FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
pojemność baku, wskazanie poziomu paliwa, czujnik rezerwy.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » pojemność baku, wskazanie poziomu paliwa, czujnik rezerwy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papcioch
junior
junior


Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 19
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Wto 21:33, 22 Sie 2023    Temat postu: pojemność baku, wskazanie poziomu paliwa, czujnik rezerwy.

Hej.
Udało mi sie drugi raz wyjeździć paliwo do końca. Wskaźnik poziomu paliwa mam już wytarty i schodził do trzech kresek, potem długo, długo tak trzymał i wyskakiwała rezerwa na której mogłem spokojnie zrobić z 50km. No a teraz stało się tak, że nagle paliwo mi się skończyło bez ostrzeżenia. Z wyliczanki powinienem móc jeszcze zrobić ze 100km. Jak już zgasł to zaczeła mrugać rezerwa i jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że tego wcześniej nie zauważyłem. OK, to jest do ogarnięcia, ale...
1. Czy czujnik rezerwy występuje jako osobny element?
2. Dwa razy tankowałem teoretycznie pusty bak i za każdym razem weszło mi ok 24 litrów paliwa (Polska, Włochy) a nie ok 29. A z drugiej strony kilka razy lałem po ok 26 litrów... ale to było w Rumunii i może tam mają inaczej dystrybutory skalibrowane.
Jakieś sugestie z Waszej strony?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Maćko
NOWY
NOWY


Dołączył: 18 Lis 2020
Posty: 6
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pon 11:47, 28 Sie 2023    Temat postu:

Cześć.
Czujnik rezerwy chyba w oryginale nie występuje w sprzedaży osobno, ale to czujnik termistorowy i są dostępne zamienniki. Jeżeli z 3 kresek skakało ci wskazanie od razu na rezerwę, to czujnik pływakowy raczej nie jest wytarty, tylko zanieczyszczony nalotem. U mnie wystarczyło go przeczyścić alkoholem i działa prawidłowo już ok. rok.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2521
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 6:52, 29 Sie 2023    Temat postu:

Na temat czujnika rezerwy jest tu chyba temat. O ile pamiętam, to pasuje czujnik termistorowy od Matiza albo Lanosa.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
papcioch
junior
junior


Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 19
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Czw 23:02, 31 Sie 2023    Temat postu:

Dokopałem się do anglojęzycznego forumi i człowieka, którego też mocno zaintrygował brak kilku litrów "zbiornika" przy tankowaniu pustego ST-ka. Jak wiemy, ST1300 posiada dwuczęściowy zbiornik paliwa, w górnym znajduje się 21 litrów paliwa i dodatkowe 8,7 litra w dolnym. Przy szybkim tankowaniu dolny zbiornik nie nadąża z odpowietrzeniem i stąd ten brak. Jako, że będę miał pusty zbiornik, to sobie sprawdzę, czy faktycznie jak trochę czasu minie od zatankowania to przybędzie miejsca na dodatkowe paliwo .
Druga obseracja jest taka, że jadąc pod górkę paliwa starcza niby na dłużej co ma być spowodowane konstrukcją górnego zbiornika, z którego przy poziomym położeniu nie spływa całe paliwo do zbiornika dolnego. To by mi się zgadzało z obserwacją, bo jak tylko zaczynałem jechać w górę to paliwo się nagle pojawiało i rezerwa gasła na dużo dłużej niż tylko dojazd do płaskiego terenu.
Teraz chcę wyczyścić czujnik pływakowy, zalać do pełna, odstawić na noc i rano zobaczyć ile jeszcze da się paliwa dolać. - Dam znać.

A jeszcze dorzucę link do wspomnianego forum: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez papcioch dnia Czw 23:04, 31 Sie 2023, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 91
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Nie 22:17, 03 Wrz 2023    Temat postu:

Sposobem jest jazda ,,czysta na kole".

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
papcioch
junior
junior


Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 19
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Czw 16:15, 07 Wrz 2023    Temat postu:

Jak prawidłowo powinien wskazywać poziom paliwa?: 3 kwadraty, 2 kwadraty, 1 kwadrat a potem rezerwa i mrugający kwadrat? Czy jednak po dwóch kwadratach od razu mruga ostatni kwadrat?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Papandreas
junior
junior


Dołączył: 15 Sie 2022
Posty: 18
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ruciane-Nida

 Post Wysłany: Pią 5:30, 08 Wrz 2023    Temat postu:

U mnie ostatni kwadrat miga, a na liczniku odmierza zasięg w kilometrach.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2465
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Pią 8:40, 08 Wrz 2023    Temat postu:

Papandreas napisał:
U mnie ostatni kwadrat miga, a na liczniku odmierza zasięg w kilometrach.


Chyba tak jest albo powinno być w każdej ST.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
papcioch
junior
junior


Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 19
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Wto 21:51, 12 Wrz 2023    Temat postu:

Dzięki za wsparcie. Czujnik wymieniony i faktycznie ostatni kwadrat tylko miga. Zmieniło się jeszcze to, że przy prędkościach autostradowych (niemieckich) systematycznie ubywa kwadracika po każdych 50km.
Stary czujnik wyczyściłem spirytucem i zaczął pokazywać inaczej niż przedtem, i za każdym razem inaczej - to teraz leży sobie na półce z innymi przydasiami.
Zalewając pusty bak do pełna wchodzi nadal 25l z kawałkiem, a po odstaniu i uleżeniu paliwa więcej i tak nie chce wejść, więc teoria o odpowietrzaniu padła.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerzy_74
junior
junior


Dołączył: 03 Lis 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pon 16:05, 25 Wrz 2023    Temat postu:

Czołem! Całkowita pojemność obu zbiorników paliwa to 29 litrów. Podczas wymiany pompy paliwa, dolny zbiornik miałem pełniusieńki (dwa klocki na wskazaniu, niedługo po zgaśnięciu trzeciego). Po naprawie dotankowałem do pełna, pod sam korek (moto na stopce centralnej). Upchnąłem równe 21 litrów. Tak więc dolny zbiornik ma 8. Pompa nie wyssie wszystkiego do zera, zostanie jakieś 0,5 litra. Zatem na dwóch kreskach spokojnie da się zrobić 100 km. Na temat pompy paliwa i zbiorników powiesiłem swego czasu dwa posty w grupie ST1100/ST1300 na FB (#Zbiornik(-i) paliwa / #Pompa paliwa). Zdrów!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jerzy_74 dnia Pon 16:06, 25 Wrz 2023, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » pojemność baku, wskazanie poziomu paliwa, czujnik rezerwy.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group