FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wahacz
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie tył, wahacz, amortyzator, dyfer » Wahacz
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Wto 19:22, 13 Gru 2011    Temat postu: Wahacz

Dziś za namową kolegi zdemontowaliśmy wahacz, nie bardzo byłem chętny do tej czynności bo motor z 2000 i wyglądał zdrowo.
I bardzo dobrze się stało. Rdzy pod impulsem młoteczka jest od groma , więc podejrzewam ze za dwa trzy sezony to by lipa była .
Jutro na piaskowanie; potem porządne lakierowanie z zabezpieczeniem wewnętrznych przestrzeni i bedziem do końca zimy spać spokojnie.

Namawiam wszystkich do solidnego sprawdzenia stanu tego elementu!!!!!!. Odgrzebcie otwory odwadniające jeśli wcześniej jakiś niekumaty motonita je zamalował a tym samym przytkał.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Śro 17:42, 14 Gru 2011    Temat postu:

Obejrzyjcie to: http://www.youtube.com/watch?v=BSXtis5FRus

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Śro 21:19, 14 Gru 2011    Temat postu:

nie, aż takiego totalnego zeżarcia nie ma, ale jak się wahacz weźmie w ręce i pomacha nim to słychać jak rdza się w środku przemieszcza. To znak żeby coś z tym zrobić bo go zeźre jak na filmiku.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkielek1
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Czw 16:10, 15 Gru 2011    Temat postu:

no ładnie zżarte, mirek patrzył jak kupiłem i stwierdził że zdrowy ale dla pewności jeszcze sprawdze Wink
aż nie chce się wierzyć że pancia z 2000 roku tak zgniła, znaczy sie wachacz.
wydaje mi się że twoja pancia to anglik.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Czw 20:55, 15 Gru 2011    Temat postu:

anglik oczywiście. (tylko że film nie dotyczy na szczęście mojej Laughing )
Powiem szczerze że miałem już motocykle z 89 i z 94 - no ale rdzy to tam nie było. Po mojemu technologia malowania fabrycznego jest do bani.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
krzysztof
bywalec
bywalec


Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kleszczów

 Post Wysłany: Pią 0:08, 04 Sty 2013    Temat postu:

czesc ! chłopaki a podpowiedzcie mi czy srubę od wahacza str lewa to przykręca sie do oporu czy jakis moment krecenia tam trzeba zastosowac ? bo prawa to w sumie do oporu wchodzi szybko a lewa ? z ta koronka ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pią 17:36, 04 Sty 2013    Temat postu:

krzysztof napisał:
czesc ! chłopaki a podpowiedzcie mi czy srubę od wahacza str lewa to przykręca sie do oporu czy jakis moment krecenia tam trzeba zastosowac ? bo prawa to w sumie do oporu wchodzi szybko a lewa ? z ta koronka ?

Patrząc na rysunki i tabele wynikałoby, że chodzi chyba o to:
Swing arm left pivot bolt locknut – 105 Nm;
Swing arm right pivot bolt – 105 Nm.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Pią 20:47, 04 Sty 2013    Temat postu:

jak skręcałem to zrobiliśmy to tak:
- pierwsza do oporu
- potem tę z koronką kolega dociągał, a ja machałem wahaczem góra dół - zrobiliśmy to więc na wyczucie i jest OK.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
krzysztof
bywalec
bywalec


Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kleszczów

 Post Wysłany: Pią 23:49, 04 Sty 2013    Temat postu:

dzieki za podpowiedz hmm tak tez zrobie chyba na wyczucie pozdro

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Bartek1
NOWY
NOWY


Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 18:44, 14 Sty 2016    Temat postu:

Pierwszy zimowy przeglad i wymiana opon przyniosla mi niemila niespodzianke... Po zdjeciu kola wyszlo na jaw, że ruda narobila troche szkód a poprzedni własciciel chyba wogole tam nie zagladal... Przy kupnie z kilkoma osobami cały motocykl zesmy przejzeli i nic zlego tam nie bylo widac.
Znajomy ślusarz mi powzmaniał caly wahacz, porzadnie go pamlowalem i jeszcze troche polata, ale chyba i tak musze pomyslec nad wymiana :/

Ma ktos jakies namiary na wahacz w stanie nadajacym sie do uzytku?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 11:18, 15 Sty 2016    Temat postu:

Bartek1 napisał:
Pierwszy zimowy przeglad i wymiana opon przyniosla mi niemila niespodzianke... Po zdjeciu kola wyszlo na jaw, że ruda narobila troche szkód a poprzedni własciciel chyba wogole tam nie zagladal... Przy kupnie z kilkoma osobami cały motocykl zesmy przejzeli i nic zlego tam nie bylo widac.
Znajomy ślusarz mi powzmaniał caly wahacz, porzadnie go pamlowalem i jeszcze troche polata, ale chyba i tak musze pomyslec nad wymiana :/

Ma ktos jakies namiary na wahacz w stanie nadajacym sie do uzytku?


He, he, w st, zaczynamy ogledziny właśnie od wachacza a nie od koloru. Zwłaszcza jeżeli chodzi o moto z wysp


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Bartek1
NOWY
NOWY


Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 17:03, 21 Sty 2016    Temat postu:

jerzyk napisał:
He, he, w st, zaczynamy ogledziny właśnie od wachacza a nie od koloru. Zwłaszcza jeżeli chodzi o moto z wysp


Dzieki za pomoc Very Happy Przy kupnie trzy osoby oprocz mnie go ogladaly i jakos nikt nic nie zauwazyl


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
krzychu.w
junior
junior


Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Sob 17:33, 11 Cze 2016    Temat postu:

Przy kupnie zazwyczaj wygląda w miarę dobrze. Rdzewieje od wewnątrz i do czsu gdy blachy nie zamieni w polakierowaną żyletkę to prawie jak to mòwią nic nie widać. Dopiero po zdjęciu jedno stuknięcie w odpowiednie miejsce i kilo rdzy (czytaj wahacza) wylatuje zrobionym otworem. Mój się rozpadł i do tego zgiął. Jezeli znacie kogos kto ma na zbyciu nawet taki do remontu to chętnie wezmę. Musi być prosty. Czasami zmieniamy cos na lepsze. Chętnie zaopiekuję się tym zdjętym. Ktokolwiek widział ktokolwiek wie...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Bartek1
NOWY
NOWY


Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 12:08, 17 Cze 2016    Temat postu:

Mam pytanie, możliwe że było to już gdzieś napisane, ale nie chce od nowa wszystkiego czytac :p Czy jest jakas różnica pomiedzy wahaczami z wersji z systemami i bez systemów? Chodzi mi czy każdy wahacz od st 1100 bedzie pasowal?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Felek
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gubin

 Post Wysłany: Pią 13:58, 17 Cze 2016    Temat postu:

Podłączę się pod temat;w moim ST 1100 anglik z systemami jest tak, że opa niemal ociera prawą stroną o wachacz. Jest co prawda luz w okolicach 1 mm ale na części obwodu opony widać ślady tarcia opony o wachacz. Jest to na tyle małe, że dopiero po uważnym przyjrzeniu się można zauważyć. Po przeczytaniu postu Bartka 1 pomyślałem, że może któryś z poprzednich wła scicieli coś kombinował i wymienił wachacz na niewłaściwy. Opona 160/70R17 Avon.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 16:01, 17 Cze 2016    Temat postu:

Hm, rozmiar jest dobry. Wchodzi przecież bez problemu, 170/60, więc to nie to. Szukał bym, raczej osiowości opony, skrzywienia wahacza, ramy itp.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szak
junior
junior


Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Olsztyn

 Post Wysłany: Czw 6:10, 18 Sie 2016    Temat postu:

Witam.
Podepnę się pod temat. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie wahacza, bez jego demontażu?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 10:35, 18 Sie 2016    Temat postu:

Jest. Położyć się pod moto i obejrzeć dokładnie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacekronin
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice

 Post Wysłany: Pon 20:59, 03 Gru 2018    Temat postu: Wahacz

Witam i ponawiam pytanie czy jest różnica pomiędzy wahaczami z motocykla z ABS-em i bez ABS-u. proszę o pilną radę bo chyba nie obejdzie się bez wymiany.Mam obawy czy wzmacnianie blachami podczas spawania nie zmieni jego geometrii.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacekronin
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice

 Post Wysłany: Pon 21:07, 03 Gru 2018    Temat postu: Wahacz

...oczywiście chodzi o ST 1100.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Pią 9:15, 14 Gru 2018    Temat postu:

Tak jest zajechany,że nie pójdzie wyspawać?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacekronin
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice

 Post Wysłany: Pią 22:49, 14 Gru 2018    Temat postu:

Wyspawać można jednak,trzeba brać pod uwagę że każdorazowe spawanie takiego elementu w jakimś stopniu zmieni jego geometrie / spawy jednak się kurczą /bez profesjonalnego stelaża który zachowa jego geometrię jest to naprawdę trudne,już to przerobiłem.Bardzo proszę o jednoznaczną odpowiedż,TAK czy NIE wahacz motocykla z ABS-em różni się od tego beż ABS-u,lub czy w stosunku do przekładni i felgi koła jest różnica.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacekronin dnia Pią 22:51, 14 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Wto 17:53, 25 Gru 2018    Temat postu:

Wyspawywałem 2, jeden od ST drugi od PC 800 od ST trochę się zbiegł, rozparłem kręconym podnośnikiem, założyłem koło i po problemie- jak skorodowane jest 3/4 wahacza to skąd wiesz ,ze teraz geometria jest ok?Sztuczny problem(spawanie) jak dla mnie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacekronin
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice

 Post Wysłany: Śro 13:59, 26 Gru 2018    Temat postu:

Ja wyspawałem 1 do swojej ST i wiem ile poprawek musiałem wykonać by wszystko było okey.Przede wszystkim bardzo ważne jest aby po takim remoncie ośka tylnego koła wchodziła do jej podparcia z lewej strony i przekładni lekko i dało się ją wsunąć tylko za pomocą dłoni,jeżeli do tego będzie potrzebne zbędne stukanie młotkiem to znaczy że jednak coś jest nie tak.Kolejna sprawa to żeby koło po zamontowaniu było w osi motocykla z możliwie jak największą dokładnością i nie mówię tu o centymetrach ale milimetrach.Jak to sprawdzić to osobny temat i bez czujnika laserowego się nie obejdzie.Po sprawdzeniu zbieżności koła z osią motocykla sprawdziłem to na drodze,przy prędkości 100 km/godzinę mogę spokojnie puścić kierownicę i motocykl idzie idealnie prosto nie ściąga w żadną stronę nawet w minimalnym stopniu idzie jak po szynach.Spawanie rzeczywiście nie jest tu problemem,problemem jest tylko dokładność i zbieżność po jego wykonaniu co przekłada się na na żywotność łożysk i przekładni,komfort pokonywania zakrętów czy to w lewo czy w prawo i przede wszystkim na bezpieczeństwo.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grzegorz białach
NOWY
NOWY


Dołączył: 16 Mar 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tczew

 Post Wysłany: Czw 19:21, 19 Mar 2020    Temat postu:

Witam. a myślał ktoś nad możliwością założenia tylnego wahacza z 1300 do 1100? czy nowy wahacz do 1100 jest w ogóle gdzieś dostępny ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie tył, wahacz, amortyzator, dyfer » Wahacz
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group