FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wyciek ze zmiany biegów
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » Wyciek ze zmiany biegów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamm
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kielce

 Post Wysłany: Pon 20:15, 17 Sty 2011    Temat postu: Wyciek ze zmiany biegów

Witam.

Sorki za niefachowy tytuł tematu, ale nie wiem jak to się fachowo nazywa (czy to jest wodzik?? )

Czy ktoś z Was przerabiał temat wycieku z silnika w miejscu gdzie wchodzi do niego dźwignia zmiany biegów ?

W owym miejscu dość sporo oleju ucieka. Kapie na wydech i możecie się domyślić jakie są walory zapachowe Laughing

Zamierzam zabrać się za to sam, tylko jeszcze nie przyglądałem się temu.

W serwisie chcą żeby pokazać im na schemacie który to oring, tylko że jeszcze sam tego nie wiem bo nie rozbierałem. A jak rozbiorę to chcę mieć to już w rękach żeby nie czekać kilku dni na sprowadzenie.

Czy da sie to wymienić bez większego rozbierania silnika ??

Jak będę się za to brał to zrbię fotostory dla potomności Laughing


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Śro 20:14, 19 Sty 2011    Temat postu:

Jak o tylko o-ring to nie ma raczej sensu brać ekstra oryginału w serwisie, bo naszej produkcji są wcale nie gorsze a kosztują max 1,50zł.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 20:30, 19 Sty 2011    Temat postu:

Od razu zaznaczam, że tego nie robiłem.

Przegladałem serwisówkę CLYMER'A (schematy, zdjęcia) i wygląda na to, że wystarczy odkręcić tylną obudowę skrzyni i ma się dostęp do mechanizmu przerzucania biegów.

Tylko czy dostęp do tej obudowy jest łatwy - nie wiem. Być może trzeba coś zdemontować np. rozrusznik Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Śro 21:58, 19 Sty 2011    Temat postu:

sprawdż jescze odmę silnika jest po prawej stronie pod zbiornikiem ale widać ją jakoś ja miałem pękniętą i ściekało po silniku z tyłu na wydech jeśli nie to możesz przygotować się pewno na wyjęcie wahacza jeśli uszczelniuacz jest montowany od środka dekla

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
adamm
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kielce

 Post Wysłany: Czw 17:42, 20 Sty 2011    Temat postu:

Dzięki za podpowiedzi.

Wiem że oring nie oryginalny będzie sporo tańszy i wcale nie gorszy.

Chciałem hondowski, bo jak to rozbiorę to chciałem go mieć już w rękach i od razu złożyć żeby nie czekać kilka dni aż przyjdzie do sklepu.

Ale że pogoda jest jaka jest i na jazdę na razie nie ma szans, prawdopodobnie dzisiaj się za to wezmę.

Wiem że napewno trzeba spuścić olej ;-)

A co dalej to wyjdzie w praniu.


-------------------------------------------------------------------

Właśnie wróciłe z garażu.

Fotek nie mam, bo wszystko było w oleju i nie chciałem niszczyć aparatu.
Pozatym lampa i tak błysnęłaby tak, że doświetliłaby wszystko na pierwszym planie a nasza gwiazda wieczoru, czyli oring niewidoczny.

Generalnie wymiana jest teoretycznie prosta:

Całą operację przeprowadzamy na spuszczonym oleju.

1- odkręcić osłonę silnika (pług) i te szare boczki przy stopkach
2- oczyścić mechanizm z brudu (np. benzynka i pędzelek)
3- odkręcić śrubę M6 na mechaniźmie tam gdzie ciekło (nie trzeba demontować całej dźwigni)
4- zsunąć mechanizm

5- najgorsze - wydłubać uszczelniacz. Próbowałem zrobić ze śrubokręta haczyk, ale się prostował. Uszczelniacz wydłubałem po kawałku (napierw guma) a na końcu metalowy pierścień uszczelniacza.
Podejście jest nie ciekawe. Przy dłubaniu dodatkowo resztki oleju spływają. Mało przyjemna sprawa ;-)

No i trzeba uważać żeby nie podrapać wałka i obudowy.

6- postawić moto na bocznej stopce, to nie będzie wyciakał dalej olej
7- oczyścić wałek i obudowę
8- posmarować uszczelniacz (użyłem silikonu w sprayu)
9- wcisnąć uszczelniacz

WAŻNE !!
Abyście się nie narobili tak jak ja i nie stracili czasu.
Uszczelniacz lekko mi się śliznął i wskoczył najpierw na dole.
Teoretycznie powinno się go wkładać prostopadle. Jednak jest tak mały i delikatny, że lekko się skosił.
Nie chciałem go już wydłubywać i wciśnięcie górnej części było trudne z powodu mało komfortowego podejścia.
Prawdopodobnie Wam też lekko go skosi więc proponuję go przechytrzyć i samemu zacząć wciskanie od góry.
Upchanie go od dołu silnika będzie dużo łatwiejsze.

Montaż pozostałych gratów w odwrotnej kolejności.

Potem zmiana filtra oleju, zalewamy nowym i gotowe.

Uszczelniacz, jak ktoś już pisał na forum to 14x22x5


Miłej pracy, chociaż nikomu nie życzę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamm dnia Czw 0:19, 27 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » Wyciek ze zmiany biegów
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group