FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Łożysko pompy wody
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Chłodzenie » Łożysko pompy wody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manius
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wieliczka

 Post Wysłany: Nie 9:22, 25 Wrz 2016    Temat postu: Łożysko pompy wody

Witam.Zamierzam wymienić oring na deklu i uszczelniacze w pompie wody.Uszczelki już mam kupione.Zastanawiam się jeszcze nad wymianą łożyska,bo moto ma już 83 tysia nalatane.Dowiedziałem się w serwisie że nr.łożyska to 6200,ale nie są mi w stanie powiedzieć czy to łożysko jest zamknięte (metal-guma)czy otwarte.Może ktoś wie i podpowie abym mógł kupić w sklepie ale nie w servisie bo ceny mają chore.Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
modzek
amator postów
amator postów


Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Maków Mazowiecki

 Post Wysłany: Pon 7:33, 26 Wrz 2016    Temat postu:

Tam masz łożysko odkryte. Wymiana jego wcale nie jest taka prosta, często pokrywa od pompy wody nie chce zejść. Ono jest smarowane olejem więc musi być odkryte.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Elwood
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ksawerów

 Post Wysłany: Pią 2:02, 02 Gru 2016    Temat postu:

manius zrobiłeś pompę wody ? Muszę się za to zabrać, jak możesz pochwal się co trzeba kupić. Sam wszystko robiłeś czy ktoś Ci zregenerował ?
U mnie na koniec sezonu, zaczął kapać płyn. Kapie dopóki się nie rozgrzeje a potem przestaje.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
manius
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wieliczka

 Post Wysłany: Nie 9:49, 04 Gru 2016    Temat postu:

Elwood-całą zrobiłem sam wymianę robiłem sam,nie jest to bardzo skomplikowane.Wymieniłem dedykowany zestaw naprawczy pompy i oring z pod dekla pompy zakupiony we wrześniu tak że cenę już nie pamiętam.W czasie naprawy okazało się że w przy demontażu dekla sprzęgła zniszczyłem uszczelkę więc trzeba kupić nową -80 zeta w serwisie + nowe oryginalne łożysko 6200 53 zeta plus oryginalny zimering pod łożysko którego nie ma w zestawie 17 zeta.Dlaczego oryginał skoro zwykłe łożysko kosztuje niecałe 10 zeta a zimering 2 zł.A dlatego że wydaje mi się że oryginalne łożysko ma większą tolerancje wykonania ponieważ pracuje w wysokiej temperaturze tak jak zimering.Oryginalny zimering ma oznaczenie SD a zwykły RST.Zresztą jest za dużo roboty żeby oszczędzać.Po ponownym demontażu prawdopodobnie nowa uszczelka itp,demontaż osłon chłodnicy.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Elwood
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ksawerów

 Post Wysłany: Pon 0:24, 05 Gru 2016    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedź. Rozbiorę wszystko, i zobaczę co i jak, teraz mam sporo czasu. Bez pośpiechu to chyba nic nie napsuję.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
manius
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wieliczka

 Post Wysłany: Pon 18:16, 05 Gru 2016    Temat postu:

Spokojnie dasz radę.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pawlas
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 12:30, 03 Sty 2017    Temat postu:

Ponieważ też mnie to czeka - płyn kapie z otworu pod pompą - mam pytanie czy zestaw naprawczy + uszczelka pokrywy pompy wystarczą ? ew. czy łożysko wymaga wyciśnięcia jak sugeruje serwisówka ?
Czy standardowo wystarczy nr 5(uszczelka) i 2(zest.naprawczy) ze schematu:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
manius
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wieliczka

 Post Wysłany: Pią 10:05, 06 Sty 2017    Temat postu:

Witaj.Uszczelka +zestaw naprawczy wystarczą aby uszczelnić właśnie wyciek od strony pompy wody.Tylko jest pytanie czy jest możliwość aby wyciągnąć wirnik by zmienić uszczelnienie pod nim a póżniej wcisnąć wirnik w łożysko i trafić wieloklinem w wałek napędzający pompę.Ja tego nie próbowałem,tak że nie wiem.Dlatego dla pewności odkręcił bym następny dekiel z osłony sprzęgła i wymienił simering i łożysko z drugiej strony plus prawdopodobnie uszczelka bo stara się zniszczy przy demontażu i wtedy masz komplet po regeneracji.Łożysko wybijasz jakimś wybijakiem lub tulejką bez problemu bo niema tam dużego wcisku aby był z tym problem.Wszystkie części kupowałem w Baiker na Górce Libertowskiej w oryginałach.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pawlas
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 10:16, 09 Sty 2017    Temat postu:

Dzięki za podpowiedź. Wynika z tego, że faktycznie bez większej rozbiórki się nie obejdzie ...
liczyłem na to, że będzie dojście tylko po zdjęciu pierwszego dekla po uprzednim spuszczeniu chłodziwa. A teraz robi się z tego wyrzucenie oleju i otwarcie całego frontu...
Części to nie problem bo faktycznie Góra Lib. albo Kapelanka ale trochę boję się grubszego rozpirzenia frontu silnika bo mechanik ze mnie tylko doraźny i nie przesadnie wprawny. Z drugiej strony coś z tym kapaniem jednak trzeba zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
manius
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wieliczka

 Post Wysłany: Pon 11:02, 09 Sty 2017    Temat postu:

Oleju nie trzeba spuszczać,podczas ściągnięcia pokrywy sprzęgło-rozrząd wycieknie dosłownie może 50 ml. tak że spoko.Jak by coś to daj znać to zadzwonię .

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pawlas
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 12:24, 09 Sty 2017    Temat postu:

W ramach przygotowań znalazłem taką relację - może komuś jeszcze się przyda:
[link widoczny dla zalogowanych]

Manius - dzięki za wsparcie, chyba jednak skorzystam... dam znać jak będę gotowy.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dammjano
NOWY
NOWY


Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Baden-Württemberg

 Post Wysłany: Pią 16:26, 13 Sty 2017    Temat postu:

A powiedzcie drodzy koledzy czym objawia się pompa wody kwalifikująca się do wymiany? Zauważyliście wyciek płynu? Hałasuje łożysko?
Przy jakim mniej więcej przebiegu to wychodzi? Ja mam 84 kkm i pompa jeszcze wymieniana nie była. Dlatego pytam Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
manius
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wieliczka

 Post Wysłany: Nie 12:41, 15 Sty 2017    Temat postu:

Ponoć pompa wodna wraz z uszczelnieniami nie są mocną stroną tego silnika.Zaczynają się wycieki ponoć od przebiegu około 80 tyś.mniej więcej.Czy to jest regułą to nie wiem.Objawami nieszczelności są wycieki z pod uszczelki dekla pompy lub z otworu inspekcyjnego który jest w pokrywie osłonowej sprzęgła po prawej stronie.Łożysko bym wymieniał przy okazji wymiany uszczelnień pompy.Jeżeli nie masz żadnego wycieku płynu to bym nic nie ruszał gdy wszystko szczelne.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pawlas
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 16:42, 19 Sty 2017    Temat postu:

W moim przypadku przebieg 90kkm i ewidentny wyciek płynu chłodniczego z dziurki pod pompą.
Zdjęcie (nie moje) znajdziesz w tym wątku:
http://www.st1100.fora.pl/dzial-techniczny-st1300,12/wyciek-z-silnika,3454-30.html
Do wymiany teoretycznie tylko uszczelnienie:
19217-MAL-300
91201-148-003
ale oczywiście uszczelka/oring pokrywy pompy też:
19226-MCS-000
a jak już tam grzebiesz to warto wymienić łożysko:
96100-62003-00
tyle, że wyciśnięcie uszczelnienia wiąże się ze zdjęciem przedniej pokrywy skrzyni korbowej czyli znów uszczelka a właściwie to dwie:
11394-MCS-000
91301-MCF-000
po prostu nastoletnie uszczelnienia raczej nie będą się nadawały do powtórnego użycia - tylko nie zaczynajcie na ten temat dyskusji :-)

no i się robi szerzej niż na początku wyglądało ... ale cóż, jak mus to mus.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawlas dnia Czw 16:45, 19 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Pią 9:19, 20 Sty 2017    Temat postu:

Pawlas ile Cię szarpnęła całość? Bo jak rozumie zrobiłeś calosc na ori częściach serwisowych?

U mnie nie jest raczej sucho ale wiem, że to jak napad artretyzmu - bierze z nienacka Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pawlas
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 9:37, 20 Sty 2017    Temat postu:

Same części to jakieś 500,- Nie chcę używać zamienników bo mam info o dość krótkim ich po zamontowaniu żywocie - co Honda to Honda :-)
Jeszcze nie zamknąłem tematu - pewnie w lutym jak sprawę rozwiążę (raczej z pomocą zewnętrzną) to dam znać.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pawlas
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 9:00, 07 Kwi 2017    Temat postu:

No i wypada temat zakończyć.
Ostatecznie zepsucie kolana (narty to zdrowie) wykluczyło jakiekolwiek prace własne więc z nabierania doświadczenia nic nie wyszło.
Uszczelniacz wymieniony na oryginał a przy okazji sprawdzenie sprzęgła (sprężyny i tarcze w normie). Uszczelka frontu trzymała jak szalona - vide nikt przy tym nie grzebał wcześniej więc jest szansa, że przebieg 94kkm jest prawdziwy. Jazdy testowe wykonane to i micha się śmieje :-)
Manius - dzięki za chęć pomocy - pewnie jeszcze nie jedna okazja do spotkania będzie.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawlas dnia Pią 9:16, 07 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
manius
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wieliczka

 Post Wysłany: Pią 15:43, 07 Kwi 2017    Temat postu:

To fajnie że wszystko przebiegło OK.Pozdrawiam i do zobaczyska.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pon 18:28, 20 Maj 2019    Temat postu:

U mnie ciekło z pompy przez ten otworek.
I to ciekło tylko podczas jazdy więc plamy pod motorkiem nie było.
Zestaw naprawczy i przy okazji łożysko i uszczelniacz nie hondowskie ale zamiennik.
Łożysko firmowe tylko osłonki wyrzuciłem.
Po naprawie brak problemów.
Aha....wszystko stare było oryginal a przebieg 190 tyś więc jak nawala przy 90 tyś to chyba coś z tym przebiegiem może nie tak?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Pią 11:30, 07 Cze 2019    Temat postu:

Jerry,
zużycie uszczelniacza mechanicznego odpowiedzialnego za wyciek przez otworek nie zależy tylko od przebiegu. Wystarczy wymienić płyn chłodzący na IAT i po uszczelniaczu. Nie że od razu go trafi ale zapewniam że jest to kwestia kilku/kilkunastu tysięcy km. Wadliwe termostaty w ST1300 i niestabilna temperatura pracy silnika też nie polepszają sytuacji.

Krótko. Jeśli ktoś wymienia płyn na jakikolwiek do chłodnic to w hondzie będzie problem. Jeśli po odpaleniu i rozgrzaniu motocykla wskaźnik temperatury choć na chwilę zmieni położenie ze środkowego to termostat to wyrzucenia. Niezależnie czy korek w upalne dni, czy autostrada w zimie.
 Powrót do góry »
Dziadzia
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Szamotuły

 Post Wysłany: Nie 20:19, 28 Lip 2019    Temat postu:

Witam kolegów, właśnie i mnie to spotkało, cieknący płyn z tego Otworku pod pompą wody, i żeby było ciekawiej to stało się to na wypadzie w Alpy 😡 a dokładnie już troszkę dalej bo przy jeziorze Garda, i finał podróży, firma przewozowa ściągnęła mi moto busem za 1500zł. Moto już naprawione, koszt części w ASO to 620zł.
- uszczelka pokrywy silnika, tam gdzie sprzęgło
- uszczelka O-ring pompy wody
- dwa małe O-ringi
- ziemering olejowy
- ziemering pompy wody, wirnika z łopatkami nie kupowałem był OK.
- łańcuch napędowy pompy wody, i tu aż się zdziwiłem był tańszy od O-ringu dekla pompy wody 😱
- łożyska nie kupowałem w ASO, mamy akurat takie w pracy, firmy FAG
Dodam jeszcze że termostat był zacięty w pozycji otwartej, wyczyściłem wygotowałem w kamiksie i chodzi jak złoto, a już myślałem że następne 3 stówki pójdą w pi.du ale się udało zregenerować, tak że już się ponownie cieszę z jazdy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziadzia dnia Nie 20:21, 28 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Bobifly
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 22 Gru 2019
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sterdyń

 Post Wysłany: Pią 16:50, 17 Sty 2020    Temat postu:

Wlasnie rozebrałem pompe wody w swej ST1300 bo zaczelo cieknąć na zimnym ,nie czekając na rozwój choroby dokupilem : zespół uszczelniający pw 68zl , uszczelniacz wałka pw 8zł , uszczelka pokrywy sprzęgła 88zł , łożysko 6200 (z luzen c3) 8 zł , przewód dolny chłodnicy ( podczas demontazu dziwnie zatrzeszczał wiec pewnie pękły zbrojenia)74 zł . Dam nowy płyn chłodzący . Mam zamiar nie zaglądać w to miejsce przez kilka lat .Teraz jest 92tyś i widac ze jest to pierwsza ingerencja. Ogólnie jestem pod pozytywnym wrażeniem prostoty konstrukcji i łatwości naprawy . Zupełnie jakbym się cofnął w czasy kiedy pojazdy były konstruowane przez inżynierów a nie finansistów . Polecam , przy minimum wiadomości z mechaniki każdy może to zrobić.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Bobifly
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 22 Gru 2019
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sterdyń

 Post Wysłany: Pią 17:27, 17 Sty 2020    Temat postu:

Lecz cos poszło nie tak jak bym chciał , jeszcze raz próba :
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Chłodzenie » Łożysko pompy wody
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group