FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
BMW R1200RT k26 vs ST1300 A4
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » OGÓLNE » BMW R1200RT k26 vs ST1300 A4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 222
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Śro 15:59, 14 Cze 2017    Temat postu: BMW R1200RT k26 vs ST1300 A4

Pierwszy tysiączek na R1200 RT pękł pora coś napisać

RT i ST są w pewnych kwestiach genialne a w pewnych nieznośne i to je łączy. Jeszcze fajniej gdyby dało się złączyć silnik z ST z zawieszeniem z RT powstał by motocykl wręcz idealny.

Chcąc porównać mocno subiektywnie

Miejsce za kierownicą / wyposażenie:
RT są bardziej zgięte kolana choć miejsca na kolana kierowcy jest naprawdę dużo (może nawet ciut więcej niż w ST) , fotel z regulacją w 2 położeniach (ST w 3)
RT siedzimy wyżej niż w ST (przynajmniej takie jest wrażenie)
RT ma nieco lepiej ułożoną kierownicę (domyślnie jest szersza i bliżej kierowcy czyli to co robimy w ST1300 zakładając podwyższenia)
Rt ma 6 biegów, wyświetlacz, tempomat, radio sterowane z kierownicy i z USB, grzane kanapy, czujniki ciśnienia w oponach - jest wszystko ( St można doposażyć ale nie będzie do końca seria)
Wszelkie przyciski manetki (guma jest obrzydliwa) RT ma z gorszych materiałów itp nie są tak dopracowane jak w Hondzie w której nawet po wielu latach nie widać zużycia
RT ma tylko jeden schowek przy kierownicy gdzie jest włożone radio więc wiele się tam nie zmieści (mi nie wszedł nawet portfel W ST 2 schowki robią super robotę i tego mi brakuje. Kufry też w RT jakieś luźne - Honda bardziej dopracowuje takie detale.

Silnik
Mój rt ma silnik DOHC czyli ostatni chłodzony powietrzem i olejem, charakterystyka ciekawa ciągnie od dołu choć ST jednak lepiej (ST dół silnika ma fantastyczny). Lubi podobne obroty do ST i na tym koniec podobieństw. Silnik ST jest dopracowany ładnie się wkręca ... jego praca jest kulturalna i gładka RT to taki rozbójnik choć z jakimś tam urokiem. Nie ma co się rozpisywać, dla mnie ST 1300 to silnik prawie ideał jego sposób oddawania mocy i kultura pracy to mistrzostwo...
Niestety RT = wibracje na postoju trzęsie się wszystko tak, że ciężko trafić palcem w przycisk na nawigacji (dlatego fabryczna sterowana jest z pokrętła na kierownicy), kiedy ruszymy jest lepiej i tak do 130km/h około 150 km/h znów wszystko się trzęsie.
Dzwięk RT może na początku nieco atrakcyjniejszy od ST jednak przy jeździe nieco "pierdzący" ... zauważyły to nawet osoby z którymi rozmawiam przez tel i interkom (w ST nikt nie wiedział że jadę motocyklem w RT już tak)

Skrzynia i napęd
RT ma jak dla mnie nieco większy luz na całym układzie przeniesienia napędu, sama praca skrzyni jest też głośniejsza (nie mówię o zapinaniu biegów). Jeśli chodzi o wbijanie biegów w moim modelu RT wchodzą bardzo płynnie (jedynka gdyby nie wyświetlacz nie wiedział bym, że się zapięła) jednak w ST był mniejszy skok dźwigni co nieco bardziej mi pasowało, RT za to ma dźwignię sprytnie regulowana więc pewnie kwestia dogrania i przyzwyczajenia.


Zawieszenie
RT wygrywa tutaj i trzeba być obiektywnym dobra robota. RT ma ESA czyli zawieszenie jest sterowane elektrycznie (wybieramy poziom obciążenia motocykla 3 tryby oraz w trakcie jazdy poziom tłumienia też 3 tryby). Nie jeździłem jeszcze tak pewnie prowadzącym się motocyklem czy to w zakrętach czy większych prędkościach (przy 150km/h włączam - jednym słowem prawie mistrzostwo.. prawie ponieważ jest to twarde zawieszenie i niezbyt dobrze znosi wszechobecne "tarki i łataniny" na naszych drogach wówczas po prostu nieco się "tłucze"

Komfort Jazdy
Oba motocykle są bardzo wygodne, mają dobrą aerodynamikę, osłonę przed wiatrem jednak chyba wygodniej mi na RT, które ma więcej dodatków jak np tempomat, bardzo wygodny fotel ale samo pozycja jest też nieco bardziej dla mnie. Generalnie RT dobrze się czuje w przelotach 120-140 km/h.
Na ostrych winklach lepiej czułem ST (koledzy mówią że szybciej robiłem te zakręty) zapewne sprawa przyzwyczajenia się do motocykla a może tego super silnika który jest w ST.

RT jest sporo lżejszy od ST czuć to przy przetaczaniu zawracaniu, podpieraniu nogą itp jednak w jeździe różnica wagi znika zupełnie (może poza wjazdem na szuter itp gdzie RT całkiem dobrze sobie radzi)

Pasażerka twierdzi, że RT " mniej wieje ale bardziej trzęsie" chodzi zapewne o spasowanie kufra centralnego gdzie jak wspominałem nie jest to dopracowane tak jak w Hondzie.

Ogólnie ujmując obie maszyny są świetne w RT widać, że jest to motocykl rozwijany i ulepszany zmianą generacji. Pancia to świetna koncpecja niestety brakuje jednej generacji by ją dopieścić w 100%.

Myślę, że jeśli nie doczekamy kolejnej generacji ST motocykliści będą uciekać na BMW mimo, że nie jest ono tak dopracowanym motocyklem jak mówią katalogi w salonach i testy komercyjne

Trzeba nieco uporu by zaakceptować wibracje RT jeśli jednak się to polubi to całkiem wdzięczny motocykl.

ps nie wiem czy komuś chciało się doczytać do końca.. poniosło mnie nieco chyba z radości przed kolejnym długim weekendem LwG


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szymonwlkp
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ostrów Wielkopolski

 Post Wysłany: Śro 18:30, 14 Cze 2017    Temat postu:

Ha!! Wytrwalem do końca:) szerokości Krzychu!!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1230
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Śro 19:03, 14 Cze 2017    Temat postu:

Ha ja też wytrzymałem do końca Very Happy - fajnie się czyta i w miarę obiektywne porównanie Wink ( w miarę - bo twoje własne - ktoś wyższy czy niższy może mieć inne odczucia Very Happy ) nie wiem ile km nawinąłeś na ST a ile na RT - ja obiecałem porównanie LT do ST , ale najpierw muszę LT-onowi poświęcić tyle czasu co poświęciłem St aby te motocykle dopasować do siebie i oczywiście muszę chociaż połowę przebiegu na LT-onie zrobić z tego co zrobiłem na ST Wink żeby samego siebie przekonać do tego co napiszę......... Wink Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
GRIFON
amator postów
amator postów


Dołączył: 25 Gru 2016
Posty: 87
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Szczecin

 Post Wysłany: Śro 19:13, 14 Cze 2017    Temat postu:

Krzysiek pisz pisz, jest to dla nas dobre źródło informacji tym bardziej, że miałeś ogarniętą Pancie a wielu z nach /chyba/ zerka w stronę BMW /sam prawie zmieniłem na K1300GT/. Każda dobra rana jest na wagę złota, trzymam kciuki i czekam na kolejne tysiące kilometry i relacje, pozdrawiam Grifon

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
TomaszC
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 748
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Włynkówko k.Ustki

 Post Wysłany: Śro 20:10, 14 Cze 2017    Temat postu:

Dla mnie BMW RT odpada. Ma jedną wadę zupełnie nie do przeskoczenia. Nie robią tego w kolorze czerwonym. ;-)

Poza tym jestem zakochany w ST i nic na to nie poradzę.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kFiatek
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 165
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 20:38, 14 Cze 2017    Temat postu:

Krzysiuuu!! Widziałeś kiedyś mój avatar? Jest bardzo wymowny.
Tego sie trzymajmy.
Ja przejeździłem na RT 1150 70 tys km. Na St dopiero 20 tys. ale wiem, że mechanicznie Niemiaszkom daleko do Japoni.
Silniki Boxera powinny napędzać maszyny rolnicze a nie motocykle turystyczne.
Za moją opinie na temat Niemieckich Boxerów wywalili mnie z forum BMW.
Pozdro LWG


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 222
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Śro 20:45, 14 Cze 2017    Temat postu:

Kfiatek .. słyszałem nawet, że za Ciebie jest nagroda w BMW Wink
1150 to trochę inna konstrukcja dlatego czekam kiedy oblatasz mojego RT choć masz racje Japonia nie puściła by tego motocykla (ale oni generalnie inne podejście do maszyn mają) nie liczę nawet że powiesz ze jest Ok. Bardziej jestem Ciekaw co się w Twoim odczuciu zmienił między poszczególnymi generacjami.

Do hondy mam żal bo zobacz jak od roku 2003 zmienił się RT a jak ST .. kto nie idzie do przodu ten się cofa


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szymonwlkp
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ostrów Wielkopolski

 Post Wysłany: Śro 22:47, 14 Cze 2017    Temat postu:

No i się zaczęło) choć przyznam ciutek racji, zmieniając maszynę na młodsza siedząc cały czas na tym samym siodle z tym samym blatem choć w papierach rocznik młodszy.... Honda nie zmienia się z duchem czasu... Może będzie tego przełom Wink

Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 222
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Śro 23:21, 14 Cze 2017    Temat postu:

szymonwlkp napisał:
No i się zaczęło) choć przyznam ciutek racji, zmieniając maszynę na młodsza siedząc cały czas na tym samym siodle z tym samym blatem choć w papierach rocznik młodszy.... Honda nie zmienia się z duchem czasu... Może będzie tego przełom Wink


Jak moja żona - ale i tak ją kocham Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Michał F.
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 398
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Czw 5:21, 15 Cze 2017    Temat postu:

Hej
Krzychu dosiadasz naprawdę dobrej maszyny, wiem co mówię.
Ja na swoim w dwa lata zrobiłem 35tyś. Zero problemów z czymkolwiek.
Oczywiście ma swoją charakterystykę która zaraz przestanie Tobie zupełnie przeszkadzać. Pierwszy tysiąc który zrobiłeś to ledwie rozgrzewka i dopiero teraz z każdym następnym tysiącem zaczniesz doceniać ten sprzęt.
Prowadzenie tak jak sam pisałeś bardzo lekko się prowadzi i jak się jeszcze trochę oswoisz to przyśpieszysz na winklach. Życzę długiego i bezawaryjnego użytkowania.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
.
.


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2041
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 8:25, 15 Cze 2017    Temat postu:

kFiatek napisał:
Krzysiuuu!! Widziałeś kiedyś mój avatar? Jest bardzo wymowny.
Tego sie trzymajmy.
Ja przejeździłem na RT 1150 70 tys km. Na St dopiero 20 tys. ale wiem, że mechanicznie Niemiaszkom daleko do Japoni.
Silniki Boxera powinny napędzać maszyny rolnicze a nie motocykle turystyczne.
Za moją opinie na temat Niemieckich Boxerów wywalili mnie z forum BMW.
Pozdro LWG

Raczej za pisanie bzdur. Very Happy
Wg. mnie, już nawet 1150rt przewyższa komfortem, prowadzeniem spalaniem, hamulcami ze wspomaganiem i tym wreszcie "prawdziwym" ABS-em. Minusem na pewno jest głośna praca sprzęgła i skrzyni oraz moc i moment. Jeżeli się do tego przyzwyczaić, to nie ma się do czego przyczepić.
Natomiast 1200rt to już inna bajka i tu nie ma złudzeń.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Czw 7:34, 22 Cze 2017, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
norbert
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Czw 15:05, 15 Cze 2017    Temat postu:

Krzysiek - brawo Ty

I tak trzymaj.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
dziadek
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 477
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Chełm

 Post Wysłany: Czw 7:27, 22 Cze 2017    Temat postu:

Bardzo fajne, a dla zmuszonych do podjęcia decyzji - bardzo pomocne.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 1791
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Czw 8:28, 22 Cze 2017    Temat postu:

Ja właśnie za to pancię cenię że nic nie zmieniają przy niej. Prawie wszystkie części pasują bez względu na rocznik.
Jak coś dobre to się nie zmienia.
Tak jak moja żona, ma swoje wady ale je znam. Nowa będzie mieć te same wady i jeszcze trochę własnych Razz Lepsze jest wrogiem dobrego.
Mam nadzieję, że jeszcze długo będę panował nad pancią na parkingu.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kFiatek
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 165
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 13:16, 22 Cze 2017    Temat postu:

Skorpionwr mądrego to przyjemnie posłuchać

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 222
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Czw 22:35, 22 Cze 2017    Temat postu:

W którym roku wychodziły ostatnie PE?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 1791
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Pią 8:21, 23 Cze 2017    Temat postu:

W Polsce ostatnie sztuki były dostępne w ubiegłym roku.
W USA chyba są dostępne dalej.
Problemem jest jednak to, że od 01.01.2017 motocykle przy pierwszej rejestracji w unii muszą spełniać normę euro 4.
Czyli z USA nie zarejestrują.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marecki
junior
junior


Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 23
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lubuskie/Słubice

 Post Wysłany: Nie 12:24, 25 Cze 2017    Temat postu:

Nie zarejestrujesz tylko nowego motocykla,który nie ma normy euro 4... Używany, który był wcześniej zarejestrowany w innym kraju zarejestrujesz bez problemu
Wiem bo z zeszłym tygodniu kumpel zarejestrował moto sprowadzone z USA


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 1791
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Pon 8:24, 26 Cze 2017    Temat postu:

Marecki napisał:
Nie zarejestrujesz tylko nowego motocykla,który nie ma normy euro 4... Używany, który był wcześniej zarejestrowany w innym kraju zarejestrujesz bez problemu
Wiem bo z zeszłym tygodniu kumpel zarejestrował moto sprowadzone z USA



To dobrze wiedzieć.
W ubiegłym roku na jesieni jak rozmawiałem z urzędnikiem z tego wydziału twierdził, ze chyba tak będzie.
Możliwe, że przepisy wykonawcze są bardziej łagodniejsze.
Jeżeli tak to chociaż raz ktoś pomyślał logicznie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » OGÓLNE » BMW R1200RT k26 vs ST1300 A4
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group