FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Dyfer
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie tył, wahacz, amortyzator, dyfer » Dyfer
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aras102
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 129
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Środa Wlkp.

 Post Wysłany: Śro 19:22, 14 Gru 2011    Temat postu: Dyfer

Witajcie Koledzy
Chyba mi się posypał , tzn. przekładnia tylnego koła.
Po sezonie przegląd , i słysze że bardzo chałasuje jakby ząb na ząb.
Pozatym w pewnym momencie jakby strzeliło.
Motor na podpórki i przez trzonek nasłuchuje ( motor na biegu i małych obrotach) Śrutuje jak diabli.Zwłaszcza jak odpuszcze gazu.
Podpowiedzcie czy to się naprawia czy wymienia.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 19:40, 14 Gru 2011    Temat postu:

Obowiązkowo trzeba dyfer rozebrać i zobaczyć co to Question
Może ukruszył się jaki ząb z przekładni i jeszcze go przemieliło.
Wszystko dokładnie wyczyścić.
Jeżeli ubytek jast zbyt duży, to raczej część do wymiany i oby innych jeszcze usterek to nie spowodowało Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
aras102
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 129
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Środa Wlkp.

 Post Wysłany: Czw 19:50, 15 Gru 2011    Temat postu:

Dzięki , a czy ktoś się orientuje czy dyferod moto bez systemów jest taki sam jak z systemami.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Czw 20:41, 15 Gru 2011    Temat postu:

Systemy nie mają nic do dyfra. Przy ABS dochodzi dodatkowa tarcza na feldze i czujnik mocowany przy dyfrze ale to nie ma nic do samego dyfra. O ile się nie mylę to są identyczne.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Czw 21:01, 15 Gru 2011    Temat postu:

w serwicemanualu bebechy są takie same. jak wyjmiesz wał to zobacz co ze sprzęgłem przeciążeniowym bo może tu jest problem.
oczywiście najpierw spuść olej i zobacz czy tam nie ma jakich kawałków zębów czy tez opiłków - wtedy wiadomo będzie od razu co jest.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marian07 dnia Czw 21:04, 15 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Czw 22:37, 15 Gru 2011    Temat postu:

marian07 napisał:

oczywiście najpierw spuść olej i zobacz czy tam nie ma jakich kawałków zębów czy tez opiłków - wtedy wiadomo będzie od razu co jest.

Takich detali nie piszę, bo to jest chyba oczywiste Very Happy
Ja bym go nawet na palce spuszczał, żeby wyczuć czy coś jest w oleju Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Czw 22:58, 15 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Pią 20:30, 16 Gru 2011    Temat postu:

Obstawiam nie sam talerz z atakiem ,a wieloklin na zabieraku i współpracujący z nim element . U mnie kiedyś tak się wyrobiło,i objawy były j/w.[/img]

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Nie 15:19, 18 Gru 2011    Temat postu:

HONDA się popsuła? Jakoś to chyba rzadkość! Jak pościsz tył na biegu w powietrzu to może hałasować, to normalne ale fakt, trzeba rozebrać i zobaczyć ale ta Japońska technika jest tak dobra, że nie wierzę w możliwości ukruszenia zębów czy coś w tym stylu.
Chyba, że od dawna coś hałasowało i się psuło i zostało zaniedbane aż się rozleciało.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
aras102
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 129
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Środa Wlkp.

 Post Wysłany: Nie 20:54, 18 Gru 2011    Temat postu:

Ciężko powiedzieć mi od kiedy to się działo.
W zamkniętym kasku nic nie słyszałem.
Przypadkowo pokręciłem kołem w czasie oględzin moto.
Zdziwiłem się delikatnym zacinamiem jakby ząb na ząb.
Później próba na stopce z kołkiem drewnianym.
Niekiedy słyszałem nawet jakby strzały.
Przekładnia ma też luz między zębami dosyć duży.
Na początku sezonu 2010 wymieniałem olej , stary był i niezbyt czysty.
Moto ma przejechane 135000km. na liczniku , ile rzeczywiście nie wiem.
W tej chwili mam zlokalizowaną przekładnie , tyle że od moto z systemami.Najbardziej mnie interesuje czy będzie ona pasować.
Przed świętami rozbiore starą. Strach pomyśleć jakby się zablokowało.
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Nie 21:23, 18 Gru 2011    Temat postu:

aras102 napisał:
...
W tej chwili mam zlokalizowaną przekładnie , tyle że od moto z systemami.Najbardziej mnie interesuje czy będzie ona pasować.
...

Aras102 poczytaj wcześniejsze posty Confused


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
aras102
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 129
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Środa Wlkp.

 Post Wysłany: Wto 5:54, 20 Gru 2011    Temat postu:

Gość mi przesłał fotki i mam zastrzeżenia z zewnątrz , a bebechy to może takie same.Po świętach zakupie i zobaczymy.
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Wto 7:23, 20 Gru 2011    Temat postu:

Może najpierw rozbierz stary zanim kupisz nowy??!!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Śro 10:21, 21 Gru 2011    Temat postu:

ano właśnie, dodatkowy niepotrzebny dyfer to zamrożona kasa.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
aras102
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 129
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Środa Wlkp.

 Post Wysłany: Śro 19:14, 28 Mar 2012    Temat postu:

Powitać
Niestety długo to trwało , poszedłem na pewniaka ,zakupiłem używaną przekładnie z przebiegiem podobno 70tyś. w firmie sprzedającej części używane ( Motokaziu Leszno , 200zł , jak co mają jeszcze jedną .)
Po rozebraniu mojej posypały się podkładki jakieś przemelone i ogólnie łożyska bardzo chałasowały.Oczywiście do wymiany przy okazji zabierak , i to coś w starej przekładni też zniszczone.
Teraz w czasie jazdy cisza ,,jak makiem zasiał"
Przebieg na starej przekładni ok. 120tyś.
Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za rady.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Śro 19:19, 28 Mar 2012    Temat postu:

Dziwne to trochę, u mnie przebieg podobny, a jak rozbierałem w zeszłym roku to praktycznie śladu zużycia nie było widać.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ErneST dnia Śro 19:20, 28 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1132
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Śro 22:51, 28 Mar 2012    Temat postu:

Ja serwisuję swoją Pancię, tak jak każe instrukcja. Olej w dyfrze co 24 tyś, Spotkałem się już z takimi "mecenasami" którzy myśleli że tylko łańcuch jest do obsługi,a dyfer jest"bezobsługowy" W swojej codziennej pracy,spotykam się z takim lekceważeniem dbania o podstawową sprawność pojazdów,że czasem zastanawiam się czy ludzie są aż takimi kamikadze? czy po prostu głupcami?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkielek1
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Czw 18:32, 29 Mar 2012    Temat postu:

marian07 napisał:
w serwicemanualu bebechy są takie same. jak wyjmiesz wał to zobacz co ze sprzęgłem przeciążeniowym bo może tu jest problem.
oczywiście najpierw spuść olej i zobacz czy tam nie ma jakich kawałków zębów czy tez opiłków - wtedy wiadomo będzie od razu co jest.




ja mam pytanie odnośnie tego sprzęgła przeciążeniowego, w którymmiejscu sie znajduje? u mnie cisza w czasie jazdy ale czasami jak ruszam to słysze taki stuk w dyfrze, nie rozbieram bo wydaje mi sie ze to w zabieraku tylnego koła, jak napisłem tylko czasami i raczej jak załadowany z plecakiem jade albo troche szybszy start ze świateł. raz stuk raz nie stuk Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Czw 20:16, 29 Mar 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

element nr 6 jest sprężyną dociskany do 1. wszystko to jest schowane w "puszce" 8, na stałe praktycznie.
przy dużych przeciążeniach 6 się cofnie poprzez ugięcie sprężyny, wtedy stuknie raz, albo serią.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkielek1
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Nie 12:33, 01 Kwi 2012    Temat postu:

dziękia za odpowiedz, a czy to groźne jest czy mamsię tym nie przejmować?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Nie 21:16, 01 Kwi 2012    Temat postu:

dopóki nie przeszkadza (tzn nie pozwala normalnie dać po garach) bym sie nie przejmował, w końcu po to jest to sprzęgło żeby w razie zbytniego przeciążenia zadziałało.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie tył, wahacz, amortyzator, dyfer » Dyfer
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group