FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Spalanie i dziwna praca silnika
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 » Spalanie i dziwna praca silnika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel1985
junior
junior


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 21:00, 02 Lip 2022    Temat postu: Spalanie i dziwna praca silnika

Witam grupowiczów, mam problem, z którym już nie moge dać sobie rady. W zeszłym roku, cały rok było ok, na zime standardowo przegląd olej filtry świece itp. Czyszczenie i regulacja gaźników,. Zaczął się sezon i zrobiłem około 2 tys. Km i zaczął się kłopot, czyli spalanie 10 l /100km, średnia prędkość 140km/h w większości trasy.
To jest pierwszy kłopot, a palił mi 6-6,5l.
A drugi problem ciężki do opisania słowami ale sprubuję, przy ostrym dodaniu gazu czyli manetka do końca od około 3,5 do około 6 tys. Obrotów słabo przyspiesza kuleje, delikatnie skacze, dusi się jakby nie miał powietrza albo paliwa. Zakres niski lub wysoki a idzie do 9 tys obrotów jest ok. I tak cały czas jest bez względu czy ciepły czy zimny. Miałem wyciągnięte gaźniki sprawdziłem je całe, łącznie z membrankami przepustnicy i membrankami Air-cut. Zero syfu i niepokojących rzeczy. Śrube od mieszankiobecnie ustawiona na 2 i 1/4 aczkolwiek miałem już ustawione w zakresie 1i 7/8 do 2 i 1/2 bez zmian.
Przejżany rozrząd, jeszcze raz filtry, membranka kranika, świeca koloru normalnego.
Proszę o pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Pon 11:00, 04 Lip 2022    Temat postu:

Szukałbym na pływaku lub zaworze iglicowym. Wszystkie świece mają równy kolor ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Daniel1985
junior
junior


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 17:48, 06 Lip 2022    Temat postu:

Pływak mam ustawione na 7mm, spuszczając paliwo z gaźnika też jest po równo mm, świece tak, są równe sprawdzałem. Też tak myślałem nad iglicami, duże spalanie to by sie zgadzało, ale ta dziwna jazda przy przyspieszaniu to mi nie pasuje. Fakt jest taki że za dużo paliwa względem powietrza może go zalewać ale wydaje mi sie że chyba nie aż tak. Myślałem też że nowe świece i jakas jest wadliwa na starych zeszło rocznych świecach jest to samo. Myśle też nad zaworami nie zdejmowałem jeszcze czapki ale chyba to też sprawdze. Z tego co wiemto w tym modelu nie wklepują sie zawory a jak już to robi się większy luz zaworowy, no i wtedy je slychać
A u mnie cisza. Mógłbym zainwedtować w nowe gaźniki lubcały zestaw naprawczy gaźników ale czy nie wyrzuce kasy w błoto.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Śro 18:05, 06 Lip 2022    Temat postu:

Może czujnik wału popuścił i wpada w rezonans przy jakichś tam obrotach? Może wtyczka lub przewód na załamaniu. Mam rocznik 93 i widzę że w wielu miejscach izolacja zaczyna pękać więc przerwa na przewodzie jest prawdopodobna

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Śro 19:48, 06 Lip 2022    Temat postu:

Można byłoby wpiąć się na wejściu do gaźników przewodem ze strzykawką na końcu, powiesić w miarę możliwości wysoko, po zalaniu przytkać watą żeby nie parowało. Strzykawka min 50 z podziałką żeby było widać ewentualny ubytek. Myślę że to pomogłoby wyeliminować pływaki i zaworki. Chyba że przegląd gaźników robiłeś po usterce.
Myślę że zawory raczej robią się za ciasne z czasem a nie za luźne. Chyba że wałek zedrze... Gdybyś miał ciasne zawory to gorący paliłby ciężko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ran dnia Śro 19:52, 06 Lip 2022, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Daniel1985
junior
junior


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 20:13, 06 Lip 2022    Temat postu:

Czujnik wału, hmmmm wypadający zapłon.
Hmm gaźniki ok, mam je właśnie na stole.
Jesteś na 100%pewien że zawory się wklepują? Też myśle cały czas o tych zaworach, ale jedno z drugim się gryzie. Właśnie siedze patrze i myśle jeśli się myle to popraw , luz zaworowy do spalania aż tak nie ma związku, przypominam że 10/100 mi spalił.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Daniel1985
junior
junior


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 20:55, 06 Lip 2022    Temat postu:

Rozmawiałem z elektrykiem i ten czujnik wału lub kanel, kostki itp. To albo działa albo nie. Czasami potrafi ale to bardzo bardzo żadko się pier**lić (czyli przestaje działać wypadający zaplon) ale przyczyna prosta tylko na wysokich obratsch szaleje. Dzwoniłem też do znajomego, znajomego i prawdopodobnie mam 2 wady które musze wyeliminować, czyli gaźnik, iglica lub tym podobne, to skutkuje zwiększone spalanie. A te dziwne falowanie podparty zawór.
Jutro sprawdze zawory i będe mógł wyeliminować lub potwierdzić jedną z tez.


Co myślicie???


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Śro 21:00, 06 Lip 2022    Temat postu:

Dlatego też uczepiłem się tych gaźników, luzy zaworowe to tak z boku.
Jeżeli zawory mają mały luz to po rozgrzaniu wydłużają się i nie domykają , dlatego ciepły ciężko zapala .
J ak sam określiłeś ;wklepują: czyli siadają głębiej w gnieździe więc trzonek musi wystawać więcej z drugiej strony co powoduje zmniejszenie luzu.
Może być tak że na stole chodzi pływak ładnie ale gdy pracuje może gdzieś przycierać na zawiasie i dlatego sugerowałem próbę szczelności.
Oczywiście nie twierdzę że to któryś gaźnik i na pewno nic innego ale ja spróbowałbym na zamontowanym zespole.
Chyba że ktoś miał coś podobnego to może nas oświeci


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2521
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 8:58, 07 Lip 2022    Temat postu:

Zacznij od sprawdzenia luzów zaworowych. Dopiero w następnej kolejności gaźniki.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Daniel1985
junior
junior


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 18:08, 07 Lip 2022    Temat postu:

Zawory są ok. Lewa strona 0.18 i 0.17 na 0.25 i 0.24
0.18 i 0.17 na 0.24 i 0.25

Prawa strona 0.17 i 0.17bna 0.25 i 0.24
0.17 i 0.17 na 0.25 i 0.25


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Czw 19:42, 07 Lip 2022    Temat postu:

Masz system dopalania spalin ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Daniel1985
junior
junior


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 20:00, 07 Lip 2022    Temat postu:

Nie mam dopalania spalin

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Czw 20:13, 07 Lip 2022    Temat postu:

A na wolnych chodzi normalnie? Myślę o lewym powietrzu
Przy montażu gaźników duzo uwagi poświęciłem na prawidłowe ułożenie uszczelek między gaźnikami i głowicą. Stare i porozgniatane nie są chętne do prawidłowego ułożenia się a jest ważne żeby zrobić to starannie.
Jak masz gaźniki na stole to ć uwagę czy któraś przepustnica nie jest gdzieś przytarta ( o ile nie zrobiłeś tego). Może franca któraś zawiesza się.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ran dnia Czw 20:32, 07 Lip 2022, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Daniel1985
junior
junior


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 20:30, 07 Lip 2022    Temat postu:

Krućce mam nowe Jutro zaworze gazniki do specjalisty bo rece mi opadaja

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Czw 20:34, 07 Lip 2022    Temat postu:

Spokojnie do klasyków potrzeba trochę cierpliwości. Prędzej czy później będzie finał.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Daniel1985
junior
junior


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 20:51, 07 Lip 2022    Temat postu:

Wiem wiem czasami sa bardzo kaprysne te ST Nie jestem zajebisty... wielkim mechanikiem wiec moze cos zle robie lub czegos nie widze mam prawo sie mylic Ale jesli pali mi 10 na 100 to gazniki i tego jestem pewien W dyszach i kanałach w gazniku sa mikrony wiec golym okiem tego nie sprawdze

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Czw 20:55, 07 Lip 2022    Temat postu:

A może po prostu zatankowałeś wybitnie gówniane paliwo? Jesteś na jednym zbiorniku czy dolewałeś międzyczasie ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Daniel1985
junior
junior


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 21:18, 07 Lip 2022    Temat postu:

Ostatnio zalalem do pełna i wyjechalem go do rezerwy i tak juz dziwnie jechal potem zalałem znowu do pelna i 1/2 baku wyjechalem i wtedy zalalem do pełna potem zrobilem 105 km i do pelna i wtedy zaufazylem ze wyszlo 10 l Potem powtuzyłem to 2 razy czyli 101 km i do pelna i 95 km i do pelna Czyli poprostu sprawdzalem spalanie i jak by nie liczyl wychodzilo zawsze 10 l Zawsze staralem sie trzymac ten sam cykl jazdy Raczej paliwo ok raczej bo nigdy nie wiadomo

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Daniel1985
junior
junior


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 21:21, 07 Lip 2022    Temat postu:

Ps sorki za pisownie i interpunkcje ale bardzo przemeczony jestem

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2521
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 8:29, 08 Lip 2022    Temat postu:

Czekaj, czekaj, teraz doczytałem, że przed całym tym zamieszaniem, robiłeś jakiś przegląd gaźników. Nie doszło tam przypadkiem, do zamiany dysz?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Daniel1985
junior
junior


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 9:16, 08 Lip 2022    Temat postu:

Na 99% nie bo zawsze opisuje sobie słoik

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Pią 9:46, 08 Lip 2022    Temat postu:

pw

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Nie 17:54, 10 Lip 2022    Temat postu:

Jakieś wieści połykendowe ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Daniel1985
junior
junior


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 19:45, 18 Lip 2022    Temat postu:

Cześć A wiec tak. Zestaw naprawczy gaźników kupione i zamontowane cały iglice oryngi dysze itp itp ale bez membran air cut i membran przepustnicy to zalatwilo sprawe spalania Prawdopodobnie czyszczenie gaźników chemia,, za ostra,, zalatwilo dysze itp fachowo mówiąc rozkalibrowało to była cała przyczyna

Po drugie,, dziwna jazda,, moduł zapłonowy agonia umierał ale jeszcze walczył i to była ta przyczyna Wymieniłem na używany i jest cacy

Teraz jest git Potrzebowałem fachowców którzy też się dziwili i głowili ale udało się ogarnąć sprawe Szczeze mówiąc sam się dziwię ale jednak i jest ok

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Daniel1985
junior
junior


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 19:54, 18 Lip 2022    Temat postu:

Ps wcześniej nie pisałem przez weekend sprawdzalem moto spalanie itp

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 278
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Pon 20:02, 18 Lip 2022    Temat postu:

Jakie teraz jest to spalanie ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Pon 20:10, 18 Lip 2022    Temat postu:

WłaLa i heja!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Daniel1985
junior
junior


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 8:30, 19 Lip 2022    Temat postu:

Sobota 280 km trasa spokojnie max 160km 5 Niedziela meszane trasa miasto 6.2

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 » Spalanie i dziwna praca silnika
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group