FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
TUNING ST1100
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » TUNING ST1100
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Sob 17:07, 07 Cze 2008    Temat postu: TUNING ST1100

Artykuł, co prawda nie młody, ale może kogoś najdzie ochota podnieść moc swojego ST.
Czy ktoś z Was próbował podobnych modyfikacji na swoim sprzęcie Question
Oto link do artykułu:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
abm
junior
junior


Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pon 11:27, 09 Cze 2008    Temat postu: Re: TUNING ST1100

Garret napisał:
Artykuł, co prawda nie młody, ale może kogoś najdzie ochota podnieść moc swojego ST.
Czy ktoś z Was próbował podobnych modyfikacji na swoim sprzęcie Question
Oto link do artykułu:
[link widoczny dla zalogowanych]


Czy ktoś zweryfikował w praktyce pomysły z artykułu?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Pon 12:43, 09 Cze 2008    Temat postu: st

Moim zdaniem ,jak ktoś chce jeżdzić szybciej,to kupuje np:xx,fire blade lub coś takiego.Przecież st to turystyk ,nie ścigacz.Więc co za sens wkładać kasę,by mieć 5 km więcej?I tak najwygodniej się jeżdzi do 160... :wink: lub troszkę więcej.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Wto 13:21, 10 Cze 2008    Temat postu:

Przedstawiłem to raczej jako ciekawostkę i zgadzam się z Tobą Goguś. Jednak są ludziska, którzy nie lubią mieć oryginalnie i jak tyko coś wymyślą to kręcą i eksperymentują. Poniekąd to dobrze, bo inaczej rozwój techniczny stałaby w miejscu :D

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
abm
junior
junior


Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Czw 11:14, 12 Cze 2008    Temat postu:

Ogladałem ostatnio wlot powietrza do obudowy filtra powietrza i muszę przyznać, że naprawdę może to być wąskie gardło. Sam filtr jest spory i przekrój roboczy wystarcza, jednak wielkośc otworu wlotowego i fakt ssania powietrza z ciepłych okolic może źle wpływac na osiągi i elatyczność.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Wto 19:04, 01 Lip 2008    Temat postu:

U mnie bardziej brak mocy jadąc wolno, w górzystym terenie z winklami. 2 osoby, pełny załadunek i moto ma kłopoty, no może nie kłopoty ale to nie jest to co być powinno. Na normalnych drogach jest ok, chyba zaczynam rozumieć dlaczego zrobili st 1300 zamiast 1100

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Norbi
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Pią 10:24, 05 Gru 2008    Temat postu:

Jerry1 napisał:
U mnie bardziej brak mocy jadąc wolno, w górzystym terenie z winklami. 2 osoby, pełny załadunek i moto ma kłopoty, no może nie kłopoty ale to nie jest to co być powinno. Na normalnych drogach jest ok, chyba zaczynam rozumieć dlaczego zrobili st 1300 zamiast 1100


To troche nie tak
Problemem nie jest zbyt mala moc co zle zestopniowana skrzynia biegow
Bardzo dluga jedynka, ostra dwojka i slaba 3-ka.
Czesto jest tak ze chcialo by sie jechac na 3-ce a trzeba zbic do 2-ki
zeby w winklu mozna bylo sie gazem wyciagac.

Rozmawiamy o ciasnych winklach - na ktorych St nie czuje sie najlepiej
Bo tez to moto jest bardziej skierowane do innych celow.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mocny
junior
junior


Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 13:44, 05 Gru 2008    Temat postu:

Witam

Co prawda St-ka posiadam od niedawna i nie zdarzyłem tego motocykla poznać w pełni. Ale pierwsze wrażenia z jazdy to mój zachwyt nad elastycznoscią 3 biegu. Po prostu rewelacja. Nie wiem jak będzie sie zachowywać obładowana i w górskim terenie ale miałem okazję jeździć na różnych motocyklach i Europa wygląda na ich tle bardzo korzystnie . Wiadomo, masa robi swoje i Europa nigdy nie będzie tak zwinna jak sportowy motocykl ale i tak daje rade. Prawda jest taka, że na jakim motocyklu bysmy nie jezdzili to po jakims czasie zawsze bedzie brakowało nam paru kucy oraz kilkunastu cm3.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
stanley.mie
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Sob 20:53, 06 Gru 2008    Temat postu:

Witam. Ciśnie mi się na usta parę słów komentarza. Z jednej strony jest wizja idealnego motocykla:200kg,200KM,200NM przy 2000obr/min i spalanie na poziomie 2l/100km najlepiej LPG.Panowie!Nie wiem jak wy,ale ja przesiadłem się na esteka z mocniejszego motocykla i zrobiłem to w pełni świadomie.Moc ST1100 jest WYSTARCZAJĄCA!Chcecie 150 KM w tym podwoziu i przy tej masie???!!!Przypominam,że macie do dyspozycji 5 biegów i użyteczne pasmo obrotów do 8000.Rozumiem,że koledzy narzekający na osiągi notorycznie kręcą swoje sprzęty pod czerwone i mimo to im mało.Polecam FJR1300.Estek jest naprawdę skuteczny choc mało spektakularny,popatrzcie czasem w lusterko przy wyprzedzaniu.Ten motocykl nie był projektowany do podnoszenia adrenaliny,a raczej do dzwigania,co mu doskonale wychodzi.Możecie się ze mną nie zgadzac,ale jeśli komuś mało,to z pewnością pomylił się przy wyborze motocykla! P.S. Mam kumpla,który swoją PC800(56KM) na luzie objedzie na serpentynach 98% gości poworzących ST1100.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Śro 17:59, 10 Gru 2008    Temat postu:

Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia. Ja się z powyższym niezupełnie zgodzę. Otóż st 1100 gotowy do jazdy z pełnym bakiem waży chyba trochę ponad 300kg, ja troszkę ponad 100 Very Happy małżonka 60 do tego zabieramy ze sobą bagaże: namiot, materac, śpiwory, ciuchy, malutką kuchenkę, garczki, kilka konserw, ciuchy, kamerę, aparat, flaszkę... i jak wpakujemy to wszystko razem ze sobą na moto to ważymy na pewno ponad pół tony, dowodem obciążenia jest to że po jednym wyjeździe (ok 2500-3000km) przednia opona jest do wymiany, bardziej ma zjechane boki niż środek i przypomina szpic a nie półokrąg. Tak to też jeżdżąc po naprawdę ostrych serpentynach , takich na 180stopni i do tego pod górę, pod dużą górę, redykuję niejednokrotnie do jedynki a i tu obroty nie mogą być duże bo trzeba czasem jechać b. wolno i tutaj brakuje mocy, momentu czy czegoś tam. Jak po tysiącu km takiej jazdy wypadnę w końcu na autostradę to czuję że moto odzyskuje ducha, nie brakuje mu mocy, tnie aż miło.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
stanley.mie
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Śro 19:58, 10 Gru 2008    Temat postu:

Na początek, Jerry zapomniałeś napisac o przepitce no chyba,że robisz tak jak ja i kupujesz na miejscu. Wiem o czym mówisz. Książkowy przykład na zbyt długie przełożenie pierwszego biegu-dobrze znana przywara STka. Paradoksalnie w takich sytuacjach lepiej sprawdzi się np.transalp 650. Miałem okazję przeleciec się na R1100RT i jest on w takich warunkach duuużo lepszy. Wyczuwalnie krótsze przełożenie i chyba dzięki wtryskowi dośc brutalna reakcja na gaz nie licząc ze 40kg mniej. Płacimy za błogie 3200obr/min przy "stówce",ale chyba i za to tak lubimy nasze V4. Przyznaj sam,że braki,o których mówisz dręczą Cię tylko dlatego,że ciężko znalezc inne,"grubsze" wady. Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2518
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 7:28, 11 Sie 2011    Temat postu: Re: TUNING ST1100

Garret napisał:
Artykuł, co prawda nie młody, ale może kogoś najdzie ochota podnieść moc swojego ST.
Czy ktoś z Was próbował podobnych modyfikacji na swoim sprzęcie Question
Oto link do artykułu:
[link widoczny dla zalogowanych]


Odświeżam temat. Czy ktoś, coś próbował działać w tym temacie? Mnie osobiście korci pogrzebać przy samym filtrze powietrza, w celu zwiększenia dawki tegoż


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Pon 7:49, 22 Sie 2011    Temat postu:

Mnie tez korci. Nawet to podczas wymiany filtra ogladalem ale nie wpadla mi do glowy zadna ciekawa koncepcja. Wydaje mi sie, ze trzeba to powietrze jakos tak doprowadzic, zeby silnk mogl je swobodnie zassac i zeby nie bylo wtlaczane podczas wyzszych predkosci bo moga sie jakies cuda dziac. Tu nie ma przeplywomierza. Wydaje mi sie, ze taki dodatkowy wlot zostanie wykorzystany tylko przy pelnym otwarciu przepustnicy przy wysokich obrotach. Momenty chwilowe ale wystepuja.

Jesli chodzi o braki mocy to 500 konna ciezarowke tez mozna tak zaladowac i wjechac pod tak stroma gore, ze poczuje sie dyskomfort z powodu spadajacego przyspieszenia. Ja tam st-kiem bagazu duzo nie woze i zwykle podrozuje sam wiec nie czuje spadkow mocy. Jawa zdarza sie schodzic do drugiego biegu i tez wszedzie dojade.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Wto 18:47, 23 Sie 2011    Temat postu:

Jeżeli macie na myśli filt powietrza KN,to odpuście.Filtr przepuszcza więcej powietrza,kosztem jego czystości.Będziecie miali może 1 km więcej a do silnika będzie sie dostawać więcej kurzu,kryształków piasku itp.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » TUNING ST1100
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group