FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
tylne koło st 1100 z ABS
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie tył, wahacz, amortyzator, dyfer » tylne koło st 1100 z ABS
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Franc1970
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dąbrowa Górnicza

 Post Wysłany: Wto 10:49, 21 Sie 2012    Temat postu: tylne koło st 1100 z ABS

Witam wszystkich i proszę o pomoc bo mnie już brakuje pomysłów i za niedługo będę mistrzem świata w wyciąganiu tylnego koła. Od pewnego czasu moje tylne koło jest przekrzywione tzn. koło w wahaczu od strony kardana jest bliżej wahacza niż po przeciwległej stronie. Oś sprawdziłem i jest prosta. Wymieniłem wahacz gdyż stary nadawał się na złom. Mimo tego nadal jest ten sam problem. Felga nie ma bicia, brak luzów na łożysku. Może mi ktoś podpowiedzieć jak wycentrować koło.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 19:38, 21 Sie 2012    Temat postu:

A czy pancię ściąga na jakąś stronę Question
Bo przy kardanie to nie ma możliwości ustawiania koła jak przy łańcuchu.
Prawa część wahacza ma inną średnicę niż lawa, więc może tak ma być, że odległości są różne Question
Muszę to sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ryba
junior
junior


Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Wto 20:04, 21 Sie 2012    Temat postu:

Pierwsze najistotniejsze sprawdzenie - moto zostawia jeden ślad czy dwa?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Franc1970
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dąbrowa Górnicza

 Post Wysłany: Wto 20:05, 21 Sie 2012    Temat postu:

No niestety motorek ściąga na prawo, zmierzyłem jeszcze odległości felgi od wahacza i tak z lewej strony jest ok. 4-4,5 cm a z prawej strony ok. 2 cm. Jeszcze się zastanawiam czy coś się nie stało z samą oponą? ale i tak te odległości powinny być chyba równe.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 20:57, 21 Sie 2012    Temat postu: Re: tylne koło st 1100 z ABS

Franc1970 napisał:
... Wymieniłem wahacz gdyż stary nadawał się na złom. Mimo tego nadal jest ten sam problem. ..

Wynikałoby z tego, że ten problem Miałeś wcześniej Question
Obawiam się, że problem może być poważniejszy.
Może moto było walnięte Question
Jedynie możesz to sprawdzić przez laserową kontrolę geometrii.
Robią to w tej chwili na miejscu u klienta (koszt ok 250 PLN). W swoich stronach nie powinieneś mieć problemów z taką usługą.

A taniej sprawdzić, jak pisze Ryba, na kawałku wilgotnego asfaltu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Wto 21:18, 21 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Franc1970
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dąbrowa Górnicza

 Post Wysłany: Śro 6:56, 22 Sie 2012    Temat postu:

Oby krzywa rama nie była prawdą, a zwłaszcza że jak by była krzywa rama to nie powinna mieć nic wspólnego z wahaczem gdyż to jest inny element i tam odległości powinny być takie same. Może opowiem to tak- Jak sprowadziłem motorek w 2011r musiałem w nim wymienić oponę, na szybko kupiłem nawet szerszą i wszystko było OK. W tym roku przed sezonem kupiłem nową oponę wg parametrów Hondy ale z niższym indeksem nośności. Po założeniu było OK. Raz miałem przygodę jak gość mi wyjechał i musiałem dać ostro po heblach, wtedy coś strzeliło ale nie zwracałem na to uwagi. Po pewnym czasie gdy pompowałem koło stwierdziłem że mam otartą oponę na rancie z prawej strony, okazało się że blachy z wahacza w tym miejscu przez rdzę zostały wypchnięte dlatego wymieniłem wahacz. Może jest jeszcze inna opcja że coś zkiepściłem przy wymianie wahacza, gdyż wg moich wyliczeń błąd jest nie cały. 1mm co na tym promieniu felgi da ok 1 cm.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Franc1970 dnia Śro 7:31, 22 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 19:51, 22 Sie 2012    Temat postu:

Franc1970 napisał:
Oby krzywa rama nie była prawdą, a zwłaszcza że jak by była krzywa rama to nie powinna mieć nic wspólnego z wahaczem gdyż to jest inny element i tam odległości powinny być takie same. Może opowiem to tak- Jak sprowadziłem motorek w 2011r musiałem w nim wymienić oponę, na szybko kupiłem nawet szerszą i wszystko było OK. W tym roku przed sezonem kupiłem nową oponę wg parametrów Hondy ale z niższym indeksem nośności. Po założeniu było OK. Raz miałem przygodę jak gość mi wyjechał i musiałem dać ostro po heblach, wtedy coś strzeliło ale nie zwracałem na to uwagi. Po pewnym czasie gdy pompowałem koło stwierdziłem że mam otartą oponę na rancie z prawej strony, okazało się że blachy z wahacza w tym miejscu przez rdzę zostały wypchnięte dlatego wymieniłem wahacz. Może jest jeszcze inna opcja że coś zkiepściłem przy wymianie wahacza, gdyż wg moich wyliczeń błąd jest nie cały. 1mm co na tym promieniu felgi da ok 1 cm.

Piotrek, chyba jesteś przewrażliwiony.
Właśnie wróciłem z garażu i odległości nie są jednakowe. Robiłem pomiar na szybko ale odległości są zbliżone do tych co podawałeś wyżej. (2,5 cm od felgi do wahacza - wypłaszczenia na oponę)
Co ciekawe to wymiarowa opona do wahacza od strony dyfra ma ok. 1 cm luzu.
Jak wcześniej miałeś założoną szerszą, to nic dziwnego, że mogło ją przytrzeć.
Dziwi jednak to ściąganie na prawo Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 20:05, 22 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Franc1970
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dąbrowa Górnicza

 Post Wysłany: Śro 20:17, 22 Sie 2012    Temat postu:

Dzięki za info (2,5 cm od felgi do wahacza ) ale mam prośbę czy to jest od prawej czy lewej strony?. Ponadto jak mi podpowiedzieliście sprawdziłem motorek na wodzie- ślad jest idealny bez żadnych przestawień. mam jeszcze jedną sugestię, mogło coś się stać z oponą bo na jej bieżniku po prawej stronie przez cały obwód jest mała sznita, czy aby nie poszły mi druty a i jeszcze jedno. Nie wiem czy jest różnica ale kupiłem wahacz do hondy bez ABS a ja go mam.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Śro 20:19, 22 Sie 2012    Temat postu:

Mogłeś jeszcze pomylić stronami tulejki na ośce ale chyba wtedy nie zamontowałbyś koła i zacisku.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Franc1970
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dąbrowa Górnicza

 Post Wysłany: Śro 20:24, 22 Sie 2012    Temat postu:

O której tulei mówisz od zacisków czy od dyfra. Od dyfra jest Ok. a od zacisków jest obojętna strona, przemierzone !

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 20:34, 22 Sie 2012    Temat postu:

Franc1970 napisał:
Dzięki za info (2,5 cm od felgi do wahacza ) ale mam prośbę czy to jest od prawej czy lewej strony?. Ponadto jak mi podpowiedzieliście sprawdziłem motorek na wodzie- ślad jest idealny bez żadnych przestawień. mam jeszcze jedną sugestię, mogło coś się stać z oponą bo na jej bieżniku po prawej stronie przez cały obwód jest mała sznita, czy aby nie poszły mi druty a i jeszcze jedno. Nie wiem czy jest różnica ale kupiłem wahacz do hondy bez ABS a ja go mam.

2, 5 od strony dyfra (prawa).
ABS nic tu nie ma bo uchwyt do czujnika masz przy dyfrze. Kwestia roczników, ale wahacze są chyba jednakowe od początku produkcji Question
Przy CBS dochodzą dodatkowe uchwyty do przewodów hamulcowych na lewej stronie.
A oponę obowiązkowo do przeglądu Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Śro 20:37, 22 Sie 2012    Temat postu:

Stronami w sensie ta od dyfra na stronę zacisku.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Franc1970
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dąbrowa Górnicza

 Post Wysłany: Śro 20:48, 22 Sie 2012    Temat postu:

To spoko, tuleje są ok wg serwisówki, zastanawiam się jeszcze czy coś nie poszło w kardanie, w piątek mam wolne i zamykam się z tym tym tatem w garażu, Wszelkie sugestie mile widziane. Musze to zrobić do zlotu bo inaczej zostanie mi dojazd puszką.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 21:05, 22 Sie 2012    Temat postu:

Franc1970 napisał:
.... Wszelkie sugestie mile widziane. Musze to zrobić do zlotu bo inaczej zostanie mi dojazd puszką.

Ja bym zaczął od opony i wywaźenia koła. Może więcej nie trzeba będzie grzebać.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Franc1970
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dąbrowa Górnicza

 Post Wysłany: Śro 21:09, 22 Sie 2012    Temat postu:

r.urbanski- oby Twoja mądrość była wielka. Ale dla pewności sprawdzę co będę mógł

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 22:19, 22 Sie 2012    Temat postu:

Co do ściągania, to sprawdź też przednią oponę. Sprawdź czy kierownica się gdzieś nie blokuje. Rozlej wodę na asfalcie, staraj się przejechać po niej prosto i zobacz czy jest jeden ślad.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Franc1970
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dąbrowa Górnicza

 Post Wysłany: Czw 5:33, 23 Sie 2012    Temat postu:

Wczoraj sprawdzałem na mokrym asfalcie i mam tylko jeden ślad jak w podręczniku. W piątek zabieram się za niego i zobaczymy.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Czw 20:27, 23 Sie 2012    Temat postu:

Franc1970 napisał:
Wczoraj sprawdzałem na mokrym asfalcie i mam tylko jeden ślad jak w podręczniku.. .

Tago bym taki pewny nie był. Jeśli zjechałeś z mokrego to bdziesz miał jeden ślad, bo tylna opona (dużo szersza) zakryła ślad przedniej.
Zatrzymaj moto na mokrym i pod motorem porównaj ślady (nawet cofnij moto o kilkanaście cm.)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Franc1970
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dąbrowa Górnicza

 Post Wysłany: Pon 10:37, 27 Sie 2012    Temat postu:

No i wykryłem ale dzięki wszystkim za podpowiedzi. Przyczyna- uszkodzenie wewnętrzne opony, jak ją zdjąłem z feli to prawie się pod własnym ciężarem złożyła.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie tył, wahacz, amortyzator, dyfer » tylne koło st 1100 z ABS
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group