pojeżdżę to coś zauważę ale na razie bez zmian.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
granadziarz
junior
junior


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 14:51, 03 Cze 2009    Temat postu:

Nie często bywam na forum, ale właśnie czytam i przyznam że stuki też miałem.
Wyeliminowała je bardzo dokładne synchro gaźników.
Poprostu idealnie płynna praca silnika kasuje wszystkie luzy.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Wto 20:24, 23 Cze 2009    Temat postu:

Cóż, zrobiłem właśnie kilka tyś.km moją europą po śniegach alp i rozgrzanych asfaltach Chorwacji. Problem się nie nasilił ani nie zmalał, więc chyba to normalka. Recylkulator odcięty-zero różnicy. Zauważyłem jedynie że normalnie to dochodzą odgłosy typowe dla kosza sprzęgłowego-normalka ale po dobrym nagrzaniu silnika, w temperaturze ok 30st.C jeżdżąc po mieście (w HR) i stojąc na światłach obroty silnika trochę spadły-falowały bardziej, jakby była czasem jakaś przerwa w zapłonie i wtedy wyraźniej było słychać stuki. Oczywiście działo to się tylko na wolnych obrotach. Czasem też gdy chciałem ruszyć była jakby przerwa i moto zamiast do przodu o mało by się nie obaliło, normalnie na 1/5 sekundy się zakrztusiło. Ale takie coś było w nim zawsze, z tego powodu wymieniłem świece ale to nic nie pomogło. Nie wiem dlaczego tak się dzieje ale wiem, że ujawnia to się przy wysokiej temperaturze i na wolnych obrotach.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
piotrkiller
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 7:56, 24 Cze 2009    Temat postu:

a patrzyłeś filtr paliwa? może jest zapchany.może trzeba wymienić filtr powietrza. Nie ma co gadać motocykl nie powinien przerywać ani stukać.Prawidłowo wyregulowany silnik w europie powinien tylko mruczeć.Mojemu kumplowi też stukało przy wolnych obrotach na ciepłym silniku -wyregulował zawory i ma spokój. Moja rada to dać naprawdę zaufanemu mechanikowi który ma trochę serca do motocykli i upora sie z problemem a nie potraktuje go schematycznie. pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Czw 15:56, 02 Lip 2009    Temat postu:

piotrkiller napisał:
a patrzyłeś filtr paliwa? może jest zapchany.może trzeba wymienić filtr powietrza. Nie ma co gadać motocykl nie powinien przerywać ani stukać.Prawidłowo wyregulowany silnik w europie powinien tylko mruczeć.Mojemu kumplowi też stukało przy wolnych obrotach na ciepłym silniku -wyregulował zawory i ma spokój. Moja rada to dać naprawdę zaufanemu mechanikowi który ma trochę serca do motocykli i upora sie z problemem a nie potraktuje go schematycznie. pozdrawiam

Problem, bo najbardziej zaufany mechanik to ja Very Happy ale nie mam narzędzi, ochoty itd, wolę zapłacić, tyle, że nie ma komu... Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Piotrek777
junior
junior


Dołączył: 20 Sie 2020
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Radzymin

 Post Wysłany: Śro 21:54, 07 Paź 2020    Temat postu:

Witam.
Czy kolega Jerry usunął problem tych stuków?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » Stuki w silniku - problem czy normalka ?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group