FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Za wysokie lub za niskie obroty na ssaniu, na zimnym silniku
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Za wysokie lub za niskie obroty na ssaniu, na zimnym silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JER2Y
bywalec
bywalec


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Czw 0:31, 30 Sty 2020    Temat postu: Za wysokie lub za niskie obroty na ssaniu, na zimnym silniku

Po odpaleniu zimnego silnika, przy niskiej temperaturze powietrza, wchodził on na obroty dochodzące do 3,5 tys. Działo się to mniej więcej w chwili gdy ma wskaźniku temp. cieczy chłodzącej pojawiał się 1 element. Trwało to przez jakąś 1 - 2 min i w chwili gdy pojawiał sie drugi segment temperatury, obroty zaczynały spadać aby przy pojawieniu się 3 segmentu ustabilizować się na nieco mniej niż 1 tys.
Pozwiązanie tego problemu znalazłem na innym forum:
[link widoczny dla zalogowanych]

W skrócie:
trzeba podnieść zbiornik paliwa, zdemontować obudowę filtra powietrza tak aby mieć na wierzchu przepustnice. Pomiędzy lewą przednią a lewą tylną przepustnicą jest śrubka od zaworu termicznego (SW Thermal Valve).
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na zdjęciach, na tej śrubce widać założony przeze mnie klucz nasadowy 6. Kręcenie nią zgodnie ze wskazówkami zegara powoduje wzrost max obrotów "ssania", kręcenie w stronę przeciwną do wskazówek zegara ogranicza max obroty "ssania". Regulowałem obroty w chwili gdy wyraźnie zaczynały wzrastać i korygowałem powoli tak aby oscylowały około 2 tys. Należy to robić z wyczuciem i nie próbować ich podnosić gdy już zaczynają spadać na skutek nagrzania się silnika bo trzeba będzie silnik całkowicie wystudzić i operację regulacji powtórzyć. Ta regulacja nie ma wpływu na obroty biegu jałowego ciepłego silnika.
Odczekałem aż silnik całkowicie ostygnie, odpaliłem sprawdzając czy obroty będą prawidłowe. Następnie prowizorycznie złożyłem puszkę filtra powietrza wraz z filtrem (cały dół na 4 śruby i bez kierownic powietrza, pokrywa górna też na 4 śruby). Chciałem się upewnić czy zaoporowanie wnoszone przez filtr czegoś nie zmieni.
Odczekałem więc kolejne kilka godzin aby silnik zupełnie ostygł następnie odpaliłem. Efekt mnie zadawalał więc skęciłem wszystko tak jak być powinno.


Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez JER2Y dnia Czw 12:05, 30 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2521
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 10:15, 30 Sty 2020    Temat postu:

Brawo! Kolejny, ciekawy manual.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jozjag
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Goleniów

 Post Wysłany: Sob 19:40, 08 Lut 2020    Temat postu:

Super.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Czw 18:19, 13 Lut 2020    Temat postu:

Ja miałem tak, że obroty po odpaleniu były jak to na ssaniu, potem trochę spadały jak się moto nagrzewało by chwilę później rosnąć do nawet ponad 3k.
Trwało to trochę, silnik już ciepły a obroty większe jak na "ssaniu".
Po jeszcze większym nagrzaniu silnika wszystko wracało do normy.
Myślę sobie czujniki...komputery....ale Europa ma śmiesznie prosty system "ssania" którym steruje ciepły płyn chłodniczy, jakby termostat.
Im cieplejszy płyn przez niego przepływa tym bardziej wyłącza tzw ssanie.
A, że całe to coś zlokalizowane jest dość wysoko to jako pierwsze reagowało na małą ilość płynu chłodniczego i wprowadzało zamieszanie w obrotach.
Mała ilość płynu spowodowana była jego wyciekiem poprzez dziurkę spod pompy wody.
Trudne do zauważenia bo na postoju nie kapało tylko podczas pracy silnika, po kropelce, niby nic ale po 30...50km ubytek był znaczący.


Post został pochwalony 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DANY
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: ŁÓDŹ

 Post Wysłany: Pią 5:44, 14 Lut 2020    Temat postu:

Jerry1 napisał:
Ja miałem tak, że obroty po odpaleniu były jak to na ssaniu, potem trochę spadały jak się moto nagrzewało by chwilę później rosnąć do nawet ponad 3k.
Trwało to trochę, silnik już ciepły a obroty większe jak na "ssaniu".
Po jeszcze większym nagrzaniu silnika wszystko wracało do normy.
Myślę sobie czujniki...komputery....ale Europa ma śmiesznie prosty system "ssania" którym steruje ciepły płyn chłodniczy, jakby termostat.
Im cieplejszy płyn przez niego przepływa tym bardziej wyłącza tzw ssanie.
A, że całe to coś zlokalizowane jest dość wysoko to jako pierwsze reagowało na małą ilość płynu chłodniczego i wprowadzało zamieszanie w obrotach.
Mała ilość płynu spowodowana była jego wyciekiem poprzez dziurkę spod pompy wody.
Trudne do zauważenia bo na postoju nie kapało tylko podczas pracy silnika, po kropelce, niby nic ale po 30...50km ubytek był znaczący.


Identyczny efekt daje zmniejszony przepływ cieczy przez to ustrojstwo, to kanalik o średnicy 4-5 mm jak się nie zmienia płynu na czas , jak się zabagni układ chłodzenia o ten otworek potrafi się zatkać i wtedy Pana po odpaleniu wariuje do czerwonych kolektorów włącznie


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 278
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Pią 7:58, 14 Lut 2020    Temat postu:

Ma ktoś jakąś fotkę na której widać w którym miejscu jest to zamontowane ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DANY
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: ŁÓDŹ

 Post Wysłany: Pią 8:39, 14 Lut 2020    Temat postu:

Jacek666 napisał:
Ma ktoś jakąś fotkę na której widać w którym miejscu jest to zamontowane ?


Manual - strona 180-185
Jest z tym trochę roboty - przepustnice trzeba zdjąć


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DANY dnia Pią 8:40, 14 Lut 2020, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
JER2Y
bywalec
bywalec


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pią 23:22, 14 Lut 2020    Temat postu:

Tutaj jest widoczny jako "mistrz drugiego planu" zaznaczony czerwoną obwódką:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 278
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Sob 12:17, 15 Lut 2020    Temat postu:

Dzięki :-) Ustawiamy to na ściągniętym airboxie. Obroty nie zmieniają się po zmontowaniu wszystkiego w całość ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
JER2Y
bywalec
bywalec


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Sob 17:38, 15 Lut 2020    Temat postu:

Składałem u siebie na raty po kawałku, testując, żeby w razie "W" za dużo nie rozkręcać - u mnie nie było zmian.
Teraz, przy temperaturze zewnętrznej zarówno +5 st.C i przy +15st.C obroty na ssaniu są na poziomie 2000, tak jak je ustawiłem.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Za wysokie lub za niskie obroty na ssaniu, na zimnym silniku
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group