FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Ładowanie, alternator, regulator napięcia.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Ładowanie, alternator, regulator napięcia.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jerzykk
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: M-ce

 Post Wysłany: Wto 9:43, 16 Paź 2012    Temat postu:

Panowie mam pytanie czy przy wyjmowaniu alternatora można wyjąć tylko sam alternator bez tej części, która wchodzi do silnika (bo jak potem założyć 2 przestawione zębatki)? Nie mam wycieku oleju z tego miejsca dlatego nie chciałbym tego ruszać.Tym bardziej że widziałem film na YT jak gość zgrabnie wkłada alternator.Nadmienię że moje moto jest z 2000r więc alt 40A. HELP MI Sad http://www.youtube.com/watch?v=Fzbe4dSdYwc

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Wto 15:26, 16 Paź 2012    Temat postu:

Dokładnie robisz tak, jak pytasz. I tak nie idzie w całości go wyjąć, a podstawę to właściwie do niczego nie musisz wyciągać, bo tam nie ma co się zepsuć.
Odkręcasz tylko 3 śruby na łączeniu i rozpoławiasz alternator. Tylko staraj się wycofywać odkręconą dupkę alternatora jak najdalej w poziomie, by nie szkodzić cewki. Potem tylko odwracasz ją na płasko i wyciągasz pod poprzeczką ramy. Trochę gimnastyki jest, ale da się. Sam to przechodziłem, he he.

edit:
Cholera, teraz dopiero doczytałem, że chodzi o 40 amperowy. Ale ich obu budowa jest podobna, więc raczej powinno się dać, tak jak w moim 28 amperowym.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez voniu dnia Wto 15:29, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzykk
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: M-ce

 Post Wysłany: Wto 19:39, 16 Paź 2012    Temat postu:

Voniu Czytałem o twoich wyczynach z alternatorem nie zazdroszczę! Very Happy
Myślę,że będę miał mniej kłopotów od Ciebie. Tak czy inaczej dzięki za odpowiedź.Jednak boję się że będą kłopoty z regulatorem bo z tego co oglądałem po sieci jest wiele typów zastępczych do 28A, a do 40A brak Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzykk dnia Wto 19:40, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2519
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 19:41, 16 Paź 2012    Temat postu:

2000 rok, to już inny altek. Prawie taki sam jak samochodowy. Nie ma problemu z de i montażem

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzykk
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: M-ce

 Post Wysłany: Wto 19:47, 16 Paź 2012    Temat postu:

Jerzyk chodziło mi bardziej o samo wyjęcie go z moto tzn. czy mam się tym zająć w długie zimowe wieczory czy brać się za robotę od razu.Ale bardzo dzięki za utwierdzenie w tym,że może nie będzie tak źle.
Jednak jak napisałem wcześniej martwi mnie regulator napięcia bo podejrzewam,że to jego przyczyna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzykk dnia Wto 19:52, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 19:56, 16 Paź 2012    Temat postu:

jerzykk napisał:
...
Jednak jak napisałem wcześniej martwi mnie regulator napięcia bo podejrzewam,że to jego przyczyna.

Regulator w 40A altku jest w jego środku. Wystarczy zdjąć jego tylną pokrywę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Wto 20:00, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzykk
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: M-ce

 Post Wysłany: Wto 20:17, 16 Paź 2012    Temat postu:

Wymontowanie samego regulatora może nie będzie problemem chodzi bardziej o nowy lub zamiennik [o ile takie są].

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 20:22, 16 Paź 2012    Temat postu:

jerzykk napisał:
...problemem chodzi bardziej o nowy lub zamiennik [o ile takie są].

Nowy to spore koszta. Ale widziałem firmy, które naprawiają uszkodzone.
Wystarczy poszukać na necie Confused


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Wto 23:08, 16 Paź 2012    Temat postu:

Czy to o taki regulator chodzi?
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli tak, to ten zamiennik jest niewiele droższy od zamienników do mojego altka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voniu dnia Wto 23:09, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzykk
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: M-ce

 Post Wysłany: Śro 8:20, 17 Paź 2012    Temat postu:

niestety nie taki ten który pokazałeś i większość w sieci jest do roczników 91-95 najbliżej tego,który jest w moim st pokażę na obrazku [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Pon 9:57, 22 Paź 2012    Temat postu:

VONIU NIE O TAKI chodzi mam dwie sztuki takich regulatorów do altków 40 amperowych mi ostatni padł już drugi alternator teraz 28 amperowy,szczęście miałem zaj.....te bo pan wystawił na alledrogo go za 150zł igła Laughing montaż tam i spowrotem 1,2godz także powiększa mi się zapas starych altków Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Wto 21:05, 23 Paź 2012    Temat postu:

Weź nie strasz, że tak w Panci altki padają! Miałem nadzieję, że to jednorazowa "przygoda"!
A tak się rozpędziłem, że i grzane łapki zaraz założyłem i gniazdo zapalniczki pod navi, a Ty mnie teraz straszysz - także chyba bardzo rzadko i rozważnie będę podłączał dodatkowe urządzenia : (


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Śro 10:49, 24 Paź 2012    Temat postu:

Voniu spokojnie winny był akumulator to on załatwił mi altka Sad ja też mam trochę dodatkowej elektryki ale wystarcza prądów Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzykk
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: M-ce

 Post Wysłany: Śro 14:29, 24 Paź 2012    Temat postu:

Jeżeli chodzi o alternator 40a to zamiennikiem oryginalnego regulatora jest regulator ARE6028 kosztuje ok 30--50 PLN.
Przetrenowałem u siebie na razie działa bez zarzutu.
Tak na marginesie mógłby powstać jakiś kącik z zamiennikami bo po co przepłacać.
Znalazłem kiedyś na forum (tylko właśnie nie wiem gdzie Smile )zamiennik czujnika który włącza wentylator-jakby ktoś znał typ to proszę o info może być na PW.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzykk dnia Śro 14:30, 24 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 15:14, 24 Paź 2012    Temat postu:

jerzykk napisał:
...
Tak na marginesie mógłby powstać jakiś kącik z zamiennikami bo po co przepłacać.
Znalazłem kiedyś na forum (tylko właśnie nie wiem gdzie Smile )zamiennik czujnika który włącza wentylator-jakby ktoś znał typ to proszę o info może być na PW.

Taki kącik powstał tylko jest chyba za bardzu ukryty.

http://www.st1100.fora.pl/literatura-dane-techniczne-dokumenty,44/zamienniki-czesci,2280.html

Może Garret wyciągnie go jako osobny temat w technice 1100 Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
junak83
bywalec
bywalec


Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 16:25, 08 Lip 2013    Temat postu: jakiś nowy wynalazek do st

[link widoczny dla zalogowanych]

wygląda na to że facet do wnętrza fajek cewni powkładał, niezły dajer


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 0:35, 09 Lip 2013    Temat postu: Re: jakiś nowy wynalazek do st

junak83 napisał:
...wygląda na to że facet do wnętrza fajek cewni powkładał, niezły dajer

Czepiasz się laika Smile
A altek Ci padł za to palenie gumy Smile Sad
Masz 40 amperowy, ale jaki by nie był, to deficytowy towar i kosztowny Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Niuton
junior
junior


Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rożniątów

 Post Wysłany: Nie 19:18, 12 Lip 2015    Temat postu:

Mam problem ze znalezieniem regulatora napięcia do mojej Panci z 98. jakby kto co wiedział?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
MiloszK
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Nie 21:04, 12 Lip 2015    Temat postu:

jak nie ma go pod aku to pewnie masz altek 40a i jest on w wbudowany wlasnie w alternator...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Niuton
junior
junior


Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rożniątów

 Post Wysłany: Nie 21:21, 12 Lip 2015    Temat postu:

to akurat wiem, bo mam go już wymontowany. szukam nóweczki lub używki aby wymienić. ale dzięki kolego.
allegro i ebay odpadają, ponieważ takiego akurat nie ma. wygląda na to (nie jestem ekspertem), że alternator wygląda jak z 1300. kupiłem obie książki serwisowe z 1100 i 1300.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Niuton dnia Nie 21:26, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Nie 21:23, 12 Lip 2015    Temat postu:

To poczytaj wcześniejsze wątki. (jerzykk)

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Nie 21:26, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Niuton
junior
junior


Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rożniątów

 Post Wysłany: Czw 11:03, 24 Wrz 2015    Temat postu:

Ale mam pecha w tym roku koledzy, no normalnie masakra jakaś.
Już trzy razy wymieniłem regulator napięcia jak wyżej opisaliście. Za każdym razem poada też alternator, mam "doktora", który go reperuje, po założeniu przejeżdżam jakieś 30 km i znów brakuje prądu.
Muszę chyba zainwestować, żeby przewinąć alternator na nowo, co Wy o tym sądzicie??


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Pon 13:59, 19 Paź 2015    Temat postu:

a na czym polega ta "reperacje" jeśli Twój doktor go nie przewija?

ja mam na chwilę obecną inny problem i może ktoś z Was będzie mi w stanie pomóc
otóż podczas składania alternatora (stary typ - 28A) uszkodziłem jego obudowę - uzwojenia są OK
czy ktoś z Was wymieniał altek na nowy/inny i został mu spalony? chętnie odkupię niesprawny stary alternator
Voniu sprawdzi czy gdzieś ma w swoich szpargałach ale gdyby jednak nie znalazł to będę w porzebie


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Pon 23:06, 19 Paź 2015    Temat postu:

Sorki, ale dzisiaj nie miałem czasu poszperać.
Jutro się postaram.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Wto 19:27, 20 Paź 2015    Temat postu:

spoko - nie pali się Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dominik
bywalec
bywalec


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lubaczów

 Post Wysłany: Wto 17:33, 27 Paź 2015    Temat postu:

No i mnie również dopadło Sad
Gdy sprawdzałem przy kupnie, ładowanie było w granicach 14,6V na 5tyś. obr.
Wczoraj zabrakło prądu. Dzisiaj akumulator naładowany. Zmierzone ładowanie 12V Sad
Sprawdzałem po serwisów ce i ... przewody: żółte-żólte 0,9oma norma 0-1oma, a więc OK. CZarny-biały 3,5oma- norma 4omy. A więc też ok.
Czyli przebicie międzyfazowe w altku raczej wykluczam.
Ale do myślenia daje napięcie AC wychodzące z altka. https://youtu.be/DX4sPArqTB4
Czy ktoś ma jakieś porównanie?
A może to regulator?
Edit: Przepraszam doczytalem w innym temacie. Zmierzone napięcie miedzyfazowe na 3tys.obr. 1-2:45VAC, 1-3:40VAC, 2-3:20VAC
Wszystko ok.bo ciężko bylo jedną ręką trzymać. końcówki miernika a drugą trzymać obroty.
Czytałem, że gdy napięcie to znacznie od siebie odbiega to trzeba wymienić stator.
Czyli czeka mnie przewijanie statora? Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dominik dnia Wto 22:17, 27 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 23:41, 27 Paź 2015    Temat postu:

Dominik napisał:
...
Edit: Przepraszam doczytalem w innym temacie. Zmierzone napięcie miedzyfazowe na 3tys.obr. 1-2:45VAC, 1-3:40VAC, 2-3:20VAC
Wszystko ok.bo ciężko bylo jedną ręką trzymać. końcówki miernika a drugą trzymać obroty.
Czytałem, że gdy napięcie to znacznie od siebie odbiega to trzeba wymienić stator.
Czyli czeka mnie przewijanie statora? Sad

I na wolnych obrotach już by były różnice.
Jeśli napięcia które podałeś to są napięcia, które Ty zmierzyłeś, to chyba tak Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 0:12, 28 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 0:02, 28 Paź 2015    Temat postu:

Dominik napisał:
...
Ale do myślenia daje napięcie AC wychodzące z altka. https://youtu.be/DX4sPArqTB4
Czy ktoś ma jakieś porównanie?
A może to regulator?

Ale za regulatorem to powinieneś mieć DC a nie AC Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dominik
bywalec
bywalec


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lubaczów

 Post Wysłany: Śro 15:14, 28 Paź 2015    Temat postu:

Tak. To są napięcia międzyfazowe które zmierzyłem po wyjściu z alternatora.
A doczytałem, że raczej powinny być równe. Dodatkowo co do linku to pomiar jest w AC gdyż jest to również napięcie bezpośrednio z alternatora a więc AC ale mierzone do masy i z podłączoną wtyczką a nie międzyfazowe. Więc filmik nic nie wnosi. Ważniejsze jest, że po odłączeniu wtyczki z altka między fazami jest nie równo Sad
Ale co dziwne rezystancja międzyfazowa jest w normie 0,9 oma a więc przebicia nie ma. Czyżby zmęczenie, zestarzenia uzwojeń.?:/
Jutro wstawią tutaj filmik z pomiaru miedzyfazowego. Dziś nie mam pomocnych dłoni


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dominik dnia Śro 17:13, 28 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Śro 21:23, 28 Paź 2015    Temat postu:

Voniu jednak nie ma nawet obudowy
może ktoś/coś?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Ładowanie, alternator, regulator napięcia.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group