FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Lozysko glowki ramy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie przód » Lozysko glowki ramy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







 Post Wysłany: Sob 13:53, 20 Sty 2007    Temat postu: Lozysko glowki ramy

Witam szanownych ujezdzaczy St.
Wiosna tuz tuz wiec pora przyszykowac motorek do sezonu.
Ja juz swoj czesciowo rozlozylem i przyszla kolej na wymiane lozyska glowki ramy. Czy kotos z Was juz wymienial to lozysko i jakie pleca. Orginal czyli koszyczek i kuliki czy moze zamiennik - stozkowe walcowe?
Moj motorek to St z 92r wersja USA
 Powrót do góry »
Ainrih
bywalec
bywalec


Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalwaria Zebrzydowska

 Post Wysłany: Wto 20:03, 23 Sty 2007    Temat postu:

ja bym był za oryginałem ale polecam zadzwonić do serwisu i się dopytać na jekie oni wymieniają i dlaczego.

te str ci się przydadzą:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Wto 20:53, 23 Sty 2007    Temat postu:

Wybiore chyba orginal. Lozyska stozkowe byly przeciez za czasow produkcji St a jednak ich nie stosowano, ciekawe czemu ?
Jedynie co przemawia za stozkowym to jego cena tj okolo 120 zl, a orginal to 270 zl.
 Powrót do góry »
Ainrih
bywalec
bywalec


Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalwaria Zebrzydowska

 Post Wysłany: Wto 20:58, 23 Sty 2007    Temat postu:

intyuicyjnie po cenie można też stwierdzić które jest lepsz:>
ORYGINAŁ!
st niejest tanim motocyklem więc konstruktorzy nie patrzyli tak na koszta jak na jakość:>

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
inż.Mamoń
junior
junior


Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rybnik

 Post Wysłany: Wto 21:15, 23 Sty 2007    Temat postu:

Czesc


Ainrih napisał:
intyuicyjnie po cenie można też stwierdzić które jest lepsz:>
ORYGINAŁ!
st niejest tanim motocyklem więc konstruktorzy nie patrzyli tak na koszta jak na jakość:>



Intuicyjnie patrzac w ASO maja kosmiczne marze... Chyba, ze lubisz byc pukany w pupsztala w bialy dzien Wink
W Bandicie oryginalne lozysko tez bylo kulkowe. Podobnie, cena tego kulkowego w ASO byla 2 razy wieksza niz stozkowego lozyska z SKF
Oryginalne lozysko po przebiegu ok 33 kkm mialo na biezni wyrobiony dolek - kierownica "zatrzaskiwala" sie w pozycji na wprost.
Na stozkowym lozysku zrobilem ok 27 kkm i nadal chodzilo rowno i bez zaciec...

IMHO - tylko stozkowe


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ainrih
bywalec
bywalec


Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalwaria Zebrzydowska

 Post Wysłany: Śro 17:54, 24 Sty 2007    Temat postu:

osobiście nie zmieniałem jeszcze łożyska główki ramy
ale w vx miałem 60tys i oryginalne kulowe łożysko bez najmniejszych wad
nawet luzu nieszło wyczuś.

pozatym mam mnustwo znajomych ktuży jeżdzą na rużnych motocyklach
i nawet gdy jeździłem krosami zażynając dwa silniki i trzy komplety tłoków + cylinder przez sezon, nie zdażyło mi się mieć problemy z łożyskiem główki ramy a już napewno nie przy 30-40tys

to łożysko w bandit musiało być felerne:<pozatym>


inż.Mamoń
PostWysłany: Pią 11:47, 31 Sie 2007 Temat postu: Lozysko glowki ramy
Witam

Zna ktos moze wymiary lozyska (a w zasadzie lozysk) glowki ramy?
Pomyslalem, ze moze zamiast bulic ciezka kase za zamienniki, to sam sobie w hurtowni dobiore.

.
Garret
PostWysłany: Sob 13:59, 01 Wrz 2007 Temat postu:
Witam, symboli nie znam, ale nowy komplet w wysyłkowym sklepie 159,- wydaje mi się jest do przyjęcia - chociaż w hurtowni zapewne będzie taniej. Pytanie tylko jaką jakość oferują w tej cenie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
piotrkiller
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 17:00, 07 Gru 2009    Temat postu:

witam.panowie powiedzcie mi z jaką siła kluczem dynanometrycznym trzeba dokręcić łożysko główki ramy.z góry dziekuję

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Pon 17:42, 07 Gru 2009    Temat postu:

Postaw fure na centralce , najlepiej jakby ktoś docisnął moto ,żeby przód był w górze.Pierwszą nakretkę dokręcasz tak,żeby nie było luzu,ale z umiarem.Nie moze chodzic z oporem.Sprawdż czy lekko chodzi koło na boki.Dokręc drugą,zagnij blaszkę która jest pomiędzy nimi i załóż półkę.Skręc imbusy i tyle...Klucz dynamometryczny raczej w tym przypadku,zbędny.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
stanley.mie
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Pon 20:50, 07 Gru 2009    Temat postu:

Nie mam doświadczenia jezeli chodzi o ST , ale w PC 800 i CBR dual wymieniłem na stożkowe i spisywały się lepiej niż kulkowe. Co do sposobu kasowania luzu zgadzam się całkowicie z opinią kolegi Gogusia - jezeli nie czujesz sie na siłach popros kolegę z większym doświadczeniem, jestem przekonany że nie ma lepszego sposobu niż "na czuja". Warto wiedzieć że po dokręceniu półki łożyska "tężeją" - trzeba to uwzglednić przy dokręcaniu nakrętek. Jeszcze jedna rada - wszystkie nowe łozyska nalezy przesmarować, nie używaj gęstego smaru np ŁT 43, działa jak klej niepotrzebnie zwiększając opory.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
piotrkiller
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 8:05, 08 Gru 2009    Temat postu:

dzieki chłopaki za dobre rady. Zobaczę co tam w tym łożysku się dzieje,w jakim jest stanie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
karol
junior
junior


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: trier

 Post Wysłany: Wto 21:38, 08 Gru 2009    Temat postu:

Witam. lozysko kulkowe stawia mniejszy opor i jest przez to lepsze wyczucie sterowania ale walcowe jest duzo wytrzymalsze bo styka sie z wieksza powierzchnia. gorna polka ma byc dokrecona 105 Nm. POZDRAWIAM

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Nie 9:17, 07 Lut 2010    Temat postu:

Czy ktoś wymieniał te łożyska? Muszę kupic bo moje się już zacinają.Potrzebuję rozmiarów.Nie chodzi mi o wymiary w mm,bo te znam,tylko oznaczenie fabryczne np 3204. Książka serwisowa nie podaje...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
piotrkiller
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 12:41, 07 Lut 2010    Temat postu:

numer łożyska większego- SAC 3055-1 KOYO
numer łożyska mniejszego SAC 2647 KOYO

zamiennik : PARTS PLUS nr 7361967 numer łożysk : SSH903R

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
adamm
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kielce

 Post Wysłany: Wto 20:46, 14 Wrz 2010    Temat postu:

Witam.

A czy do dokręcenia tych nakrętek używacie specjalnego klucza ??
Takiego cieńkiego z ząbkiem??

Macie go dokupionego? dorobionego? czy radzicie sobie inaczej,bardziej domowymi sposobami ??

No i najważniejsze !! Skąd wziąć tą podkładkę zabezpieczającą??

Pozdrawiam
adamm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamm dnia Wto 20:50, 14 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Śro 11:09, 15 Wrz 2010    Temat postu:

Ja dokręcam domowym sposobem,wkrętak i młotek Very Happy Blaszkę można dorobic,takie kółko z otworem i odpowiednio zagąc,Albo klej Loctite...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Śro 11:32, 15 Wrz 2010    Temat postu:

W pani nie robilem a w jawie jak krecilem taka nakretke to mam zabke hazet'a ona lapie wszystko i mocno Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mirekm71 dnia Śro 11:33, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spili
moderator zasłużony
moderator zasłużony


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1748
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Śro 13:44, 15 Wrz 2010    Temat postu:

Zamiast nakrętek jakichkolwiek to polecam to:

[link widoczny dla zalogowanych]

Sprawdzone na 100% Smile
Jest jeszcze wersja mocniejsza - czerwona...

Polecam.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie przód » Lozysko glowki ramy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group