FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wymiana silnika! rozrząd
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » Wymiana silnika! rozrząd
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robson.uk
bywalec
bywalec


Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Krakow/Tilehurst Reading UK

 Post Wysłany: Czw 10:28, 17 Lut 2011    Temat postu: Wymiana silnika! rozrząd

Witam.
Mam zamiar wymienic silnik w swojej maszynie. Trafiaja sie okazje jak np. silnik z 2000roku z okolo 40000km za dobre pieniazki. Moj ma najechane 150000km. A ze wybieram sie na "wakacje na 2 kolach" wiec zaswitala mi mysl o wymianie jednostki naped. Idea
Moje pytanie do kolegow i kolezanek jest. Shocked Shocked
Moja Pancia to 1991rocznik i jak nie trudno sie domyslec chce wrzucic silnik z roku 1998-2000.
Czy jest jakas modyfikacja lub roznica w mocowaniu silnikow w rocznikach pozniejszych niz 1991???
Czy mozna smialo wkladac jednostki z lat duzo pozniejszych, mlodszych rocznikow??
Z gory dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam Rob


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
karlosrr
NOWY
NOWY


Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: wlkp

 Post Wysłany: Czw 10:52, 17 Lut 2011    Temat postu:

witam,taki przebieg dla tego modelu to zaden przebieg ,robilem motocykl z przebiegiem ponad 200 000tys i wymagal sumiennego serwisu nic wiecej,wiec moim zdaniem jak cisnienia sa rowne itp to nie powinienes sie martwic ,naprawiam ten model motocykla od 4 lat i nie spotkalem sie z awaria ze cos nagle sie urwalo lub cos podobnego,sumienny serwis i spokojnie w trase.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Czw 11:29, 17 Lut 2011    Temat postu:

To chyba w nowym "motocykl" jest napisane, ze rozebrali silnik 1300 po 100000 przebiegu i nie znalezli czesci zuzytej. Silnik 1100 jakoscia nie odbiega od tamtego. Moj ma niecale 100 000 to jak krece pod czerwone to bierze troche oleju. Z tego co czytalem to na 1100 robi sie 250 000. Robson napisz co cie niepokoi, ze chcesz wymieniac? Z tego co wiem to rozni sie tylko alternatorem, w nowszych po 96 jest mocniejszy no i lagi grubsze ale ani jedno ani drugie ci nie przeszkadza.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mirekm71 dnia Czw 11:31, 17 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robson.uk
bywalec
bywalec


Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Krakow/Tilehurst Reading UK

 Post Wysłany: Czw 12:35, 17 Lut 2011    Temat postu:

Generalnie to nie mam zastrzezen do silnika, oprocz lekkiego dzwieku metalicznego z przodu silnika. Bardziej slyszalnego na biegu jalowym.
Ale to moze byc napinacz lub cus takiego... Shocked
Generalnie to mam moto od 25.stycznia i zrobilem juz blisko 600km-ow.
Spalanie okolo 6/100 trasa mniej. W przyslym miesiacu mam zamiar wymienic pasek rozrzadu i ewentualnie co potrzeba plus synchronizacja przepustnic.
Skoro silnik zbiera tak dobre opinje to chyba nie ma co kombinowac....?
A propos. Oleju nie bierze....narazie po tych 6 stowach kilosow.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2454
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Czw 12:45, 17 Lut 2011    Temat postu:

Mój znajomy teraz jeździ 1300 (minimum 30000tys rocznie) ale poprzednio miał 1100 i sprzedał sąsiadowi z przebiegiem 360000. Oleju prawie nie brała bo jak mówił litr na 10000 to nic. Sąsiad ma ją do dzisiaj a przebieg prawie 400000. Jeździ typowo turystyczne i z racji wieku spokojnie. Robił tylko systematyczne przeglądy i razem przejechali prawie 250000 na ST1300 już też się zbliża do tej cyferki.
Więc myślę, że szkoda kasy i roboty. Jak nie bierze oleju przez 600 km to wątpliwe aby później coś się zmieniło.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Skorpionwr dnia Czw 12:46, 17 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Czw 13:11, 17 Lut 2011    Temat postu:

Kup pasek za 60 zl a jak bedziesz zmienial to posprawdzasz rolki. Pompa jest strasznie droga. Co jesli zmienisz silnik i bedzie tez jakis dzwiek? A to jest stuk czy swist?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robson.uk
bywalec
bywalec


Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Krakow/Tilehurst Reading UK

 Post Wysłany: Czw 16:58, 17 Lut 2011    Temat postu:

..to jest taki metaliczny raczej swist..
czy jestem w stanie sam pasek zmienic?
bo mam mozliwosc skorzystania z warsztatu i pomocy mechanika.
Poprostu chcialbym to zrobic sam. Na youtube koles wszystko pokazuje ale ma wyjety silnik.
Trzeba go wyciagac?
Pozdroka


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Czw 17:21, 17 Lut 2011    Temat postu:

Sama idea wymiany paska jest prosta, mysle, ze da sie to zrobic bez wyciagania silnika chociaz tego nie robilem. Jesli robiles pasek raz to juz sobie poradzisz z kazdym, jesli jednak tego nie robiles nigdy to wez sobie kogos kto kiedys to robil. Jesli wystepuje swist to trzeba dobrze sprawdzic rolki, kola. Samo ustawienie na znaki nie stanowi filozofii i jeszcze napiecie paska jest wazne trzeba to zrobic umiejetnie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Czw 18:47, 17 Lut 2011    Temat postu:

robson.uk napisał:

Trzeba go wyciagac?

Do wymiany rozrządu nie ma potrzeby wyciągania silnika.

Ale rozebrać trochę trza Cool


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robson.uk
bywalec
bywalec


Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Krakow/Tilehurst Reading UK

 Post Wysłany: Sob 17:59, 19 Lut 2011    Temat postu:

Witam!
Doszedlem do srodkowej obudowy paska i problem...
Nie moge jej wyjac bez demontazu obudowy sprzegla, czyki bez spuszczenia oleju.!!!!! Srodkowa pokrywa paska zachodzi za obudowe sprzegla.nie da sie jej wyciagnac!!!!
Moze jest na to jakis sposob bo boje sie ruszac sprzeglo.
Pomocyyyy!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2518
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 18:36, 19 Lut 2011    Temat postu:

Objaśnij o co chodzi? Do wymiany paska, nie ma potrzeby spuszczać oleju, tym bardziej demontować sprzęgła. Daj jakieś foty, a wtedy pomyślimy.pozdr.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robson.uk
bywalec
bywalec


Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Krakow/Tilehurst Reading UK

 Post Wysłany: Sob 18:49, 19 Lut 2011    Temat postu:

Znaczy sie nie moge wyjac tej oslony paska ktora jest po srodku.
Poniewaz dolna czesc oslony wchodzi w obudowe sprzegla i wyczytalem wlasnie w serwisowce Haynes'a ze trzeba obudowe sprzegla odkrecic, zeby wyjac oslone paska.
Probowalem na rozne sposoby i bede musial jutro odkrecic obudowe sprzegla....
I chba musze spuscic oliwe tez???


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2518
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 19:05, 19 Lut 2011    Temat postu:

oliwy nie spuszczaj. Daj jakieś zdjęcia

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robson.uk
bywalec
bywalec


Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Krakow/Tilehurst Reading UK

 Post Wysłany: Sob 21:04, 19 Lut 2011    Temat postu:

ok. wrzuce jutro foty!
Dzieki i pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Sob 21:23, 19 Lut 2011    Temat postu:

nic nie trzeba spuszczać odkręcać dekli sprzęgła itp wyjdzie tyko trochę samozaparcia robiłe ostatnio rozrząd i niema problemu jest ten dekielek upierdliwy ale SIĘ DA Very Happy A NAJŁATWIEJ TO ODKRĘC ŚRUBĘ Z WAŁU I WYJDZIE BEZ PROBLEMU TYLKO KLUCZEN UDAROWYM

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PanLapa dnia Sob 21:26, 19 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robson.uk
bywalec
bywalec


Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Krakow/Tilehurst Reading UK

 Post Wysłany: Sob 22:52, 19 Lut 2011    Temat postu:

wlasnie ta sruba od walu mi blokuje temat. w poniedzialek zaczynam walke...
dzieki wielkie. napewno napisze jak poszlo.
jak sa jakies jeszcze pomysly/patenty chetnie przyjme i skorzystam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robson.uk
bywalec
bywalec


Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Krakow/Tilehurst Reading UK

 Post Wysłany: Pon 21:53, 21 Lut 2011    Temat postu:

Dalem rade!!!! Very Happy
Dziekuje wszystkim za uczestnictwo w moim temacie.
Dalem rade i o dziwoPancia buja od kopa i ni pojeb.... Razz znakow itd, itp.
Problem by z srodkowa pslana ale ja sie przespalem z tematem i waszymi poradami t dzis rano wyszedl z problemami ale wyszedl. Laughing
Rozrzad zmieniony, jeszcze olej i w droge.
Jutro jade na probna rundke. Wink
Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi, foty i cala reszte zaangazowania.
Pozdrowka Robson.

P.S.
Robota w moim ciasnym garazu zajela mi do kupy 7-9 godzin.
Mechaniki mi powiedzieli za ta robote 470GBP, czyli po kursie dnia za1GBP/4.67PLN wychodzi 2194.90PLN. Crying or Very sad
Duzo za duzo. Rolling Eyes
Dziekowa jeszcze raz!!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Pon 23:13, 21 Lut 2011    Temat postu:

mi się wydaje, że troszkę źle podszedłeś do tematu
przede wszystkim trzeba się zaopatrzyć w minimum 5 browarów - bez tego robota nie idzie i człowiek może się nieźle sfrustrować
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robson.uk
bywalec
bywalec


Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Krakow/Tilehurst Reading UK

 Post Wysłany: Wto 11:16, 22 Lut 2011    Temat postu:

Byli browary...byli Very Happy Twisted Evil
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » Wymiana silnika! rozrząd
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group