FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Regulacja tylnego amortyzatora
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie tył, wahacz, amortyzator, dyfer » Regulacja tylnego amortyzatora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobas
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie /kuj-pom

 Post Wysłany: Pon 20:37, 09 Mar 2009    Temat postu: Regulacja tylnego amortyzatora

Po prawej stronie moto na wysokości góry amora w obudowie jest małe okienko,przez które widać tylko jakby zwykłą śrubkę. W instrukcji angielskiej jest taki opis: Adjuster - Punch MArk - Reference mark. Można łatwo tym kręcić ,dosłownie paznokciem. Do czego to może być Question

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sobas dnia Pon 20:45, 09 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marlboro
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa, Polska

 Post Wysłany: Pon 23:57, 09 Mar 2009
PRZENIESIONY
Wto 11:00, 02 Cze 2009    Temat postu:

sobas napisał:
po prawej stronie moto na wysokości góry amora w obudowie jest małe okienko,przez które widać tylko jakby zwykłą śrubkę. W instrukcji angielskiej jest taki opis: Adjuster - Punch MArk - Reference mark. Można łatwo tym kręcić ,dosłownie paznokciem. Do czego to może byc???


Rozumiem, że chodzi o małą, okrągłą dziurkę w prawej tylnej-bocznej osłonie m.in. wyrównawczego zbiorniczka płynu itp. tak bardziej pod siedzeniem? I śruba ta jest "wewnątrz" na wysokości górnego cokołu amortyzatora? Jeśli tak to jest to śruba do regulacji tłumienia tylnego zawieszenia. Pożyteczna sprawa... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
keram56
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: wlkp

 Post Wysłany: Wto 8:50, 10 Mar 2009
PRZENIESIONY
Wto 11:19, 02 Cze 2009    Temat postu:

Malboro czy mógłbyś przybliżyć temat reguilacji tego elementu?. Jeżdżąc odnoszę wrażenie że tylne zawieszenie motocykla jest lekko sztywne pomimo że na teleskopie pierścień rególacyjny ustawiłejm na 2 tzn. kierowca i pasażer bez bagażu. Może moje odczucia są złudne a może jest to kwestia właśnie niewłaściwego zestrojenia Question .
pozdrawiam Marek Z.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marlboro
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa, Polska

 Post Wysłany: Wto 19:04, 10 Mar 2009
PRZENIESIONY
Wto 11:23, 02 Cze 2009    Temat postu:

Hejka,

Zasada jest prosta - odkręcając śrubę w lewo, czyli jak większość śrub jakbyśmy odkręcali zawór przepływowy umożliwiający swobodniejszy przepływ czynnika tłumiącego. Jeśli dokręcamy - zmniejszamy przepływ i zawieszenie pracuje twardziej, bardziej ospale... pamiętajmy, że sprężyna to resorowanie - amortyzator to tłumienie... dopiero obydwa elementy prawidłowo dopasowane tworzą "skuteczne zawieszenie"... to tak najkrócej jak mogłem bo zaraz wsiadam w samolot... jak dolecę to jeśli będzie potrzeba to rozwinę temat... Cool


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sobas
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie /kuj-pom

 Post Wysłany: Wto 19:21, 10 Mar 2009
PRZENIESIONY
Wto 11:27, 02 Cze 2009    Temat postu:

Dzięki Malboro ,własnie o tą srubke mi chodziło. Wyjasniłeś ze szczegółami.
A te rurki faktycznie są zakończone wlotami na srubki ,no i jednej brak,ciekawe gdzie komu i po co ja wcięło. Musze gdzies jedna skombinować. Gdyby ktos miał jakimś cudem na zbycie ,chetnie kupię.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
keram56
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: wlkp

 Post Wysłany: Wto 21:58, 10 Mar 2009
PRZENIESIONY
Wto 11:34, 02 Cze 2009    Temat postu:

Rozwiń temat jak to praktycznie wyregulować. Teoria swoją drogą a w praktyce wygląda to inaczej jak już zdążyłem się zorientować
dzięki z góry


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez keram56 dnia Czw 19:29, 12 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
keram56
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: wlkp

 Post Wysłany: Czw 13:10, 12 Mar 2009
PRZENIESIONY
Wto 11:37, 02 Cze 2009    Temat postu:

"Zasada jest prosta" - to prawda. Dziękuję już wszystko wiem i rozumiem. Dzisiaj wykonałem próby regulacji no jest ok - dużo lepiej. Myślę ze w trakcie użytkowania jeszcze dokładniej zestroje, to również kwestia własnych preferencji - tak mi sie wydaje. Poprzedni użytkownik miał skręcone na maksa w prawo.
Pozdrawiam Marek Z. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerryko0011
junior
junior


Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kraków

 Post Wysłany: Śro 20:00, 09 Wrz 2009    Temat postu:

keram56 napisał:
Rozwiń temat jak to praktycznie wyregulować. Teoria swoją drogą a w praktyce wygląda to inaczej jak już zdążyłem się zorientować
dzięki z góry


Wstępnym napięciem sprężyny ustawiamy tylko prześwit. Tłumienie śrubką.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Sob 22:07, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Czyli jak ważę 160, to muszę na maxa podnieść prześwit, a śrubkę w lewo, by nie było za sztywno? Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerryko0011
junior
junior


Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kraków

 Post Wysłany: Nie 9:15, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Teoretycznie do regulacji sztywności zawieszenia służy tylko śruba. W praktyce ściskając sprężynę - wstępne napięcie - powodujemy zwiększenie kąta odchylenia wahacza od poziomu - jakbyśmy skracali długość wahacza - co skutkuje sztywniwjszą pracą tylnego zawieszenia.
Sumując po zmianie wstępnego napięcia sprężyny warto przeregulować tłumienie pod siebie. Jeszcze jedno przy zmianie wstępnego napięcia sprężyny zmieniamy nieco charakterystykę prowadzenia motocykla. Utwardzenie sprężyny - tył w górę - lepsza zwrotność motocykla, gorsze prowadzenie na wprost (oczywiście nieznacznie, trudne do wyczucia w codziennej jeździe).


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez jerryko0011 dnia Nie 9:16, 12 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie tył, wahacz, amortyzator, dyfer » Regulacja tylnego amortyzatora
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group