FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Sprzęgło, kosz sprzęgłowy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Sprzęgło, kosz sprzęgłowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marlboro
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa, Polska

 Post Wysłany: Śro 13:47, 23 Wrz 2009    Temat postu: Sprzęgło, kosz sprzęgłowy

Witam,

Otóż na zlociku, porównując pracę swojego silnika z silnikiem Michała zauważyłem, iż mój kosz sprzęgłowy wytwarza znaczny hałas. Moto Michała ma ok. 6 tys wiecej przejechane.

I tu pytanie do Was, dosiadających 1300: jak jeździcie, czy hamujecie silnikiem, itp. oraz przebiegi Waszych moto oraz czy hałasuje czy nie...?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Antoś
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Reda woj.pomorskie

 Post Wysłany: Śro 20:38, 23 Wrz 2009    Temat postu:

napisz czy dzwięk pojawia się podczas wysprzęglenia ,czy dochodzi ten dzwięk podczas pracy na jałowym biegu z okolic gdzie koszyk jest umiejscowiony.A o ile można to czy zmiana z dwójki na piątkę oczywiście gdy prędkośc obrotowa jest wystarczająca,jest czymś szkodliwym ,a moze zalecanym.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marlboro
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa, Polska

 Post Wysłany: Czw 8:40, 24 Wrz 2009    Temat postu:

Dźwięk dochodzi podczas pracy na biegu jałowym podczas gdy sprzęgło jest niewciśnięte. Naciśnięcie klamki powoduje zaniknięcie praktycznie tego hałasu.

A co do teorii zmiany biegów to głosi ona, że powinno się zrzucać biegi po kolei w dół, z przegazowaniem pomiędzy celem ustawienia odpowiednich obrotów silnika do pracy na niższym biegu...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sławek
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Czw 16:18, 24 Wrz 2009    Temat postu:

Ja mam dokładnie takie same objawy, słychać sprzęgło na biegu jałowym , ale taki objaw ma podobno każda Honda nie tylko st. Jak szukałem mojemu synowi CBR 600 powiedziała mi to osoba co serwisuje motocykle. Po wymianie sprzęgła po krótkim przebiegu znów słychać sprzęgło. Nie ma czym się przejmować ten typ tam ma . Ja mam przekręcone 50.000 km.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Antoś
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Reda woj.pomorskie

 Post Wysłany: Czw 20:03, 24 Wrz 2009    Temat postu:

Michał a co mówi teoria o wrzucaniu w górę biegów .Silnik tak elastyczny że aż się prosi z trójki na piątkę wrzucić.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marlboro
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa, Polska

 Post Wysłany: Pią 7:45, 25 Wrz 2009    Temat postu:

w tę stronę teoria mówi niewiele a właściwie nic. Natomiast z technicznego punktu widzenia skrzynia w Panciach jest - jak zresztą w większości Hondek wzorowana na sportowych modelach - gdy ciągniesz ostro gazem i przyśpieszasz to w teorii możesz nie używać sprzęgła. Aczkolwiek jakoś tego nie stosuję...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
karol
junior
junior


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: trier

 Post Wysłany: Śro 17:42, 09 Gru 2009    Temat postu:

Marlboro Szlawek ma kompletna racje. mialem trzy fajery z roznych rocznikow i africe w kazdej hondziorce slychac sprzeglo i to normalka a nie usterka.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
pawelkalisz
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kalisz

 Post Wysłany: Śro 21:12, 06 Sty 2010    Temat postu:

posiadam st1300 i mam takie same objawy przy przebiegu 30000 km więc widocznie to normalka

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kruchy
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lewin Brzeski

 Post Wysłany: Pią 21:42, 29 Mar 2013    Temat postu:

Witam. Odświeżam temat bo mam podobnie jak koledzy. Gdy motocykl stoi na biegu jałowym słychać chrobotanie, jeżeli natomiast wcisnę klamkę sprzęgła to cichnie. Minęło trochę czasu od ostatniego postu,

- czy ktoś robił coś z tym chrobotaniem?
- czy powinienem odpuścić sobie, bo tak większość ma i nic się nie dzieje?

Moim zdaniem to może być łożysko. Jak niema obciążenia to chrobocze, natomiast wciskamy klamkę sprzęgła - łożysko dostaje oporu i jest cicho (katalog części, strona- 1-22, łożysko - 23) Wydaje mi się że ten dźwięk narasta, wcześniej nie był tak głośny. Jestem przewrażliwiony na punkcie chrobotania w silniku. Wolał bym tego nie słyszeć.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
modzek
amator postów
amator postów


Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Maków Mazowiecki

 Post Wysłany: Sob 10:57, 30 Mar 2013    Temat postu:

Sprzęgło w st 1300 jak normalnie jeździsz musi wytrzymać Ci te 100 tys km. Podobnie jak rozrząd. Po tym przebiegu wskazana jest wymiana tego małego łożyska, tarcz i przekładek (nie zawsze). Tyle w tej kwestii. Nie ma co się za mocno wczuwać. W sprzęgle stuka (chrobocze) łożysko lub sprężyny na docisku. Jak jest oczywiście sprzęgło puszczone. Wciskasz klamkę to wszystko idzie w pracę i jest cisza.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sebtos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Sob 11:55, 30 Mar 2013    Temat postu:

Krychu u mnie jest to samo. Moto właśnie było u mechanika i on powiedział że tak ma być, nic nie ruszać.
Także nie przejmuj się.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sławek
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Sob 15:14, 30 Mar 2013    Temat postu:

Sebtos u którego mechanika serwisujesz PE ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sławek dnia Sob 15:15, 30 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
aduś
junior
junior


Dołączył: 26 Paź 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: STRONIE ŚLĄSKIE

 Post Wysłany: Czw 12:13, 04 Kwi 2013    Temat postu:

Witam w moim moto podczas pracy silnika na jałowym biegu słychać sprzęgło jak wciskam klamke to cichnie ,motocykl ma najechane już 54 tys i chodzi ok przy większych obrotach ok czerwonego pola na obrotomierzu wrzucam biegi czy do góry czy redukuje to nic nie rzęzi (sprzęgło ok ) chamuje tez silnikiem i tez jest ok pewnie taka wada modelu

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
max-serwis1
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wolsztyn

 Post Wysłany: Czw 20:53, 04 Kwi 2013    Temat postu:

Potwierdzam, u mnie też lekko słychać sprzęgło na wyciśniętym ( delikatnie). Myślę że to przypadłość nie tylko tego modelu.
Polecam posłuchać pracy sprzęgła przy przebiegu 20 000 km np ; w BM-ce którą testował Spili. Wtedy wszystkie wasze obawy zostaną rozwiane...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kruchy
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lewin Brzeski

 Post Wysłany: Pią 10:42, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Dziękuję Wam bardzo. Nie mogę doczekać się spotkania z Wami. Macie pewne, że będę Was dręczył by posłuchać, pracy serduszek w waszych motocyklach Very Happy Oprócz mojej Panci i internetu nie miałem okazji, porównania dźwięku pracy tych silników.
P.S. Co do BMW to słyszałem i jeździłem RT 1100 i RT 1150 Szczerze nie mają polotu do naszych Pańć (wygląd, dźwięk, kultura pracy jak i samo prowadzenie)
Oczywiście to Moje zdanie i Mój gust.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kruchy dnia Pią 10:51, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
andrzej
junior
junior


Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: warszawa

 Post Wysłany: Śro 16:08, 17 Kwi 2013    Temat postu:

W moim motocyklu słychać sprzęgło ale to jest normalne. Pozdrawiam.
Andrzej


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marshall
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Małopolska

 Post Wysłany: Śro 21:16, 17 Kwi 2013    Temat postu:

Honda tak ma. W Deauville, Blackbirdzie i PanEuropie miałem ten sam objaw - normalka. Co ciekawe, sprzegło jest cicho do pierwszego nacisniecia klamki. Po zapaleniu motocykla po nocy jest cisza, po pierwszym nacisnieciu i puszczeniu szumi albo stuka Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marshall
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Małopolska

 Post Wysłany: Pon 22:12, 13 Maj 2013    Temat postu:

Kuzyn kupił BMW K1200R. Jak posłuchacie jak napierdziela sprzęgło i rozrząd w motocyklu z przebiegiem 21000km to uznacie że Hondy wcale nie hałasują sprzegłem. Panowie masakra. Podobno ten typ tak ma i na forum BMW to potwierdzają. Wszelkie regulace czy wymiany daja rezultat na kilka tysięcy kilometrów a przebieg 40.000km uznają za sukces na jednym sprzęgle które kosztuje bagatela 5000zł. Naprawdę nasze sprzęgła to przy tym ledwie słyszalny szum.
Uprzedzając !Marysię! dodam, że szwagier ma GSa '09 i tam jest OK, po prostu jak BMW to tylko Boxer a nie cegła.
Jeżdzić i sie nie przejmować Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sławek
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Wto 20:17, 14 Maj 2013    Temat postu:

Co do BMW to kolega GS -em 1100 wjechał w wyrwę w jezdni, nie bardzo dużą, i finał tego taki że przednie koło dokładnie obręcz pęknięta, co więcej okazało się że pękła rama,przy mocowaniu jej do silnika bo w GS silnik jest elementem ramy , wyłupało się również ucho przy silniku gdzie skręca się ramę z silnikiem. Chłopak jak i rama złamany ale psychicznie. Wydaję mi się że coś miękkie te beemki chociaż nasze drogi mogą wykończyć wszystko ale w tym przypadku troche duże straty jak na tak niewielką dziurę w jezdni.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jacol
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: środa wlkp

 Post Wysłany: Śro 17:37, 25 Cze 2014    Temat postu:

Jeśli chodzio o sprzęgło to ja mam 110000 przejechane i też słychać. Przy CBR już było słychać po 35000 km przy deauvile przy 50000 km też chrobotało z tym nic nie zrobisz chyba że tobie przeszkadza to musisz chyba cały kosz wymienić a to chyba bez sensu

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
aras102
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 129
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Środa Wlkp.

 Post Wysłany: Pon 20:02, 03 Lip 2017    Temat postu:

Witajcie
W moim st 1300 też tak było do tej pory , jak sprzęgło zwolnione chrobotało, jak wciśnięte to cisza. Jednak od jakiegoś czasu stwierdzam że po rozgrzaniu motocykla zanika różnica i jakby chrobotało cały czas , lub różnica jest nie wielka. Chrobotanie jest na tyle duże że delikatnie je czuć nawet na kierownicy.Zwłaszcza przy długiej jeździe i rozgrzaniu moto.
Zaczynam się zastanawiać czy to jest w ogóle sprzęgło cz nie np. rozrząd.
Tylko mi to trochę nie pasuje bo chyba na rozrząd dźwięk trochę jakby głuchy, i słychać to tylko na wolnych obrotach . Brak typowego dla łańcucha dźwięku przy zejściu z obrotów.
Przebieg niby 85000.
Jak ktoś coś wie podpowiedzcie proszę.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2463
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Czw 7:22, 06 Lip 2017    Temat postu:

To jest normalne zjawisko w Hondzie jak przejedzie 70 -80kkm.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Strażak74
NOWY
NOWY


Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Nie 1:54, 15 Paź 2017    Temat postu:

Jeśli ktoś zamierza wymienić kosz i sprzęgło to jest teraz super cena na Partzilla ..sam zakupiłem zestaw cena w usd a w pln w serwisie to niebo a ziemia

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
papcioch
junior
junior


Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 19
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Wto 16:21, 09 Sty 2024    Temat postu:

Hej.
W serwisie powiedzieli mi, że kosz sprzęgłowy jest do wymiany bo grzechocze. Ceny są okrutne i tak szukam jakieś alternatywy. W Oleśnicy jest firma co regeneruje sprzęgła tylko opinie nie zachęcają do kontaktu a innej nie znalazlem. Nie wiem jak z Partzillą, czy doliczą cło i VAT bo wtedy może być jeszcze drożej. Jakaś używaka w "dobrym" stanie?
Macie jakieś sugestie?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2463
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Śro 8:23, 10 Sty 2024    Temat postu:

Ile masz najechane, że poszło sprzęgło?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2519
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 9:06, 10 Sty 2024    Temat postu:

papcioch napisał:
Hej.
W serwisie powiedzieli mi, że kosz sprzęgłowy jest do wymiany bo grzechocze. Ceny są okrutne i tak szukam jakieś alternatywy. W Oleśnicy jest firma co regeneruje sprzęgła tylko opinie nie zachęcają do kontaktu a innej nie znalazlem. Nie wiem jak z Partzillą, czy doliczą cło i VAT bo wtedy może być jeszcze drożej. Jakaś używaka w "dobrym" stanie?
Macie jakieś sugestie?


Pytanie, jak mocno i w jakiej sytuacji go słychać? Jeżeli nie przeszkadza ci to zbyt bardzo i po wciśnięciu klamki przestaje, to szkoda kasy na nowe. Jest 90% szans na to, że nowe również po kilku tysiącach zacznie hałasować. W Hondzie, nie zależy to od przebiegu. Często powodem jest samo łożysko. Wystarczy je wymienić, jednak problem pewnie wróci.
A autoryzowane serwisy Hondy, radzę omijać z daleka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Śro 9:07, 10 Sty 2024, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
papcioch
junior
junior


Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 19
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Śro 22:19, 10 Sty 2024    Temat postu:

97 tyś. według licznika z czego 25 tyś u mnie. Mówią, że brzęczy na jałowym a nie mam porównania to wierzę. Moto rozebrali do regulacji zaworów i wyszedł rozrząd do wymiany. A przy okazji się sprzęgłu przyjrzeli bo dźwięki podejrzane dochodziły. Mnie też zastanawiały dziwne odgłosy przy pracy na luzie ale skoro palił, jeździł i skręcał to nie roztrząsałem.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 278
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Czw 7:08, 11 Sty 2024    Temat postu:

No to chyba musi to być 197 tyś a nie 97 tyś ....

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2463
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Czw 9:53, 11 Sty 2024    Temat postu:

Jacek666 napisał:
No to chyba musi to być 197 tyś a nie 97 tyś ....


Pewnie tak bo nawet gdyby ten kosz rzeczywiście trafił wadliwy to rozrząd przy takim przebiegu absolutnie nie powinien być do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
papcioch
junior
junior


Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 19
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Śro 21:13, 03 Kwi 2024    Temat postu:

Sprzęt odebrany z serwisu i sprawdzony. Jeździ rewelacyjnie jak na moje wymagania .
Generalnie to muszę przyznać, że przyłożyli się do przeglądu i wspomnieli o wszystkim, co wiedziałem, a czego nie zgłosiłem i jeszcze coś tam wykryli. Jakieś pierdoły, które już sam ogarnę.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Sprzęgło, kosz sprzęgłowy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group