FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Zmiana biegów bez sprzęgła.?
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » OGÓLNE » Zmiana biegów bez sprzęgła.?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadyjusz
amator postów
amator postów


Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Konin/ wlkp

 Post Wysłany: Pon 0:29, 09 Mar 2015    Temat postu: Zmiana biegów bez sprzęgła.?

Własnie obejrzałem na you tube porady dotyczące zmiany biegów bez sprzęgła, gość twierdzi że w sposób jaki to robi nie wpływa negatywnie na skrzynie biegów i gdy tylko zależy mu na przyspieszeniu zmienia biegi bez naciskania klamki sprzęgła.............
Co o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Pon 7:44, 09 Mar 2015    Temat postu:

Ja tak jeżdżę to X lat.
Jeżeli zależy mi na szybkim przyśpieszeniu i prawie ciągłym ciągu to biegi przerzuca się bez użycia sprzęgła.
W dół odbywa się podobnie.
Przeważnie używam sprzęgła ale tylko delikatnie a nie tak jak bym ruszał na 1 biegu.

Nie to że się chwalę ale paręnaście lat temu na ognisku przy dużym udziałe wody ognistej - ciachnołem się siekierką w kciuk przy lewej ręce, tak że przez dwa tygodnie nie byłem w stanie wciskać sprzęgła. Jedynie przy 1 biegu pomagałem sobie nadgarstkiem. I takim sposobem nauczyłem się tego.

NIE PONOSZĘ ODPOWIEDZIAŁNOŚCI ZA USZKODZENIA SKRZYNI BIEGÓW LUB INNE WYSPADKI PRZY NAUCE ZMIANY BIEGÓW BEZ URZYCIA SPRZĘGŁA.!!!

Przykład jeden z wielu:
https://www.youtube.com/watch?v=SK1nG9kpz3M
https://www.youtube.com/watch?v=jS-YOwmt17Y

:-) pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lev dnia Pon 10:59, 09 Mar 2015, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Pon 19:05, 09 Mar 2015    Temat postu:

W golfie II jeździłem bez sprzęgła i to nie z powodu awarii ale w motocyklu nie próbowałem lecz nie omieszkam )

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirek
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 967
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pon 19:26, 09 Mar 2015    Temat postu:

Darek napisał:
W golfie II jeździłem bez sprzęgła ..............


Jeżeli to był automat, to faktycznie można było tak jeździć. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Pon 19:53, 09 Mar 2015    Temat postu:

Nie widziałem golfa II w automacie a przynajmniej nie mój Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Pon 20:04, 09 Mar 2015    Temat postu:

"w górę" jak najbardziej można
"w dół" raczej ciężko


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2463
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Pon 20:07, 09 Mar 2015    Temat postu:

Przy odrobinie wprawy biegi w górę idą bez żadnych problemów.
Jeżeli chodzi już o redukcję w dół to da się ale tu już potrzeba dużo większej wprawy i delikatności.
Inaczej skrzynia jęczy jak wiertarka u dentysty.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
czyzyk
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nesna/Starogard

 Post Wysłany: Pon 20:35, 09 Mar 2015    Temat postu:

ja sobie mysle, ze zmiana biegow bez sprzegla to wielka sztuka, pozadana umiejetnosc, stanowczo zbyt rzadko stosowana, ale podejrzewam, ze to bedzie obowiazkowe podczas egzaminu na prawo jazdy w Polsce w 2018...i kategoria A i B i T (tramwaj)
generalnie do pelni szczescia brakuje hamowania bez uzywania tarcz i klockow hamulcowych, jazda na wiecznych oponach, tak aby dupskiem zbytnio nie obciazac motocykla a nawet ciut lewitowac, aby opony nie powodowaly tarcia z powierzchnia jezdni, no i sztuka filtrowania paliwa otworem gebowym, tak aby zwiekszac jego kalorycznosc i lepsze dozowanie, aby na 5 litrach paliwa przejezdzac nie 100 km a np 400 km :-)

ja sobie miarkuje, ze stanowczo zbyt rzadko prowadzac motocykl, uzywa sie fantazji i ukrytych gdzies gleboko magicznych mozliwosci...ukrytych gdzies w dupie albo gdzies w mozgu...
:-)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirek
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 967
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pon 20:44, 09 Mar 2015    Temat postu:

Zapłaciłem za sprzęgło to i używam. Co innego gdy jeździłem skuterem i wybrałem opcję bez sprzęgła. Nie miałem to i nie używałem Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Pon 21:33, 09 Mar 2015    Temat postu:

czyzyk napisał:
ja sobie miarkuje, ze stanowczo zbyt rzadko prowadzac motocykl, uzywa sie fantazji i ukrytych gdzies gleboko magicznych mozliwosci...ukrytych gdzies w dupie albo gdzies w mozgu...
:-)


Może jak jeździsz turystycznie (czyt. jak kondukt pogrzebowy) , jak niektórzy nasi emeryci co nie przekraczają 90 km/h to faktycznie do d..y ci przełączanie biegów bez sprzęgła, a może to że nie umiesz i wolisz jak większość niedoinformowanych Polaków krytykować i wypisywać wulgaryzmy zamiast się czegoś nowego nauczyć. Nie ma jak wypowiadanie się w dyskusji i nie wnoszenie nic sensownego do niej.

Jak byś jeździł na torze sportowo to dzięki takim zmianom biegów zyskujesz cenne sekundy na torze, skrzynia mniej dostaje w dupę a sprzęgło w ogóle nie pracuje wiec się w ogóle nie zużywa.

Fakt zmiana biegów w górę jest w miarę łatwa, natomiast w dół wymaga trochę praktyki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lev dnia Pon 21:49, 09 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirek
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 967
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pon 21:46, 09 Mar 2015    Temat postu:

lev napisał:
czyzyk napisał:
ja sobie miarkuje, ze stanowczo zbyt rzadko prowadzac motocykl, uzywa sie fantazji i ukrytych gdzies gleboko magicznych mozliwosci...ukrytych gdzies w dupie albo gdzies w mozgu...
:-)


Może jak jeździsz turystycznie (czyt. jak kondukt pogrzebowy) , jak niektórzy nasi emeryci co nie przekraczają 90 km/h to faktycznie do d..y ci przełączanie biegów bez sprzęgła, a może to że nie umiesz i wolisz jak większość niedoinformowanych Polaków krytykować i wypisywać wulgaryzmy zamiast się czegoś nowego nauczyć.

Jak byś jeździł na torze sportowo to dzięki takim zmianom biegów zyskujesz cenne sekundy na torze, skrzynia mniej dostaje w dupę a sprzęgło w ogóle nie pracuje wiec się w ogóle nie zużywa.

Fakt zmiana biegów w górę jest w miarę łatwa, natomiast w dół wymaga trochę praktyki.


Rozumiem, że motocykle ścigające się na torach nie maja sprzęgła skoro się ich nie używa. Laughing
Ja w mieście jeżdżę nawet wolniej jak emeryci bo do 50 km/godz i też nie używam sprzęgła bo wystarczy mi jeden bieg, a na trasie też nie używam bo też mi wystarczy jeden- najwyższy. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Pon 21:54, 09 Mar 2015    Temat postu:

qrwa (ostrzeżenie - użyj innego słowa) LUDZE CO Z WAMI ??????????????
kolega się tylko zapytał jak to jest za zmiana biegow bez sprzęgła a wy zamiast odpowiedzieć rzeczowo to zaczynacie udawadniec ze na h.j mu to potrzebne.
Nie o to się pytał.
Nic nie wnosicie do dyskusji a tylko zasmiecacie forum.

Sorry nie wytrzymalem bo to już następny taki temat.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirek
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 967
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pon 22:34, 09 Mar 2015    Temat postu:

Problem polega na tym, że to forum jest dla użytkowników motorów turystycznych i takowej jazdy. Ścigających się , dla których zyskanie sekundy przy przełączaniu biegu ma duże znaczeni , jest niewielu. Kolega z pewnością dowie się więcej na forach motocyklistów ścigających się, albo w internecie - wklepując interesującą go frazę.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Pon 22:45, 09 Mar 2015    Temat postu:

To ja chyba tu też nie pasuje.
Bo pomimo że ST1300 to dość ciezki motor ale jeżdżę dość agresywnie i zdarza mi się używać zmiany biegów bez sprzęgła jak czasami ścigam się z plastikami lub puszkami.
Rozumiem że nie wolno pytać na tym forum o sprawy nie związane z "turystyczną" jazdą bo zamiast rzeczowych podpowiedzi "kolegów" jesteśmy narażeni na ośmieszenie i odesłani do innych ludzi oraz do wszechwiedzącego gogle.
Jak za komuny - nie wychylaj się bo dostaniesz po uszach"
ŻAŁOSNE


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 23:15, 09 Mar 2015    Temat postu:

Temat raczej nie o tym, czy wolno bez sprzęgła czy nie. Pytanie raczej było, czy nie używając sprzęgła, szkodzimy skrzyni biegów i całemu układowi napędowemu, bez znaczenia czy to jest jazda turystyczna czy "sportowa'. Ja osobiście, po przeczytaniu wielu opinii na ten temat, uważam że nie. Sam często zmieniam biegi; tak w górę jak i w dół, właśnie bez lub co najwyżej, lekko muskając sprzęgło. Nie jest to trudne, wystarczy dobrze czuć obroty i sprzęgło do tego wcale nie jest potrzebne. Samo sprzęgło, wg. wszelkich założeń, jest potrzebne tylko i wyłącznie do dwóch rzeczy. Ruszania i zatrzymania. Skrzynia w motocyklu, nie posiada synchronizacji. Więc jest mało znaczące, czy zmieniamy biegi z czy bez sprzęgła. Raczej źle użyte sprzęgło, bardziej szkodzi. Chodzi przede wszystkim o to, żeby sam proces zmiany był jak najkrótszy. Wtedy obroty pomiędzy wałkiem odbiorczym a zdawczym, są takie same. Zmiana odbywa się płynnie i bez zgrzytów. Nie ma znaczenia, czy jest to typowy turystyk czy sport.
Jeżeli ktoś nie wierzy, nich zrobi doświadczenie. Zmienia bieg obojętnie w którą stronę, ze sprzęgłem i w tym samym czasie, odkręci mocno manetkę. Usłyszy jeden wielki zgrzyt. Robiąc to samo bez sprzęgła, bieg wejdzie cicho i płynnie. Wiem, dla niektórych brzmi to dziwnie i okrutnie. Prawda jest jednak taka, że lepiej służy skrzyni i silnikowi umiejętna zmiana bez sprzęgła, niż nieumiejętna ze sprzęgłem. Zwłaszcza jak często widać to na zlotach u co niektórych kolegów. Motocykl się toczy, a co chwilę pół sprzęgło i gaz, tak jakby nie można było wrzucić odpowiedniego biegu i używać hamulca. Przecież klocki hamulcowe, są tańsze niż sprzęgło.
Jeżeli ktoś jeździł Jawą, to wie, że Czesi już w latach 50-tych, konstruowali te motocykle, ze sprzęgłem w lewarku zmiany biegów. Nie służyło ono do ruszania, bo od tego była normalna klamka, a właśnie do szybkiej zmiany biegów. Nie wysprzęglało do końca, tylko miało zadanie minimalnie, z poślizgiem rozłączać napęd i utrzymywać równe obroty pomiędzy walem silnika a skrzynią biegów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Pon 23:33, 09 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
arkadyjusz
amator postów
amator postów


Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Konin/ wlkp

 Post Wysłany: Wto 1:57, 10 Mar 2015    Temat postu:

Bardzo sobie cenie to forum, i choć rzeczywiście co niektórzy lubią się tutaj czepiać nie tego o co się pyta - to jednak nie raz uzyskałem tu cenne uwagi, ba nawet fotki montażu , demontażu itd ........ za co wielkie dzięki!!!
I popieram kolegę bo choć jest to forum motocykli turystycznych , to chyba nie powinniśmy ograniczać się zadawania pytań tylko i wyłącznie dotyczących jazdy tzw turystycznej itp itd


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
max-serwis1
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wolsztyn

 Post Wysłany: Wto 8:11, 10 Mar 2015    Temat postu:

Mnie kiedyś ktoś uczył, że przyspieszając np; na drugim biegu, lekko napieram na dźwignię zmiany biegów do góry. W momencie szybkiego puszczenia manetki gazu przepinam bieg na wyższy ( czyli dzwignie biegów, którą wcześniej napierałem do góry, robię nią tzw; delikatne ''pyknięcie '', oczywiście też do góry ) . Nigdy, nic mi nie zazgrzytało, a biegi wchodziły jak w masło. Niekiedy turystycznie właśnie tak jeźdżę, bo poprostu nie chce mi się machać klamką. Albo klamkę sprzęgła dosłownie musam, tak jak napisał wcześniej Jerzyk.
Podobno na dół z biegami bez sprzęgła jest gorzej , znaczy się, ponoć skrzynia dostaje po trybach .


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2463
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Wto 9:24, 10 Mar 2015    Temat postu:

To jest miejsce do wyrażenia swoich opinii.
Ja na co dzień jeżdżę ze sprzęgłem ale tak jak pisze Jerzyk tylko je właściwie muskam. Przy redukcji w dół już sprzęgło wciskam zdecydowanie mocniej.
Zmiana w dół bez sprzęgła ale z między-gazem przy odrobinie treningu idzie płynnie i bez zgrzytów. Potrafię to robić ale nie stosuję. Wychodzę z założenia, że do normalnej jazdy sprzęgło jest po to aby je używać
Ja jeżdżę spokojnie i typowo turystycznie. Nigdzie mi się nie spieszy więc prędkość zmiany biegów jest dla mnie drugorzędna.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirek
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 967
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Wto 10:21, 10 Mar 2015    Temat postu:

Skorpionwr napisał:
To jest miejsce do wyrażenia swoich opinii.
......


Zacytuj wypowiedź kolegi który napisał, że to nie miejsce do wyrażenia swoich opinii , a pierwszy rzucę kamieniem Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 10:22, 10 Mar 2015    Temat postu:

Jazda bez sprzęgła, wbrew pozorom, wcale nie jest taka trudna. Można się jej nauczyć bez problemu. nie wiem jak jest w Polsce, w szkołach jazdy, bo nigdy w profesjonalnych zajęciach nie brałem tu udziału. Natomiast, kiedy po raz drugi, wybierałem się w objazd ameryki, skorzystałem ze szkoły pod auspicjami Keitha Code. To ten, którego filmik wrzuciłem w tym temacie, pt. Biblia Pokonywania zakretów. Miałem wtedy drag Stara 1700 To taki wieeelki cięęęzki czoper Very Happy Skrzynia chodziła w nim masakrycznie. Każda zmiana biegów, to jak uderzenie młota po ramie i silniku. Tam nauczono mnie właśnie, zmieniać prawidlowo biegi bez sp i co ważne, cicho i bez epilepsji serca przy każdej zmianie Smile Tam się właśnie dowiedziałem, że posiadanie takiej umiejętności, jest dużo ważniejsze od wszystkich systemów motocykla razem wzietych. Co po pewnym czasie, okazało się prawdą.
Jeżeli ktoś chce spróbować, to na początek polecam zacząć od biegów wyższych. Zmiany pomiędzy 3-5, tak w góre jak i dół. Zmieniając w górę, jedziemy na 3 biegu, rozpędzamy moto, następnie podnosimy lewarek do pierwszego lekkiego oporu i trzymając go tak, robimy takie małe machnięcie manetą gazu w dół. Odejmujemy na ułamek sekundy gaz a następnie znów przyspieszamy. W tym czasie, nawet tego nie czując, mamy już 4 bieg. Puszczamy nogą lewarek. Natomiast w dół, podobnie, naciskamy lewarek, ale gaz dodajemy i natychmiast wracamy do normalnej jazdy. Biegi powiny wchodzić bez żadnych szarpnięć. Natomiast jeżeli chodzi o bieg pierwszy i drugi, to tutaj jest potrzebne już dużo większe wyczuucie i doświadczenie. Zalecam przy zmianie tych biegów, właśnie tylko takie muskniecie sprzęgła. Do typowej jazdy turystycznej, w zupełności to wystarcza.
Dodam jeszcze, że w filmiku, jak pewnie zauważyliście, nieprzypadkowo pojawia się właśnie PE. Keith, chce wszystkim pokazać, że tak naprawdę, sama jazda, i technika jazdy, niczym się nie różni, bez względu na to, czym się poruszamy. Zasady dla wszystkich (prawie) motocykli są takie same. Bez znaczenia czy sportem jedziemy turystycznie, czy turystykiem sportowo.
Ważne żeby bezpiecznie Wink Czego wszystkim życzę Very Happy j


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2463
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Wto 10:53, 10 Mar 2015    Temat postu:

Mirku Kolega zapytał się co sądzimy o zmianie biegów bez używania sprzęgła w dziale ogólnym a nie innym.
To gdzie ma się zapytać?
Koledzy wyrażają swoją opinię i doświadczenia.

Nie wnikałem Kto zrobił zarzut, że nie w temacie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirek
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 967
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Wto 11:59, 10 Mar 2015    Temat postu:

Bo nikt zarzutu nie zrobił.
Tak to jest na naszym forum, że jedni z wielką powaga zajmują się tematem, inni z kolei zabarwiają odpowiedzi nutką humoru. Dlatego, że jest tak barwnie, lubię to forum. Czasami niektórym rośnie ciśnienie , ale potem napięcie opada i wracamy do maksymy że zacytuję Ala Eisteina -"ważne jest żeby nigdy nie przestać pytać i Jonathana Swifta -" naj­lep­szy­mi le­karza­mi na świecie są: dok­tor dieta, dok­tor spokój i dok­tor dob­ry humor Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mirek dnia Wto 12:00, 10 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 12:51, 10 Mar 2015    Temat postu:

To taki odruch. Jak czegoś się nie zna, coś jest nowe, to z góry zakłada się, że jest to złe Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
czyzyk
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nesna/Starogard

 Post Wysłany: Wto 13:07, 10 Mar 2015    Temat postu:

Mysle sobie, moze slusznie, ze jazda motocyklem zawiera w sobie pewien standard norm i zasad, uzywanie sprzegla jest raczej norma. Oczywiscie, zpewne sa motocyklisci lepiej rozwinieci niz ja, szybsi, madrzejsi, bardziej doswiadczeni(generalnie ja jezdze raczej jak slepy emeryt, czesto ok 80km/h, bo w Norwegii czesto nie oplaca sie byc szybkim i wscieklym, to duzo kosztuje) Norma jazdy motocyklem jest tez jazda na 2 kolach, nie jednym. Norma jest tez jazda kiedy uzywamy hamulcow, przedniego i tylnego, nie tylko wlasnych podeszw od butow, a tez mozna na motocyklu hamowac butami,prawda? Mozna tez perfekcyjnie wyksztalcic w sobie nawyk hamowania silnikiem, ale patrzac na dynamike pojazdu nie jest to najlepsze rozwiazanie. Kolega Arkadyjusz zapytal co sadzimy o zmianie biegow bez uzywania sprzegla, nie pytal o porady jak to robic i czy to jest NORMA w uzywania motocykla. Dla mnie to fantastyka, ale ja jestem gamoniem, malo doswiadczonym motocyklista, nie zalezy mi wogole na sekundach zarobionych na swiatlach, czy sciganiu sie w korkach ulicznych, chocby dlatego,ze korkow nie doswiadczam wogole. Wiec uwazam ze skoro istnieje mozliwosc jezdzenia motocyklem czasem bez sprzegla, to swietnie, jesli robi to fachowiec jak kolega Lev, to swietnie tym bardziej, ale jesli probuje to zrobic taki gamon jak czyzyk to niebezpiecznie, poniewaz uszkodzi mechanicznie pojazd albo i siebie. Swiat zawsze potrzebuje pionierow, przywodcow duchowych, ludzi niebanalnych, aby ciagneli swoja genialnoscia ludzi prostych, ciut prymitywnych, glupkowatych jak ja chocby...
nie poddawaj sie Lev, widzisz nie kazdy nadaje sie na ponadnormatywne uzytkownie motocykla jak Ty, lub podobni Tobie gwiazdorzy aerodynamiki dla ktorych kilka sekund, zmienia strukture wszechswiata....


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DANY
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: ŁÓDŹ

 Post Wysłany: Wto 20:49, 10 Mar 2015    Temat postu:

to Forum to często dla mnie kopalnia wiedzy , czytam dużo ,uczę się i wyciągam wnioski ....
ze względu na niewielkie doświadczenie , bo do pół bańki to jeszcze mi trochę zostało Very Happy , nie śmiałbym podważać opinii dużo bardziej doświadczonych kolegów , ale ...jeśli mam inne zdanie to nie zawaham się go zaprezentować ,
Panę mam od ubiegłego roku i po wstępnym zapoznaniu się z maszyną zacząłem przełączać biegi tak jak opisuje Kolega Jerzyk , od 3- 5 idą jak w masło ,mało tego ,jestem przekonany ,że zmiana odbywa się bardziej płynnie niż z pełnym sprzęgłem
jak się okazuje nie potrzeba super doświadczenia ,żeby tak używać biegów ,tym bardziej ,że skrzynia w Panie jest wg. mnie wyjątkowo dopracowana..
a po tej dyskusji to nie wiem ,czy ręka na klamce nie będzie mi drżała Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grabi
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1093
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ziemia Obiecana

 Post Wysłany: Wto 20:56, 10 Mar 2015    Temat postu:

Nigdy nie próbowałem przerzucać biegów bez sprzęgła, ale po tak wnikliwym rozłożeniu tematu na czynniki pierwsze coś czuję ze spróbuje Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spili
moderator zasłużony
moderator zasłużony


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1748
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Wto 21:27, 10 Mar 2015    Temat postu:

Ten sezon upłynie mi na nauce odzwyczajania się od sprzęgła Smile

Dzięki Panowie za rady.

Pójdę według Waszych wskazówek Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 21:33, 10 Mar 2015    Temat postu:

Spili, po sezonie nauki, to Ty bez sprzęgła będziesz ruszał Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Śro 8:21, 11 Mar 2015    Temat postu:

Nie każda skrzynia nadaje się do zmiany biegów bez sprzęgła ale praktycznie na każdej skrzyni da się to zrobić , Honda akurat już od dawna wprowadziła możliwość zmiany biegów bez sprzęgła i bez szkodliwości dla skrzyni co nie oznacza , że nieumiejętna takowa zmiana nie jest szkodliwa -------------- a teraz powinienem zacząć tak -- dawno dawno temu gdy jeździłem junakiem , w drodze powrotnej , wieczorem szlak trafił linkę sprzęgła - palenia na ,,pycha,, , zmiana biegów bez sprzęgła i do domu -------- dało się, oczywiście dało i to całkiem całkiem - chwilami nawet lepiej jak z wysprzęglaniem - i tak to ,,nauczyłem się,, jeździć bez sprzęgła Laughing Wink Obecnie czasami tak jeżdżę , ale nie jest to jakąś zasadą , głównie zmianę biegów wykonuję przy lekkim naciśnięciu klamki ......

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirek
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 967
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Śro 12:20, 11 Mar 2015    Temat postu:

Andrzej, długo czekałem za zabranie głosu przez "miszcza", by utwierdził mnie w przekonaniu o właściwej przeze mnie jeździe. Trza było wcześniej zabrać głos aby zapobiec długotrwałemu "biciu piany" Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » OGÓLNE » Zmiana biegów bez sprzęgła.?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group