FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Łożysko tylnego koła
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie tył, wahacz, amortyzator, dyfer » Łożysko tylnego koła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grasser
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasło/Kraków

 Post Wysłany: Sob 17:59, 23 Sty 2010    Temat postu: Łożysko tylnego koła

Witam. Znalazlem katalog czesci ale nie ma w nim wymiarow dla jednego z lozysk.

[link widoczny dla zalogowanych]

czesc numer 17. Jeśli ktos posiada wymiary tego elementu prosze o informacje.

Z góry dzieki


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
piotrkiller
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 9:25, 24 Sty 2010    Temat postu:

prawe łożysko z książki serwisowej rozmiar 20x47x 20,6
lewe łożysko z książki serwisowej ma tylko symbol 6204UU tam dochodziu jeszcze simering. wymieniałem ale wyrzuciłem. ale po symbolu znajdziesz wymiary.pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
piotrkiller
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 9:30, 24 Sty 2010    Temat postu:

Łożyska 6204UU - wymiary 20x47x14 .pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
piotrkiller
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 10:14, 24 Sty 2010    Temat postu:

najlepiej kupować markowe łożyska.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotrkiller dnia Nie 17:38, 07 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grasser
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasło/Kraków

 Post Wysłany: Nie 13:14, 24 Sty 2010    Temat postu:

Dzieki za wymiary lozyska.
Ostatni post chyba nie do tego tematu mial byc Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grasser dnia Nie 17:16, 07 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grasser
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasło/Kraków

 Post Wysłany: Nie 17:22, 07 Lut 2010    Temat postu:

Kolejne pytanie z serii o łożyskach Wink co oznacza owo UU lub UUI po kodzie łożyska ? Czym różni się np 6204 UUI od 6204 2Z ? czy fakt że nie moge znalezc odpowiedników to poprostu efekt niekonsekwencji w nazewnictwie łożysk przez różnych producentów ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
piotrkiller
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 17:35, 07 Lut 2010    Temat postu:

Dziwne że podając symbol nie moga znależć łożyska.czyżby nie mieli katalogów? A nie prościej byłoby je wybić zanieśc jak ja to zrobiłem i od razu mi dobrali odpowiednie wraz z simeringiem.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grasser
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasło/Kraków

 Post Wysłany: Nie 18:15, 07 Lut 2010    Temat postu:

Hm przegladam po katalogach po prostu i nie moge dopasowac Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 429
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Pon 15:28, 08 Lut 2010    Temat postu:

Oznaczenie na łożyskach ZZ to obustronnie zamkniete.Czyli muszą miec te blaszki po obu stronach,żeby nie wpuszczac wody i nie wytapiał się smar.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Goguś dnia Pon 15:29, 08 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grasser
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasło/Kraków

 Post Wysłany: Pon 22:41, 08 Lut 2010    Temat postu:

ok a UUI ? Wink bo takie powinno byc do ST na kolo.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
piotrkiller
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 8:13, 09 Lut 2010    Temat postu:

z tego co mi powiedzieli w hurtowni łożysk to symbole UU na łożyskach to stare symbole łożysk japiońskich ponad 20 letnie.teraz symbole się pozmieniały i np UU może oznaczać ZZ czyli obustronnie zamknięte.Naprawdę mówię ci zanieś stare łożyska to ci dobiorą nowe i po co rozkładać symbole na czynniki pierwsze. i tak z tym nie dojdziemy.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pią 21:44, 12 Lut 2010    Temat postu:

Łożyska do tylnego koła są ogólnie dostępne, wymieniłem bo mi huczały.
Niestety okazało się, że Japońskie łożyska są w takim motocyklu mao wrażliwe na zużycie, po wymianie szum pozostał, zmieniłem tylną oponę i było ok Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
karas804
bywalec
bywalec


Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sobiemyśl/Limerick

 Post Wysłany: Czw 18:42, 05 Maj 2011    Temat postu: łożyska tylnego koła

Witam,
Wiem, że trochę odkopię temat ale chcę wymienić u siebie łożyska w kołach i chodzi mi o łożysko o rozmiarach 20x47x20.6. Czy to jest łożysko dwurzędowe, bo takie znalazłem na necie a jak poszedłem do Irlandzkiego sklepu z łożyskami to facet szukał w katalogu z łożyskami jednorzędowymi i stwierdził, że nie ma. Na internecie znalazłem takie o symbolu 3204 2RS lub 5204 2RS. Wymiary mają takie same a różnią się tylko ceną.
P.S. Resztę łożysk kupiłem w tym irlandzkim sklepie i co się okazało ...NSK Made in Poland (13 euro za sztukę)
Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 477
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Czw 20:36, 12 Maj 2011    Temat postu:

Dobre bo Polskie

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
rider
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 248
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kraków

 Post Wysłany: Nie 8:36, 04 Lis 2012    Temat postu:

Witam.
Podbijam temat łożysk w tylnym kole, bo nie chcę zakładać nowego tematu. Takie pytanko, czy oba łożyska w tylnej piaście wyciąga się w tym samym kierunku, tj. do tarczy hamulca przez uszczelniacz czy może każde można wycisnąć w swoją stronę. Pytam bo rozebrałem tył, uszczelniacz sam się rozpadł i wyciągną, ale wydaje się troszkę bez sensu przeciskać łożysko od zabieraka przez całą piastę, aż do tarczy. Może ktoś wymieniał łożyska i pamięta gdzie piasta ma podtoczenia oporowe.

Pozdrawiam rider Twisted Evil

Łożyska wybite bez strat, jutro na zakupy i może po południu jazda próbna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rider dnia Nie 20:41, 04 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Wto 22:12, 06 Lis 2012    Temat postu:

Już wiem że dałeś radę ! Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
rider
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 248
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kraków

 Post Wysłany: Czw 13:50, 08 Lis 2012    Temat postu:

Dopiero dzisiaj poskładałem całość do kupy, tarcza przetoczona, nówki klocki i wszystkie manele w kole i pod zabierakiem. Całość pracuje pikobello, jutro jak pogoda dopisze wyskoczę na jazdę próbną, bo dzisiaj tak tylko po okolicy w roboczym ubraniu i z kompletem kluczy w kufrze.
Pozdrawiam rider Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Felek
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 93
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gubin

 Post Wysłany: Czw 19:33, 08 Lis 2012    Temat postu:

Hmmm! Toczyłeś tylną tarczę hamulcową ? To niezgodne z sztuką. Mam złe doświadczenia w tej materii.Przećwiczyłem to na przednich tarczach Yamahy xj 900 S i po kilku hamowaniach tarcze zwichrowały się i były do wyrzucenia chociaż nie przekroczyłem granicy grubości tarcz.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
.
.


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2115
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 20:33, 08 Lis 2012    Temat postu:

Tu się muszę zgodzić Grześku z Felkiem. Masz pw.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1286
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Pią 8:28, 09 Lis 2012    Temat postu:

Do przetaczania jak i wytworzenia tarcz służą specjane przyżądy ,i nie można tego rabić zwykłą tokarką , gdzie przy tarczach samochodowych co niektórzy tak robili i jakoś to było w myśl zasady ,,POLAK POTRAFI,, a i czasy były kiedyś inne . Ztarczą motocyklowa jest znacznie gożej -wszelkie obróbki tylko i wyłącznie za pomocą odpowiednich przyżądów a i to wydaję się być kompletnie w motocyklu bez zasadne poniewaz po takim zabiegu zdecydowanie szybciej zużywają się klocki nim się wszystko dotrze ,a temperatury jakie po takim zabiegu powstają przy chamowaniu są zdecydowanie większe co z kolei powoduje większą wrażliwość tarczy na odkształcanie (bicie) , i tu pewnie przykład Felka będzie dobrym przykładem ,a mianowicie wymiar nie został przekroczny a po kilku hamowaniach tarcze się zwichrowały ---------ale pierwsze hamowania były pewnie dobre i nawet może bardziej skuteczne-i to była pewnie przyczyna,ponieważ jeśli nawet zrobiono to w miarę dobrze ,tarcze nie zoatały dotarte - wynik =hamowanie +temperatura = krzywa tarcza ....po takim zabiegu trzeba hamować bardzo delikatnie aby dotrzeć tarczę i klocki ,aż się zeszkliwią .Uważam ,że tarcz nie należy przetaczać , a jeśli już , to chyba że w nagłych wypadkach i ze względów ekonomicznych ale raczej tylko w samochodach .................

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Felek
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 93
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gubin

 Post Wysłany: Pią 20:36, 09 Lis 2012    Temat postu:

Dla ścisłości; tarcze zostały przeszlifowane na magnesówce bo toczenia nie dało się wykonać ,wychodziła nierówna powierzchnia jakby tarka.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2165
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pią 21:07, 09 Lis 2012    Temat postu:

Felek napisał:
Dla ścisłości; tarcze zostały przeszlifowane na magnesówce bo toczenia nie dało się wykonać ,wychodziła nierówna powierzchnia jakby tarka.

Rider – przetaczanie tarcz hamulcowych w moto - to chyba jakaś pomyłka.
Jestem po obróbce skrawaniem (i tu pozdrowienia dla Mirka i Dudiego) i jedyny sprzęt do tego typu zabiegów to pozioma szlifierka ze stołem magnesowym.
Do tego odpowiedni kamień i odpowiednia ilość chłodziwa.
Nie wyobrażam sobie fizycznie, jak można przetoczyć tak cienką tarczę (ale Polak potrafi).
Ale jak podaje Felek to też ryzykowna sprawa, może było coś nie tak.
W procesie produkcji tarcze też nie są idealne i w pewnym etapie są szlifowane tylko na odpowiednim sprzęcie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Pią 21:17, 09 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
rider
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 248
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kraków

 Post Wysłany: Sob 18:11, 10 Lis 2012    Temat postu:

Witam.
Panowie nie ma o co kruszyć kopi po próżnicy, tarcza przetoczona i basta.
Na razie nie bije, a hamulce gumowate jak to po wymianie klocków.
Dodam że do obróbki został wykonany specjalny uchwyt, który zapewnił odpowiednią sztywność podczas toczenia. Co będzie dalej zobaczymy, jak mawiali starożytni żydowie "Pażywiom uwidim", póki co wszystko OK.
Pozdrawiam rider Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
siwy
junior
junior


Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 10
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Włocławek

 Post Wysłany: Nie 16:36, 28 Sty 2018    Temat postu:

Witam,
mam pytanie odnośnie łożysk:
*20x47x14 tu jest sprawa jasna, proste łożysko kulkowe
*20x47x20,6 - jest to łożysko skośne dwurzędowe? innych w takim rozmiarze w zasadzie nie widzę. Nazwa "skośne" to się odnosi do jego budowy wewnętrznej czy z zewnątrz jest z jednej strony węższe i wbija się je jak klin?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie tył, wahacz, amortyzator, dyfer » Łożysko tylnego koła
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group