FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Kontrolka PGM-FI
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Kontrolka PGM-FI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadyjusz
amator postów
amator postów


Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Konin/ wlkp

 Post Wysłany: Sob 22:07, 22 Lut 2014    Temat postu: Kontrolka PGM-FI

Witam , jako że już gęsi stadami wracają i przygrzewa coraz milej, naładowałem aku i i zrobiłem maleńką przejażdzkę, jakież było moje zdziwienie po zimowym śnie panci , że świeci mi się owa kontrolka i nie chce zgasnąć (oczywiście na czerwono) to ta kontrolka która zapala się gdy włączamy pomarańczowy przełącznik na prawej manetce gdy chcemy odpalić moto.

I co tu o tym sądzić?
Gdy wyjmowałem akumulator na zimę to żadna czerwona kontrolka się nie paliła!

Help [/list]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
modzek
amator postów
amator postów


Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Maków Mazowiecki

 Post Wysłany: Nie 17:31, 23 Lut 2014    Temat postu:

Kolego ta kontrolka to raczej Ci mruga. Znaczy, że silnik pracuje w trybie awaryjnym. Jeżeli chcesz wiedzieć co się popsuło to policz ile razy mruga, czyli kilka mrugnięć przerwa i znów kilka mrugnięć. W ten sposób uzyskasz kod błędu. Jak już będziesz miał kod błędu to będziesz wiedział co Ci padło w motocyklu. Podejrzewam, że podczas uruchomienia moto Ci przez pewien czas dziwnie chodziło zanim komputer nie przełączył się w tryb awaryjny.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
arkadyjusz
amator postów
amator postów


Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Konin/ wlkp

 Post Wysłany: Pon 0:32, 24 Lut 2014    Temat postu:

Cześć
Hm , nie wiem czy mruga, jutro sprawdze dokładnie. W każdym razie jak jechałem to kontrolka świeciła non stop. Ale oki jutro się upewnie.
Tyle tylko że moto odpaliło i chodziło tak jak zawsze.
Dzięki za odzew.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
arkadyjusz
amator postów
amator postów


Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Konin/ wlkp

 Post Wysłany: Pon 21:17, 24 Lut 2014    Temat postu:

No cóż - zrobiłem dziś 60 km 'do okola" komina , kontrolka świeci cały czas (nie mruga) moto pracuje normalnie, ma przyspieszenie chodzi równo.
Co mnie zadziwiło spalanie pokazuje na poziomie 13- 20 litrów (średnia wyszła 15.4 l) o dziwo gdy jechałem spokojnie pokazywało około 20 l. gdy dodawałem gazu i przyspieszałem dynamicznie spadało do 13-14 litrów - czyli dokładnie odwrotnie niż jest to normalnie ???? (pomijając ilość)

Przed zimą wyczyściłem filtr powietrza K&N popsikałem (nasączyłem) czerwoną substancją i odstawiłem moto na zimę - może tu gdzieś jest przyczyna, jutro zajrzę czy aby czegoś odwrotnie nie włożyłem . Ale co tam niby można pomylić (przy filtrze powietrza) - narazie jestem głupi.

Może jakieś sugestie z waszej strony?

[/code][/list]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Pon 22:16, 24 Lut 2014    Temat postu:

może nie wpiąłeś czujnika ...............

Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
arkadyjusz
amator postów
amator postów


Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Konin/ wlkp

 Post Wysłany: Pon 22:21, 24 Lut 2014    Temat postu:

Nic też nie wypinalem, o ile dobrze pamiętam:)

o jakim czujniku mówisz?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
modzek
amator postów
amator postów


Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Maków Mazowiecki

 Post Wysłany: Wto 7:28, 25 Lut 2014    Temat postu:

Hej. Jak FI świeci się cały czas to pokazuje błąd komputera ECM. Z tego co ja wiem to ratunkiem jest restart kompa. Poza tym to musiałeś mieć słaby aku lub odłączyłeś prąd od moto bo komputerek odpowiedzialny za spalanie pokazuje Ci ile km przejedziesz na jednym litrze paliwa a nie ile litrów potrzeba na 100 km. Na początek odłącz aku na 24 h jak nic nie pomoże to napiszę Ci jak zrobic restart. A to spalanie to masz tam po lewej stronie od zegarów trzy guziczki pobaw się nimi i napewno dojdziesz jak to ustawić żeby pokazywało Ci ile litrów na 100 km.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
tomid
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 387
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: okolice/Wa-wy

 Post Wysłany: Wto 8:47, 25 Lut 2014    Temat postu:

arkadyjusz napisał:


Przed zimą wyczyściłem filtr powietrza K&N popsikałem (nasączyłem) czerwoną substancją i odstawiłem moto na zimę - może tu gdzieś jest przyczyna, jutro zajrzę czy aby czegoś odwrotnie nie włożyłem . Ale co tam niby można pomylić (przy filtrze powietrza) - narazie jestem głupi.

Może jakieś sugestie z waszej strony?

[/code][/list]


A czym Ty ten filtr popsikałeś /nasączyłeś/Shocked
Z tego co kojarzę to nasączamy tylko w dwusuwowych silnikach.W naszych moturach wkładamy suchy filtr.
Ale może się mylę Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomid dnia Wto 9:40, 25 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Wto 9:44, 25 Lut 2014    Temat postu:

arkadyjusz napisał:
Przed zimą wyczyściłem filtr powietrza K&N popsikałem (nasączyłem) czerwoną substancją i odstawiłem moto na zimę - może tu gdzieś jest przyczyna,
[/code][/list]


o jest filtr tzw mokry.
tak naprawdę przepuszcza więcej powietrza do silnika ale tez przepuszcza więcej brudu.
U mnie na motorze jest fabryczna naklejka ze jak zaloze taki filter to strace gwarancje.

Co do spalania to faktycznie po odlaczeniu akku komputer przestawil się ze spalania L/KM na KM/L dla tego pokazuje więcej jak jedziesz oszczędnie i odwrotnie.
Co do lampki ??? będzie trzeba chyba podlaczyc komputer.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Wto 11:07, 25 Lut 2014    Temat postu: Kody błędów

W instrukcji napisamo:
Jeżeli kontrolka swieci się cały czas a silnik pracuje normalnie to:
-Short circuit in service check connector
-Faulty ECM
-Short circuit service check connector wire

znaczy

-Zwarcie złącza serwisowego
-Uszkodzony ECM
-Krótki serwis przewodowy łącznik wyboru - co kolwiek to znaczy :-)

tak czy siak sprawdz czy gdzies nie wpadł brud, woda czy gdzies jak grzebales to podczas podlaczania kostek może zagiela się jakas nóżka i robi zwarcie.
A jak nie to .... serwis ????


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
arkadyjusz
amator postów
amator postów


Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Konin/ wlkp

 Post Wysłany: Wto 11:29, 25 Lut 2014    Temat postu:

Dzięki za porady.
Tyle się naczytałem o st 1300 a nie wiedziałem że może pokazywać też ile przejeżdża się km na jednym litrze:)
No cóż trzeba uczyć się całe życie - idę popatrzeć na filtr i kostki , najwyżej odłącze aku do czwartku i napiszecie mi (modzek) jak zresetować komputer.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
tomid
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 387
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: okolice/Wa-wy

 Post Wysłany: Wto 11:34, 25 Lut 2014    Temat postu:

No faktycznie filtr tego typu wymaga takiej obsługi.
Zasugerowasłem się fabrycznym filtrem. Embarassed


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomid dnia Wto 11:36, 25 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Wto 12:00, 25 Lut 2014    Temat postu:

Fault Code Reset

Turn the engine stop switch to the RUN position.

Turn the ignition off.

Using a jumper, short the brown and green/orange wires on the diagnostic connector.

Turn the ignition on.

Remove the jumper from the diagnostic connector.

When the FI indicator lights, immediately short the brown and green/orange wires on the diagnostic connector.

Verify that the FI indicator goes off and then begins blinking.


Reset kodu usterki

Włączyć wyłącznik silnika do pozycji RUN .

Wyłączyć zapłon.

Za pomocą zworki, krótkie przewody brązowy i zielony/pomarańczowy na złączu diagnostycznym.

Włączyć zapłon.

Usunąć ten skoczek z gniazda diagnostycznego.

Kiedy wskaźnik FI natychmiast krótkie przewody brązowy i zielony/pomarańczowy na złączu diagnostycznym.

Upewnij się, że wskaźnik FI gaśnie i zaczyna migać

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lev dnia Wto 12:01, 25 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
modzek
amator postów
amator postów


Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Maków Mazowiecki

 Post Wysłany: Wto 18:21, 25 Lut 2014    Temat postu:

Jak podłączysz aku w ten czw i zrobisz restarta a dalej będzie kicha to poczyść kolego wszystkie kostki bo jak pisał kolega lev jest to błąd kompa lub złącza. Szczerze powiem, że jak robię motocykle tyle lat to czegoś takiego jeszcze nie miałem. Było mruganie i to bardzo wiele razy, ale świecenia nie było więc jesteś pionierem.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2519
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 18:52, 25 Lut 2014    Temat postu:

Odłącz aku na kilka godzin. Sprawdź też, czy jakiś czujnik nie znajduje się w obudowie filtra, przy przepustnicy. Chodzi o to, czy przypadkiem, cieknący olej z filtra, nie dostał się na jakiś czujnik. Ważną rzeczą jest też, podpięcie dobrze naładowanego aku.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
arkadyjusz
amator postów
amator postów


Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Konin/ wlkp

 Post Wysłany: Wto 18:57, 25 Lut 2014    Temat postu:

Już wszystko oki
Samad mial przeczucie, podniosłem bak do góry i nie była wpięta wtyczka która znajduje się na obudowie filtra Rolling Eyes
wpiąłem ją i kontrolka gaśnie zaraz po odpaleniu czyli wszystko oki:)
i miałeś rację pobawiłem się przełącznikami po lewej stronie i ustawiłem opcje l/km a nie odwrotnie.
Dzięki wielkie za za pomoc , to forum to naprawdę świetna sprawa!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Kontrolka PGM-FI
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group