FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Jeszcze raz o szwajcarach
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Wersje: POLICE, Szwajcarska, USA i inne » Jeszcze raz o szwajcarach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej Krzysztof
NOWY
NOWY


Dołączył: 24 Mar 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 18:45, 15 Kwi 2017    Temat postu: Jeszcze raz o szwajcarach

Witam. Moja to wersja szwajcarska. Jestem 3-cim właścicielem w Polsce więc sądzę że podniesienie mocy moto ma już za sobą (ale jeszcze sprawdzę). W podsumowaniu wcześniejszych postów. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale wersja szwajcarska nie ma zdławionego silnika tylko odcięcie przy 5000 obr. Jeżeli tak to ile mocy ma moto wyjdzie przy osiągnięciu 5000 obr. Jeżeli kręci dalej to wersja 100KM. W serwisówce wyczytałem że jest też różnica w biegu jałowym wersja szwajcarska ma 1200 a normalna 1000. Tylko czy gra jest warta świeczki? Nasze maszyny to nie ścigacze. Służą do turystyki i normalnej komunikacji. Czy 75KM nie wystarczy? Very Happy Szcsególnie ze i do stacji trzeba podjeżdżać rzadziej.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkworc
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 20:11, 16 Wrz 2018    Temat postu:

Czy 75 koni wystarczy? to musisz sam wiedzieć Very Happy
w moim mam 100 koni i nie uważam by mocy było za duzo Cool załadowany w dwójkę i w górach moc musi być Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 21:45, 16 Wrz 2018    Temat postu:

Szwajcaria obcina do 100 kuni. Nie wiem skąd u Ciebie 75 kuni? Skąd masz tę wiedzę? Mieszkałem tam co prawda już dawno temu, kilka lat ale nawet coś takiego jak obcięcie mocy w motocyklu, wymaga referendum. Nic takiego sobie nie przypominam.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Sob 21:34, 31 Paź 2020    Temat postu:

Kupiłem szwajcara z 92 z ABS. W dowodzie szwajcarskim jest 53 kW czyli około 75 KM.
Czy ktoś zna rozwiązanie zagadki skoro podobno nie obcinali ? Nie wydaje mi się żeby użytkownik miał taki kaprys... Może ktoś coś rozjaśni... Chociaż ludzie mają różne zachcianki Very Happy
Kręci powyżej 5000 ale nie chciałem przesadzać bo nie znam stanu paska
a jest prawdopodobne że jest fabryczny. Próba była na jałowym biegu.

Chyba że jest tak zjechany że jest to wynik z hamowni Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ran dnia Sob 21:44, 31 Paź 2020, w całości zmieniany 4 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 8:39, 01 Lis 2020    Temat postu:

Nie robi się, jak napisałeś, próby na jałowym biegu.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Nie 10:51, 01 Lis 2020    Temat postu:

Jeżeli dobrze zrozumiałem pierwszy post (którego autor też zastrzega się podobnie) to przy obcięciu obrotów silnik powinien nie przekraczać pewnej wartości niezależnie od obciążenia.
Od razu mówię że nie chodzi mi o typowe bicie piany o niczym ale z tego wynikałoby że dławienie mocy jest realizowane nie tylko przez obcinanie obrotów skoro bez obciążenia silnik przekracza 5 tys.
Muszą być brane do sterownika inne informacje lub są jakieś mechaniczne blokady.
Nie podważam żadnych informacji podanych wcześniej ale z drugiej strony nie znalazłem potwierdzenia że ktoś potwierdził zmianę mocy na hamowni lub ingerował w gaźniki, króćce czy coś podobnego.
Wiem że najprościej pokopać przy swoim sprzęcie ale na razie nie mam możliwości i wolałbym to robić na podstawie choćby szczątkowej wiedzy Smile

Po czasie przyszło mi do głowy że może został ,,oddławiony" bo na razie nie miałem nawet możliwości popatrzeć na moduł i stąd te obroty powyżej 5 tys.
Z tego wniosek że nie zawsze szybko zadanie pytanie jest dobrym pytaniem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ran dnia Nie 11:51, 01 Lis 2020, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Nie 17:16, 01 Lis 2020    Temat postu:

Pogadam sam ze sobą.
Z tego co wiem to np. w VZR 18 wpina się ustrojstwo informujące sterownik o zapiętym na stałe 4 biegu i w ten sposób oszukuje się system ograniczający moc na 1 biegu i Vmax na ostatnim. Gdyby stara hondzina miała czujnik zapiętego biegu to myślę że byłoby to na desce rozdzielczej (następny gadżet wszystkomającego motocykla) Uważam że nowszych motocyklach próba maksymalnych obrotów na biegu jałowym może pokazać max a mimo to motocykl będzie miał ograniczenia, natomiast w starszych bez czujnika biegu i mechaniczną linką prędkościomierza powinna przyciąć obroty wcześniej. Oczywiście przy założeniu że układ zasilania nie ma mechanicznych blokad.
Ale jak na razie jedno jest tylko pewne czyli wpis w dowodzie 53 kW - reszta to domysły.
Może ktoś znający konkrety kiedyś tutaj wypowie się to dopiero będzie wiadomo.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 11:47, 02 Lis 2020    Temat postu:

ran napisał:
Jeżeli dobrze zrozumiałem pierwszy post (którego autor też zastrzega się podobnie) to przy obcięciu obrotów silnik powinien nie przekraczać pewnej wartości niezależnie od obciążenia.
Od razu mówię że nie chodzi mi o typowe bicie piany o niczym ale z tego wynikałoby że dławienie mocy jest realizowane nie tylko przez obcinanie obrotów skoro bez obciążenia silnik przekracza 5 tys.
Muszą być brane do sterownika inne informacje lub są jakieś mechaniczne blokady.
Nie podważam żadnych informacji podanych wcześniej ale z drugiej strony nie znalazłem potwierdzenia że ktoś potwierdził zmianę mocy na hamowni lub ingerował w gaźniki, króćce czy coś podobnego.
Wiem że najprościej pokopać przy swoim sprzęcie ale na razie nie mam możliwości i wolałbym to robić na podstawie choćby szczątkowej wiedzy Smile

Po czasie przyszło mi do głowy że może został ,,oddławiony" bo na razie nie miałem nawet możliwości popatrzeć na moduł i stąd te obroty powyżej 5 tys.
Z tego wniosek że nie zawsze szybko zadanie pytanie jest dobrym pytaniem...


No właśnie że nie. Trzeba pamiętać to o czym często się zapomina, że nie tylko moc jest ważna ale i moment obrotowy, który jest obliczany przy odpowiedniej liczbie obrotów silnika. Różnie to wygląda w różnych silnikach. Nie zawsze te maksymalne obroty generują najwyższą liczbę Nm Żeby się nie rozpisywać, wklejam link do blogu Hołowczyca, w który w bardzo prosty sposób wyjaśnię te zależności. Mam nadzieję, że to Ci dużo wyjaśni;
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Pon 14:21, 02 Lis 2020    Temat postu:

Jest to potwierdzenie ogólnie stosowanego uproszczenia że moment odpowiada za przyspieszenie a moc za prędkość. Napisałem chyba nieprecyzyjnie bo na niskim biegu jest ograniczany moment w celu uniknięcia uślizgu. Natomiast ograniczenie obrotów na najwyższym ogranicza prędkość.
Od razu informuję że jestem mechanikiem amatorem a nie zawodowcem więc moje informacje mogą być nieścisłe.
Wszelkie poprawki , sprostowania, wyjaśnienia i podobne mile widziane. LwG !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ran dnia Pon 15:15, 02 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 17:33, 02 Lis 2020    Temat postu:

Gdzie to wyczytałeś, że na niskim biegu, jest ograniczony moment? Co do tego maja biegi? Napiszę inaczej. Jeździsz rowerem z przerzutkami? Pewnie tak. Załóż licznik prędkości, obrotów, nie ważne jaki na tylne koło. Następnie unieś koło w górę, tak żeby nie było podparte i pedałuj co sił. Zobacz jaką prędkość osiągnąłeś. Następnie wsiadaj na rower i pedałuj, równą, bez pochyleń drogą. Porównaj oba wyniki i napisz, czy prędkość była taka sama?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Pon 19:44, 02 Lis 2020    Temat postu:

Ok. Spróbuję.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Nie 18:23, 14 Lut 2021    Temat postu:

Muszę odgrzebać temat.
Mam szwajcara 1992 abs-tcs z modułem MY3 821T.
Whiteroman dokonywał zmiany modułu ale w moto bez systemów i ani stary ani nowy nie był tym który jest u mnie.
1. Czy w wersjach z systemami występowały inne moduły niż MY3 821T?
Jeżeli tak to jakie?
2.Czy ktoś kto posiada wersję 100 KM z systemami wie jaki ma nr modułu i mógłby go podać?
3. Zakładając że w wersji as-tcs był tylko jeden rodzaj modułu można wnioskować że dławienie
jest realizowane przez gaźniki ewentualnie doloty?
4.Jeżeli wniosek jest prawidłowy to należy szukać gaźników do innej wersji niż szwajcar czy może
wystarczą dysze z iglicami?
5. Czy ktoś znalazł jakiekolwiek dławiki przy gaźnikach, cieńsze rurki przy króćcach lub inne
wynalazki wszelkiej maści?
U mnie są gaźniki w wersji szwajcarskiej ale niestety nie znalazłem danych dotyczących różnic
pomiędzy wersjami poza regulacją mieszanki biegu jałowego


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkworc
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 22:42, 11 Gru 2023    Temat postu:

Witam. Lepiej póżno niż wcale, Smile
ale gdzieś czytalem o węższych króćcach dolotowych.
Logicznie ale dając wiecej powietrza trzeba by i paliwa dodać, a tu się dysze do wymiany klaniają


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Wersje: POLICE, Szwajcarska, USA i inne » Jeszcze raz o szwajcarach
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group