FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
olej w silniku ST1300
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Silnik ST1300 » olej w silniku ST1300
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 8:25, 23 Maj 2016    Temat postu:

EDDIE napisał:
jerzyk napisał:

5W-40, to jest pełen syntetic. 10W40 to pół syntetic


To musi być chyba wyższy poziom wtajemniczenia, by po lepkości oleju wiedzieć o tym, czy jest to olej syntetyczny, czy półsyntetyczny.

To się nadaje do nagrody za humor miesiąca Laughing Laughing Laughing

Widzisz, nie każdy posiada wiedzę tajemną, ale żeby z koniem się nie kopać, to prosze bardzo. O tych dwóch olejach była mowa. Może i Ty wreszcie czegoś się nauczysz?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Damian, nie ma "prawie syntetyczny" Albo coś jest, albo tego nie ma. Coś robione w technologii syntetycznej, nie koniecznie jest syntetykiem. Może być pół syntetykiem i zazwyczaj tak jest, kiedy czytamy na opakowaniu; wyprodukowano w technologii syntetyku Laughing


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Pon 9:36, 23 Maj 2016    Temat postu:

Panowie o olejach można napisać nie jedną książkę , i w tym temacie było sporo tu napisane ,jak pamiętam już ustaliliśmy , że ,,stare podziały na 5w40 i poniżej to sntetyki , 10w 40 półsyntetyk , a 15w 40 to minerał ,, dziś produkowane oleje nawet 20w60 mogą być syntetyczne w 100 procentach . Na opakowaniu pisze jakie normy API czy SG olej spełnia lub je przewyższa , pierwsza cyfra oznacza klasyfikację najniższej temperatury w jakiej olej spełnia dane normy lepkości , a druga cyfra określa w jakich najwyższych olej zachowuje swoje parametry i nie zrywa ,,filmu ,,olejowego pomiędzy współpracującymi częściami...... i tak dla naszych moto zalecany jest 10w40 czy będzie to półsyntetyk czy syntetyk silnik przeżyje tyle że olej w przypadku półsyntetyka należy wymieniać częściej a i tak silnik ,,umrze,, z pewnością szybciej zwłaszcza jak ktoś jeździ bardziej ,,ostro,,

Damian faktycznie nie zaleca się zmiany zalecanych wartości oleju i w skrajnym wypadku nawet zmiana oleju z 10w40 na 5w40 powodowała uszkodzenia silnika ( np brak smarowania wałków rozrządu np BMW - szczególnie starsze ,,podjechane,, konstrukcje - ) ale często sam producent zaleca inne lepkości w stosunku do danego regionu na jaki sprzęt był wyprodukowany i tak z pewnością w naszym wypadku zastosowanie oleju 10w50 czy 10w60 oczywiście w technologi 100 procent syntetycznej ,zwłaszcza gdy wybieramy się w gorące klimaty wręcz powinno być wskazane tym bardziej , ze jedziemy najczęściej w rejony górzyste robiąc sporej przebiegi jednostkowe . Sporo osób z forum przekonało się na własnym moto jaka jest różnica gdy zalali motula 300V 10W40 wcześniej jeżdżąc na innym oleju i też syntetycznym , sam latam na 300V 15W50 - nawet w zimie moto stoi w dość ciepłym garażu (temp nie spada poniżej 7st) więc po odpaleniu trochę dłużej pracuje by olej się odpowiednio zagrzał , a że w naszym kraju temp są coraz częściej ,,południowe,, tak więc nie ma obawy ,że zerwie się ,,film olejowy ,, nawet wtedy gdy popuszczę z wodzy swoją ułańską fantazję ,, Wink Very Happy Laughing

Pamiętajmy tylko ,że papier przyjmie wszystko i nie koniecznie to co piszą na opakowaniu pokrywa się z tym co opakowanie zawiera ,zaś producent jeśli podaje jaki olej zaleca ma na myśli jakie minimum powinniśmy zachować przy doborze oleju ,tak też jest w przypadku zalecanego przebiegu do wymianu oleju - jeśli pisze co 10 000 tzn że olej powinniśmy wymienić w okolicy do 10 000km ,a nie powyżej Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Pon 10:51, 23 Maj 2016    Temat postu:

jerzyk napisał:
EDDIE napisał:
jerzyk napisał:

5W-40, to jest pełen syntetic. 10W40 to pół syntetic


To musi być chyba wyższy poziom wtajemniczenia, by po lepkości oleju wiedzieć o tym, czy jest to olej syntetyczny, czy półsyntetyczny.

To się nadaje do nagrody za humor miesiąca Laughing Laughing Laughing

Widzisz, nie każdy posiada wiedzę tajemną, ale żeby z koniem się nie kopać, to prosze bardzo. O tych dwóch olejach była mowa. Może i Ty wreszcie czegoś się nauczysz?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Damian, nie ma "prawie syntetyczny" Albo coś jest, albo tego nie ma. Coś robione w technologii syntetycznej, nie koniecznie jest syntetykiem. Może być pół syntetykiem i zazwyczaj tak jest, kiedy czytamy na opakowaniu; wyprodukowano w technologii syntetyku Laughing



Żeby się z koniem nie kopać powiadasz... Razz

Poniżej cała lista syntetyków o lepkości 10W40

[link widoczny dla zalogowanych]

oraz półsyntetyków o lepkości 5W40

[link widoczny dla zalogowanych]

Będziesz brnął dalej, wiem, ten typ tak ma, ale jeśli lubisz szydzić z kogoś, co czyniłeś wcześniej, to teraz musisz przyjąć szyderstwa z tego co Ty napisałeś, a walnąłeś takiego babola, że hej.

Andrzej powyżej napisał jak oznaczamy lepkość oleju i co to znaczy, Damian napisał, że to nie ma związku z podziałem na syntetyki, czy półsyntetyki, bo tak jest. Nie ma co więcej bić piany i szydzić, bo po co?
 Powrót do góry »
Obelix
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Augustów

 Post Wysłany: Pon 11:29, 23 Maj 2016    Temat postu:

Po wielu perturbacjach, nieprzespanych nocy, wylałem półsyntetyka Valvoline 10w40 ( po prawie 3000 km, ściekał czyściutki, bez żadnych śmieci) i celem sprawdzenia, zalałem syntetyka Motula 7100 10w40 (taki pachnący, że chciałem z 50 gram zostawić do placków kartoflanych Wink ). Na razie zrobiłem prawie 300 kilometrów. Wydaje się być wszystko w porządku i jeśli tak będzie nadal, to następna wymiana będzie na Motula 300v.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 12:05, 23 Maj 2016    Temat postu:

EDDIE napisał:
jerzyk napisał:
EDDIE napisał:
jerzyk napisał:

5W-40, to jest pełen syntetic. 10W40 to pół syntetic


To musi być chyba wyższy poziom wtajemniczenia, by po lepkości oleju wiedzieć o tym, czy jest to olej syntetyczny, czy półsyntetyczny.

To się nadaje do nagrody za humor miesiąca Laughing Laughing Laughing

Widzisz, nie każdy posiada wiedzę tajemną, ale żeby z koniem się nie kopać, to prosze bardzo. O tych dwóch olejach była mowa. Może i Ty wreszcie czegoś się nauczysz?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Damian, nie ma "prawie syntetyczny" Albo coś jest, albo tego nie ma. Coś robione w technologii syntetycznej, nie koniecznie jest syntetykiem. Może być pół syntetykiem i zazwyczaj tak jest, kiedy czytamy na opakowaniu; wyprodukowano w technologii syntetyku Laughing



Żeby się z koniem nie kopać powiadasz... Razz

Poniżej cała lista syntetyków o lepkości 10W40

[link widoczny dla zalogowanych]

oraz półsyntetyków o lepkości 5W40

[link widoczny dla zalogowanych]

Będziesz brnął dalej, wiem, ten typ tak ma, ale jeśli lubisz szydzić z kogoś, co czyniłeś wcześniej, to teraz musisz przyjąć szyderstwa z tego co Ty napisałeś, a walnąłeś takiego babola, że hej.

Andrzej powyżej napisał jak oznaczamy lepkość oleju i co to znaczy, Damian napisał, że to nie ma związku z podziałem na syntetyki, czy półsyntetyki, bo tak jest. Nie ma co więcej bić piany i szydzić, bo po co?

Proponuję więc, nauczyć się czytać ze zrozumieniem, a nie szukać tylko okazji do zaczepek. Napiszę dużymi literam. Mój post, odniósł się tylko do KONKRETNYCH DWÓCH MAREK OLEI. JAKIE TO OLEJE, TO PRZECZYTAJ JESZCZE RAZ MÓJ POST.
Pozdrawiam
P.S. olej o lepkości 5W40 nie nadaje się do PE. Owszem, gdybyśmy w zimie przy minusowych temp. jeździli, to tak. Natomiast my jeździmy,(przynajmniej większość), raczej w gorące lato i do krajów ciepłych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Pon 12:08, 23 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Pon 12:19, 23 Maj 2016    Temat postu:

jerzyk napisał:

Proponuję więc, nauczyć się czytać ze zrozumieniem, a nie szukać tylko okazji do zaczepek. Napiszę dużymi literam. Mój post, odniósł się tylko do KONKRETNYCH DWÓCH MAREK OLEI. JAKIE TO OLEJE, TO PRZECZYTAJ JESZCZE RAZ MÓJ POST.
Pozdrawiam
P.S. olej o lepkości 5W40 nie nadaje się do PE. Owszem, gdybyśmy w zimie przy minusowych temp. jeździli, to tak. Natomiast my jeździmy,(przynajmniej większość), raczej w gorące lato i do krajów ciepłych.


Nie będę pokazywał palcem, kto jest mistrzem w szukaniu zaczepek szyderczo-słownych.
Gdybyś to, co napisałeś dużymi literami napisał w tamtym poście, byłoby OK, ale tego nie napisałeś i nie zmieni tego ponowne czytanie postu, czy pisanie bardzo dużymi literami. Bo to robi różnicę.
 Powrót do góry »
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 12:40, 23 Maj 2016    Temat postu:

[quote=

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

D:[/quote]
Dalej nie widzisz? No to trudno. Tutaj tylko już lekarz okulista może pomóc


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Pon 12:44, 23 Maj 2016    Temat postu:

Jerzyk, jesteś cięższym przypadkiem niż myślałem, Tobie żaden lekarz nie pomoże.

Kończę tą bezcelową wymianę zdań, by nie zamęczać innych forumowiczów. Masz pole do dalszego popisu.

EOT
 Powrót do góry »
mirek
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 967
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pon 14:30, 23 Maj 2016    Temat postu:

EDDIE napisał:
Jerzyk, jesteś cięższym przypadkiem niż myślałem, Tobie żaden lekarz nie pomoże.

Kończę tą bezcelową wymianę zdań, by nie zamęczać innych forumowiczów. Masz pole do dalszego popisu.

EOT


Eddie, zauważ, że Ty jesteś na forum od dwóch miesięcy, jerzyk od 6 lat. Mamy więc porównanie kto jest lepiej merytorycznie przygotowany do dyskusji. Jerzyk jest trudnym adwersarzem, o czym przekonałem się na przestrzeni lat i nieraz zaszedł mi za skórę, ale co jak co, braku wiedzy technicznej nie można mu zarzucić. Czytając Twoje posty można śmiało orzec, że 90% to pierdoły nic nie wnoszące . Jerzyk umieszcza rocznie około 300 postów rocznie, Ty zaś jeżeli utrzymasz obecne tempo, to zamieścisz 2400 . Spasuj więc trochę i w przyszłości tonuj trochę swoje wypowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Pon 15:23, 23 Maj 2016    Temat postu:

Szkoda, że kontynuujesz tą dyskusję, nie jesteś w niej obiektywny niestety, a nie miałem zamiaru dalej cokolwiek pisać.
Argument zależności merytoryki od stażu na forum nie ma w tym przypadku zastosowania, bo w sprawach dotyczących stricte Hondy ST1300/1100 jestem ostatnim, który mógłby pouczać. Pisałem już wcześniej, że jestem na tym forum, bo chce jak najwięcej dowiedzieć się na temat Panci i jak rozwiązać niektóre problemy, pytania, jak postąpić z różnymi pomysłami itp. itd.
Jeśli zabieram głos, to znaczy, że mam wiedzę na dany temat albo z racji wykształcenia, albo z racji doświadczenia.

Nie jesteś wiarygodnym w ocenie mojej osoby także dlatego, bo popełniłeś temat o nagrodzie Nobla, gdzie głównie Ty się produkujesz nawet bez mojej obecności w tamtym wątku od ponad miesiąca. Miało być śmiesznie, może jest śmiesznie, nie mam kompleksów z powodu tak wysokiej średniej postów przed miesiącem. Miałem potrzebę więc pisałem, gdyby kierować się merytoryką i oceną który post co wnosi do dyskusji, prawdopodobnie moderatorzy musieliby usunąć 90% postów, a przecież nie o to chodzi, nikt nie będzie się doktoryzował na podstawie tematów z tego forum.

Rad o spasowaniu i tonowaniu wypowiedzi nie będę komentował, bo są poniżej krytyki.

--------------------------

Najlepszą radą byłoby to, by zanim atmosfera na forum wyraźnie zgęstnieje, zająć się swoimi Panciami, jeżdżeniem i umawianiem się na wspólne wycieczki, zamiast liczyć posty i zajmować się ich merotoryką, tudzież oceniać innych.
 Powrót do góry »
Obelix
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Augustów

 Post Wysłany: Pon 18:02, 23 Maj 2016    Temat postu:

Z tego co już się zorientowałem, to lepkość nie jest wiążąca z tym, czy olej jest syntetyczny, półsyntetyczny czy też mineralny. Przynajmniej w przypadku olejów przeznaczonych do motocykli. Np. 20w50 występuje jako syntetyczny, jak też mineralny:
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak samo w przypadku 10w40. Jest syntetyczny, półsyntetyczny jak i mineralny. Choćby taki:
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak więc panowie, wrzućcie luz, bo będę musiał Was rozdzielić kijem baseball`owym Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 20:02, 23 Maj 2016    Temat postu:

Miałem już nie pisać, bo jak wspomniałem, kopać się z koniem, jestem bez szans, gdyby nie to co napisałeś, poniżej. Powiem ci tak w sekrecie, że pisząc do mirka o zjeciu się jazdą, popełniasz kolejny błąd. Otóż chcę ci zakomunikować, że facet robi w sezonie tyle kilometrów, że ty nawet za pięć lat, choćbyś jeździł na okrągło, to ich nie zrobisz. Co dopiero jak będziesz w jego wieku.
Mam to głęboko gdzieś, żę twoją odpowiedzią będzie podejrzenie o kolesiostwo i brak obiektywizmu z mojej strony, bo tak nie jest.
Natomiast nikt nie kwestionuje Twojego wykształcenia ani doświadczenia, zważywszy że to wykształcenie było już dość dawno jak mniemam, a i czasy się zmieniają.
[quote="EDDIE"

Rad o spasowaniu i tonowaniu wypowiedzi nie będę komentował, bo są poniżej krytyki.

--------------------------

Najlepszą radą byłoby to, by zanim atmosfera na forum wyraźnie zgęstnieje, zająć się swoimi Panciami, jeżdżeniem i umawianiem się na wspólne wycieczki, zamiast liczyć posty i zajmować się ich merotoryką, tudzież oceniać innych.[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Obelix
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Augustów

 Post Wysłany: Pon 21:43, 23 Maj 2016    Temat postu:

No to powiem jeszcze taką ciekawostkę na temat przechodzenia z lepszych olejów na gorsze wraz z wiekiem i przebiegiem silnika. Mianowicie mam jeszcze grande punto `2006 z przebiegiem 240kkm. Jak go kupiłem, na liczniku było 24 tys. Był na syntetyku 5w40. Przy ok. 80 tys. zaczął łykać oliwkę, więc za radą "złotych rączek" przeszedłem na półsyntetyczny 10w40. Nic to nie pomagało, więc poszedłem dalej i zalewałem mineralny 15w coś tam. Potem to wszystko olałem, bo praktycznie nie musiałem robić wymian, gdyż pił go tyle, że praktycznie po dolewkach cały czas był świeży Laughing

Aż w tym roku moje wkur...nie sięgnęło zenitu i w styczniu, kiedy zawsze jest mniej kursantów, postanowiłem coś z tym zrobić. Kupić silnik? Nie mam pewności, że kupię lepszy. Więc postanowiłem piz.ąć remont. Wcześniej zaopatrzyłem się w komplet uszczelek do całej góry silnika, więc to już miałem z głowy. Zdjąłem z kolegą głowicę, a tam smoły jak w piekle. Plantowanie głowicy, czyszczenie i szlif gniazd i zaworów, wymiana uszczelniaczy. Następnie wymiana pierścieni tłokowych, uszczelniaczy na wale i miski olejowej. Wszystkie uszczelki, jakie były w komplecie też. No i jak to bywa, "przy okazji" sprzęgło, uszczelniacze w skrzyni biegów i olej. Nastąpił też powrót do oleju, jaki zaleca Fiat w tym modelu, czyli 5w40. I wszystko jest git. Cały opisany remont zawarł się w kwocie 1800 złotych. Ale wiem, co zostało zrobione i najważniejsze, że robiłem to dla siebie i nikt nie wciśnie mi kitu. Kolega miał w tym czasie swoją robotę, więc większość musiałem robić sam, oczywiście pod jego czujnym okiem, za które wziął symboliczną stówkę + radio Sony do swojego samochodu, które u mnie zalegało w garażu.
Do czego zmierzam? Ano do tego, że jak to wspomniał Damian, jeśli coś z olejem jest nie tak, to znaczy, że silnik to kibel i żadne kombinacje z jakością oleju nie pomogą. Jak wcześniej wspomniałem, Pancią po blisko trzech tysiącach kilometrów przejechanych na półsyntetyku, zmieniłem na syntetyk i jak na razie, jestem zadowolony. Taki mały OT.

P.S. I proszę Was chłopaki, nie kłóćcie się. Jak to ktoś kiedyś napisał, temat olejów jest tematem drażliwym i jest tyle teorii, ile "majstrów". I zazwyczaj jest tak, że dużo pytamy, kombinujemy, a i tak zrobimy po swojemu Wink

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
norbert
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Pon 21:49, 23 Maj 2016    Temat postu:

EDDIE napisał:

Nie jesteś wiarygodnym w ocenie mojej osoby także dlatego, bo popełniłeś temat o nagrodzie Nobla, gdzie głównie Ty się produkujesz nawet bez mojej obecności w tamtym wątku od ponad miesiąca. Miało być śmiesznie, może jest śmiesznie, nie mam kompleksów z powodu tak wysokiej średniej.

Rad o spasowaniu i tonowaniu wypowiedzi nie będę komentował, bo są poniżej krytyki


Chyba chodziło Tobie o rekord Guinnessa bo na Nobla to musisz jeszcze zapracować - ale jesteś na.dobrej drodze.
Laughing Laughing Laughing

Tak tak pisałeś o Mirku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez norbert dnia Pon 21:51, 23 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pon 21:55, 23 Maj 2016    Temat postu:

Very Happy Very Happy Very Happy Czytam i czytam i już robię doktorat Smile Jeszcze trochę i zrobię hab......... Sad Nich kto leje co chce, może nawet i wodę, kto komu zabroni Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
norbert
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Pon 22:02, 23 Maj 2016    Temat postu:

r.urbanski napisał:
Very Happy Very Happy Very Happy Czytam i czytam i już robię doktorat Smile Jeszcze trochę i zrobię hab......... Sad Nich kto leje co chce, może nawet i wodę, kto komu zabroni Exclamation


Urbaś - BRAWO TY
Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Damian Smigielski
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Pon 22:41, 23 Maj 2016    Temat postu:

Jerzyk wypisał nie lepkość oleju, ale klasę lepkości, która praktycznie nic nie mówi ani o właściwościach oleju, ani o jego składzie, bazie olejowej i innych kwestiach jakościowych. Mówi tylko i to bardzo umownie w jakich temperaturach ten olej się sprawdzi. Ale na tym można się bardzo przejechać bo jest na rynku pewien olej o oznaczeniu 10W60 mający temperaturę krzepnięcia -28 st.C. (jeśli dobrze pamiętam) Wokół olejów silnikowych narosło wiele legend.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Damian Smigielski
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Wto 22:20, 24 Maj 2016    Temat postu:

No i panowie... To, że ktoś jest na forum dłużej niż ktoś inny nie świadczy o jego merytorycznym przygotowaniu. Jerzyk miesza pojęcia i pisze jakieś dziwne rzeczy. Chcecie posłuchać o olejach? Mogę przygotować szkolenie olejowe dla członków forum. Trzeba tylko ustalić termin.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Wto 22:38, 24 Maj 2016    Temat postu:

A czy szkolenie z relacji i zachowań interpersonalnych możesz przygotować? Wink

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 23:37, 24 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
MRSpidi65
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dzbądzek 21C

 Post Wysłany: Śro 8:31, 25 Maj 2016    Temat postu:

Wiecie co ? zaczyna mnie to irytować Evil or Very Mad
Po co bicie piany w tak banalnym temacie ?
Nich każdy leje taki olej jaki uważa i tyle.
Pancia to nie moto wyczynowe że wymaga grom wie jakiego smarowania .

Kuźwa czy Polacy nawet o olej do motocykla muszą się żreć ???


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Obelix
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Augustów

 Post Wysłany: Śro 8:43, 25 Maj 2016    Temat postu:

MRSpidi65 napisał:
... Kuźwa czy Polacy nawet o olej do motocykla muszą się żreć ???


Osobiście wolałbym poczytać szczere wypowiedzi na temat wrażeń po zalanym oleju, dlaczego taki a nie inny itp.

Ale widać taka polska natura.

I mam propozycję do admina, żeby stworzył dział "Kłótnie i bicie piany".


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirek
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 967
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Śro 10:19, 25 Maj 2016    Temat postu:

MRSpidi65 napisał:
Wiecie co ? zaczyna mnie to irytować Evil or Very Mad
Po co bicie piany w tak banalnym temacie ?
Nich każdy leje taki olej jaki uważa i tyle.
Pancia to nie moto wyczynowe że wymaga grom wie jakiego smarowania .
........


Ot i rozsądna wypowiedź. Masz rację Mirek. Wiadomo, że każdy producent uważa, że robi najlepszy olej na świecie i podpiera się wynikami badań które i tak my amatorzy nie możemy zweryfikować. Ja mam zasadę, że stosuje oleje, smary, części zamienne etc. zalecane przez producenta. Ktoś może uważać, że są w zmowie z producentami tychże , ale szukając dziury w całym i tak skończy się wnioskiem, że winni są cykliści, wegetarianie itd. Laughing
To już lepszy jest temat " Co zrobiłeś dzisiaj dla swojego Pan- Europeana". Ja na przykład spojrzałem dzisiaj na mojego eSTeka i zauważyłem, że bardzo się z tego ucieszył Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mirek dnia Śro 10:26, 25 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Damian Smigielski
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Wto 19:54, 31 Maj 2016    Temat postu:

Panowie, to nie chodzi o producenta, tylko dobry dobór lepkości i jakości oleju do motocykla. Dlatego pisałem, że MUSI być syntetyk w określonej przez producenta klasie lepkości. Jeśli producent mówi, że ma być 10W40 to lejemy syntetyk 10W40. Przecież to proste. Przestrzegam tylko przed laniem półsyntetyków i kombinacje z klasą lepkości. Czasem w silnikach chłodzonych powietrzem można coś poprawić, ale w chłodzonych cieczą nie ma to znaczenia. Ma znaczenie żeby to nie był olej inny niż syntetyczny.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 20:20, 31 Maj 2016    Temat postu:

To może inaczej. Sprawdź, jaki olej zalecał producent. Wymienia też producenta. Następnie, sprawdź, jakie oleje, ten producent, produkował, w 2002r. w tej klasie. Kolejna sprawa, jak to już ktoś wyżej napisał. Niech każdy leje, to co ma i na co go stać. Żeby nie było. Technologia poszła do przodu i też jestem za full syntetykami, jednak trzeba brać margines na to, co było lat temu wstecz, np. 10 a to co jest teraz.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Czw 21:45, 02 Cze 2016    Temat postu:

Tyle ze producent nie mówi ze 10w40 syntetyk czy 10 w40 półsyntetyczne jak dla mnie motul 5100 10w40 jest ok ale boje się narazić kolega Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2520
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 7:17, 03 Cze 2016    Temat postu:

Ależ jest! Przeczytaj jeszcze raz, post wyżej. Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Damian Smigielski
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Pią 8:17, 03 Cze 2016    Temat postu:

Ja tego nie rozumiem.... Kupujemy motocykle za własne ciężko zarobione pieniądze... I decydujemy się wlać olej niższej jakości... To mi się w głowie nie mieści.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirek
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 967
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pią 8:46, 03 Cze 2016    Temat postu:

Damian Smigielski napisał:
Ja tego nie rozumiem.... Kupujemy motocykle za własne ciężko zarobione pieniądze... I decydujemy się wlać olej niższej jakości... To mi się w głowie nie mieści.


Mam rozumieć, że Motul 5100 10/40 to badziewie Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Damian Smigielski
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Pią 8:50, 03 Cze 2016    Temat postu:

A czy ja tak napisałem? Jednak jeśli możesz wlać 7100 (jeśli ma to być Motul) wlewanie 5100 jest trochę bez sensu.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Pią 10:35, 03 Cze 2016    Temat postu:

Olej motul 5100 też jest ok jeśli ktoś robi np 4-5 tys rocznie i za rok czy dwa moto sprzeda nie ma problemu ....... Damian sprawę trzeba przedstawić bardziej obrazowo ---------- na spotkaniach nie widziałem by na stole stała ,,Vistula,, ,, Złoty kłos ,, Żytnia ,, czy tym podobne za to ,,bardziej szlachetnych trunków,, jest sporo , a przecież i to gorzała i tamto gorzała - podobnie jest w sprawie oleju - wybór zawsze zależy od używającego ale skutek może być różny pomimo iż płyny te (gorzała ) niby mają podobne przeznaczenie Twisted Evil Very Happy Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Silnik ST1300 » olej w silniku ST1300
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group