FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
ABS i wszystko co z tym związane
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Hamulce ABS TCS CBS » ABS i wszystko co z tym związane
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pan-european1
junior
junior


Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Piechowice

 Post Wysłany: Nie 21:27, 26 Maj 2013    Temat postu:

Często padają pytania co oznazczają ilości mrugnięć czerwonego światełka przy ABS. Ja znalazłem to w książce serwisowej, gdzie dokładnie jest to rozrysowane i napisane, nie ma potrzeby biegła znajomość angielskiego. A tak do kolegów, którzy wstydzą lub boją się zadawać proste pytania - odwagi - NIE MA GŁUPICH PTYAŃ, TAKIE TYLKO MOGĄ BYĆ ODPOWIEDZI Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzykk
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: M-ce

 Post Wysłany: Pon 7:51, 27 Maj 2013    Temat postu:

W książce serwisowej nie znalazłem takiej sekwencji mrugnięć (opisałem wcześniej),może źle szukałem:oops: , ale jeżeli Pan-europan1 znalazłeś to proszę odpowiedz-będę wdzięczny.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Robson
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 133
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Olsztyn/Nadarzyn

 Post Wysłany: Pon 9:33, 27 Maj 2013    Temat postu:

jerzykk napisał:
Co podczas wykonywania testu abs oznacza taki cykl migania kontrolki: około 3 sekund świeci następnie 3 sekundy przerwy i tak w kółko. Sad

Znalazłem taką stronę, może w czymś pomoże:
[link widoczny dla zalogowanych]
a tutaj z tłumaczem google [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
pan-european1
junior
junior


Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Piechowice

 Post Wysłany: Pon 10:39, 27 Maj 2013    Temat postu:

nic dodać nic ująć zwłaszcza z tłumaczeniem google - dzięki

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzykk
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: M-ce

 Post Wysłany: Wto 8:41, 28 Maj 2013    Temat postu:

Dzięki Robson za podpowiedź {kody testowe znałem już wcześniej-są na forum} ale jak wcześniej pisałem mam inny cykl migania niż w tej instrukcji po prostu myślałem że ktoś miał taki przypadek jak ja (oznaczający np brak czujnika ABS czy jakąś np przerwę na przewodzie itp.)Kończę temat na razie czekam na czujnik.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
karas804
bywalec
bywalec


Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sobiemyśl

 Post Wysłany: Nie 23:51, 27 Kwi 2014    Temat postu:

Odkopie troszke temat ale czy ktos ma moze namiary gdzie kupic czujnik ABS tyl? Znalazlem stronke [link widoczny dla zalogowanych] ale cena zaporowa. Moze sa jakies zamienniki na rynku?
P.S. Przepraszam za pisownie ale nie mam polskich znakow w ipadzie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DareckiS
bywalec
bywalec


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kąty Wrocławskie/Wrocław

 Post Wysłany: Czw 23:24, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Witam. Tym razem ja odświeżę temat. Przeglądając internet w poszukiwaniu czujnika ABS natknąłem się na taką aukcję na Ebay`u

[link widoczny dla zalogowanych]

Gościu sprzedaję 2-przewodowy czujnik ABA od ST1300 "przerobiony" na 3 przewody. Jak pisze pasuje do ST1100 ponieważ ma dorobiony układ konwertujący czujnik 2-przewodowy na 3-przewodowy. Może jest na forum ktoś, kto posiada wiedzę w tym temacie i potrafiłby dla ogólnego dobra coś takiego wykombinować?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Czw 23:48, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Z tego co pamiętam to w 1100 były 3 przewody.
Ryzyko, czy to zadziała ale w serwisie taniej się nie kupi Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DareckiS
bywalec
bywalec


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kąty Wrocławskie/Wrocław

 Post Wysłany: Pią 7:05, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Nie chodzi mi o kupienie tego na taj aukcji tylko, czy ktoś bardziej obeznany z ABS obmyślił jak zrobić to co robi ten Anglik. Skoro on to robi i twierdzi, że to działa, to pewnie się da. W ST1100 są trzy przewody. PLUS MINUS i SYGNAŁOWY. w ST1300 jest SYGNAŁOWY i ???? nie wiem co jest na drugim.... Gdzieś w necie mi mignęło, że plus, sygnał a masa na obudowie.... Boję się jednak takich eksperymentów bo niekoniecznie minus ze sterownika jest połączony z masą pojazdu.... Dlatego szukam kogoś, kto wie więcej ode mnie :-)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Pią 12:11, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Aż tak daleko z ABSem nie dotarłem. Zapytał bym raczej Very Happy Kolegę Samada. Dziwne, że jeszcze nic nie napisał?? A tak na poważnie to na schemacie elektrycznym nie widać ilu przewodowy jest czujnik?? Tak piszę, ale jak wrócę z pracy to zerknę na schemat.
P.S. Jak nie zapomnę Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DareckiS
bywalec
bywalec


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kąty Wrocławskie/Wrocław

 Post Wysłany: Sob 12:06, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Nie mam niestety schematu od TS1300 aby zobaczyć co i jak. Skoro jednak u tego Anglika to działa, to raczej sygnał dawany przez czujniki jest taki sam i w 1100 i w 1300. Pozostaje tylko pytanie co z czym połączyć. Zastanawiam się, czy ten gostek nie zastosował jakiegoś obciążenia pomiędzy plusem a minusem aby "oszukać" kompa ABS`u by "myślał", że ma podłączony czujnik z trzema przewodami....

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Sob 12:13, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Trochę się pogubiłem Rolling Eyes o jakim modelu piszemy bo jak o 1300 to nie ten dział. W 1100 są trzy przewody idące do zapłonu i modułu ABSu. Skoro sir Anglik pisze, że do 1100 to ok. Poproszę o wyjaśnienie szpadlem.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DareckiS
bywalec
bywalec


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kąty Wrocławskie/Wrocław

 Post Wysłany: Sob 12:24, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Na aukcji gostek sprzedaje czujnik ABS "na oko" od 1300 z dwoma przewodami, do którego zastosował jakiś patent, i wyprowadził z niego trzy przewody. Oferuje to jako zamiennik czujnika OEM do ST1100. Pisze, ze wystarczy odciąć od starego czujnika wtyczkę z kawałkiem przewodu i podłączyć do jego czujnika. Kolory przewodów się zgadzają. Pomyślałem, że skoro Anglik potrafi to Polak jeszcze lepiej i... szukam takiego Polaka ;-) Czujniki do 1300 i podobne (jest ich wiele w różnych sprzętach) są dostępne i w rozsądnych cenach. Jeśli dałoby się taką przeróbkę ogarnąć u nas na forum to nagle w Polsce przebyłoby szczęśliwych posiadaczy działającego ABS-u w ST1100. M.in. moja skromna osoba :-D

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dominik
bywalec
bywalec


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lubaczów

 Post Wysłany: Nie 20:51, 10 Kwi 2016    Temat postu:

Czujnik ABSu u nas to z tego co się zorientowałem to prawdopodobnie powszechnie stosowany czujnik Halla. I takich to u nas bez liku.
Kwestia tylko sprawdzenia czy to będzie działało. Ja niestety tego nie sprawdzę bo mam ten czujnik walnięty.I nie wiem czy tylko. I jakakolwiek podmiana nie wykaże czy zadziała czy nie.Dlatego dobrze by było jakby sprawdził to ktoś u kogo wszystko działa ok.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
karas804
bywalec
bywalec


Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sobiemyśl

 Post Wysłany: Nie 23:27, 10 Kwi 2016    Temat postu:

Witam,
Z tego co sie orientuje to ten czujnik powinien pasować.

[link widoczny dla zalogowanych]

Znalazłem to kiedyś na angielskim albo amerykańskim forum st1100 jak mi padł czujnik ale udało mi sie zreanimowane. Wyskubalem żywice ze starego i dolutowalem nowy kabel od czujnika indukcyjnego po czym zalałem żywica. Ten z linku ma bardzo zbliżone parametry do oryginału tylko mocowanie jest na jedna śrubę. Mogę poszukać na tym forum jeszcze raz jak ktoś potrzebuje więcej informacji co i jak.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
karas804
bywalec
bywalec


Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sobiemyśl

 Post Wysłany: Nie 23:40, 10 Kwi 2016    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

A to link do tego tematu o czujniku. Gość pisze, ze mocowanie musiał zmienić/dorobić ale przy 70mph czujnik działał bez zarzutu i ze jest w sumie mniej czuły na dokładność ustawienia szczeliny miedzy czujnikiem a pierścieniem. Koszt to około 30 euro.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DareckiS
bywalec
bywalec


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kąty Wrocławskie/Wrocław

 Post Wysłany: Pon 13:21, 11 Kwi 2016    Temat postu:

To ciekawy pomysł. W Polsce czujnik ten kosztuje 215zł. To trochę więcej niż 30euro ale i tak taniej niż oryginał. muszę jeszcze pokombinować z czujnikiem prędkości pojazdu od CBR-ki. Mam takowy i może on zadziała. Dzięki za sygnał. Niestety nie znam angielskiego i poszukiwanie czegokolwiek na tamtych forach jest dla mnie utrudnione.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
karas804
bywalec
bywalec


Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sobiemyśl

 Post Wysłany: Pon 23:23, 11 Kwi 2016    Temat postu:

Tak jak kolega Dominik pisał wcześniej, to jest czujnik halla i chyba ważne jest żeby był na takie samo napięcie, był odpowiednio szybki (ten jest 15mikrosekund) No i czułość. Pewnie najlepiej żeby średnica była taka sama to nie bedzie wielkich przeróbek.[/img]

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DareckiS
bywalec
bywalec


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kąty Wrocławskie/Wrocław

 Post Wysłany: Wto 8:38, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Podziałam trochę w tym kierunku. Na razie czekam na rolkę do rozrządu. Gdy go złożę to potestuję czujniki ABS. Gdy kręcę przednim kołem to kontrolka zaczyna migać, gdy tylnym to świeci. Nie wiem tylko czy na podstawce tylnym nie kręcę zbyt wolno. Gdy odpalę silnik to sprawdzę. Do tej pory miałem odpięty całkowicie tylny czujnik i kontrolka świeciła także podczas jazdy. Kupiłem używany od ST1100 i po jego zamontowaniu kontrolka zaczęła migać. Myślałem, że to jeszcze przedni jest uszkodzony. Ale po tym jak na podstawce zakręciłem przednim kołem to zbaraniałem. Sprawdzę jeszcze raz tylny. Wszystkie połączenia. Jeśli to nie da rady to zabiorę się za ten zamiennik ;-) Obawiam się, że może to być także ECU ABS`u bo nie zapisuje żadnych błędów. Przyszłość pokaże.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
radar74
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Będzin

 Post Wysłany: Śro 18:17, 11 Maj 2016    Temat postu:

r.urbanski napisał:
peptek napisał:
... Tylko, że teraz pojawił się taki efekt zaraz tuż po uruchomieniu silnika w przednim modulatorze coś w rodzaju trrrrrrrrrrrr przez ok 3-4 sek, za każdym razem. Jest to jeszcze głośniej i dłużej niż przy teście diagnostycznym. Czy tak ma być? Czy to prawidłowe.?

Nie powinno być żadnego terkotania.
Po opaleniu silnika powinny się palić kontrolki ABS. Po ruszeniu, gdy koła zrobią obrót kontrolki powinny zgasnąć.

Witam ponownie.
Jak wyżej u mnie też terkota tylko że po przekręceniu kluczyka, mam też walnięty ABS i już nie mam pomysłu jak to naprawić - błąd w/g testu -wadliwy czujnik w przednim modulatorze.
Może to terkotanie jest przyczyną ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
MiloszK
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Śro 18:57, 11 Maj 2016    Temat postu:

koledzy upewnicie sie że czujniki nie maja uszkodzonych przewodów tuz przy czukniku, moj czujnik dopiero po rozdłubaniu wykazał sparciałe i peknięte przewody i wywoływało to zwarcie i błąd. Na pierwszy rzut oka wygladał na całkowicie sprawny.

Kolejna sprawa : kręcenie jednym kołem, wg mnie, nic nie wniesie , muszą kręcić się oba koła jednocześnie żeby impuls z przedniego czujnika i tylnego szedł na komputer, ten analizuje różnicę impulsów załączając abs jak potrzeba .... zresztą chwile powinien tez się przetestowac chyba na początku (kilka obrotów koła) i i dopiero wywalić błąd (migac) lub działać poprawnie dalej ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 20:34, 11 Maj 2016    Temat postu:

MiloszK napisał:
koledzy upewnicie sie że czujniki nie maja uszkodzonych przewodów tuz przy czukniku, moj czujnik dopiero po rozdłubaniu wykazał sparciałe i peknięte przewody i wywoływało to zwarcie i błąd. Na pierwszy rzut oka wygladał na całkowicie sprawny.

Kolejna sprawa : kręcenie jednym kołem, wg mnie, nic nie wniesie , muszą kręcić się oba koła jednocześnie żeby impuls z przedniego czujnika i tylnego szedł na komputer, ten analizuje różnicę impulsów załączając abs jak potrzeba .... zresztą chwile powinien tez się przetestowac chyba na początku (kilka obrotów koła) i i dopiero wywalić błąd (migac) lub działać poprawnie dalej ?

Wiedziałem, że kiedyś, jakiś Sherlock to rozgryzie. Brawo Exclamation
Tak poważnie, to oczywiście, w systemach ABS, Hond jest dłłłługo za Kongiem Very Happy Lepiej dać sobie z tym spokuj Very Happy Oczywiście, piszę o st1100


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
radar74
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Będzin

 Post Wysłany: Śro 21:31, 11 Maj 2016    Temat postu:

jest to ma działać - i proszę nie pić do mojej Panie jerzyk . Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
a2ndrzej
NOWY
NOWY


Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Pon 13:35, 23 Maj 2016    Temat postu: czujnik abs z 1300 do 1100

Witam-
Mam uszkodzony czujnik abs przód w panci 1100, Kupiłem używany z st 1300
wygląda podobnie. Czy ktoś już próbował podmianki?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
immeneo
NOWY
NOWY


Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Pon 21:27, 23 Maj 2016    Temat postu:

Witam

Wymieniłem klocki tylne i pojawił się błąd w ABS. - Wadliwy czujnik w tylnym modulatorze. Czy ktoś miał podobny problem i wie co z tym zrobić??
Czy wymiana klocków może mieć wpływ na działanie ABS?

pozdrawiam Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pon 22:03, 23 Maj 2016    Temat postu:

immeneo napisał:
Witam

Wymieniłem klocki tylne i pojawił się błąd w ABS. - Wadliwy czujnik w tylnym modulatorze. Czy ktoś miał podobny problem i wie co z tym zrobić??
Czy wymiana klocków może mieć wpływ na działanie ABS?

pozdrawiam Question
Nie Exclamation Chyba, że ktoś mechanicznie coś uszkodził Exclamation

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Pon 22:05, 23 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Czarek
NOWY
NOWY


Dołączył: 11 Cze 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Holstebro

 Post Wysłany: Wto 19:18, 10 Wrz 2019    Temat postu:

Witam.
Czy ktoś z Was ogarnął w końcu awarię przedniego modulatora?
Kupiłem sprawną (używaną) pompę, podmieniłem, ale błąd wciąż wraca.
Może to kwestia odpowietrzenia pompy? Walczę z tym już od dwóch tygodni i końca nie widać.

Może jakaś wskazówka, jak to ustrojstwo odpowietrzyć? Dodam, że na zacisku jest wszystko ok. Chodzi mi o to czy odpowietrzanie pompy przeprowadza się za pomocą śrub na imbus, przy wlocie i wylocie przewodów hamulcowych.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Wto 20:01, 10 Wrz 2019    Temat postu:

Czarek rozbierz te modulatory, wyczyść, powymieniaj uszczelki, prawdź elektrozaworki i pompy.

Gwarantuję Ci że jak to rozbierzesz to się za głowę złapiesz. Prosta precyzyjna konstrukcja która przestaje działać bo banda idiotów boi się CBS-u hondy i płyn się wymienia głównie w samych zbiorniczkach, a przewodów hamulcowych się nie wymienia. Dodatkowo te modulatory praktycznie nie mają szans zadziałać bo na tych motocyklach jeżdżą wystrachani emeryci.
 Powrót do góry »
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Hamulce ABS TCS CBS » ABS i wszystko co z tym związane
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group