FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Brak mocy w czasie jazdy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » Brak mocy w czasie jazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pasxcal
NOWY
NOWY


Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Solec Kujawski

 Post Wysłany: Śro 16:28, 18 Lis 2015    Temat postu: Brak mocy w czasie jazdy

Witam

Panowie mam problem i pytanie dotyczące STonki (ST1100A z ABS rok 2000 )
W tym roku musiałem zakończyć sezon szybciej niż bym, tego sobie życzył z powodu poważnego spadku mocy pojawiającego się w trakcie jazdy słychać dziwne "pufanie" tak jakby jedna ze świeć była niedokręcona (dokręcone są).
Kobyła prawie wcale nie ciągnie.
W miejscu motor ładnie się wkręca na obroty żadnych niepokojących dźwięków nie ma.
Co prawda w tej chwili silnik jest w warsztacie w tej chwili po naprawie ciśnienie wynosi 12,5 bara na każdym garnku.
Pytanie jest takie co wykluczając kompresję może być powodem tak dużego spadku mocy ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 17:31, 18 Lis 2015    Temat postu:

Przyczyn może być wiele. Padnięta świeca, uszkodzony przewód WN czy też uszkodzone membrany w gaźniku. Jednak to pufanie, wskazywało by na to, że faktycznie któryś z zaworów się nie domykał. Napisz jaki przebieg a nie rocznik, bo to nie ma znaczenia. Powiedz też, jakie były dodatkowe objawy. Np. kopcenie, jaki kolor dymu, czy brał olej itd.?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pasxcal
NOWY
NOWY


Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Solec Kujawski

 Post Wysłany: Śro 17:41, 18 Lis 2015    Temat postu:

Olej brał - sprawdziłem kompresje zrobiłem próbę olejową - wyszło że problem jest w garnków miały średnio 10,5 bara jeden 9.
Z tego powodu wymontowałem silnik i zawiozłem do warsztatu.
Tam potwierdzili moje obawy teraz silnik czeka żeby go zamontować w ramie.
Przebieg to 50 tys. mil (chociaż nie jestem przekonany czy jest to tylko wskazanie licznika czy prawda).
Świece wymienione w ramach przeglądu na początku sezonu.
Kopcenia nie było, sam problem pojawił się nagle motor stał tydzień pod wiatą, wsiadłem odpaliłem ruszyłem i od razu brakowało mu mocy.
Jedno co mi spać nie daje ... kranik paliwa nie był przykręcony do airbox'a tylko wisiał na wężykach - do chwili włożenia silnika nie mam jak sprawdzić czy to mogła być przyczyna ?
Licze na jakieś sugestie gdzie zacząć szukać.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kFiatek
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 19:41, 18 Lis 2015    Temat postu:

A może rozrząd przeskoczył.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 19:56, 18 Lis 2015    Temat postu:

Po 50k mil, to tak ok 90k km silnik raczej nie jest do remontu. Co masz na myśli, pisząc "kranik"? W 1100 nie ma kranika. Jest zawór podciśnieniowy, odcinający paliwo. Jednak jak coś tam wisi, nosi ślada niechlujnego dokrecenia, to raczej specjalista tam nie grzebał

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pasxcal
NOWY
NOWY


Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Solec Kujawski

 Post Wysłany: Czw 10:38, 19 Lis 2015    Temat postu:

Tak chodzi o kranik podciśnieniowy, możliwe że to akurat mój błąd i sam o nim zapomniałem, wspominałem o nim zastanawiąjąc się czy mógł mieć wpływ na dziwne zachwonie silnika.
Rozrząd sprawdze - rozumiem że najlepszą metodą jest sprawdzenie czy znaki u góry i nadole się pokrywają ?
Co do przebiegu pisałem że sam w to powątpiewam ...
tak czy inaczej silnik trafił do warsztatu z powodu nierównej pracy (pisałem już o dużej różnicy w kompresji).
Wcześniej pracował dobrze - rozumiem przez to że ładnie ciągnął, spalanie z plecakiem i i bagażem na trasie Bydgoszcz-Praga-Bydgoszcz zdecydowanie poniżej 6 l /100 km - przy prędkości przelotowej trochę powyżej 100 km/h.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Kwiatek
NOWY
NOWY


Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Nie 23:53, 22 Lis 2015    Temat postu:

Sprawdz zawór podcisnieniowy paliwa se starości peknięta membrana nie podnosi awaoru oglicowego w pełni i nie otwiera paliwo. Na postoju zapotzrebowanie jest kilkukrotnie mniejsze mimo podnoszenia obrotów i silnik się wkręca podczas jazdy niestety paliwa nie wystarcza powinno cie zastanowić ze bez żadnego zdarzenia podczs jazdy lecz po postoju motorek nie domaga . Ciśnienie w cylindrach powyzej 10Bar jest wystarczające do poprawnego spalania i nie poczułbyś braku mocy , Ja zaczoł bym od tego zaworu i od gażników których stan ( memgrany) i otwarcie mają wpływ na cisnienie w cylindrach . Spróbuj sprawdzić cisnienie po zdemontowanu gazników wtedy wykluczysz ich wady, Niestety delikatne dławienie przepływu na ssani ma znaczacy wpływ na cisnienie w cylindrach
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkielek1
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Pon 15:01, 26 Cze 2017    Temat postu:

Kwiatek napisał:
Sprawdz zawór podcisnieniowy paliwa se starości peknięta membrana nie podnosi awaoru oglicowego w pełni i nie otwiera paliwo. Na postoju zapotzrebowanie jest kilkukrotnie mniejsze mimo podnoszenia obrotów i silnik się wkręca podczas jazdy niestety paliwa nie wystarcza powinno cie zastanowić ze bez żadnego zdarzenia podczs jazdy lecz po postoju motorek nie domaga . Ciśnienie w cylindrach powyzej 10Bar jest wystarczające do poprawnego spalania i nie poczułbyś braku mocy , Ja zaczoł bym od tego zaworu i od gażników których stan ( memgrany) i otwarcie mają wpływ na cisnienie w cylindrach . Spróbuj sprawdzić cisnienie po zdemontowanu gazników wtedy wykluczysz ich wady, Niestety delikatne dławienie przepływu na ssani ma znaczacy wpływ na cisnienie w cylindrach
Pozdrawiam



Kwiatek mam problem z membraną, wiesz może z czego podpasuje? bo w serwisie i sklepach jak chce zamówić to jakaś mała przychodzi.

a mnie jezdzic jezdzic sie chce


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » Brak mocy w czasie jazdy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group