FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Xenony w ST
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Oświetlenie » Xenony w ST
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







 Post Wysłany: Pon 0:26, 17 Mar 2008    Temat postu: Xenony w ST

Załozyłem i jazda w nocy jak w dzień. Pobór mocy 35 W , awięc mniejsze obciążenie alternatora i kolejne oszczędności na paliwie
 Powrót do góry »
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Pon 21:33, 17 Mar 2008    Temat postu: st

Możesz napisać jak to zrobiłeś?Chyba nie przy pomocy chińskich żarówek? :wink:

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Pią 19:12, 21 Mar 2008    Temat postu:

Kupujesz gotowy zestaw bixenonowy H4 i tylko podłączasz wtyczki.
Z rozebraniem przodu i podpięciem pod aku ok 3 godz roboty.
 Powrót do góry »
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Pią 21:22, 21 Mar 2008    Temat postu: st

Już znalazłem na Allegro.Ceny od 330 zł.Miałeś okazję już jeżdzić w nocy?Jest duża różnica?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Pią 22:33, 21 Mar 2008    Temat postu:

Róznica jest bez przesady razy 10. Ale w dzień jest też bardziej widoczny wiec bezpieczniejszy. Jak się zorietuję jak się wkłada zdjęcia do forum to pokaze
 Powrót do góry »
GSG
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Sob 12:58, 12 Kwi 2008    Temat postu:

Mam takie pytanko do wszystkich - czy jak włączacie światła drogowe (długie) to wyłącza się u Was włókno świateł mijania (krótkie)? U mnie tak jest. Jak włączę długie to mi wysoko świeci i mam niedoświetloną jezdnię bezpośrednio przed moto. Dziwne, bo wydawało mi sie, że powinno sie zaświecać dodatkowo włókno świateł długich do świecącego włókna światła krótkiego. Nie wiem czy w takim razie będzie pasować instalacja pod xenony.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Sob 13:51, 12 Kwi 2008    Temat postu: st

Z tego co wiem,to świeci albo jedno włókno albo drugie.jeżeli długie świecą za wysoko,to pokręć gałką od regulacji wysokości świateł.Bo na logikę - to potrzebne są światła mijania ALBO drogowe.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
GSG
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Sob 15:32, 12 Kwi 2008    Temat postu:

Wyregulowanie swiateł drogowych niżej, tak aby świeciły właściwie na odleglejsze partie jezdni, a nie po koronach drzew powoduje, że przy przełączeniu na krótkie widzę jezdnię tuż przed przednim kołem, co wystarcza na oswietlenie własciwe tak maksimum do 40 km/h. Moim zdaniem to nie prawda, że albo jedno, albo drugie. bo co będzie jeśli ledwo dostrzeżesz oświetlone światłami długimi ciało leżące na jezdni 300 m przed tobą, ale nie będzie mógł go ominać, ponieważ go za chwilę, przed kołem nie zobaczysz, bo nie zdążysz przełączyć świateł na krótkie. Dlatego uważam, że potrzebne jest oświetlenie świateł krótkich również przy przełaczeniu na długie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Sob 17:36, 12 Kwi 2008    Temat postu: st

No ... być może masz rację.Ale... Rolling Eyes dlaczego do jednej żarówki podłączone są dwa kable a do drugiej trzy? Gdyby było, jak piszesz,to do kazdej żarówki szły by 3 kable .Przynajmniej u mnie tak jest.W światłach mijania świeci jedna żarówka(i tam są trzy kable),a w drogowych dwie (druga żarówka ma możliwość świecić tylko jako drogowe-dwa kable)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
GSG
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Nie 9:46, 13 Kwi 2008    Temat postu:

A widzisz, u mnie są po trzy kable takiego samego koloru dla kazdej zarówki i widać, że wychodzą z oryginalnej, nie przerabianej wiązki.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lem
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzesko

 Post Wysłany: Nie 19:20, 13 Kwi 2008    Temat postu:

Masz rację GSG. Są po trzy kable na każdej żarówce. Jestem w trakcie przeglądania instalacji i postaram się sprawdzić temat tych niepalących się drogowych i coś napiszę.
Pozdrawiam LEM


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Wto 19:25, 15 Kwi 2008    Temat postu: st

Hmmmmmmm...Mam orginalną książkę serwisową do ST. I na schemacie elektryki,do kazdej żarówki idą 3 kable.Więc może u mnie jest inaczej.Ale nie wiem czemu...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Polo
junior
junior


Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kraków

 Post Wysłany: Sob 19:30, 26 Kwi 2008    Temat postu:

masz ksiażkę od amerykańca , europejska wersja świeci na mijania 1 żarówką

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
abm
junior
junior


Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Nie 10:36, 27 Kwi 2008    Temat postu: Re: Xenony w ST

max napisał:
Załozyłem i jazda w nocy jak w dzień. Pobór mocy 35 W , awięc mniejsze obciążenie alternatora i kolejne oszczędności na paliwie


Witam serdecznie, proszę nie posądzać mnie o złosliwość, jednak muszę zapytać czy sprawdzałeś jak wygląda linia światło-cień na pionowej przeszkodzie po przeróbce? Jestem jak najbardziej za podnoszeniem własnego bezpieczeństwa i komfortu, jednak zdecydowanie przeciwny zmniejszaniem bezpieczeństwa innym użytkownikom naszych bardzo kiepskich dróg. Pomijam tak oczywiste kwestie jak brak samopoziomowania tego układu i spryskiwacza klosza. Przeróbka reflektora niesoczewkowago na ksenon prawie zawsze prowadzi do nieprawidłowego ukierunkowania strumienia swiatła i oslepiania jedacych z naprzeciwka. Właśnie dlatego jestem zdecydowanym przeciwnikiem takich przeróbek, a zwłaszcza wtedy, kiedy robi sie to najniższym kosztem na najtańszych - czytaj nieprecyzyjnie wykonanych podzespołach. Pozdrawiam i zyczę bezpiecznej drogi, zarówno tobie, jak i innym ich użytkownikom!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lem
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzesko

 Post Wysłany: Nie 18:49, 27 Kwi 2008    Temat postu:

Co racja, to racja Confused

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mario78
bywalec
bywalec


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: RADOMSKO-ZIELONA GÓRA-Sjoholt Norwegia

 Post Wysłany: Pią 6:45, 16 Maj 2008    Temat postu:

witajcie ja tez załozyłem ksenony do mojej st swieca rewelacyjnie nie ta jazda a montaz około 3 godzin prosta jak szelki

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
GSG
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Pią 10:47, 16 Maj 2008    Temat postu:

Witam. A gdzie upchaliscie te przetwornice, aby je woda nie podlała? Poza tym powinny być umocowale a nie luźno wsadzone nie? Tam z przodu jest dosyć ciasno.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
granadziarz
junior
junior


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 9:23, 19 Cze 2008    Temat postu:

Witam!
Co do świateł drogowych i mijania (nie ksenonów). Jest regulacja odbłyśnika świateł mijania, niezależna od pokrętła przy owiewce!!!!!!
Śruba regulacyjna jest dość trudno dostępna, ma łepek na "krzyżak". Można nią "podciągnąć" mijania nie ruszjąc drogowych. Popatrzcie tam głębiej :D


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pią 20:08, 04 Lip 2008    Temat postu:

GSG, jak chcesz aby mijania się świeciły z długimi to nie byłoby najprościej podpiąć jedno krótkie( te nieświecące) pod długie? wtedy doświetli Ci blisko i daleko, a te 55W dodatkowego zużycia to chyba nic nie zaszkodzi. Można ewentualnie zamienić na drugim reflektorze styki na żarówce i wtedy po przełączeniu na długie pierwsza lampa wskoczy na długie a druga zaświeci krótkim, wzrostu zużycia prądu nie będzie a oświetlenie będzie dość dobre. (Chyba zaraz skoczę sprawdzić jak to jest u mnie i może przerobię) :D

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
GSG
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Nie 20:08, 06 Lip 2008    Temat postu:

To powiedz jaki efekt po zmianie. Ja wsadziłem mocniejsze żarówki, ale musiałem wrócic do fabrycznych zarówek 45/45W. Wsadziłem 100/100W i po całym dniu jazdy w tym dodatkowo na sygnałach alternator nie wydalał i na koniec nie chciał obrócic rozrusznikiem. Masakra.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Pon 13:25, 07 Lip 2008    Temat postu: st

Witaj GSG! Jak jeżdziłem CBX 750 F ,to też założyłem mocniejsze żarówki,90/100.Efektem było spalenie przekaznika.Poszedł dymek spod deski rozdzielczej-zgasły światła i tyle.Dlaczego masz 45/45? w nocy coś widać?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
GSG
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Pon 14:08, 07 Lip 2008    Temat postu:

Mam 45/45 bo takie są oryginały(!) wg nr ramy, wg ksiązki i wg napisów na lampie. inne wartości na lampie są przekreślone (chyba były 55/65) i jest oryginalnie szablonem jakąś białą farbą napisane że ma być max 45/45. To jest mało i słabo swieci dlatego szukałem innych rozwiązań. Wpierw załozyłem żarówki 100/100 ale jak wspomniałem alternator nie potrafił nadążyć z ładowaniem i po kilku godzinach jazdy nie było jak zakręcić rozrusznikiem. Kupiłem dobre xenony, ale nie mam miejsca zeby je tam upchać (mam tam stroboskopy do świateł uprzywilejowania).

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Norbi
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Pon 20:58, 07 Lip 2008    Temat postu:

GSG napisał:
To jest mało i słabo swieci dlatego szukałem innych rozwiązań. Wpierw załozyłem żarówki 100/100 ale jak wspomniałem alternator nie potrafił nadążyć z ładowaniem i po kilku godzinach jazdy nie było jak zakręcić rozrusznikiem. .


Powinno byc w jakim FAQ odnosnie ST
Polecalem juz kilkakrotnie - kup Tungsramy + 60% - takie [link widoczny dla zalogowanych] - zaloz i po klopocie.
Nie kombinuj z philipsami + 90% bo IMO nie warto - wylozysz wiecej kasy a efekt taki sam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
GSG
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Pon 21:38, 07 Lip 2008    Temat postu:

Tak, ale jak już pisałem, okazało się, że nie moge załozyć np. takich tungsramów bo jak piszą:
standardowa moc żarówek 60/55 W tymczasem u mnie jest wyraźne ograniczenie 45/45 W i przy mocniejszych (z użyciem dodatkowego oświetlenia w moim przypadku) alternator wysiada. Poza tym mam inne zawieszenie/zaczepy tych żarówek - jakiś kretynski model - do którego nie pasują popularne wszedzie żarówki. Najleprzym wyjściem będzie jednak wcisnać gdzieś te xenony. Pobór mniejszy niż te już ograniczone oryginalne zarówki.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Śro 20:49, 09 Lip 2008    Temat postu:

Ale xenony też są adaptowalne zamiast np H4 lub H7 ... a piszesz że masz lampę pod inne żarówki-jakie? 45W to by pasowało na normalne, starodawne stosowane w fiatach 126, 125 , czy aby honda wyprodukowała takie coś? Jeśli gniazdo jest na jakieś niestandardowe żarówki to chyba i tak skończy się na wymianie reflektora. Sad a potem dopiero można zamontować xenony lub jakieś philipsy + 90% (ale normalnej mocy) plusy tych żarówek to duuużo światła a minusy to cena i krótka żywotność.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
GSG
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Czw 8:56, 10 Lip 2008    Temat postu:

To jest H4 45/45 tylko rozstaw tych trzech zaczepów jest inny i trzeba przerabiać. był taki temat na tym forum i są zdjęcia tuch innych żarówek. Te xenony też trzeba bedzie przerobić tylko, że będzie łatwiej bo ten kołnierz jest na dwie śrubki, a nie zgrzewany na stałe. Krótka zywotnoćć?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Czw 16:22, 10 Lip 2008    Temat postu:

Tak, normalne żarówki ale o zwiększonej mocy świecenia mają krótszą żywotność niż standardy, im więcej procent + tym krócej poświeci, potwierdzają mi to zarówno sprzedawcy w zaprzyjaźnionym sklepie jak i wykresy na reklamie Philipsa(też mają w sklepie). Takie żarówki mają w moto- abak w Katowicach (niedaleko pętli, OBI ,kier Skoczów).

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Norbi
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Czw 20:56, 10 Lip 2008    Temat postu:

Jerry1 napisał:
Tak, normalne żarówki ale o zwiększonej mocy świecenia mają krótszą żywotność niż standardy, im więcej procent + tym krócej poświeci, potwierdzają mi to zarówno sprzedawcy w zaprzyjaźnionym sklepie jak i wykresy na reklamie Philipsa(też mają w sklepie). Takie żarówki mają w moto- abak w Katowicach (niedaleko pętli, OBI ,kier Skoczów).


Dlatego polecam Tungsramy - ich zywotnosc jest wieksza niz Philipsow
a mimo ze sa "tylko" +60 swieca rownie dobrze jak Philipsy +90


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Śro 20:35, 23 Lip 2008    Temat postu:

Jeszcze odnośnie stosowania xenonów. Wiele jest opini ale przeważają te że to niezupwłnie legalne, orginalny reflektor jest dla żarówek np H4, xenon to nie żarówka, można się narazić na utratę dowodu rejestracyjnego, jedni powiedzą że można bo... a inni że nie wolno bo... Oczywiście GSG może założyć bez obaw bo ambulansowi nic nie zrobobią, choć to nie reguła, też jeżdżę ambu, ale na 4 kołach i w pewnym mieście niespodobały się policji orginalnie podświetlane koguty małymi żaróweczkami połączonymi z pozycyjnymi.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
shadow
bywalec
bywalec


Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sanok

 Post Wysłany: Czw 5:49, 24 Lip 2008    Temat postu:

Norbi napisał:
Jerry1 napisał:
Tak, normalne żarówki ale o zwiększonej mocy świecenia mają krótszą żywotność niż standardy, im więcej procent + tym krócej poświeci, potwierdzają mi to zarówno sprzedawcy w zaprzyjaźnionym sklepie jak i wykresy na reklamie Philipsa(też mają w sklepie). Takie żarówki mają w moto- abak w Katowicach (niedaleko pętli, OBI ,kier Skoczów).


Dlatego polecam Tungsramy - ich zywotnosc jest wieksza niz Philipsow
a mimo ze sa "tylko" +60 swieca rownie dobrze jak Philipsy +90


Ja takie Philips'y mam zamontowane już dłużej jak dwa lata w samochodzie.Żarówki nadal żyją , światło jest zdecydowanie jaśniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Oświetlenie » Xenony w ST
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group