FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Problem z ładowaniem, krok po kroku...
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Problem z ładowaniem, krok po kroku...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2521
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 19:33, 01 Kwi 2012    Temat postu: Problem z ładowaniem, krok po kroku...

Jako że nie mamy, oddzielnego tematu, pt. "mechanika", powyższy tekst, pozwoliłem sobie zamieścić tutaj. To że on jest akurat w dziale 1100, nie znaczy że dotyczy tylko st1100. Dotyczy każdego motocykla, w tym i st1300. Do zamieszczenia tego tekstu, sprowokowało mnie, coraz więcej pytań, dot. ładowania/braku ładowania/ aku w naszych sprzętach. Tekst, jak i sam tytuł tematu pochodzi od mojego kolegi, który się 'produkuje" akurat na innym forum. Zamieszczam go oczywiście, za jego zgodą. Dzięki Robert.
Poniżej sam tekst, a dalej lina do dyskusji i rozwiązywanie problemów.



apisano sob, 17 lip 2010 - 16:04
Problem z ładowaniem krok po kroku.

Zakładam oczywiście, że wszystkie połączenia klem do akumulatora, masy silnika oraz masa regulatora są wolne od śniedzi i zabrudzeń utrudniających połączenie.

1. Zmierzyć napięcie ładowania na klemach akumulatora.
Książkowe napięcie ładowania to 14.4 V DC (napięcie stałe)
Biorąc pod uwagę błąd miernika można przyjąć od 14-14.8V przy 3000 tyś obrotów na
na min.Pomiarów dokonujemy bez obciążenia czyli wyłączone światła itp.

2. Jeśli napięcie jest prawidłowe należy zmienić akumulator.
(patrz na dole postu, moje wyjaśnienie)

3. Jeśli napięcie jest mniejsze lub większe należy odłączyć regulator napięcia od statora (uzwojenia) zmierzyć napięcia międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla.
Z reguły są to trzy żółte przewody.

Pomiar rezystancji:

Ustawiamy miernik na omomierz i jedna końcówka miernika do masy a drugą dotykamy do każdego z trzech przewodów. Rezystancja musi być nieskończenie wielka. Jakiekolwiek Upływności świadczą o przebiciu do masy czyli uszkodzeniu izolacji uzwojeń.
W niektórych przypadkach należy wykonać ten pomiar na zimno i na ciepło z racji problemów z ładowaniem na gorącym silniku.

Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego:

Ustawiamy miernik na zakres 200V AC(napięcie
(zmienne) i sprawdzamy każdą parę końcówkami miernika 1-2 2-3 3-1.
Prawidłowe napięcie pomiędzy każdą fazą powinno wynosić 60-90 V i być jednakowe między każdą fazą (oczywiście dokładne dane znajdują się w serwisówkach do danego modelu) przy 3000-5000 tyś. obrotów na min.

4.Prawidłowe napięcie wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia.

5. Jeśli napięcia międzyfazowe będą odbiegać wartościami jesteśmy zmuszeni wymienić stator.

Jeśli wykonałeś całą procedurę i nadal masz problem załóż temat to pomożemy.Pamiętaj, Ze w żadnym wypadku nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika.

Jeśli jakieś sugestie to wniosę poprawki.

Użytkownik _Monter_ edytował ten post nie, 18 lip 2010 - 14:28
...i tak wszyscy umrzemy...
...krew i ból...
_Monter_ vel Demon
Ewolucja-Motorynka (ukradli),WSK,Panonia,Ifa bk350,Kz 1100(zgon naturalny),ZZR 600(rozjechali mnie),Gpz 750R(zgruzowałem)

#2 magneto
[link widoczny dla zalogowanych]

ad. pkt. 2. Chodzi o to, że mamy sprawny altek! Mamy sprawny regulator napięcia! Też dobrze. Mamy zużyty akumulator, który należy wymienić. następnie cieszyć się jazdą.
Dzięki Romek,. za zwrócenie uwagi, co do jasności tego punktu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Nie 20:54, 01 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Nie 23:11, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Dobrze Jerzyk, że poruszyłeś ten temat bo ostatnio syndrom altka Nas prześladuje.
Temat na pewno się przyda Exclamation .
Napisane językiem dla znawców ale jak ktoś ma problemy - niech pisze na forum.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Makumba
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pon 11:10, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Witam Kolegów!!!
W moim altku padł regulator napięcia - tak twierdzi zakład elektoniki naprawiający alternatory.
Problem w tym, że nie moge znaleźć zamiennika ani używki.
Dane: ST1100 PY rok 2000
Altek DENSO 101211 - 1570
Może ktoś coś wie na ten temat?
Czyżby tylko oryginał za ponad 1200 zł???
Pomocy!!!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2521
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 12:05, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Makumba napisał:
Witam Kolegów!!!
W moim altku padł regulator napięcia - tak twierdzi zakład elektoniki naprawiający alternatory.
Problem w tym, że nie moge znaleźć zamiennika ani używki.
Dane: ST1100 PY rok 2000
Altek DENSO 101211 - 1570
Może ktoś coś wie na ten temat?
Czyżby tylko oryginał za ponad 1200 zł???
Pomocy!!!


Spróbuj tutaj.http://www.reg_mot.republika.pl/index.html
Kiedyś już ten link, chyba tu gdzieś podawałem. Korzystałem kilkakrotnie, z usług tego warsztatu. Podobnie jak kilku znajomych i jestem mega zadowolony. Wykonanie i jakość super.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Makumba
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pon 12:14, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Dzięki za info...
Niestety, już tam dzwoniłem czytając wcześniej na forum.
Problem jest z regulatorem do panci po 1996 roku, który jest wewnątrz alternatora. Nie potrafili mi tam pomóc...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2521
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 19:23, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Makumba napisał:
Dzięki za info...
Niestety, już tam dzwoniłem czytając wcześniej na forum.
Problem jest z regulatorem do panci po 1996 roku, który jest wewnątrz alternatora. Nie potrafili mi tam pomóc...

Nie wiem jakk szczegółowo zbudowany jest ten altek. Jednak z tego co pamiętam, to on jest na zewnątrz. Podobny do samochodowego. Jeżeli regler jest zamontowany wewnątrz altka, to sprawa trochę skomplikowana. Jeżeli jednak np. na obudowie, to weź go wymontuj i udaj się do sklepu z częściami do samochodów. Tam pewnie dobiorą ci odpowiedni. Zawsze też istnieje możliwość, wyprowadzić kabelki na zewnątrz i podpiąć taki akcesoryjny. Pytanie tylko; czy to już druciarstwo czy własna wydumka Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Makumba
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Wto 7:32, 03 Kwi 2012    Temat postu:

Witam ponownie,
Uff ... odebrałem altka z naprawy. Dali sobie radę. Nie wiem tak naprawdę, czy wsadzili tam regler z suzuki vitara (podobno pasuje) czy rzeczywiście był jakis problem z kabelkiem, który nie stykał...
Grunt, że działa. Juz go wsadziłem :-) . Ładuje jak wściekły!!!
Dzięki za zainteresowanie. W sumie to wyjęcie altka i wsadzenie to kaszka z mleczkiem. Dzisiaj go chyba dokończę składać i w drogę!
Do zobaczenie na trasie!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Śro 6:18, 04 Kwi 2012    Temat postu:

makumba Surprised jakbyś dobrze szukał na forum do pisałem że mam części do altka denso Wink nowy regulator itp. Laughing
a jak jesteś w fazie zakładania altka to podepnij sobie kontrolkę ładowania pod drugi pusty pin jest on do kontrolki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PanLapa dnia Śro 6:22, 04 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Makumba
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Śro 7:48, 04 Kwi 2012    Temat postu:

Wielkie dzięki za poświęconą uwagę.
Ja mam wersje policyjna i mam voltomierz więc kontrolka nie jest mi niezbędna.
Inna rzecz, że gapa ze mnie, bo na niego nie patrzyłem jak jechałem i stanąłem jak prądu zupełnie zabrakło... hehehe i to jeszcze daleko od domu hehehe
Będę pamietał na przyszłość jekby co.\
Jeszcze raz dziekuję.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Problem z ładowaniem, krok po kroku...
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group