FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Ładowanie, alternator, regulator napięcia.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Ładowanie, alternator, regulator napięcia.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Wto 3:32, 30 Sie 2011    Temat postu:

voniu napisał:
Witajcie.
Niestety alternator wraca od przewinięcia nieprzewinięty, gdyż w zakładzie powiedzieli, że nie można rozebrać uzwojenia do przewinięcia bez uszkodzenia cewki, które to elementy zostały fabrycznie złożone bez możliwości ich rozbiórki bez szkód.
Mojego modeli SC23 nie można nigdzie dostać, także naszła mnie taka myśl - czy ktoś słyszał o zamianie 25 amperowego alternatora (SC23) na 40 amperowy(SC21)?
Na zdjęciu: [link widoczny dla zalogowanych] widać, ze napęd jest taki sam, tylko mój jest dokręcany do silnika 5-ma śrubami, a ten nowszy model 3-ma ( ale na oko otwory by pasowały, tylko 2 dziury musiałbym zaślepić - chyba, ze źle widzę). Oraz prostownik i diody są w samej "dupce" alternatora, czyli trza by przerobić trochę wiązkę. Ten nowszy model mogę dostać, bo znalazłem taki z CBR1000F, która miała wspólne z Pancią osprzęty.
Możecie coś podpowiedzieć w tej szalonej mojej koncepcji? Jest to realne?
Kuźwa, jestem w rozpaczy, bo moto stoi rozkręcone i nie mam czym się dostać do Jastrzębiej. Chyba, że wkręcę z powrotem ten niedoładowywujący alternator, a na drogę wezmę ładowarkę, by się podłączać na stacjach benzynowych pod gniazdko, jak już braknie prądu na rozruch.
Pozdrawiam wszystkich.


Pancie po 96 roku mialy mocniejsze alternatory. Jestes w temacie to sprawdz w serwisowce jakie sa w nowszych?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 16:43, 30 Sie 2011    Temat postu:

voniu napisał:
Nikt nic nie podpowie? Nierealny pomysł?
Że też mam takiego pecha - wszystkim altki śmigają, tylko ja się męczę, hłe hłe Laughing


voniu, nie wszystkim. Mi też padł w niedzielę. Dziś dałem go do przewinięcia. Gość, twierdzi, że już jeden taki zrobił. Największy problem widzi w ponownym przylutowaniu końcówek. Jeżeli się uda, to jutro dam znać co i jak.
Jak możesz, to wrzuć jeszcze zdjęcie tyłu obudowy, tam gdzie wychodzą kable.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Wto 19:04, 30 Sie 2011    Temat postu:

nie wiem, jak usuwać posty, a zrobiły mi się dwa takie same, więc pierwszy zmieniłem na taki wpis Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voniu dnia Wto 19:17, 30 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Wto 19:13, 30 Sie 2011    Temat postu:

mirekm71 napisał:


Pancie po 96 roku mialy mocniejsze alternatory. Jestes w temacie to sprawdz w serwisowce jakie sa w nowszych?

Sorki, ale nie zrozumiałem, o co Ci chodzi? Bo jeśli o ampery tych nowszych, to jak pisałem mają 40 amp. Chyba, ze o coś innego pytasz?


jerzyk, proszę - od strony kabli:
[link widoczny dla zalogowanych]


oraz masz jeszcze od środka:
[link widoczny dla zalogowanych]


Mój dzisiaj wrócił z zakładu, gdzie miał być przewinięty. Niestety nie podjęli się roboty z uwagi na niemożność wybicia uzwojenia bez uszkodzenia cewki. Na drugim zdjęciu widać, że kable rozchodzą się na uzwojenia poprzez taki szeroki plastyk, który niestety znajduje się pod cewką, która znów wbijana jest prasą, a ma tak cieniutki drucik, że za cholerę nie wiem, jak to można była spasować nie zrywając go. Fachowiec z zakładu też tego nie wie, więc mi odesłał altka w cholerę.

Także jak Tobie uda się gdzieś go naprawić, to poproszę o namiary Very Happy
Ja na razie składam, tak jak jest i przez zimę będę szukał używki albo kombinował z przekładką na 40-to amperowy.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 19:42, 30 Sie 2011    Temat postu:

voniu, o to mi chodziło.Myślę że Twój też jest do naprawy. Na zdjęciach widać, że już go ktoś, tam kiedyś rozbierał.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Wto 22:35, 30 Sie 2011    Temat postu:

No ale jerzyk, ty masz ten sam typ alternatora? Czy ten nowszy?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Śro 19:18, 31 Sie 2011    Temat postu:

jerzyk, altek wysłałem do Rzemienia i mam nadzieję, że będzie teraz ładował Very Happy
pochwal się, jak złożysz moto, ile volt daje teraz po przewinięciu Twój altek!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 21:04, 31 Sie 2011    Temat postu:

voniu napisał:
jerzyk, altek wysłałem do Rzemienia i mam nadzieję, że będzie teraz ładował Very Happy
pochwal się, jak złożysz moto, ile volt daje teraz po przewinięciu Twój altek!

Będzie dobrze. Przy okazji, wymień łożyska. SC04A84 jest nie typowe. Musisz je zamówić


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 21:37, 31 Sie 2011    Temat postu:

r.urbanski napisał:
voniu napisał:
Nikt nic nie podpowie? Nierealny pomysł?
Że też mam takiego pecha - wszystkim altki śmigają, tylko ja się męczę, hłe hłe Laughing

Pomysł może i realny ale widocznie nikt go nie przerabiał Question
Składaj stary altek i dawajcie do Jastrzębiej.
Zimą coś wykombinujesz z altkiem. Może trafi się na allegro jakiś Question a szkoda końca sezonu Exclamation

Altka masz już w naprawie. Jak by co, (przejście na 40A), to serwisówkę masz pod "ręką".
Tak jak rozmawialiśmy tlf.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Śro 22:16, 31 Sie 2011    Temat postu:

jerzyk napisał:
Przy okazji, wymień łożyska. SC04A84 jest nie typowe. Musisz je zamówić

Łożyska są jak ta lala - kąpiel w oleju dobrze na nie działa Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Śro 23:42, 31 Sie 2011    Temat postu:

voniu napisał:
mirekm71 napisał:


Pancie po 96 roku mialy mocniejsze alternatory. Jestes w temacie to sprawdz w serwisowce jakie sa w nowszych?

Sorki, ale nie zrozumiałem, o co Ci chodzi? Bo jeśli o ampery tych nowszych, to jak pisałem mają 40 amp. Chyba, ze o coś innego pytasz?


Chodzi o to, ze watpie, zeby byly zmiany w bloku i altek 40 amp powienien pasowac.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Pią 11:39, 02 Wrz 2011    Temat postu:

Blok silnika jest ten sam ja zmieniałem akurat z 40amper na 25amper.ATERNATOR 40AH jest skonstruowany identycznie jak samochodowy czyli chłodzony powietrzem,z regulatorem napięcia montowanym w nim i normalnymi szczotkami.Nowy ALTEK TO koszt ok 2100zł ten 40ah w stanach wyrwiesz za jakieś 1500 zeta ALE JEŚLI NIEMASZ SYSTEMÓW TYPU ABS ITP zbędne jest zakładanie tego raczej bardzo wadliwego alternatora powód jest taki DO DUPY jest osłonięty nagrzany altek potraktowany wodą z pod koła pęka i myślę że 60-70% Panci na forum ma takie altki jeśli pęka obudowa alternator zaczyna nabierać wibracji i pękają czesto zwoje na wirniku i po sprawie ja walczyłem z tym tematem całą zimę i poszłem na łatwiznę kupiłem altek starego typu + regulator i działa do alternatora 40ah montowana jest przekładnia z kołem kasującym luz między trybami napędu montowany na trzy śruby dwie pozosałe są konstrukcyjne pod altek starego typu przekładnię posiadam jak coś POZDRO LAPA

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Pią 13:23, 02 Wrz 2011    Temat postu:

Serdeczne dzięki za informacje - już bylem skłonny założyć ten 40amp, bo tylko taki znalazłem w używkach i to z CBR1000F, ale ostudziło mnie pękanie ich obudów.
Dzięki jerzykowi mam namiar na fachowca, który przewinie mi uzwojenie w moim starym, 20amp altku, także mam nadzieję, ze temat został wyczerpany Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Pią 19:08, 02 Wrz 2011    Temat postu:

a i jeszcze jedno ALTEK DO PANCI JEST TYLKO DALA PANCI nic innego nie podejdzie Sad Sad nawet z 1300 NIESTETY
Confused


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Pią 22:41, 02 Wrz 2011    Temat postu:

no ale CBR1000F miała identyczne alternatory ( i nie tylko to ), przynajmniej wizualnie ( [link widoczny dla zalogowanych] ) - chyba, że się mylę

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voniu dnia Pią 22:58, 02 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Nie 9:06, 04 Wrz 2011    Temat postu:

tylko wizualnie nie spasuje na pewno roztaw śrub aczkolwiek środek może być taki sam jeśli ampery ma takie to może Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 20:16, 05 Wrz 2011    Temat postu:

voniu, elektrownia, mam nadzieję, (innej wiadomości nie przyjmuję) opanowana. Było trochę z tym zabawy, ale dzięki temu, wierzę, iż Twój altek, nie będzie musiał wracać do poprawy. Co za tym idzie, mam u Ciebie piwo w Jastrzębiej. Odebrałem moto, 2 godz. temu. Zrobiłem niewiele, bo ok. 50km. Chłopaki w warsztacie też tam coś nakręcili. Przy okazji, wielkie dzięki Marcin i Maciek. Stracili kupę czasu, a moja belwa była priorytetem. Ładowanie bez obciążenia 14.4, z pełnym ok. 15V. Więc myślę, że jest ok. Zakładaj swój szybko i do zobaczyska. Acha, pamiętaj o tej podkładce, przy wyjściu. Masz tam przebicie. Jak coś, to dzwoń. Pozdr. j

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Pon 20:17, 05 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Pon 22:05, 19 Wrz 2011    Temat postu:

Więc tak. Altek osadzony, z ładowaniem się nic nie zmieniło Sad Przy 4 tys obr bez obciążenia daje 14,2V, po włączeniu świateł spada na 12,5V, jak do tego dojdzie wentylator, spada poniżej 12V. Serwisówka podaje, że prawidłowe ładowanie w Panci jest od 12,5 do 14,5V przy 4 tys obr. Dziwne to dla mnie, bo niby tak mam, ale dlaczego nie podali wartości na wolnych obrotach? ( hubik w swojej ma na wolnych obrotach 12,4V a na 4 tys obr dobija do 15V - oczywiście na światłach, bo ma amerykana i nie idzie ich wyłączyć)
No do jazdy niby mi prądu starczy, ale za którymś rozruchem znów mi go braknie by okręcić rozrusznik. Masakra.
No nic, będę na razie tak jeździł, a przez zimę może uda się kupić używany alternator.
Ech...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Czw 18:01, 22 Wrz 2011    Temat postu:

No i sprawa się wyklarowała - dzisiaj hubik dostał pracę w Anglii i sprzedaje swoją Pancię, bo w Anglii znajdzie sobie coś młodszego. Więc przekładam altek od niego. I nawet dostaję w użytkowanie jego tankbag.
A propos - nie chce ktoś kupić czarną, amerykańską Pancię z "tempomatem", torbami do bocznych kufrów, ale bez topcase i z gorszym ładowaniem? Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voniu dnia Czw 18:03, 22 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Czw 18:46, 22 Wrz 2011    Temat postu:

voniu napisał:
No i sprawa się wyklarowała - dzisiaj hubik dostał pracę w Anglii i sprzedaje swoją Pancię, bo w Anglii znajdzie sobie coś młodszego. Więc przekładam altek od niego. I nawet dostaję w użytkowanie jego tankbag.
A propos - nie chce ktoś kupić czarną, amerykańską Pancię z "tempomatem", torbami do bocznych kufrów, ale bez topcase i z gorszym ładowaniem? Laughing

Tomek, a nie lepiej przesiąść się na pancię Hubika i opylić swoją Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kajo
junior
junior


Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: okolice Bolesławca

 Post Wysłany: Pią 15:44, 23 Wrz 2011    Temat postu:

Witam tak czytam o problemach z ładowaniem i dzisiaj coś mnie tkneło sprawdzić u siebie mam wersje angielską i po podłączeniu miernika elektronicznego ładowanie na wolnych obrotach pokazało 14,50 V a po włączeniu świateł spadło tylko do 14,43 V-14,46 V i wszystko na wolnych obrotach po dodaniu gazu nie zmieniało sie za wiele bo 0,08 V tak więc nie wiem czy coś było przerobione ale myśle że jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 17:44, 23 Wrz 2011    Temat postu:

voniu napisał:
Więc tak. Altek osadzony, z ładowaniem się nic nie zmieniło Sad Przy 4 tys obr bez obciążenia daje 14,2V, po włączeniu świateł spada na 12,5V, jak do tego dojdzie wentylator, spada poniżej 12V. Serwisówka podaje, że prawidłowe ładowanie w Panci jest od 12,5 do 14,5V przy 4 tys obr. Dziwne to dla mnie, bo niby tak mam, ale dlaczego nie podali wartości na wolnych obrotach? ( hubik w swojej ma na wolnych obrotach 12,4V a na 4 tys obr dobija do 15V - oczywiście na światłach, bo ma amerykana i nie idzie ich wyłączyć)
No do jazdy niby mi prądu starczy, ale za którymś rozruchem znów mi go braknie by okręcić rozrusznik. Masakra.
No nic, będę na razie tak jeździł, a przez zimę może uda się kupić używany alternator.
Ech...

voniu, Twój altek, wyszedł z przewinięcia, na`100% sprawny. Jak odbierałem po poprawce, swój, gość od przewijania, poprosił mnie o przywiezienie wirnika, celem sprawdzenia obydwu. Tak Twój, jak i mój działały poprawnie. Nic nie ocierało, żadnych przebić. Jedynie co w Twoim, to bardzo zniszczona strona zewnętrzna. Obudowa i kable, wychodzące z altka do regulatora. Miały przebicie do tej płytki je przytrzymujące. Gość uczulał mnie (i Ciebie też), żeby założyć tam specjalną izolację( którą zresztą ci dał)przy montażu altka. Więc są dwa wyjścia; albo zapomniałeś o niej, albo w czasie montażu został uszkodzony, przez mechanika? altek. Co jest, choć mało prawdopodobne. Jeżeli to kwestia izolacji, to myślę że wystarczy ją tam włożyć i wszystko będzie git. pozdrawiam,j


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pią 18:24, 23 Wrz 2011    Temat postu:

kajo napisał:
Witam tak czytam o problemach z ładowaniem i dzisiaj coś mnie tkneło sprawdzić u siebie mam wersje angielską i po podłączeniu miernika elektronicznego ładowanie na wolnych obrotach pokazało 14,50 V a po włączeniu świateł spadło tylko do 14,43 V-14,46 V i wszystko na wolnych obrotach po dodaniu gazu nie zmieniało sie za wiele bo 0,08 V tak więc nie wiem czy coś było przerobione ale myśle że jest ok.

Syndrom altka dopadł chyba i mnie i z ciekawości poszedłem pomierzyć w mojej Panci.
Jest identycznie j.w.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Pią 18:26, 23 Wrz 2011    Temat postu:

r.urbanski napisał:

Tomek, a nie lepiej przesiąść się na pancię Hubika i opylić swoją Question

moja jest lepsza, ładniej pracuje silnik ( no może dlatego, że hubik nie regulował luzów zaworowych) i w ogóle ŁADNIEJSZA Very Happy ( pomimo gorszego wyposażenia i ładowania Wink )



jerzyk - tę folię, która miała przyjść na łączenie ze stojanem, nie założyliśmy z premedytacją, gdyż altek wkładany był w połówkach - w całości za Chiny Ludowe nie chciał przejść przez te dwie poprzeczki ramy nad osią wahacza. i nie było możliwości w taki sposób umieścić na łączeniu tego dodatkowego paska folii.
co innego na stole, można byłoby się pobawić i tak skręcić, by ładnie pasek wszedł pomiędzy połówki i wyizolował dodatkowo uzwojenie od obudowy.
pozostałe folie, założone przez speca, czyli na dnie, pod uzwojeniem cewki oraz pod kablami przechodzącymi przez obudowę, oczywiście zostały

ja nie mam żadnych pretensji do fachowca, naprawdę ładnie to zrobił, nawet poprawił fabrykę z tą izolacją, ale w moim przypadku nie można było włożyć tę 2 folię na łączeniu

wiem, że jest trzeci sposób montażu altka ( 1. wysunąć silnik, 2. wywalić bak i wahacz z kardanem - co u mnie zastosowaliśmy), i ten 3. odkręcenie kolektorów wydechu i miski olejowej, ale baliśmy się pourywać szpilki mocujące kolektory do głowicy - strasznie starą mam Pancię i mocno skorodowane te elementy ( w końcu to Anglik Very Happy )

a powiedz mi jeszcze, jakie masz teraz wartości ładowania na 1tys i 4 tys obr, bez świateł i bez? czy też masz tak nisko na wolnych obrotach i światłach? albo czy pamiętasz, jakie były wartości na moim altku podczas sprawdzania? już wszystko teraz kombinuję, nawet omijaliśmy fabryczną wiązkę, ale nic się nie zmieniło z ładowaniem, nadal na światłach przy 4tys obr mam 13,2V, a na wolnych obrotach 12,2V - prawidłowe 14,5V podaje tylko bez świateł, ale też na 4 tys obr., jak tylko włączę światła, ładowanie spada


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voniu dnia Pią 18:34, 23 Wrz 2011, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 19:12, 23 Wrz 2011    Temat postu:

voniu, altka trzeba składać w dwóch częściach. Tak jak napisałeś. Bak, wał, i wydechy, ale bez kolektorów ściągasz. Składasz połówkowo. Folia się mieści. Uwierz mi. Ładowanie, mam w okolicach 14,5-14,7. Bez względu na obciążenie i obroty.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Pon 23:28, 19 Mar 2012    Temat postu:

Taaak. Evil or Very Mad
Ledwo dziś do domu wróciłem. Bez świateł oczywiście, a i tak brakowało iskry.
Niestety altek umarł Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Pią 22:49, 23 Mar 2012    Temat postu:

Czy to jest taki sam altek, jak w Panci? [link widoczny dla zalogowanych]
Bo oznaczenie ma LD125-52 SC24 ( do CBR 1000F Dual), natomiast od Panci były oznaczane LD125-53 SC26.
Wizualnie to samo. Niby. Czy jednak jest jakaś różnica?( chodzi mi "dupkę" z uzwojeniami)
Jeśli jednak ten się nada, to proszę mi go nie podkupywać Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voniu dnia Pią 23:01, 23 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Sob 21:57, 24 Mar 2012    Temat postu:

No już dobrze, już nie musicie tak masowo mi podpowiadać Laughing
Altek od CBR-ki zakupiłem i zobaczę, czy będzie pasował.
Oczywiście potwierdzę Wasze podpowiedzi w temacie Laughing i dam znać, jak to jest z podmiankami części od CBR-ki Dual do Panci Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 22:48, 24 Mar 2012    Temat postu:

Pasował raczej nie będzie

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Nie 0:53, 25 Mar 2012    Temat postu:

jerzyk napisał:
Pasował raczej nie będzie

Nie stresuj Vonia Evil or Very Mad
Ale też mam wątpliwości Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Ładowanie, alternator, regulator napięcia.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group