FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Błąd FI 26
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Błąd FI 26
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zizu2012
NOWY
NOWY


Dołączył: 26 Cze 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 19:53, 30 Lip 2020    Temat postu: Błąd FI 26

Wiem że ten temat był już poruszany ale nikt jednoznacznie nie przedstawił rozwiązania problemu z błędem 26 . Wszystko było ok z moto do ostatniej niedzieli , dużego upału i jazdy w korkach . No i stało się - zaświeciła się kontrolka FI i błąd 26 . Nie tylko u mnie a także u znajomego . Czy to czujnik ? Wątpię , przewody ? Może ktoś z kolegów miał podobny problem i udało mu się z nim uporać ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
tygrys2006
junior
junior


Dołączył: 18 Wrz 2020
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Sob 17:11, 19 Wrz 2020    Temat postu:

Mam ten sam problem tylko że u mnie kontrolka FI zapala się powyżej 120 k/h i zawsze tylko przy zamknięciu manetki przyspieszenia. Kod jaki odczytałem to 26 jest to czujnik lewego spalania stukowego. Co zrobiłem. Do lałem paliwa 98 ale nic nie pomogło, zamieniłem miejscami czujnik żeby sprawdzic czy błąd wskaże prawa stronę wtedy bym wiedział ze to czujnik niestety po zamianie czujników dalej błąd czepiał sie lewej strony wiec czujniki są sprawne. Czy ktoś już miał taką przypadłość bo mechanicy nie są wstanie mi nic poradzić. Juz dwóch się poddało. Został mi chyb tylko servis Hondy. Czy może być to sonda lambda? I może ktoś już uporał się z tym problemem.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
tygrys2006
junior
junior


Dołączył: 18 Wrz 2020
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Sob 17:59, 19 Wrz 2020    Temat postu:

Gdzieś przeczytałem, że to zwarcie na kablu od czujnika i nie koniecznie po stronie którą wskazuje nr błędu. Ja ściągnąłem baczną owiewkę ale kabel od czujnika wchodzi w ramę i za Chiny nie mogę go znaleźć pod siedzeniem. Nawet podniesienie zbiornika nie pomogło. Nie wiadomo gdzie te kable z lewej i prawej strony znikają.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
zizu2012
NOWY
NOWY


Dołączył: 26 Cze 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 19:09, 19 Wrz 2020    Temat postu:

Witam. Błąd FI 26 i 25 można wyeliminować tylko poprzez wymianę ECU . Próbowałem wszystkich innych opcji włącznie z próbą naprawy ECU ( w Polsce nikt tego nie robi ) i niestety dopiero wymiana rowiązała problem . Jak przeczytałem na amerykańskim forum ten problem jest znany i zawsze kończyło się na wymianie ECU . Jeżeli ktoś będzie miał podobny problem to proponuje zacząć od podmiany sterownika . I jeszcze jedna ważna informacja , nie ma konieczności wymieniania wszystkich zamków stacyjki i immo , tylko wymiana transpondera w kluczyku i jest ok , Ecu nie koniecznie musi być o tum samym oznaczeniu miałem sterownik z oznaczeniem końcowym G02 a teraz mam F01 . Niestety dyzy minus to koszt tej naprawy .

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
tygrys2006
junior
junior


Dołączył: 18 Wrz 2020
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Nie 11:22, 20 Wrz 2020    Temat postu:

Co to jest ten transponder i jak sie go wymienia?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
tygrys2006
junior
junior


Dołączył: 18 Wrz 2020
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Nie 12:42, 20 Wrz 2020    Temat postu:

I mam jeszcze parę pytań ale za dużo pisania może jakiś kontakt chętnie bym się poradził paru kwestii.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
tygrys2006
junior
junior


Dołączył: 18 Wrz 2020
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Pon 14:16, 21 Wrz 2020    Temat postu:

Zamówiłem ten ECU koszt 950 zł. Po wymianie dam znać co i jak. W środę ma być u mnie wiec wsrode go wymienię no i sprawdzę czy wymiana transpondera w kluczyku zapobiegnie wymianie stacyjki i całej reszty łącznie zamkami.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
tygrys2006
junior
junior


Dołączył: 18 Wrz 2020
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Wto 9:07, 22 Wrz 2020    Temat postu:

Sprawa się wyjaśniła przypadkiem. Mianowicie wymiotowałem ECU i po zamontowaniu problem się wyjaśnił błąd zniknął i juz się nie zapala nawet przy 160 km/h. Prawdopodobnie po wypięciu kostek poruszyłem pinami. Teraz jest OK. Zakup anulowalem więc zaoszczędziłem 900 zł. Wiec każdemu kto ma ten problem proponuje na początek sprawdzić przewody i piny.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2521
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 14:22, 22 Wrz 2020    Temat postu:

Jeżeli problem tkwił w połączeniach, to ok. Jednak jeżeli w zimnych lutach, to bez wymiany ecu się nie obejdzie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
zizu2012
NOWY
NOWY


Dołączył: 26 Cze 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 7:02, 23 Wrz 2020    Temat postu:

tygrys2006 napisał:
Co to jest ten transponder i jak się go wymienia?


Jeżeli chodzi o transponder jest to element znajdujący się w kluczyku , taka mała kosteczka w której zakodowany jest immobilajzer . Dopiero gdy kluczyk znajdzie się w stacyjce , cewka immo odczytuje kod , komunikuje się z ECU i jeżeli kod jest poprawny można odpalić moto . Tą kostkę na szczęście spokojnie można wyjąć - znajduje się pod naklejką z oznaczeniem honda i umieścić w drugim kluczyku . Jako że musiałem wymienić ECU a w zakupionym zestawie był tylko jeden klucz to kupiłem na allegro klucz surówkę z której mam zamiar wyjąć nie zakodowany transponder i włożyć do mojego naciętego klucza a następnie zakodować ten klucz aby mieć zapas ! Jeżeli zgubi się klucz a nie ma się zapasowego pozostaje już tylko wymiana ECU i wszystkich zamków a to dużo kosztuje ! No chyba że uda się gdzieś zapisać zewnętrznie kod immo ! Ale o to trzeba już pytać speców .


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 278
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Śro 7:30, 23 Wrz 2020    Temat postu:

Da się samodzielnie zakodować transponder przy użyciu jakiś sztuczek kluczykowo przyciskowych czy tylko klon u "szpeców" ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2465
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Śro 8:12, 23 Wrz 2020    Temat postu:

Jacek666 napisał:
Da się samodzielnie zakodować transponder przy użyciu jakiś sztuczek kluczykowo przyciskowych czy tylko klon u "szpeców" ?


Tu masz temat rozwinięty: http://www.st1100.fora.pl/elektryka-i-elektronika,51/kodowanie-kluczyka-pomocy,1828.html

Jeżeli masz uszkodzony kluczyk to można czip wyciąć i przełożyć do drugiego kluczyka. Można dostać klucze z taką kieszenią na transponder.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Skorpionwr dnia Śro 8:14, 23 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 278
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Śro 8:37, 23 Wrz 2020    Temat postu:

Dzięki za wskazówki. Kupiłem u Kitajców kluczyk i transponder. Całość jakoś 15 zł. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 278
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Nie 14:22, 08 Lis 2020    Temat postu:

Tu jest jakieś rozwiązanie, ale pojęcia nie mam jakie. 5 kolejnych części.
Jak ktoś coś kuma, niech opisze.
Będzie na zaś.
https://www.youtube.com/watch?v=f7rkvzDqYrA


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
zizu2012
NOWY
NOWY


Dołączył: 26 Cze 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 12:39, 23 Lis 2020    Temat postu:

Jacek666 napisał:
Tu jest jakieś rozwiązanie, ale pojęcia nie mam jakie. 5 kolejnych części.
Jak ktoś coś kuma, niech opisze.
Będzie na zaś.
https://www.youtube.com/watch?v=f7rkvzDqYrA


Witam. Ten film pokazuje poszukiwanie rozwiązania błędu z FI26(25) . Ostatecznie na 100 % wymieniona została wiązka pomocnicza - aczkolwiek czy to w tej sytuacji pomogło tego nie wiem . Wiązka z uwagi na umiejscowienie narażona jest na wysokie temperatury i może powodować zwarcie . U mnie pomogła wymiana ECU na inny , sprawny z innego motocykla . Co do wiązki to przy większym serwisie pewnie będę ją chciał wymienić jeżeli okaże się że przewody i ich izolacja będą mocno zmęczone .


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kantareka
NOWY
NOWY


Dołączył: 11 Maj 2021
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Skórzewo

 Post Wysłany: Wto 15:53, 26 Kwi 2022    Temat postu: Problem rozwiązany.

Błąd f1 26 czujnik spalania stukowego
Nie ma konieczności wymiany ECU.
Cała operacja to zadbanie o instalacje .
Pełen przegląd jak serwisówka pokazuje ,plus wyrzucenie kostek plastikowych z czujników i zastosowanie wsuwek bezpośrednio na czujniki .
Kostki z allegro nie działają i nie stykają i to jest przyczyna .
Patrz powyższe ,przegląd instalacji co wiąże się ze zdjęciem przepustnic i rozpięciem kostek głównych ,pomiar przejść i nawet czasem wymagane sprawdzenie przejścia do ECU .
Jak w serwisowe.
Po montażu przepustnic ,musowe ustawienie synchro i motorek jak nowy.

Pozdrawiam wszelka pomoc na email [link widoczny dla zalogowanych]
Szerokości Krzysztof.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kantareka dnia Wto 16:07, 26 Kwi 2022, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ferdek70
junior
junior


Dołączył: 25 Mar 2022
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Drezdenko

 Post Wysłany: Nie 9:20, 26 Cze 2022    Temat postu:

Witam,

Błąd 25 dopadł też moje moto. Sprzęt kupiłem w marcu i błąd wtedy nie wyskakiwał. Zrobiło się ciepło i masz. Pierwsze co zrobiłem, bo nie za bardzo chciało mi się wierzyć w usterkę komputera, to wymiana wtyczek na czujnikach, izolacja termiczna rur wydechowych. Zamieniłem też dla próby czujniki miejscami. Nic to nie dało. Następnie postanowiłem obmierzyć instalację i pomiary wyszły Ok. Dla pewności rzuciłem luzem 2 przewody ekranowane bezpośrednio z czujników do komputera i ponownie nic to nie zmieniło. zamiana sygnałów z lewej i prawej strony także nie zmienia kodu błędu z 25 na 26 więc wniosek jest taki, że to usterka komputera, która jest nagminna w tym modelu komputera 38770-MCS-G02.
Napiszę jeszcze ,bo może wszyscy nie wiedzą jak sprawdzić czy mamy w moto ten błąd. Stawiamy na nóżkę centralną , uruchamiamy silnik i trzymamy przez 10s na obrotach powyżej 3900. Jeśli jest błąd to zapali się czerwona lampka FI.
Ten model komputera mają motocykle do 2007r. W 2008r honda zmieniła komputer na model 38770-MCS-D92 w którym ten problem podobno nie występuje, ale niestety wtyczki są inne. Będę próbował przeszczepić nowego kompa jeśli uda mi się kupić z wtyczkami. Doczytałem się też , ze model komputera 38770-MCS-L01 powinien pracować, ale jest bez imobilisera.
Na koniec ciekawostka, przed złożeniem moto wsadziłem komputer zapakowany w szczelny worek do zamrażalnika na 1godzi i po zainstalowaniu błąd nie wyskoczył, co świadczy o tym, że jest tam zimny lut.
W przyszłości spróbuję się dobrać do środka i zobaczyć czy nie uda się tego naprawić.


Pzdr
Marek


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Błąd FI 26
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group