FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Czy moja ST1100 za dużo pali?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » Czy moja ST1100 za dużo pali?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patrykgaweda
NOWY
NOWY


Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 14:14, 23 Maj 2016    Temat postu: Czy moja ST1100 za dużo pali?

Witam.
Moja maszynka to ST1100 z 1990 roku.
Ostatnio zatankowałem Hondę pod korek, zrobiłem 361,4 kilometra i aby ponownie zatankować do pełna, wlałem aż 26,06 litra benzyny. Z obliczeń wynika, że spalałem średnio 7,21 l/100 km.
Jak dla mnie to niepokojąco dużo, wziąwszy pod uwagę fakt, iż trasa była głownie pozamiejska (Łopuszno - Kraków i z powrotem, trochę przebijania się przez stolicę małopolski i parę innych bliskich pozamiejskich wypraw), a ja starałem się trzymać równe tempo jazdy (niewiele wyprzedzeń, nie przekraczałem 120 km/h, przeciętnie jechałem 90 km/h).
Motocykl ubrany był w 3 kufry (2 boczne i jeden centralny). Jechałem solo. Honda ma również zamontowaną większą szybę (co by nie wiało po kasku. Very Happy )
Moje pytania brzmią:
1. Czy moje obawy o duże spalanie są słuszne?
2. Czy powodem zawyżonego spalania mogą być:
a) nie wyregulowane/zsynchronizowane gaźniki;
b) olej, filtry i inne płyny, które wkrótce będzie trzeba wymienić;
c) większa szybka i centralna sakwa?

Jeśli macie jakieś inne sugestie, to proszę o przedstawienie wszelkich możliwości. Dziękuję za wszelkie porady i pomoc. Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Trenex
bywalec
bywalec


Dołączył: 01 Maj 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Pruszków

 Post Wysłany: Pon 14:22, 23 Maj 2016    Temat postu:

To troszkę dużo, mi w takim zestawie plus 100 kg bagażu jazda non stop 140-180 km/h wyszło 7 litrów.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pon 16:27, 23 Maj 2016    Temat postu: Re: Czy moja ST1100 za dużo pali?

patrykgaweda napisał:
.....
Moje pytania brzmią:
1. Czy moje obawy o duże spalanie są słuszne?
2. Czy powodem zawyżonego spalania mogą być:
a) nie wyregulowane/zsynchronizowane gaźniki;
b) olej, filtry i inne płyny, które wkrótce będzie trzeba wymienić;
c) większa szybka i centralna sakwa?

Jeśli macie jakieś inne sugestie, to proszę o przedstawienie wszelkich możliwości. Dziękuję za wszelkie porady i pomoc. Wink

Trochę dużawo. Moja mieściła się w 5/5 litra.
Synchronizacja gaźników ma wpływ na wolne obroty. Ze względu na wiek STefci bym sprawdził membrany czy są całe.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Pon 22:47, 23 Maj 2016    Temat postu:

Stawiam na membrany = sprawdź.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
-waldi-
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Oświęcim

 Post Wysłany: Czw 12:21, 26 Maj 2016    Temat postu:

A co macie na myśli z membranami? bo ich uszkodzenie to raczej spadek spalania, nie mówiąc o braku mocy - bo to one otwierają dysze iglicowe.


Gaźniki masz do przeglądnięcia, chyba że gubisz gdzieś benzynę.
Czy masz problemy z odpaleniem ciepłego silnika ?
Czy łożyska kół nie zatarte lub klocki zapieczone?

Po jednym tankowaniu ja bym nie rozbierał jeszcze moto, tylko kilka razy sprawdził to spalanie.

Posiadam dużą szybę i nie pali aź tyle przeważnie 5-6l


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez -waldi- dnia Czw 12:27, 26 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Czw 17:42, 26 Maj 2016    Temat postu:

No właśnie, czy nie za szybko podjąłeś przekonanie, że dużo pali?? Może powinieneś polatać dłużej, na przykład do połowy sezonu, na różnych trasach i wyciągnąć wnioski. Ja mam w navi (iGo) taki pamiętnik do tankowań. Zapisuję tam wszystkie z ostatnich lat.Są tam daty, więc wyraźnie widać w jakich warunkach i kilometrach trasa była robiona. I to jest pełny obraz tego co ten motocykl potrafi spalić. A do tego, sam wiem czy dana trasa to było "kulanie do pracy" czy przelot typu CSW -> Hel Very Happy i tylko na takiej podstawie oceniam, czy dużo czy mało Pancia schlała. Osobnym tematem jest to, że nigdy nie zostawia. Zawsze wypija wszystko, ile bym nie nalał. I za to Ją lubię. Szczera jest Very Happy

Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
patrykgaweda
NOWY
NOWY


Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 7:00, 31 Maj 2016    Temat postu:

Po zakupie maszynki zrobiłem jeszcze trasę Łódź - Dom (około 140 km, jadąc przeciętnie 100-110 km/h ), raz turlałem się po okolicy i nabiłem około 70 km, do tego kilka razy pomniejsze trasy (17 km w jedną stronę) i parę razy bracia mówili mi "daj się przejechać". Very Happy I wtedy z pełnego baku do zapalenia się rezerwy przejechałem podobny dystans.
Ale tak jak mi proponujesz LWfilip - jeszcze pojeżdżę i postaram się wyciągnąć wnioski. Wink
Może teraz jak będę gdzieś jeździł, to spróbuję do max. 90 km/h latać, może spalanie się zmniejszy?
A w wolnej chwili, jeślibym nadal uważał, że za dużo motór spija paliwka z baku, wtedy zerknę do membran. Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Wto 7:19, 31 Maj 2016    Temat postu:

Nie ukrywam, że zawsze obawa jest, że coś nie tak działa. Zaakceptowałem ilości spalanego paliwa Very Happy Zdaję sobie sprawę, że moje wyniki i spostrzeżenia są zupełnie inne bo i trasy, które robię też wielkie nie są. Sporo mojego sezonowego przebiegu to kilku kilometrowe dojazdy do i z pracy. ST nie nadaje się na takie wycieczki. Mógłbym jeździć autobusem (było by taniej ), ale lubię ten codzienny rytuał. Poza tym, zawsze po pracy mogę śmignąć na obwodnice, lub na rondo w stronę Grudziądza. I wtedy banan z ryjka nie schodzi do następnego dnia. Co innego weekendy. Zloty i wycieczki. W tym roku śmignę sobie na MotoGP do Brna, Woodstock, Borne Sulinowo i takie tam. Wedle tych moich zapisków. Na długiej trasie, przy prędkościach nieautostradowych, bez pasażera osiągnąłem kiedyś wynik poniżej 5 l. Shocked Ale normą jest, że mieszczę się między 5,5 l a 6,8 l. Jesienne, krótkie przeloty, na ssaniu to i nawet 8,4 l. Stoję dużo na światłach, ssanie i krótka trasa. Nie mam z tym problemu. Najważniejsze to nie panikować, ale i nie olewać tematu. Pozdrawiam LwG.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LWfilip dnia Wto 7:24, 31 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Pon 13:23, 26 Wrz 2016    Temat postu:

kumpel od shadowki też stwierdził ,że sporo pali to zapytałem tak dla śmiechawy czy drogomierz ma w milach czy kaemach Very Happy , jak się okazało miał w milach (amerykanka)- na więc zapytam drogomierz masz w kilometrach? Smile Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
patrykgaweda
NOWY
NOWY


Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 16:20, 26 Wrz 2016    Temat postu:

Przed chwilą poszedłem do garażu się upewnić. Laughing Ale w kilometrach na godzinę mam prędkościomierz. Wink

Mój kolega stwierdził, że cosik mi nierówno pracuje na wolnych obrotach. Skłaniam się ku temu, że coś nie halo jest z gaźnikami. Ale to może je na nowy sezon rozkręcę i sprawdzę też membrany, jak podpowiedzieliście mi wcześniej.

W te wakacje niedużo jeździłem (około 1-2 tys km) i nie wiem czy w najbliższym czasie znajdę czas, żeby się zająć motórem.

Ale jak w końcu dowiem się, co z nim nie tak - będę informował. Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Śro 12:59, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Główny licznik w km , więc drogomierz również w km

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
patrykgaweda
NOWY
NOWY


Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 20:22, 15 Maj 2017    Temat postu:

Witam w nowym roku. Odświeżam temat, jeśli nie macie nic przeciwko.
Oddałem Dzika do zaufanego mechanika, który powiedział mi, że powody zwiększonego spalania mogą być następujące (w losowej kolejności):
- oleje i filtry, które trzeba wymienić;
- gaźnik, gdzie mogą to być membrany i/lub niewyregulowane gaźniki;
- uszkodzony termostat. Tutaj powiedziano mi, że wskazówka temperatury powinna być w około połowie skali, co oznaczałoby, że motor jest nagrzany. W moim przypadku wskazówka podczas jazdy pozamiejskiej znajdowała się w około 1/4 skali i tylko jak stałem w nieco większym korku to podnosiła się wyżej. Szkoda, że nie zwróciłem na to uwagi wcześniej.
Hamulce raczej mi o tarczę nie trą, choć klocki - jak się okazało przy oględzinach - mam do pilnej wymiany. Wink
W każdym razie moja lista do zrobienia koło motorka się trochę zwiększyła i da mi po portfelu. Razz Jeśli nie wyrazicie sprzeciwu, to jak dowiem się czegoś więcej, to postaram się od razu poinformować co i jak. Wink
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
-waldi-
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Oświęcim

 Post Wysłany: Pon 21:13, 15 Maj 2017    Temat postu:

Oleje i filtry - to tylko filtr powietrza ma wpływ,
gaźniki trzeba by sprawdzić,
termostat masz OK


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grzesieknisko
bywalec
bywalec


Dołączył: 26 Maj 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Nisko

 Post Wysłany: Pon 22:57, 29 Maj 2017    Temat postu:

A gdzie tankujesz?
Często jakość paliwa ma duże znaczenie na moc i spalanie.
Od kilku lat tankuję tylko vervę na orlenie i osobiście muszę przyznać, że robię więcej km na baku niż na zwykłym paliwie.
Motocykl pracuje równiej, a te kilka groszy na litrze rekompensuje ilość przejechanych km.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
leśny
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Paź 2016
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wejherowo

 Post Wysłany: Śro 18:54, 07 Cze 2017    Temat postu:

W ostatnim tygodniu zrobiłem trasę po Podlasiu i Suwalszczyznie-wyszło 1800 km.Z nawigacji średnia prędkość 76 km/godz.Po rozliczeniu trasy spalanie 5,35.Tylko kierowca oraz sporo bagażu w trzech kufrach.Zostałem bardzo pozytywnie zaskoczony spalaniem.Przed sezonem kontrola luzów zaworowych,synchro gazników oraz wymiana płynów i filtrów.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2518
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 21:12, 07 Cze 2017    Temat postu:

patrykgaweda napisał:
Witam w nowym roku. Odświeżam temat, jeśli nie macie nic przeciwko.
Oddałem Dzika do zaufanego mechanika, który powiedział mi, że powody zwiększonego spalania mogą być następujące (w losowej kolejności):
- oleje i filtry, które trzeba wymienić;
- gaźnik, gdzie mogą to być membrany i/lub niewyregulowane gaźniki;
- uszkodzony termostat. Tutaj powiedziano mi, że wskazówka temperatury powinna być w około połowie skali, co oznaczałoby, że motor jest nagrzany. W moim przypadku wskazówka podczas jazdy pozamiejskiej znajdowała się w około 1/4 skali i tylko jak stałem w nieco większym korku to podnosiła się wyżej. Szkoda, że nie zwróciłem na to uwagi wcześniej.
Hamulce raczej mi o tarczę nie trą, choć klocki - jak się okazało przy oględzinach - mam do pilnej wymiany. Wink
W każdym razie moja lista do zrobienia koło motorka się trochę zwiększyła i da mi po portfelu. Razz Jeśli nie wyrazicie sprzeciwu, to jak dowiem się czegoś więcej, to postaram się od razu poinformować co i jak. Wink
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.

Jakiej dyskusji? Koledzy Ci już napisali rok temu.Membrany do sprawdzenia, regulacja gaźników, zawory, to podstawa. Zrobiłeś to?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
patrykgaweda
NOWY
NOWY


Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 22:58, 09 Cze 2017    Temat postu:

Membrany są w porządku, zawory i gaźniki wyregulowane - miały, jak się okazało, za bogatą mieszankę. Na razie wszystko wydaje się być w porządku. Okazało się także, że miałem jeden wężyk do gaźnika pęknięty (nie pamiętam czy doprowadzał paliwo czy powietrze, ale chyba to drugie). Zobaczymy. Teraz będę jeszcze jeździł i testował. Wink
Dziękuję wszystkim za wasze podpowiedzi i opinię. Temat można zamknąć. Wink Ewentualnie za jakiś czas usunę - jeśli jest taka możliwość.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patrykgaweda dnia Pią 23:00, 09 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Wto 12:44, 13 Cze 2017    Temat postu:

powietrze to raczej nie, pewnie mówisz o przelewie. no i jakie spalanie? żeby z powodu filtra powietrza wzrosło spalanie musiałby mieć grubo pow. 50 tys przebiegu

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2518
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 20:08, 13 Cze 2017    Temat postu:

prawdziwy pies napisał:
powietrze to raczej nie, pewnie mówisz o przelewie. no i jakie spalanie? żeby z powodu filtra powietrza wzrosło spalanie musiałby mieć grubo pow. 50 tys przebiegu

He, he, a co ma filter do przebiegu i spalania? Jak zapchany to i nówka sztuka nie będzie miała czym oddychać Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Śro 14:15, 14 Cze 2017    Temat postu:

50.000 tys km przejechanych na jednym filtrze. mówisz o ogólnym przebiegu motocykla? tak prostych rzeczy chyba tłumaczyć nie trzeba

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2518
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 21:05, 14 Cze 2017    Temat postu:

Odniosłem się do tego co napisałeś. Pisałeś o ogólnym przebiegu motocykla. Teraz zmieniłeś post, edytowałeś go, więc nie ma o czym rozmawiać. Próbujesz tez zmienić sens mojej wypowiedzi, patrz zmiana twojego posta.
Cóż, każdy się może pomylić lecz nie każdy ma odwagę do tej pomyłki się przyznać. Tym się różnimy.
P.S. Nie staraj się odpowiadać, bo to tylko jeszcze gorzej o tobie będzie świadczyło.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Pon 8:42, 19 Cze 2017    Temat postu:

nigdzie i nigdy nie napisałem ,że ogólny przebieg motocykla ma wpływ na zwiększenie zużycia paliwa- proszę czytać ze zrozumieniem. a edycja posta to nie jest raczej źródło wszelkiego zła.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » Czy moja ST1100 za dużo pali?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group