FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Ile olelu do przekładni głównej i do silnika ?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Literatura, dane techniczne, dokumenty » Ile olelu do przekładni głównej i do silnika ?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elwood
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ksawerów

 Post Wysłany: Pią 4:17, 08 Kwi 2016    Temat postu: Ile olelu do przekładni głównej i do silnika ?

Wymieniam wszystkie płyny i mam wątpliwości ile czego kupić.

Olej w silniku - 3,9 L ( znalazłem też 4,7 L) większość olejów motocyklowych sprzedają w 4 L opakowaniach. Trzeba dokupić 1L czy wystarczą 4 L ?

Przekładnia główna -155 cm3 czyli 155 ml czyli 0,155 L

Problem mam też z olejem do przekładni, najpierw chciałem kupić 1,5 L. Czy ja dobrze myślę, że tam wchodzi tylko 155 ml ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
straszak
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Łęczyca

 Post Wysłany: Pią 7:02, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Siemka Elwood.

Dobrze wyczytałeś z tym olejem ... do silnika wystarczą Ci 4 literki. Ja w tamtym tygodniu wymieniałem i została mi setka w bańce (oczywiście przy zmianie filtra). Masz okienko inspekcyjne i lejesz tak, żeby było między znacznikami. Odpalasz moto niech filtr zassie i uzupełniasz. Kup sobie od razu klucz do filtrów - ale nie taki łańchuszkowy czy trójramienny - tylko taką "pokrywkę" bodajże 60mm ... najlepsze dojście będziesz miał.

Co do oleju w kardanie ... lejesz do poziomu korka wlewowego. Wejdzie tyle ile musi ... więcej po prostu wyleci. Literek wystarczy Ci na długie lata bo faktycznie wchodzi tam troche lepiej jak "setka".

Jeśli chodzi o płyn chłodniczy ... rozbierasz plastiki i robisz według manuala ... jak nie kumasz za bardzo angielskiego (tak jak ja) to mam przetłumaczonego pdfa (dla siebie robiłem) jak wymienić płyn. Mogę podrzucić.

Jeśli chodzi o wymianę płynu hamulcowego i sprzęgła (DOT4) na bliźniaczym forum amerykańskim jest bardzo dobrze napisana instrukcja którą kiedyś też sobie przetłumacze ... tak czy inaczej dobrze w tym przypadku jest mieć pompke podciśnienia i dopiero wtedy wyciągać stary płyn kosztem nowego nie zapowietrzając układu. Oczywiście kolejność który odpowietrznik którego zacisku jest ważna, dlatego jeszcze tego nie robiłem. Ponoć pompowanie "z ręki" w tych układach nie jest wskazane ... ale tego dokładnie nie wiem dlatego nie daje głowy bo tego jeszcze nie robiłem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez straszak dnia Pią 7:08, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Elwood
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ksawerów

 Post Wysłany: Pią 8:17, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Dzięki za odpowiedz.
W internatach znalazłem instrukcję po polsku. [link widoczny dla zalogowanych] a po poprzednim właścicielu, mam Werkstatt-Handbuch ST1300/A książkę z dużą ilością obrazków, grubości Trylogii, niestety po niemiecku. Na szczęście rysunki i zdjęcia są bardzo czytelne a parę słów to zawsze się jakoś przetłumaczy. (Gdyby ktoś potrzebował jakiś szczegółów, mogę zeskanować odpowiednie strony i wysłać. Całości się nie podejmę tam jest z 600-700 stron)
Może się jakoś umówimy na wymianę DOT 4, we dwóch idzie sprawniej. Nauczymy sie na Twoim motocyklu a potem już u mnie zrobimy jak trzeba Cool
Do tej pory jakoś sobie radziłem, ale nie miałem jeszcze Duala i jak widzę jest co odpowietrzać.


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Obelix
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Augustów

 Post Wysłany: Pią 11:37, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Z tym olejem w silniku, to chyba jakiś pic. Bo ja też wyczytałem, że przy wymianie filtra, ma wejść 3,9 litra. A u mnie weszło 4,7 litra i w okienku jest w połowie między kreskami. Co do filtra, to polecam taki z wypustem na klucz 17. Coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Bezproblemowa wymiana.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Obelix dnia Pią 11:40, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
straszak
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Łęczyca

 Post Wysłany: Pią 13:52, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Żaden pic ... została setunia w bańce i mam między kreskami ... powiedziałbym że nawet bliżej górnej jak dolnej .... teraz mi dałeś klina Obelix ... aż ruszę tyłek do garażu sprawdzę jeszcze raz dla świętego spokoju

Za to z płynem chłodzącym jest u mnie inaczej jak w manualu ... tam piszą ze 3,5l ... chyba musiałbym pod ciśnieniem nabijać żeby tyle weszło ... 2,90 weszło i teraz po 100km dolałem dla świętego spokoju do poziomu High tylko dlatego że akurat z tym radiem walczyłem i miałem zdjęty plastik. Także 3 buteleczki starcza jak będziesz zmieniał na motula.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
straszak
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Łęczyca

 Post Wysłany: Pią 14:21, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Byłem ... jest nawet ciut ponad górną kreskę jak stoi na centralnej także u mnie te 3,9 jest prawdą.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mark33
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Podborze; Ostrów Maz

 Post Wysłany: Pią 15:46, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Ja zwasze wlewam 4l co prawda trochę się rozlewa Laughing zresztą po co mi ta setka do picia się nie nadaje więc wolę rozlać Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
straszak
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Łęczyca

 Post Wysłany: Pią 16:04, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Cytat:
zresztą po co mi ta setka


No jak to po co ... juz po 39 latach bede mial wymiane darmo :D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez straszak dnia Pią 16:06, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Obelix
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Augustów

 Post Wysłany: Pią 18:54, 08 Kwi 2016    Temat postu:

No to ja już nie wiem. Wyczytałem, że wymiana z filtrem to 3,9 litra. Zalanie nowego (czystego) to 4,7 litra. Spuściłem stary, dla pewności postawiłem go na bocznej stopce, żeby być pewnym. Następnie postawiłem na centralnej, wkręciłem nowy filtr i wlałem 4 litry. W okienku ani śladu. Sięgnąłem jeszcze po literek. wlałem mniej więcej połowę i dopiero się pokazało na dnie okienka. Odpaliłem silnik, żeby pompa zassała, zgasiłem i odczekałem chwilę. Następnie dolewałem już patrząc w okienko i wyszło mi 4,7 litra, jak w mordę strzelił.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Obelix dnia Pią 20:00, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Obelix
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Augustów

 Post Wysłany: Pią 19:56, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Ale jaja !!! Evil or Very Mad
Faktycznie. Teraz byłem w garażu i zobaczyłem, że mam za dużo. Całe okienko zakryte. Jakim cudem wtedy było dobrze? No nic, będę musiał jakoś delikatnie odkręcić korek i spuścić nadmiar. Może po tych dwustu kilometrach, nie zdążyło mi jeszcze uszczelniaczy rozwalić na zaworach Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
straszak
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Łęczyca

 Post Wysłany: Pią 22:25, 08 Kwi 2016    Temat postu:

"Dont panik" Obelix ... jak kupiłem swojego też miał tyle nalane że cały wizjer pływał. Zrobiłem 150 km i wymieniłem. Nie wiem czy tam jakoś wolniej to spływa czy co ... chyba potrzeba do tego cierpliwości Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wojtekooo
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 21:44, 09 Kwi 2016    Temat postu:

heheheheh fachowcy

nie dłubajcie po pijaku w motocikletach hehehehehe


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
straszak
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Łęczyca

 Post Wysłany: Sob 23:25, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Cytat:
nie dłubajcie po pijaku w motocikletach hehehehehe


...gdzieżbym śmiał ... dopiero jak zakończę dzieło idą zimne browarki Wink
chyba że kiedyś, jak miałem moto z łańcuchem - tam nie szło go wyczyścić bez "zachmielenia się" Razz

... a tak serio ... co źle robimy? .. bo teraz dostałem szach mata z tym "fachowcem"


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Elwood
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ksawerów

 Post Wysłany: Nie 0:49, 10 Kwi 2016    Temat postu:

Nadmiar oleju chyba nie jest tak szkodliwy jak za niski stan. Chłopaki do stuntu leją zawsze 1L więcej, katują silniki niemiłosiernie i nic złego się nie dzieje.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wojtekooo
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 8:03, 10 Kwi 2016    Temat postu:

Najważniejsze chłopaki ze w ogóle olej wymieniacie , ja wymieniam tak co ok 7 tyś teraz leje Penrite 10W50 , 4 l wchodzi całe od wymiany do wymiany zero dolewki a kręce do czewonego często

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
straszak
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Łęczyca

 Post Wysłany: Nie 18:28, 10 Kwi 2016    Temat postu:

Nie wyobrażam sobie nie wymieniać go co sezon ... psycha by mi rozsadziła łepetyne ... na czym jak na czym, ale na tym nie oszczędzam

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Obelix
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Augustów

 Post Wysłany: Pon 15:10, 11 Kwi 2016    Temat postu:

Elwood napisał:
Nadmiar oleju chyba nie jest tak szkodliwy jak za niski stan. Chłopaki do stuntu leją zawsze 1L więcej, katują silniki niemiłosiernie i nic złego się nie dzieje.


Oj nie zupełnie chyba tak jest. Czytałem gdzieś, że nadmiar jest bardziej szkodliwy, bo zwiększa się ciśnienie, które może znaleźć sobie ujście np. przez symeringi lub uszczelniacze zaworowe. A wtedy dupa blada. Remont się w pas ukłoni. Ja u siebie szybciutko zlałem nadmiar. Mam nadzieję, że nic złego się nie stało. I teraz mam odczucie, że tak jakby lżej wchodzi na obroty. Może to tylko takie odczucie. Ale teraz będę bacznie przyglądał się poziomowi w okienku.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wojtekooo
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 22:06, 11 Kwi 2016    Temat postu:

Obelix napisał:
Elwood napisał:
Nadmiar oleju chyba nie jest tak szkodliwy jak za niski stan. Chłopaki do stuntu leją zawsze 1L więcej, katują silniki niemiłosiernie i nic złego się nie dzieje.


Oj nie zupełnie chyba tak jest. Czytałem gdzieś, że nadmiar jest bardziej szkodliwy, bo zwiększa się ciśnienie, które może znaleźć sobie ujście np. przez symeringi lub uszczelniacze zaworowe. A wtedy dupa blada. Remont się w pas ukłoni. Ja u siebie szybciutko zlałem nadmiar. Mam nadzieję, że nic złego się nie stało. I teraz mam odczucie, że tak jakby lżej wchodzi na obroty. Może to tylko takie odczucie. Ale teraz będę bacznie przyglądał się poziomowi w okienku.


kontroluj silnik czy nie masz wycieków Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ArturEm
NOWY
NOWY


Dołączył: 08 Maj 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Toruń

 Post Wysłany: Pon 22:30, 11 Kwi 2016    Temat postu:

Podłączę się do tematu i zapytam, jaki olej lejecie do kardana ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Robson
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 133
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Olsztyn/Nadarzyn

 Post Wysłany: Wto 9:51, 12 Kwi 2016    Temat postu:

ArturEm napisał:
Podłączę się do tematu i zapytam, jaki olej lejecie do kardana ?

80W-90 - olej przekładniowy. Ja wlewam Hipola, ale generalnie marka obojętna.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wojtekooo
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 20:52, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Robson napisał:
ArturEm napisał:
Podłączę się do tematu i zapytam, jaki olej lejecie do kardana ?

80W-90 - olej przekładniowy. Ja wlewam Hipola, ale generalnie marka obojętna.


HIPOL TO DO TRAktORÓW SZEDŁ Very Happy

nie polecam tego oleju szczególnie w cardanie o tak dużych przeciążeniach właśnie kolego dozynasz swoja przekładnię główną

Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wojtekooo dnia Wto 20:52, 12 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Elwood
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ksawerów

 Post Wysłany: Wto 21:06, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Do przekładni kupiłem Liqui Moly GL 5, SAE 80 W, taki mi dobrali ze swojego katalogu chłopaki z Liqui Moly.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Fish
junior
junior


Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SRB

 Post Wysłany: Wto 8:50, 18 Paź 2016    Temat postu:

Silnik:
- nowy/rozebrany bez grama oleju - 4,7L
- przy wymianie oleju i filtra - 3,9L
- przy wymianie tylko oleju - 3,6L

Jak za dużo nalejecie oleju to pewnie wyrzuci przez odmę do filtra powietrza, więc generalnie nie polecam.

Przekładnia - 0,155L - SAE80
Hipola by nie lał Idea

Generalnie zasada jest prosta wszelkie płyny lejemy dedykowane do motocykli.
Wyjątek - płyn chłodniczy Prestone (można kupić prawie na każdej stacji paliw, Makro itp.) bo ma odpowiednio wysoką temperaturę wrzenia - 129 st. C.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fish dnia Wto 8:56, 18 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dziadzia
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Szamotuły

 Post Wysłany: Czw 11:23, 01 Gru 2016    Temat postu:

Witam doświadczonych posiadaczy panci, mam takie pytanko czy olej Mobil SHC 629 czerwony mogę zalać przekładnię kardana w tylnym kole? Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziadzia dnia Czw 11:26, 01 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
norbert
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Czw 11:33, 01 Gru 2016    Temat postu:

Na pewno sprawdzi się MOTUL SAE 75W90 (GEAR 300LS)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dziadzia
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Szamotuły

 Post Wysłany: Czw 11:49, 01 Gru 2016    Temat postu:

Dzięki Norbert, myślałem że nie będę musiał kupować bo trochę tego mam, ale cóż wolę kupić taki jak powinien być, jeszcze raz dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Literatura, dane techniczne, dokumenty » Ile olelu do przekładni głównej i do silnika ?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group