FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
zerwany pasek rozrządu w st1100
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » zerwany pasek rozrządu w st1100
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Czw 0:07, 30 Gru 2010    Temat postu: zerwany pasek rozrządu w st1100

czy ktoś z Was miał już taki motyw w st1100
czego mogę się spodziewać?
pogięte zawory? uszkodzone tłoki? uszkodzona gładź cylindra? może coś jeszcze?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Czw 15:25, 30 Gru 2010    Temat postu:

Trzeba rozebrać i zobaczyć. Może wcześniej ściął się klin na kole napędzającym pasek rozrządu i silnik ocalał? Oby... Ja tak miałem przy Renault Scenic 1.9 dci. Jeżeli to nie to,to pewnie zawory poszły.Jak sie któryś urwał to może tłok i korba rozwalone.Trudno tak na odległość...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Czw 17:17, 30 Gru 2010    Temat postu:

Silnik jest "kolizyjny" i przy okazji sam się zastanawiam nad wymianą paska.

Co prawda moja Pancia ma przebieg tylko 25 tkm, ale pasek ma 10 lat Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Czw 20:50, 30 Gru 2010    Temat postu:

to może jeszcze raz od początku
kto się spotkał OSOBIŚCIE z zerwanym paskiem rozrządu w motocyklu HONDA ST1100 (tylko i wyłącznie w takim motocyklu!!!!)
jakie konkretnie były szkody?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Smarek111
bywalec
bywalec


Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Żyrardów

 Post Wysłany: Wto 2:02, 04 Sty 2011    Temat postu:

Możesz sie spodziewać:
1.wygiętych zaworów
2.możliwe że uszkodziły sie prowadnicę zaworów

Zależy też kiedy sie urwał czy podczas jazdy czy też na postoju.

Ale myślę że to najbardziej prawdopodobne choć nie zerwałem paska ale źle ustawiłem rozrząd i te sprawy przerobiłem.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Wto 18:37, 04 Sty 2011    Temat postu:

wczoraj troszkę moto porozbierałem
dzisiaj dobrałem się do rozrządu
przyczyną pęknięcia paska była sprężyna od napinacza, która musiała się urwać i dostała się pomiędzy pasek rozrządu a koło pasowe prawej głowicy
najprawdopodobniej założę nowy pasek i spróbuję odpalić ścierwo Very Happy

koło pasowe było zablokowane w punkcie gdy zawory ssące były zupełnie zamknięte a jedna para zaworów wydechowych była lekko uchylona więc duże prawdopodobieństwo że będą całe
jeśli chodzi o lewą głowicę to też zastałem ją w pozycji gdy wszystkie zawory były zamknięte
i tak się zastanawiam - czy jeśli luzy zaworowe są prawidłowe to zawory są proste?
bo tak na chłopski rozum - jeśli były by pogięte to raczej do końca by się nie zamknęły, więc jeśli krzywka by na zawory akurat nie naciskała to powinien powstać dużo większy luz pomiędzy krzywką a szklanką
czy dobrze rozumuję?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Wto 19:26, 04 Sty 2011    Temat postu:

Jesli zawor sie nie domknie to luz miedzy krzywka a trzpieniem powinien sie zwiekszyc. Pasek chyba pasuje od opla 1,6D. Jesli odpali i bedzie ladnie chodzila to znaczy, ze miales szczescie i tego Ci zycze.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Wto 20:07, 04 Sty 2011    Temat postu:

pasek już wczoraj zakupiony - całe 45zł Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Wto 20:34, 04 Sty 2011    Temat postu:

No to wypadałoby jeszcze zainwestować w rolki żebyś za pół roku znów nie rozbierał.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Wto 20:41, 04 Sty 2011    Temat postu:

na razie to trzeba sprawdzić czy to będzie chodziło czy nie
bo po co wydawać siano jak się okaże że i tak piec pójdzie na śmietnik


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
adamm
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kielce

 Post Wysłany: Wto 21:59, 04 Sty 2011    Temat postu:

mirekm71 napisał:
Pasek chyba pasuje od opla 1,6D.



To jak to w końcu jest ?????

Był na forum osobny wątek gdzie padło stwierdzenie, że pasek do Panci, mimo że jest wizualnie identyczny, jest dodatkowo wzmocniony.

Jakby na to nie patrzeć, obroty w Panci są trochę wyższe niż w dizlowskim oplu.

Poprzedni właściciel twierdzi że wymieniał pasek i mam na jakiś czas spokój, jednak w lato wybieram się na daleką trasę, kilka tys km. i wolałbym nie mieć niespodzianki ze strony paska.

Wydać 300 czy 45 ?? Oto jest pytanie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Wto 22:49, 04 Sty 2011    Temat postu:

Cytat:
Był na forum osobny wątek gdzie padło stwierdzenie, że pasek do Panci, mimo że jest wizualnie identyczny, jest dodatkowo wzmocniony.


czym wzmacniany?
myślisz że w takim dieslu na pasek działają mniejsze siły niż w europie? wątpię!
ktoś w temacie powiedział mi, że dziwne jest to, że pękł pasek bo one same od siebie nie pękają
no i w moim przypadku to się potwierdziło - był czynnik zewnętrzny w postaci sprężyny


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Smarek111
bywalec
bywalec


Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Żyrardów

 Post Wysłany: Wto 22:51, 04 Sty 2011    Temat postu:

No cóż adamm ma rację co do obrotów są o wiele wyższe niż disel.ale w końcu są to też maszyny mechaniczne:)

Co do tych zaworów możesz po założeniu paska zobaczyć czy sie otwierają i zamykają do końca przekręć kluczem wał i oceń czy masz jak któs zauważył szczęscie.

Bo jeśli nie no to masz wydatek gdzieś około 300 zł na głowicę oczywiście bez części.
Mam jeszczę głowicę prawą niekompletną ale na części możesz jeszcze wykorzystać.

Napisz jak z tymi zaworami

Mam pytanie odnośnie tej sprężyny czy ona musi być przecież ona i tak niczego nie reguluje?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Smarek111 dnia Wto 22:55, 04 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2519
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 4:56, 05 Sty 2011    Temat postu:

Smarek111 napisał:
Mam pytanie odnośnie tej sprężyny czy ona musi być przecież ona i tak niczego nie reguluje?


Sprężyna służy jedynie do ustawienia wstępnego napięcia paska. Ja montując rozrząd na "zastępczych" częściach, sprężynę wyrzuciłem.

Jerzyk przyłóż się do cytowania, bo potem wychodzą jaja w tekście i źle się to czyta !!! moderator


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Śro 23:42, 05 Sty 2011    Temat postu:

Panie i Panowie
tarammm

nie chciało mi się przeprowadzać badań diagnostycznych biggrin.gif
założyłem pasek
ustawiłem jak przykazała serwisówka
odpaliłem ścierwo
chyba jest git Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Czw 9:43, 06 Sty 2011    Temat postu:

Smarek111 napisał:
No cóż adamm ma rację co do obrotów są o wiele wyższe niż disel.ale w końcu są to też maszyny mechaniczne:)


Więklsze obroty silnika w ST wcale nie muszą oznaczać że pasek będzie się szybciej kręcił jak w jakimś Oplowskim dieslu. Wszystko zależy od tego jaką średnicę mają koła zębate, a te podejżewam że w ST będą mniejsze jak w Oplu więc i pasek będzie się wolniej kręcił.
Zresztą ja kupiłem pasek Boscha, a ta firma raczej dba o jakość.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Czw 13:48, 06 Sty 2011    Temat postu:

Gratuluje konrad1f.

Predkosc paskowi ma zaszkodzic? A jak w dieslu szarpie tym paskiem? Chyba te drgania i obciazenia ktore przenosi sa gorsze od tego jak szybko sie kreci?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mirekm71 dnia Czw 20:05, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Smarek111
bywalec
bywalec


Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Żyrardów

 Post Wysłany: Sob 0:34, 08 Sty 2011    Temat postu:

No to gościu jesteś szczęściarzem

Idż do kościoła daj na tacę Twisted Evil Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Sob 12:08, 08 Sty 2011    Temat postu:

Cytat:
Idż do kościoła daj na tacę Twisted Evil Rolling Eyes

a gdzie bym złodziejom miał dać zarobić Twisted Evil
wolałem to opić Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2463
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Sob 12:43, 08 Sty 2011    Temat postu:

A kto Ci zaraz każe dawać na mszę czy tacę? Razz

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Sob 16:21, 08 Sty 2011    Temat postu:

Shocked

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » zerwany pasek rozrządu w st1100
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group