FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Dyfer, zabierak, połączenie wielowypustowe.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie tył, wahacz, amortyzator, dyfer » Dyfer, zabierak, połączenie wielowypustowe.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciejb4
junior
junior


Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gdańsk/Suwałki

 Post Wysłany: Śro 16:17, 08 Maj 2013    Temat postu: Dyfer, zabierak, połączenie wielowypustowe.

Witam,

zdjąłem koło w celu sprawdzenia stanu tego wielowypustu i oto co zastałem:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

1999r., 80kkm, zero smaru, na zębach jest luz

1. Szukam zabieraka + tego wielowpustu w dyfrze albo cały dyfer. Ktoś może ma za dużo? Confused
2. Tulejki znajdujące się w gumach zabieraka siedzą luźno (1-2 mm luzu), do tego ich otwory nie są okrągłe tylko jajowate - czyli dodatkowy luz. Do wymiany czy tak ma być?

Nie smarowałem tego, bo się bałem, że to pogorszy sprawę i zęby przeskoczą... Jakieś rady? Shocked


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 19:27, 08 Maj 2013    Temat postu:

Zęby nasmaruj. Nie przeskoczą. Zabierak w Lucasie, jeszcze miesiąc temu, kosztował 150zł. Teraz coś ok. 190 i powinni mieć niemalże od ręki.
Jak już masz wszystko na wierzchu, to sprawdź też łożyska. Co prawda, je najlepiej sprawdzić na założonym kole.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
maciejb4
junior
junior


Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gdańsk/Suwałki

 Post Wysłany: Czw 20:09, 09 Maj 2013    Temat postu:

dobra, poradze sobie, temat do skasowania.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Czw 23:55, 09 Maj 2013    Temat postu:

ożeszszszzszz fuck
takiego gnoju to dawno nie widziałem
przecież tam nie ma nawet połowy wielowypustu!
albo Twoje moto ma z 500tyś przebiegu, albo non stop ktoś na laczku chodził!
podobny motyw miałem w XRV750 na wielowypuście wałka zdawczego koła łacuchowego ale motocykl miał na pewno grubo ponad 200tyś przebiegu


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Czw 23:58, 09 Maj 2013    Temat postu:

napisz jeszcze proszę jakie masz pomysły - jestem ciekawy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
maciejb4
junior
junior


Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gdańsk/Suwałki

 Post Wysłany: Pią 15:25, 10 Maj 2013    Temat postu:

konrad1f, tak samo zareagowałem jak to zobaczyłem, myślę ze po prostu nikt tam nie zaglądał i nie smarował.

Wg mnie zadbany wielowypust powinien chodzić i chodzić i chodzić..., no ale co zrobić skoro wg niektórych motocykl z wałem jest "bezobsługowy" Shocked

Jakie mam pomysły?
Chce kupić używane części w lepszym stanie. Czyli ten zabierak + wpust w dyfrze lub cały dyfer. Najlepiej od jednej maszyny. Nowe za drogie Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Nie 0:22, 12 Maj 2013    Temat postu:

no ale oponę co jakiś czas trzeba wymienić a do tego koło trzeba zdjąć
każdy średnio rozgarnięty wulkanizator zwróciłby na to uwagę


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 14:06, 12 Maj 2013    Temat postu:

Faktycznie, przyglądając się dokładniej, nie najlepiej to wygląda. Ja powiem tak; pomimo iż choć raz do roku ściągam koło i przy okazji zostaje nałożony smar na połączenie, to przy kolejnym demontażu jest tam sucho. W ub. roku, bodajże na początku Września, też był założony nowy smar. Teraz na wiosnę, przy wymianie opony wielkie zdziwienie. Sucho i ani śladu smaru!
Mechanik twierdzi, że jest to najgorzej zabezpieczone miejsce i trochę deszczu w połączeniu z temperaturą, wypłukuje smar.
Jezeli będziesz wymieniał zebatki, to ta wewnętrzna stanowi całość z kołem talerzowym. Więc musisz też od razu zakupić wałek atakujący od tego koła. Stanowi to komplet.

A jakie były objawy, że chciałeś tam zajrzeć?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
maciejb4
junior
junior


Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gdańsk/Suwałki

 Post Wysłany: Nie 16:37, 12 Maj 2013    Temat postu:

Zajrzałem, bo moto mam od zeszłego sezonu, zrobiłem 2.5kkm i chciałem zobaczyć co i jak przed rozpoczęciem sezonu.

Na moto czuje malutkie drgania na kierownicy i w podnóżkach przy prędkości 80-100. Opony wymieniam w tym tygodniu, bo zjechane. Do tego przednia wyje, szczególnie w zakrętach.

Przerabiam właśnie temat używanego dyfra i zabieraka w dużo lepszym stanie. Chce wymienić ten dyfer, zabierak, gumy zabieraka, opony i być spokojny o napęd, że mi się nie rozpieprzy podczas wakacyjnych wypadów. Może przy tym rozwiąże się problem z drganiami i wyciem, kto wie Smile

PS: Na połączeniu wielowystowym powinien być oring uszczelniający, u mnie nie było....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciejb4 dnia Nie 16:39, 12 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
rider
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kraków

 Post Wysłany: Nie 19:31, 12 Maj 2013    Temat postu:

Cytat:
Na połączeniu wielowystowym powinien być oring uszczelniający, u mnie nie było....


Jak robiłem łożyska w moim moto to doszukałem się w zabieraku nawet dwóch oringów
50X3,5 i 39X2,5

Pozdrawiam rider Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Pon 1:56, 13 Maj 2013    Temat postu:

jerzyk - nikt normalny nie bedzie rozbierał przekładni, kupuje się całą w obudowie

jakby co to mam na zbyciu Wink
zabieraka już nie ma bo Filuth wziął z kołem


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
maciejb4
junior
junior


Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gdańsk/Suwałki

 Post Wysłany: Pon 14:23, 13 Maj 2013    Temat postu:

konrad1f napisał:

jakby co to mam na zbyciu Wink
zabieraka już nie ma bo Filuth wziął z kołem


Będę miał na uwadze Smile na razie szukam kompletu z zabierakiem, bo sam zabierak podejrzewam, że będzie ciężko, a nie chce starego montować bo szkoda przekładni.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Pon 20:23, 13 Maj 2013    Temat postu:

Do smarowania polecam smar litowo - molibdenowy np. Litomos EP-25, jest to smar wysokotemperaturowy i nie wypłynie tak szybko jak ŁT 43

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ErneST dnia Pon 20:24, 13 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 21:14, 13 Maj 2013    Temat postu:

[quote="konrad1f"]jerzyk - nikt normalny nie bedzie rozbierał przekładni, kupuje się całą w obudowie

]konrad, miałem na myśli, zakup np. na allegro. Tam różni goście, sprzedają różne rzeczy. nowy jest oczywiście w komplecie. Jednak cena, to połowa przeciętnej panci Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
maciejb4
junior
junior


Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gdańsk/Suwałki

 Post Wysłany: Wto 14:17, 18 Cze 2013    Temat postu:

Naprawione. Przez brak czasu, pieniędzy i sesję na studiach zajęło mi to 1,5 miesiąca. Moto stało niejeżdżone.

Kupiłem używany zabierak i dyfer.
Przekładnia ze zdjęcia po prawej ma 10kkm więcej nawinięte niż moja Shocked

[link widoczny dla zalogowanych]

Włożyłem oringi, nasmarowałem, złożyłem. Koło się kręci, jest cacy.

Wymarzony urlop lipcowy zapowiada się ciekawie Smile

Pozdrawiam i życzę szerokości!
maciej


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 20:30, 18 Cze 2013    Temat postu:

To raczej Twoja ma, co najmniej dwa razy tyle, ile masz na liczniku. Ktoś się pewnie, licznikiem pobawił. Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Pią 11:05, 21 Cze 2013    Temat postu:

albo to chodziło od dawien dawna na sucho, ewentualnie deszczówką kiedyś przesmarowane i tak wydarło

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie tył, wahacz, amortyzator, dyfer » Dyfer, zabierak, połączenie wielowypustowe.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group